Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (34 minutter siden):

Du vet vel ingenting om hva politiet tenker i den saken? 

Nå skrev jeg ikke politiet, men generelt. Hvis det stemmer at han har sagt dette i avhør, så har politiet vurdert at MM ikke kan bidra opplysende i saken.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (29 minutter siden):

Vi må gå ut i fra at kronprinsessen er kjent med lovverket rundt bevisforspillelse som de aller fleste oppegående mennesker i Norge er. At hun allikevel rydder i huset hans når hun vet han er i ferd med å bli pågrepet viser at hun er usedvanlig opptatt av å beskytte ham og at image og hvordan ting framstår utad er meget viktig for henne, uavhengig av om det var skitne truser eller annet rot hun ryddet for ham i hui og hast.

Du siterer meg her på hva han sa..

• Liker 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Nå skrev jeg ikke politiet, men generelt. Hvis det stemmer at han har sagt dette i avhør, så har politiet vurdert at MM ikke kan bidra opplysende i saken.

Det er i såfall en merkelig vurdering. Faktisk like merkelig som at de henla råkjøringssaken etter 4 dager uten å  det hele tatt avhøre Marius selv. 

Endret av Gulline
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (38 minutter siden):

Vi må gå ut i fra at kronprinsessen er kjent med lovverket rundt bevisforspillelse som de aller fleste oppegående mennesker i Norge er. At hun allikevel rydder i huset hans når hun vet han er i ferd med å bli pågrepet viser at hun er usedvanlig opptatt av å beskytte ham og at image og hvordan ting framstår utad er meget viktig for henne, uavhengig av om det var skitne truser eller annet rot hun ryddet for ham i hui og hast.

Nei det gjør det da absolutt ikke. Det kan skyldes en haug med andre mulige ting. 

• Liker 6
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Det er i såfall en merkelig vurdering. Faktisk like merkelig som at de henla råkjøringssaken etter 4 dager uten å  det hele tatt avhøre Marius selv. 

Nei. De hadde nok til å tiltale ham for vold i den saken 

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Det han sa var vel at moren var den eneste som hadde vært i huset mens han dusjet. 

https://www.nrk.no/norge/opplysningar-til-nrk_-marius-borg-hoiby-har-forklart-at-det-ikkje-var-han-som-fjerna-sim-kort-1.17110508

Ja, som betyr at det må ha vært hun, hvis det ikke var han som fjernet SIM kortet. Nå tror vel jeg og folk flest at det var han som gjorde det. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Marius hadde god tid til å gjøre alt mulig med den mobilen mens han var i "dusjen". 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (57 minutter siden):

Ja, som betyr at det må ha vært hun, hvis det ikke var han som fjernet SIM kortet. Nå tror vel jeg og folk flest at det var han som gjorde det. 

Det eneste vi vet er vel at en av de to gjorde det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Det eneste vi vet er vel at en av de to gjorde det. 

Det eneste vi vet, er at Marius har fortalt noe som gjør at vi skal tenke at en av de to gjorde det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Det eneste vi vet, er at Marius har fortalt noe som gjør at vi skal tenke at en av de to gjorde det. 

Jeg har ikke sett at det har stått noe om at andre personer var involvert i den halvtimen vi snakker om, har du?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (20 minutter siden):

Tenker du det er sannsynlig at noen andre som ikke er MM eller MBH fjernet SIM-kortet til MBH ?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Tenker du det er sannsynlig at noen andre som ikke er MM eller MBH fjernet SIM-kortet til MBH ?

Nei, jeg tenker at vi ikke vet mer enn det Marius angivelig skal ha sagt. Og jeg tenker også at han ikke er spesielt troverdig, fordi han er tiltalt for alvorlige ting og har alt å vinne på å fremstille seg selv i best mulig lys.

Og så tenler jeg at å trekke slutninger på bakgrunn av spekulasjoner, ikke gjøre noe verken sant eller troverdig. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Marius skal ha sagt i avhør , påstått av ukjent kilde. En kilde som ikke da kan ettergås. 

De etablerte redaktørstyrte mediene skriver ikke sånt uten videre. Det ble referer til NRK her og de er relativt sikker kilde som ikke sitter å finner på ting tenker jeg. Og igjen hvem andre enn MBH selv eller MM skulle ha fjernet SIM-kortet da mener du? 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tenker at vi ikke vet mer enn det Marius angivelig skal ha sagt. Og jeg tenker også at han ikke er spesielt troverdig, fordi han er tiltalt for alvorlige ting og har alt å vinne på å fremstille seg selv i best mulig lys.

Og så tenler jeg at å trekke slutninger på bakgrunn av spekulasjoner, ikke gjøre noe verken sant eller troverdig. 

Ok Marius er ikke super troverdig men hvis han lyver om at MM ryddet og han ikke vet hvor SIM-kortet ble av så er det jo veldig søkt og lite sannsynlig at noen andre enn han skal fjernet SIM-kortet hvis ikke MM gjorde det. Altså det gir ingen mening at det skal være noen andre enn enten MM eller MBH som fjernet det. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Ok Marius er ikke super troverdig men hvis han lyver om at MM ryddet og han ikke vet hvor SIM-kortet ble av så er det jo veldig søkt og lite sannsynlig at noen andre enn han skal fjernet SIM-kortet hvis ikke MM gjorde det. Altså det gir ingen mening at det skal være noen andre enn enten MM eller MBH som fjernet det. 

Du velger å spekulere. Jeg tenker at vi har kun informasjon fra han som er tjent med at vi tror at det IKKE er han som har gjort det.  Han troverdighet er ikke akkurat så veldig stor, så jeg tenker mitt om det. Hva tenker du om at han overleverer en ødelagt telefon uten simkort? tror du det var den samme telefonen han ble oppringt på, eller kan han ha hatt tilgang på en ødelagt telefon uten simkort som han valgte å ta med? 

Og så tenker jeg at grunnen til at vi har etterforskning og rettssaker og sånn, er at man skal prøve å finne ut hva som er sant og hva som ikke er det, og at jeg derfor venter spent på hva rettssaken bringer av informasjon. 

Og det kan hende at dette aldri blir tema i rettssaken heller, all den tid at politiet sikret seg den riktige telefonen med simkort på plass etter sin razzia på hytteturen noen uker senere. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Du velger å spekulere. Jeg tenker at vi har kun informasjon fra han som er tjent med at vi tror at det IKKE er han som har gjort det.  Han troverdighet er ikke akkurat så veldig stor, så jeg tenker mitt om det. Hva tenker du om at han overleverer en ødelagt telefon uten simkort? tror du det var den samme telefonen han ble oppringt på, eller kan han ha hatt tilgang på en ødelagt telefon uten simkort som han valgte å ta med? 

Og så tenker jeg at grunnen til at vi har etterforskning og rettssaker og sånn, er at man skal prøve å finne ut hva som er sant og hva som ikke er det, og at jeg derfor venter spent på hva rettssaken bringer av informasjon. 

Og det kan hende at dette aldri blir tema i rettssaken heller, all den tid at politiet sikret seg den riktige telefonen med simkort på plass etter sin razzia på hytteturen noen uker senere. 

Jeg spekulerer da ikke jeg er jo enig at Marius kan ha løyet men da betyr det han fjernet SIM-kortet selv. Teorien din om at han leverte fra seg en gammel telefon isteden for den han ble oppringt på kan også være ja. Det betyr at da  var det en telefon og et SIM-kort han unnlot å levere. Jeg vil si at isåfall er det forsøk på bevisforspillelse fra Marius. På samme måte som om han ødelagt telefon og tatt ut SIM-kortet. Synes egentlig det er rart at det ikke er et av tingene han er tiltalt for da vi vet han forsøkte å slette ting fra iCloud. 

Endret av FruR
  • Liker 5
Skrevet
FruR skrev (7 minutter siden):

Jeg spekulerer da ikke jeg er jo enig at Marius kan ha løyet men da betyr det han fjernet SIM-kortet selv. Teorien din om at han leverte fra seg en gammel telefon isteden for den han ble oppringt på kan også være ja. Det betyr at da  var det en telefon og et SIM-kort han unnlot å levere. Jeg vil si at isåfall er det forsøk på bevisforspillelse fra Marius. På samme måte som om han ødelagt telefon og tatt ut SIM-kortet. Synes egentlig det er rart at det ikke er et av tingene han er tiltalt for da vi vet han forsøkte å slette ting fra iCloud. 

Jge håper det blir tema. Da de tok telefonen hans i razziaen på hytteturen, fikk de jo tak i helt overveldede bevismateriale for en hel rekke overgrep som la grunnlaget for store deler av tiltalen mot ham. Så den telefonen var jo dynamitt.

• Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Jge håper det blir tema. Da de tok telefonen hans i razziaen på hytteturen, fikk de jo tak i helt overveldede bevismateriale for en hel rekke overgrep som la grunnlaget for store deler av tiltalen mot ham. Så den telefonen var jo dynamitt.

De ransakte huset hans på Skaugum også og gjorde en del beslag der:

https://www.nrk.no/nyheter/politiet-har-ransaket-boligen-til-hoiby-pa-skaugum-1.17133113

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (3 timer siden):

De etablerte redaktørstyrte mediene skriver ikke sånt uten videre. Det ble referer til NRK her og de er relativt sikker kilde som ikke sitter å finner på ting tenker jeg. Og igjen hvem andre enn MBH selv eller MM skulle ha fjernet SIM-kortet da mener du? 

Er det fjernet noe som helst? Kanskje tok han med seg en gammel knust telefon  han hadde liggende? Da har ingen fjernet noe  som helst.

Jo det har vært postet mye fra bla se og hør med hemlig kilde uten referanser på tilknytning. Andre medier refererer til politimann, venn, bekjent etc.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (24 minutter siden):

Er det fjernet noe som helst? Kanskje tok han med seg en gammel knust telefon  han hadde liggende? Da har ingen fjernet noe  som helst.

Jo det har vært postet mye fra bla se og hør med hemlig kilde uten referanser på tilknytning. Andre medier refererer til politimann, venn, bekjent etc.

Som nevnt over her lever en gammel ødelagt tlf isteden for den politiet ringte han på vil også være å skjule bevis. Han leverte ikke noe SIM-kort så hvor var det? 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...