Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (4 minutter siden):

Og hvor har jeg gjort det? Har ikke satt noe annet spørsmålstegn omkring diplomatpasset. Er opptatt av at diplomatpass ikke skal misbrukes. Har ikke nevnt noe om vold og voldtekt i forbindelse med diplomatpass. 

Se og hør gjør det i artikkelen det ble linket til. Som jeg leste. Slik jeg tenker det er meningen man skal når noen deler lenker. OG som jeg derfor svarte på. Har du lest Se&hør-artikkelen om dette?

Endret av pøbelsara
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svart skjerm skrev (14 minutter siden):

Å fratatt Høiby diplomatpasset hadde ikke gjort noen forskjell for vold og overgrep. Hvorfor er diplomatpasset hans relevant?

Spørsmålet står fortsatt.

Jeg gidder ikke bruke tid på forklare deg hva jeg skrev når du kan lese og sitere det selv.

Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (23 minutter siden):

Om han ikke eide stort med penger så ville han logisk sett vært hjemme i boligen og sett tv eller gamet. Da blir det vel begrenset med muligheter for overgrep i rus og fyll? Alt det koster mer enn skjorta. Det er en utrolig uvilje til å se sammenhenger i disse tingene. Vi kan godt løfte saken over i tråden om kongehuset og gå grundig gjennom kronprinsparets rolle i noe av skandalene. 

Så man må ha penger og status for å ruse seg? Og være ruset for å utøve vold og overgrep? Ok.

Det er jo noe virkelighetsfjernt, mildt sagt.

Nei, jeg blir ikke med på å bruke kronprinsparet som skyteskive for valgene Høiby har tatt og volden han har utført.

Endret av Rev. Revenge
tilføyelse
  • Nyttig 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Så man må ha penger og status for å ruse seg? Ok.

Nei, jeg blir ikke med på å bruke kronprinsparet som skyteskive for valgene Høiby har tatt og volden han har utført.

Man må ha penger for å ruse seg. Forstår det slik at kokain er relativt kostbart? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det må være mulig å ansvarliggjøre MBH for vold og overgrep og samtidig stille spørsmålstegn ved den privilegerte økonomisk livsstilen hans. Det fjerner ikke alvoret i handlingene hans.

Endret av Junijulia
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Her har vi altså ren ung mann som er tiltalt for en el rekke svært alvorlige volds- og seksualforbrytelser - likevel er tonen: Men MORA hans! 

Det ER å frata ham ansvaret. Jeg fatter ikke at noen kan gjøre det, når man vet hvor alvorlig samfunnsproblem ulike former for  vold utgjør for kvinner over hele verden- også her i landet.

Likevel velger altså en haug av dere her inne å være mye mer opptatt av hva moren han har gjort eller ikke gjort,  enn å holde ham ansvarlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Her har vi altså ren ung mann som er tiltalt for en el rekke svært alvorlige volds- og seksualforbrytelser - likevel er tonen: Men MORA hans! 

Det ER å frata ham ansvaret. Jeg fatter ikke at noen kan gjøre det, når man vet hvor alvorlig samfunnsproblem ulike former for  vold utgjør for kvinner over hele verden- også her i landet.

Likevel velger altså en haug av dere her inne å være mye mer opptatt av hva moren han har gjort eller ikke gjort,  enn å holde ham ansvarlig. 

Å single ut moren hans her synes jeg er langt over streken, for å være helt ærlig. 

• Liker 1
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Etter alt du har lest og sett om denne saken - er du virkelig overrasket? Det burde være rimelig tydelig nå  at han  ikke har respekt for grenser av noen art.

(Og hele poenget med diplomatpass er jo at det ikke er kontroll med innehaverne - hvilket fordrer godt skjønn og vilje og evne til å ikke misbruke den friheten et slikt pass innebærer.)

Det er ett problem med diplomatiskpass/diplomatic immunity.

Nå vet jeg ikke om Marius hadde diplomatic immunity med det passet. Men som jeg forstår hadde han det. Jeg har studert om jobbet i UK, og har dessverre kommet i kontakt med flere fra utlandet som har diplomatisk pass/diplomatic immunity. Dessverre er de fleste 'assholes' som bruker det for alt det er verd. En kjörte konstant i fylla, men mente at han ikke kunne bli straffet. Og nei, jeg satt aldri på med han.

En annen var meget koselig og aldri misbrukte hans stilling. Faktisk visste vi ikke at han hadde diplomatisk pass/diplomatic immunity för rett for han reiste hjem etter en utvekslingstudie. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (54 minutter siden):

Å single ut moren hans her synes jeg er langt over streken, for å være helt ærlig. 

Helt enig. Legger til stefar.

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (7 timer siden):

Var det virkelig så lite kontroll med bruk av diplomatpass?

https://www.seher.no/kjendis/reiste-med-diplomatpass-skal-ha-misbrukt-kvinne/83627457

Er kvinnen i denne artikkelen om Marius sin tur til Berlin enda en potensiell fornærmet, en nye kvinne, eller er dette nye opplysninger og flere filmer rundt en av kvinnene som allerede er fornærmet eller har vært nevnt i saken tidligere? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
FruR skrev (3 minutter siden):

Er kvinnen i denne artikkelen om Marius sin tur til Berlin enda en potensiell fornærmet, en nye kvinne, eller er dette nye opplysninger og flere filmer rundt en av kvinnene som allerede er fornærmet eller har vært nevnt i saken tidligere? 

Det er en av sakene det er tatt ut tiltale på, ettersom jeg forstår.

Dette står det i Se og Hør:

Sitat

Blant de 32 tiltalepunktene mot Marius Borg Høiby (28) er to knyttet til lovbrudd som skal ha blitt begått i utlandet. 

Ett av dem skal ha skjedd i Berlin. Det vekker oppsikt i Tyskland. 

https://www.seher.no/kongelig/avslort-pa-sex-klubb/83627457

Endret av Gulline
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Var det ikke snakk om at han prøvde å fjernslette bevis via iCloud også? Var dette i forbindelse med denne arrestasjonen, eller var det den hytteturen? Eller noe annet?

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Var det ikke snakk om at han prøvde å fjernslette bevis via iCloud også? Var dette i forbindelse med denne arrestasjonen, eller var det den hytteturen? Eller noe annet?

Skeikampen. 

• Liker 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Skeikampen. 

Stemmer.

• Liker 3
Skrevet

Etterforskerne fikk i hvert fall tak i den og alt materialet i den, og godt er det. Ellers hadde vel Høiby kunnet fortsatt med vold og overgrep på ubestemt tid.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Stemmer.

Synes vel ikke han fremstår spesielt taktisk smart der han ikke forsøker å slette alle spor etter første arrestasjon. I tillegg tar han sjansen på å filme nok en dame i seksuell setting godt ut i det som da har blitt en svært alvorlig etterforskning - som siden blir ett av de groveste forholdene i straffesaken. Jeg er dermed åpen for det meste når det gjelder hva den karen er i stand til, også når det gjelder første arrestasjon/knust mobil. Å levere fra seg en knust mobil uten simkort ser jo bare sykt mistenkelig ut når politiet snakket med deg over tlf for knappe halvtimen siden. Det tenkte han neppe over, men trodde vel det var et smart trekk.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Synes vel ikke han fremstår spesielt taktisk smart der han ikke forsøker å slette alle spor etter første arrestasjon. I tillegg tar han sjansen på å filme nok en dame i seksuell setting godt ut i det som da har blitt en svært alvorlig etterforskning - som siden blir ett av de groveste forholdene i straffesaken. Jeg er dermed åpen for det meste når det gjelder hva den karen er i stand til, også når det gjelder første arrestasjon/knust mobil. Å levere fra seg en knust mobil uten simkort ser jo bare sykt mistenkelig ut når politiet snakket med deg over tlf for knappe halvtimen siden. Det tenkte han neppe over, men trodde vel det var et smart trekk.

Ja, altså, han fremstår jo ikke som noe geni på noen som helst måte, så jeg tror han bidro til å grave sin egen grav med alle disse lite gjennomtenkte tingene som kom frem, en etter en. 

• Liker 9
Skrevet
PusheenPusheen skrev (27 minutter siden):

Det var vel da advokaten hans uttalte noe slik som «Det kan være mange grunner til å slette informasjon på mobilen». Tja, skal vi gjette på tusenvis av «grunner»? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Det var vel da advokaten hans uttalte noe slik som «Det kan være mange grunner til å slette informasjon på mobilen». Tja, skal vi gjette på tusenvis av «grunner»? 

Ja, jeg gjetter på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sim-kortet inneholder personlig informasjon, telefonileverandør, nummer og kan også inneholde kontaktinformasjon, bilder, musikk, telefonlogg, meldinger osv.

Når denne mangler, er mobilen så og si ubrukelig for telefoni. Sim-kort flyttes over til ny mobil, eller hvis man bytter mobiloperatør får man nytt sim-kort. Eller ikke.

Jeg har nå to mobiler i bruk, den ene har ikke sim-kort men er aktivert via QR-kode. Etterhvert blir det nok slutt på sim-kort også.

Endret av Rev. Revenge
leif
  • Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...