Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som de på slottet ikke kunne gitt mer faen i hva Marius driver med.. ingen krav eller ansvar blir stilt gutten🙄

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Jente456 skrev (24 minutter siden):

Virker som de på slottet ikke kunne gitt mer faen i hva Marius driver med.. ingen krav eller ansvar blir stilt gutten🙄

Gutten? Han nærmer seg 30. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
sys64738 skrev (6 timer siden):

Skikkelig bombe at kriminelle omgås andre kriminelle!

Det er da forskjell på kriminelle. Terrordømte Matapur drepte to og skadet ni da han skjøt mot utesteder i Oslo. Bhatti ble tiltalt for å ha vært med å planlagt angrepet i tillegg til å være infiltrert i IS og Taliban. 

At det ikke blir fanget opp og stoppet at MBH har vært i samme vennekrets er jo skandale av dimensjoner. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
sys64738 skrev (16 timer siden):

Skikkelig bombe at kriminelle omgås andre kriminelle!

Nei. Omgås kriminelle som igjen har mørkere forbindelser. Politiet har fulgt med og hatt oversikt over disse nettverkene iflg.dem selv, inkl.samtalet med MBH om å ligge unna. Hva annet politiet og kongehuset har gjort rundt dette, vet vi vel lite om. Etter straffesaken ble opprettet, skal han angivelig ikke lenger ha tilgang til hovedhuset og den sikrede delen av Skaugum. MBH sitt nettverk bestod heller ikke utelukkende av kriminelle, men flust av div.ikke-kriminelle kjendiser, blant annet, men da også kriminelle. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden det ble skrevet i feil tråd og slettet:
 @Gulline

Jeg er en av de som ikke tror på noe av det som kommer ut av munnen på MBH. Han pynter på sannheter for at det skal gagne ham selv, og vi vet ikke hvilke psykiske diagnoser han mener når han sier det. Jeg tolker det kun som at han skal bruke dem som en unnskyldning (selv om han sier at dette ikke er tilfelle) for å legitimere oppførselen sin. "Jeg har slitt med psykiske diagnoser, livet er hardt"-ish. Om det er psykiske diagnoser eller personlighetsforstyrrelser i bildet, har han selvsagt rett til å snakke om dem, men det blir vagt når man ikke vet om det handler om "vanlig" angst, eller noe alvorlig som forstyrrer dømmekraft og impulsivitet. Ut ifra det vi vet om oppførselen hans, er det åpenbart at noe er riv ruskende galt i topplokket, og han skjønner ikke at han tråkker over grenser, for dette er gjentakende oppførsel. Vet ikke om kombinasjonen PF/diagnoser og rus = livsfarlig oppførsel, men er jo ikke usannsynlig at rusmisbruket har bidratt til å smelte vekk hjernen. Hvorvidt han burde ha fortalt kjærester om dette - helt sikkert. Men så handler det om selvinnsikt. Jeg tror ikke Marius innehar selvinnsikt, ikke nok til å informere om at han sliter med sinne og andre ekle ting. 

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Siden det ble skrevet i feil tråd og slettet:
 @Gulline

Jeg er en av de som ikke tror på noe av det som kommer ut av munnen på MBH. Han pynter på sannheter for at det skal gagne ham selv, og vi vet ikke hvilke psykiske diagnoser han mener når han sier det. Jeg tolker det kun som at han skal bruke dem som en unnskyldning (selv om han sier at dette ikke er tilfelle) for å legitimere oppførselen sin. "Jeg har slitt med psykiske diagnoser, livet er hardt"-ish. Om det er psykiske diagnoser eller personlighetsforstyrrelser i bildet, har han selvsagt rett til å snakke om dem, men det blir vagt når man ikke vet om det handler om "vanlig" angst, eller noe alvorlig som forstyrrer dømmekraft og impulsivitet. Ut ifra det vi vet om oppførselen hans, er det åpenbart at noe er riv ruskende galt i topplokket, og han skjønner ikke at han tråkker over grenser, for dette er gjentakende oppførsel. Vet ikke om kombinasjonen PF/diagnoser og rus = livsfarlig oppførsel, men er jo ikke usannsynlig at rusmisbruket har bidratt til å smelte vekk hjernen. Hvorvidt han burde ha fortalt kjærester om dette - helt sikkert. Men så handler det om selvinnsikt. Jeg tror ikke Marius innehar selvinnsikt, ikke nok til å informere om at han sliter med sinne og andre ekle ting. 

Jeg tror vi var mange som satt med følelsen av at disse diagnosene ble nevnt i brevet for å "forklare" eller "formilde" hans handlinger. Men jeg vet ikke riktig om jeg tror ham. Han sa jo også at han skulle ta opp rusbehandlingen med det største alvor. Og det så vi alle at det ikke ble gjort. Har aldri hørt om rusmisbrukere som blir rehabilitert av noen få dagers opphold på en luksusklinikk i utlandet. Man rekker vel knapt i bli avrust på den tiden. 

Så ja, vi får håpe at taushetsplikten blir opphevet slik at vi får vite hva slags diagnoser som liksom skal forklare hans handlinger. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Jeg tror vi var mange som satt med følelsen av at disse diagnosene ble nevnt i brevet for å "forklare" eller "formilde" hans handlinger. Men jeg vet ikke riktig om jeg tror ham. Han sa jo også at han skulle ta opp rusbehandlingen med det største alvor. Og det så vi alle at det ikke ble gjort. Har aldri hørt om rusmisbrukere som blir rehabilitert av noen få dagers opphold på en luksusklinikk i utlandet. Man rekker vel knapt i bli avrust på den tiden. 

Så ja, vi får håpe at taushetsplikten blir opphevet slik at vi får vite hva slags diagnoser som liksom skal forklare hans handlinger. 

Jepp, hele det brevet var nok oppkonstruert som er forsøk på å unngå det som kom i etterkant. Her skulle han nok prøve å overbevise oss om at dette skulle bli en stopp på, og jeg tror han forsøkte å stilne pressen fra å lekke alt det andre ved å innta en slags semi-offerrolle med å kline "psykiske diagnoser" og "ta rusbehandlingen på største alvor" utover hele den unnskyldningen. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Nei. Omgås kriminelle som igjen har mørkere forbindelser. Politiet har fulgt med og hatt oversikt over disse nettverkene iflg.dem selv, inkl.samtalet med MBH om å ligge unna. Hva annet politiet og kongehuset har gjort rundt dette, vet vi vel lite om. Etter straffesaken ble opprettet, skal han angivelig ikke lenger ha tilgang til hovedhuset og den sikrede delen av Skaugum. MBH sitt nettverk bestod heller ikke utelukkende av kriminelle, men flust av div.ikke-kriminelle kjendiser, blant annet, men da også kriminelle. 

Problemet er jo at MBH har hengt med disse folkene i åresvis før han ble lukket ut av 'hovedhuset'.

Her har altså noen av Norges største kriminelle miljøer vært på fest på selveste Skaugum. At du ikke synes det er rart og klanderverdig, er for meg uforståelig. Om man bryr seg så lite for kronprinsparet m/barn sin sikkerhet, burde vi kanskje bare trekke både PST\Garden ut av Skaugum.

En av vennene til Marius stakk av til Dubai rett etter 'samtalen', og er tiltalt for grovt heleri og salg av narkotika. 'Klokkemannen'. Mon tro hvorfor han fant ut at han skulle flykte nettopp da.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (På 13.9.2025 den 10.39):

Dagbladet i dag; dette må jo granskes og gjennomgås. Hvem har visst og hvor lenge? Dette handler om kongefam vår og landets sikkerhet. Det er så man ikke tror det man leser. 

Det burde vært en ganske intressant grave-sak, som sikkert kunne gitt mange lesere, så jeg håper virkelig at noen i presse-Norge starter på den jobben.

Og finner man at sikkerheten er tipp topp så er det jo en sak det også! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
1600 skrev (22 timer siden):

Problemet er jo at MBH har hengt med disse folkene i åresvis før han ble lukket ut av 'hovedhuset'.

Her har altså noen av Norges største kriminelle miljøer vært på fest på selveste Skaugum. At du ikke synes det er rart og klanderverdig, er for meg uforståelig. Om man bryr seg så lite for kronprinsparet m/barn sin sikkerhet, burde vi kanskje bare trekke både PST\Garden ut av Skaugum.

En av vennene til Marius stakk av til Dubai rett etter 'samtalen', og er tiltalt for grovt heleri og salg av narkotika. 'Klokkemannen'. Mon tro hvorfor han fant ut at han skulle flykte nettopp da.

Det meste med MBH er klandreverdig. Kanskje det kommer frem mer om nettverket under rettssaken. 

Alt dette har vært diskutert her før, inkl.Follomannen. Hvis jeg husker riktig, så flyttet han til Dubai typ tre måneder etter politiets samtale med MBH. Eller var det halvannen måned etter. Det var ingen bråhast, i hvert fall. 

Endret av ~ Ada ~
La til
  • Liker 4
Skrevet
1600 skrev (4 timer siden):

Å har han, fortell.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Å har han, fortell.

Fikk du ikke med deg samtalen hvor politiet advarte ham mot vennene. Da fortalte han at han hadde hatt vennene i over 10 år og kom ikke til å bytte dem ut. 

Det må vær en spesiell vennegjeng så lenge politiet tar seg bryet med å advare deg. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (58 minutter siden):

Å har han, fortell.

Du får høre på samtalen med politiet selv, igjen, tror jeg.

Det er vel ingen som på dette tidspunktet nekter for dette, men du mener kanskje noe annet enn både MBH og Politiet?

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Det meste med MBH er klandreverdig, inkl. festing med ymse kriminelle på Skaugum. Kanskje det kommer frem mer om nettverket under rettssaken. 

Alt dette har vært diskutert her før, inkl.Follomannen. Hvis jeg husker riktig, så flyttet han til Dubai typ tre måneder etter politiets samtale med MBH. Eller var det halvannen måned etter. Det var ingen bråhast, i hvert fall. 

Med tanke på behov for visa er vel dette tidsrommet nettop hastverk.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Ellie42 skrev (2 timer siden):

Med tanke på behov for visa er vel dette tidsrommet nettop hastverk.

Hvis du er en hardbarka kriminell som mener det er nødvendig å rømme landet fordi politiet har hatt en samtale med Høiby, så ruger du hjemme i påvente av visa for å kunne flytte permanent?

Og hvem var det som flyttet? Jeg husker ikke. Klokkemannen og Follomannen er vel to forskjellige menn? Vet vi at vedkommende var en av dem politiet fulgte med på? Hvis så, tror du ikke disse drevne kriminelle vet at politiet følger med på dem?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Å har han, fortell.

Nå kan Dagbladet avsløre at Marius Borg Høiby i en årrekke har feriert og festet med personer som er dømt for grov kriminalitet.

Sitat

Marius Borg Høiby (t.v.) og hans mangeårige kompis (38). Da politiet raidet 38-åringens leilighet i Oslo i en hvitvaskingssak, fant de 224 doser kokain. Foto: Fra Instagram

Ellers kan du jo bare høre på det politiet selv sier til Marius, hvorpå Marius sier han ikke kommer til å 'droppe venner han har hatt i over 10 år' når politiet sier de er stordrivere av kokainsalg.

Klokkemannen rømte landet før politiet fikk tatt han, rett etter de hadde varslet hans venn MBH om at de visste at de drev 'stort' med narkotika. Det er i beste fall suspekt, i verste fall grove feil av politiet. De spolerer en stor narkotikaaksjon for å prøve å virke tøffe ovenfor MBH.

Håper ikke det spolerte flere etterforskninger enn bare den mot denne mannen, f.eks hvor alt dette kokainet kommer fra, for det er regelrett krise.

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Men altså - MBH har altså sagt at han ikke kommer til å droppe venner han har hatt i årevis. Det viser jo bare at han overhodet ikke er villig til å verken endre vennekrets eller -adferd. Det burde ikke overraske noen, for det er jo akkurat det alle handlingene hans har vist hele tiden.

han er en løs kanon. Han gir jo helt blanke i hvordan oppførselen hans påvirker de rundt - både kjærester og familien. Han ønsker ikke å velge bort vennene sine. Hva skal man gjøre med det? Når det ikke funker å be pent, informere eller oppfordre?  Hva gjør man med en voksen mann som gjør idiotiske, farlige og kriminelle valg - utover å tiltale ham?

Det er ikke å forsvare ham å påpeke at alle tiltak, oppfordringer og forespørsler overhodet ikke følges.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (10 timer siden):

Men altså - MBH har altså sagt at han ikke kommer til å droppe venner han har hatt i årevis. Det viser jo bare at han overhodet ikke er villig til å verken endre vennekrets eller -adferd. Det burde ikke overraske noen, for det er jo akkurat det alle handlingene hans har vist hele tiden.

han er en løs kanon. Han gir jo helt blanke i hvordan oppførselen hans påvirker de rundt - både kjærester og familien. Han ønsker ikke å velge bort vennene sine. Hva skal man gjøre med det? Når det ikke funker å be pent, informere eller oppfordre?  Hva gjør man med en voksen mann som gjør idiotiske, farlige og kriminelle valg - utover å tiltale ham?

Det er ikke å forsvare ham å påpeke at alle tiltak, oppfordringer og forespørsler overhodet ikke følges.

Problemet er jo at man konstant forsvarer at det ikke gjøres noe før det brenner på dass.

Når man har visst at denne personen har venner nær Bhatti og i HA, og de er storselgere av narkotika, kunne man kanskje fjernet både diplomatpass og hans tilgang til Skaugum for flere år siden. Det er ikke noe nytt med dette nettverket, politiet og mediene indikerer at de har visst dette lenge.

Og da er vi tilbake på argumentet som sier at MM og HM er tafatte, og heller tenker på fasade enn egen sikkerhet. Hva er vitsen med sikkerhetsløsninger i 100-millionerklassen for en familie som ikke tar egen sikkerhet mer alvorlig enn at de lar slike ting pågå i år etter år.

Man kan ikke fortsette å unnskylde denne tafatte holdningen i det uendelige. Realitetene er alvorlige. Noen av Norges desidert groveste kriminelle miljøer har med viten og vilje fått lov til å henge i nærheten av våre 2 neste statsoverhoder uten at man har gjort annet enn å puse-snakke med MBH om at han 'hjelpes fordi han er den han er'.

Det man gjør, er å fjerne hans tilgang til familiens eiendommer, ikke gi han penger, ikke la han bruke familien for markedsføring og ikke fortsetter å ta han med på ferier i sus og dus. Om man ikke snart forstår dette, er det noe riv røskende galt på Skaugum. Man er ansvarlig for egne handlinger, i dette tilfellet for en alt for slapp tilnærming til en fyr som henger med dypt kriminelle nettverk.

Om man fjerner goder og enabling, er det ikke noe Marius må 'følge', da er det realiteten. Det er forhåpentligvis ikke Marius som truer til seg overføringer og luksusferier. Det er aktive handlinger man kan stoppe. Man kan ta fra han huset på Skaugum, bil og narko-lommepenger helt uten at det er noe MBH må gjøre fra eller til. Argumentene flere kommer med tyder jo nesten på at de tror HM og MM har null handlekraft og egen vilje.

Endret av 1600
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

Problemet er jo at man konstant forsvarer at det ikke gjøres noe før det brenner på dass.

Når man har visst at denne personen har venner nær Bhatti og i HA, og de er storselgere av narkotika, kunne man kanskje fjernet både diplomatpass og hans tilgang til Skaugum for flere år siden. Det er ikke noe nytt med dette nettverket, politiet og mediene indikerer at de har visst dette lenge.

Og da er vi tilbake på argumentet som sier at MM og HM er tafatte, og heller tenker på fasade enn egen sikkerhet. Hva er vitsen med sikkerhetsløsninger i 100-millionerklassen for en familie som ikke tar egen sikkerhet mer alvorlig enn at de lar slike ting pågå i år etter år.

Man kan ikke fortsette å unnskylde denne tafatte holdningen i det uendelige. Realitetene er alvorlige. Noen av Norges desidert groveste kriminelle miljøer har med viten og vilje fått lov til å henge i nærheten av våre 2 neste statsoverhoder uten at man har gjort annet enn å puse-snakke med MBH om at han 'hjelpes fordi han er den han er'.

Nettopp og det er helt skandaløst. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...