Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym_2024
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Han har jo delt mye snusk med vennene sine, flere var jo klar over voldtekt i den gruppechatten som lakk.

Mye grums i MBHs omkrets, og mange som sliter med politiet. 

Hvordan skal det kunne hjelpe å belyse saken på MBH sine vegne? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

Han har jo delt mye snusk med vennene sine, flere var jo klar over voldtekt i den gruppechatten som lakk.

Mye grums i MBHs omkrets, og mange som sliter med politiet. 

Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal det kunne hjelpe å belyse saken på MBH sine vegne? 

Ja, han har jo garantert delt mye, så jeg lurer også på hvordan det skal hjelpe MBH sin sak... Hvilke vitner i det store og det hele kan ha noe hjelpsomt å komme med? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (22 minutter siden):

Lurer på hvilke vitner de skulle komme opp med. Var det liksom flere til stede da han voldtok kvinnene? 

Tipper forsvaret vil kjøre hardt på at handlingene var frivillige og/eller at jentene ikke var bevistløse, og vil har vitner som støtter det. 

Redd for at det kan bli ganske stygt for jentes del. 

Endret av blvck
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Tipper forsvaret vil kjøre hardt på at handlingene var frivillige og/eller at jentene ikke var bevistløse, og vil har vitner som støtter det. 

Eller som tidligere nevnt, at det var samtykke og «konfliktfylte relasjoner» som ligger til grunn i noen av sakene?

Skrevet
blvck skrev (4 minutter siden):

Redd for at det kan bli ganske stygt for jentes del. 

Ja, jeg gruer meg på jentenes vegner. Jeg kjenner det helt ned i magen, dette kan bli fælt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg gruer meg på jentenes vegner. Jeg kjenner det helt ned i magen, dette kan bli fælt.

Hovedregelen er åpne dører, men jeg tipper at det her vil bli løsninger med både helt lukkede dører og lukkede dører for alle andre unntatt journalistene flere ganger gjennom rettssaken. 

Også er folk forskjellig på dette. Noen forteller åpent og mener de gjennom det eier sin egen historie i større grad, og vil ikke ha lukkede dører, slik som Gisele Pelicot. Begge deler er helt ok! 

Endret av blvck
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
blvck skrev (38 minutter siden):

Hovedregelen er åpne dører, men jeg tipper at det her vil bli løsninger med både helt lukkede dører og lukkede dører for alle andre unntatt journalistene flere ganger gjennom rettssaken. 

Også er folk forskjellig på dette. Noen forteller åpent og mener de gjennom det eier sin egen historie i større grad, og vil ikke ha lukkede dører, slik som Gisele Pelicot. Begge deler er helt ok! 

Håper for kvinnenes del at det blir tilrettelagt sånn at det blir mest mulig behagelig for dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Lurer på hvilke vitner de skulle komme opp med. Var det liksom flere til stede da han voldtok kvinnene? 

Han er da tiltalt for flere forhold, som den alvorlige mishandling i nære relasjoner.

• Nyttig 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Håper for kvinnenes del at det blir tilrettelagt sånn at det blir mest mulig behagelig for dem. 

Dette kommer dessverre ikke til å bli noe hyggelig affære for de. Med Ingebrigtsen saken godt i minne, så kan forsvaret til MBH gjøre dette meget ubehagelig for ofrene hans. Trist å tenke på at noen av sakene kunne vært unngått, hvis noen hadde tatt grep før det var for sent. 

Endret av Anonym_2024
Skrevet
~ Ada ~ skrev (32 minutter siden):

Han er da tiltalt for flere forhold, som den alvorlige mishandling i nære relasjoner.

Jo, jo, er jo klar over det. Men når vi vet hva han er kapabel til og hva vi allerede vet foreligger av beviser, så lurer jeg fortsatt på hvilke vitner som vil gjøre saken bedre i MBHs favør. 

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke nok å ta av i denne saken uten at man skal måtte ty til ren diktning?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Fremmed fugl skrev (58 minutter siden):

Advokatene trenger vel kun å skape noe tvil. 

Garantert. Men vil det være for å få han frifunnet eller for å minimerer eventuell straff? Jeg har ikke peiling på hvordan jussen praktiseres i slike saker. 

Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (4 minutter siden):

Garantert. Men vil det være for å få han frifunnet eller for å minimerer eventuell straff? Jeg har ikke peiling på hvordan jussen praktiseres i slike saker. 

Hvis det ikke kan bevises over en hver rimelig tvil så skal han frifinnes. 

Selve straffeutmålingen vil knytte seg til handlingenes grovhet, og eventuell strafferabatt på grunn av eventuell tilståelse. 

Endret av blvck
  • Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Det er mange vitner totalt i 32 saker, som ikke nødvendigvis  bare er om overgrep. 

Det er vitner  iht drapstrusler, folk som kjenner til han og div kjærester.  Andre som var til stede før og etter hendelse  etc.  Venner , karakter vitner etc.

• Liker 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Det er mange vitner totalt i 32 saker, som ikke nødvendigvis  bare er om overgrep. 

Det er vitner  iht drapstrusler, folk som kjenner til han og div kjærester.  Andre som var til stede før og etter hendelse  etc.  Venner , karakter vitner etc.

Vi vet dette. Men det stilles spørsmålstegn ved at forsvarer uttaler at vitnene skal nyansere. Det er det jeg reagerer på og spør hva som ligger bak en slik uttalelse, om ikke det handler om at de går for frifinnelse eller skal jobbe hardt for å minimere straffen mot MBH. 

Skrevet
Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Den hen over meg sa.

Det er jo alvorlige greier han er siktet for, og jeg lurer bare på hva vitner kan si som kan gi ham mildere straff. "Hun var like ille, hun provoserte ham, hun ditt eller datt"? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Saken skal belyses. Vitner er vanlig. Noen vitner gangner tiltalte, andre ikke. Slik er rettssaker i et demokrati. Unødvendig å spekulere i hva som vil bli sagt og ikke, det er jo fri fantasi og ren spekulasjon. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Saken skal belyses. Vitner er vanlig. Noen vitner gangner tiltalte, andre ikke. Slik er rettssaker i et demokrati. Unødvendig å spekulere i hva som vil bli sagt og ikke, det er jo fri fantasi og ren spekulasjon. 

Jeg lurer bare på hvilke vitneutsagn som vil gagne Marius. Spekulerer ikke så mye som jeg bare er nysgjerrig. Greit at saken skal belyses, og det skal jo være sånn selvsagt. Men jeg lurer oppriktig på hva som kan gi mildere straff, bare. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer bare på hvilke vitneutsagn som vil gagne Marius. Spekulerer ikke så mye som jeg bare er nysgjerrig. Greit at saken skal belyses, og det skal jo være sånn selvsagt. Men jeg lurer oppriktig på hva som kan gi mildere straff, bare. 

Innlegget mitt var ikke rettet til deg, men generelt til flere innlegg i tråden om vitner. 
(Hvis man fulgte med Ingebrigtsen-saken eller har fulgt andre rettssaker, kan man få en pekepinn på vitners betydning.) 

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...