Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
TrineTrollet skrev (21 minutter siden):

Jeg registrerer retorikken din. Det ser dog ikke spesielt godt ut, i flere retninger, for å si det slik. 
Det er mye informasjon om hva som angivelig har foregått, og foregår. Så får vi avvente rettsaken for faktainformasjon. 

Hva foregår nå?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (5 timer siden):

Tror du virkelig ikke at politiet visste mer ? Det kan være seg narkotikaomsetning eller vold. Her kunne de miste verdifulle bevis. 

Hva mener du? Vold var da noe av det han ble arrestert for den dagen. 

Narkotika forbrytelser har da vel aldri vært et tema, hverken da eller nå. Så det er jo rent oppspinn

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1600 skrev (15 timer siden):

Arrestasjonen gjaldt på dette tidspunktet vold, trusler og rasering av andres eiendeler. Raseringen av eiendeler ble i tillegg truet med i mellom volden og pågripelsen, så da går det ikke akkurat å gjemme seg bak at 'han gjorde ingenting mellom volden og pågripelsen', når han både truet noen på livet og truet med å brenne offerets ting.

Det hele virker som et dårlig forsøk på å forklare forskjellsbehandlingen. Ingen andre ville blitt varslet sånn om de fortsatte å utagere gjennom hele dagen etter en slik voldsepisode. Folk kan legge bort bagatelliseringen av trusler nå.

Om man bare hadde innrømmet at grunnen til varselet var at han oppholder seg på Skaugum (som setter hans eksistens på Skaugum når man vet han er kriminell i enda dårligere lys) og ikke ville få Garden\PST på nakken, hadde det vært langt bedre.

Når man senere ser hva man gjorde på hytta for å få tak i bevis, setter det hans mor\stefars valg av å bevisst la han bo bak hinderet som antageligvis gjorde at han ble varslet og kunne slette bevis\ødelegge mobil\fjerne sim-kort på spissen til å være medansvarlig for at MBH har tid til å påvirke bevisbildet.

MBH bor fortsatt på Skaugum, men det er jo sikkert bra for da har han tydeligvis automatisk litt tid til å klargjøre seg før eventuelle fremtidige arrestasjoner, om han skulle ville tillegge et par siktelser til.

Personlig tenker jeg et par personer på Skaugum bør vurdere hva for slags fordeler serie-kriminelle får ut av å bo innenfor ringen av deres statsfinansierte sikkerhet. I dette tilfellet virker det som det antageligvis har gått utover at politiet har sikret seg bevis flere måneder tiligere av en rekke voldtekter og seksualkrenkelser, og gitt gjerningsmannen tid til å slette\påvirke dette bevisbildet. Smak litt på den.

Hva mener du? Jeg skriver at første arresestasjon  handler om hendelsen på frogner.  Hva er feil med det?

Hendelsen er rasering av leiligheten,  vold mot henne. Dog usikker på om det gjaldt draps trusselen mot denne mannen, eller om den kom på rett etterpå 

Så litt  usikker  på hva du prøver å arrestere meg på her, siden du egentlig snakker om det samme. Jeg svarer på at første  arrestasjonen ikke omhandler  de overgrepene mot kvinnene, da det ikke var kjent for politiet  ennå

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Hva mener du? Vold var da noe av det han ble arrestert for den dagen. 

Narkotika forbrytelser har da vel aldri vært et tema, hverken da eller nå. Så det er jo rent oppspinn

Du har ikke hørt på samtalen han hadde med politiet, altså .. Og det var tydelig et tema da han var i avhør og ble spurt ut om ryktene om at det blir oppbevart store mengder narkotika på Skaugum. Oppspinn? Tror du må komme tilbake til virkeligheten. 

Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (4 minutter siden):

Du har ikke hørt på samtalen han hadde med politiet, altså .. Og det var tydelig et tema da han var i avhør og ble spurt ut om ryktene om at det blir oppbevart store mengder narkotika på Skaugum. Oppspinn? Tror du må komme tilbake til virkeligheten. 

Jo . Men den samtalen  foregikk ett år før arrestasjonen.  Og han ble ikke arrestert første gangen på grunn av narkotika.  Den arrestasjonen handlet om forgner hendelsen. Altså vold mot frogner kvinnen og rassering av leiligheten.  Så å påstå at den arrestasjonen handlet om noe annet er jo bare rent oppspinn.

Å påstå at han i i det heletatt er mustenkt siktet etc  for narkotika  forbrytelser er også helt og holdent oppspinn 

Sånn type oppspinn som stadig stenger tråden. Fordi det er alvorlige  og usanne påstander 

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest Sur sitron
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Jo . Men den samtalen  foregikk ett år før arrestasjonen.  Og han ble ikke arrestert første gangen på grunn av narkotika.  Den arrestasjonen handlet om forgner hendelsen. Altså vold mot frogner kvinnen og rassering av leiligheten.  Så å påstå at den arrestasjonen handlet om noe annet er jo bare rent oppspinn.

Å påstå at han i i det heletatt er mustenkt siktet etc  for narkotika  forbrytelser er også helt og holdent oppspinn 

Sånn type oppspinn som stadig stenger tråden. Fordi det er alvorlige  og usanne påstander 

Ja, jeg vet jo at han ble arrestert pga hendelsen på Frognet. Men klart at politiet har hatt to tanker i hodet ifm ham. 

Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Hva er alvorlige og usanne påstander ? At han ble spurt om oppbevaringen av store mengder narkotika på Skaugum? 

https://www.seher.no/kongelig/oppbevarte-store-mengder-narkotika-pa-skaugum/81988452

Endret av Sur sitron
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Du er rapportert nok en gang for løgner og trusler. 

Hun burde utestenges for godt !!

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Han er straffet for narkotikaforbrytelser, ja. Må du være så forferdelig fiendtlig mot alle som ikke har din mening i denne tråden? Bruddene på veitrafikkloven kan også ha med narkotika å gjøre, det vet verken du eller andre noe om.

Marius Borg Høiby ble tatt for bruk av kokain på festivalen Palmesus i 2017. Han oppga hjemmeadresse Slottet.

Endret av 1600
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Han er ikke siktet for noe narkotikarelatert nå, og saken er i følge politiet, ferdig etterforsket.

Fint med redelighet, ja.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Han er ikke siktet for noe narkotikarelatert nå, og saken er i følge politiet, ferdig etterforsket.

Fint med redelighet, ja.

Han ble spurt om narkotika i avhør - men det nektet Krokenguri for og mener jeg kommer med alvorlige og usanne påstander. 

Greit med litt redelighet, ja. 

Skrevet
pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Fint med redelighet, ja.

Vet du det 100% sikkert?

Ett tilfelle av voldtekt med samleie.
To tilfeller av voldtekt uten samleie.
Fire tilfeller av seksuelt krenkende atferd.
Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.
To tilfeller av kroppskrenkelse.
Ett tilfelle av skadeverk.
Ett tilfelle av trusler.
Fem brudd på besøksforbud,
Ett tilfelle av forulemping av en politimann.
Fem veitrafikklovbrudd.

https://www.oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/rettsmedisinske-fag/alkohol-og-rusmidler/fakta-om-rusmiddelgrenser-i-trafikken/

Sitat

Det er fastsatt grenser for hvor mye legemidler eller narkotika man kan ha i blodet når man kjører bil. Straffbarhetsgrenser er innført for 28 legemidler og rusmidler i tillegg til alkohol. Midlene omfatter blant annet beroligende midler, søvnmidler og narkotika. Grensene gjelder ikke for legemidler som er forskrevet av lege.

Så fremt du har noe bastant som sier at disse 5 tilfellene er andre brudd på veitrafikkloven, er det langt fra usannsynlig at MBH har kjørt i ruset tilstand uten førerkort.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg antar at kjøring i ruspåvirket tilstand kan være ett av tiltalepunktene.  Men det er snakk om brudd på veitrafikkloven, det står jo i lenken din. Altså ikke narkotikaforbrytelser.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (31 minutter siden):

Han ble spurt om narkotika i avhør - men det nektet Krokenguri for og mener jeg kommer med alvorlige og usanne påstander. 

Greit med litt redelighet, ja. 

Hvordan vet du at han er spurt om det? 

Så vidt jeg kan se, er Se&Hø de eneste som har publisert noe om det. 

Sitat

Se og Hør kan nå avsløre at kronprinsessens sønn skal ha blitt konfrontert med sjokkerende vitneutsagn i nytt politiavhør. Borg Høiby benekter påstandene.

Står det i Se og Hør. det er vel ikke akkurat bekreftet av noen som helst. OG MBH nekter for det, og du pleier jo å tro på ham - feks om at moren ryddet og sånn. :engel:

Lagt til: Understrekingen i sitatet er gjort av meg. Skal ha blitt. står det  - uten referanse til hvem sm skal ha fortalt se&hør dette.

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (42 minutter siden):

Står det i Se og Hør. det er vel ikke akkurat bekreftet av noen som helst. OG MBH nekter for det, og du pleier jo å tro på ham - feks om at moren ryddet og sånn. :engel:

Lagt til: Understrekingen i sitatet er gjort av meg. Skal ha blitt. står det  - uten referanse til hvem sm skal ha fortalt se&hør dette.

Åja, da er det sikkert sånn. 

Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (59 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/oppbevarte-store-mengder-narkotika-pa-skaugum/81988452

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/bekymret-for-konsekvensene-for-hoiby/o/5-95-2155677

https://www.dagbladet.no/nyheter/hoiby-vennenes-narko-nettverk/82032010

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/na-blir-det-umulig-for-kongehuset-a-fortsette-a-tie-i-hoiby-saken/o/5-95-2101464

Er litt forundret over at du ikke har fått med deg dette - det stod med store bokstaver i media. Men her er litt å lese på. 

Skrevet
Sur sitron skrev (22 minutter siden):

To innlegg av Bøhler, som ikke er journalist, de to andre er bak betalingsmur, så om det fremkommer noe om det du skriver her, må du nesten sitere direkte. 

Sur sitron skrev (3 timer siden):

Og det var tydelig et tema da han var i avhør og ble spurt ut om ryktene om at det blir oppbevart store mengder narkotika på Skaugum.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Gjest Sur sitron
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

To innlegg av Bøhler, som ikke er journalist, de to andre er bak betalingsmur, så

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

To innlegg av Bøhler, som ikke er journalist, de to andre er bak betalingsmur, så om det fremkommer noe om det du skriver her, må du nesten sitere direkte. 

Her er et kort sammendrag av det som står i den første artikkelen i Nettavisen:

Sitat

Kort fortalt

• Marius Borg Høibys venner er koblet til det politiet mener er en kokainliga.
  • En av vennene til Borg Høiby er avbildet i festlige lag sammen med flere av personene politiet mener er en del av ligaen.
  • En tidligere fotballproff i denne ligaen, er siktet for befatning med 34 kg kokain.
  • Politiet har advart Høiby om vennenes kriminelle aktiviteter.

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoyre-politiker-frykter-for-rikets-sikkerhet-etter-avsloring-om-marius-borg-hoibys-vennekrets/s/5-95-2033222

Her er enda et sammendrag:

Sitat

Kort fortalt

• Marius Borg Høiby har i flere år festet med personer dømt for grov kriminalitet.
  • Han er siktet for vold mot kjæresten og skadeverk.
  • Høiby innrømmer hendelsen og sliter med rusproblemer.
  • Han har hatt kontakt med tungt kriminelle miljøer.

Er det mer forståelig nå?

Skrevet
1600 skrev (2 timer siden):

Han er straffet for narkotikaforbrytelser, ja. Må du være så forferdelig fiendtlig mot alle som ikke har din mening i denne tråden? Bruddene på veitrafikkloven kan også ha med narkotika å gjøre, det vet verken du eller andre noe om.

Marius Borg Høiby ble tatt for bruk av kokain på festivalen Palmesus i 2017. Han oppga hjemmeadresse Slottet.

Han fikk en bot på 4000 kr. Ikke veldig hard straff, antakelig var boten gitt fordi han brøt legemiddel-loven. Han testet positivt på kokain. Det er ikke det samme som en narkotikaforbrytelse. 

• Nyttig 6
Skrevet
Sur sitron skrev (43 minutter siden):

Jeg har fått med meg at han har en veldig tvilsom vennekrets, og at han henger med folk som bruker mye kokain, at han har innrømmet problemer med rus, og at de har funnet kokain i prøvene som. ble tatt av ham  august. Jeg har også fått med meg at han IKKE siktet for brudd på narkotikalovgivningen, men for både vold, seksuelle overgrep, og flere brudd på veitrafikkloven. 

Det hadde vært veldig fint om du faktisk leste det jeg skrev, istedet for å dra en masse slutninger om hva jeg har fått med meg og ikke. 

Særlig når du selv faktisk ikke har fått med deg at han ikke er foreslått siktet/tiltalt for brudd på narkotikalovgivningen.

• Liker 5
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...