Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

Han 'bodde' også i sitt siste offers leilighet når han banket henne og så dro tilbake til Skaugum for å true folk og hennes eiendeler.

Om han bare kan stikke til huset sitt på Skaugum når han har banket noen for ente gang, er det jo dørgende likegyldig hvor han oppholder seg med nye flammer. Problemet er hva slags enabling Skaugum gir en serie-kriminell selvinnrømmet voldsmann.

Og, for meg, gjør det ingenting med inntrykket jeg får av at han har blitt varslet 33 minutter før fordi politiet ikke ville pågripe han på Skaugum. Hadde de gjort det som med alle andre ville de sikret seg bevis for masse grov kriminalitet som de senere fant, og kanskje også mer som han har hatt tid til å slette (som han prøvde på senere igjen).

Det er dørgende alvorlig at Skaugum har gitt en slik person fordeler i en så alvorlig sak.

Hvis det stemmer at han bor der, kan det være han likevel har boligen på Skaugum, ja. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

Hvis det stemmer at han bor der, kan det være han likevel har boligen på Skaugum, ja. 

Viktig å også merke seg at hans nye flamme er datter av en person som er siktet for bedrageri og hvitevasking av 17 millioner kroner, med samme narko\økonomiske kriminelle bånd som MBH selv.

Om dette ikke sier til MM og HM at han ikke burde frekventere Skaugum i det hele tatt, på toppen av alt det andre, så vet jeg ikke.

Lesing om hans nye flammes far, og god venn av MBHs far.

Finanscowboy knyttes til hvitvaskingsnettverk

Sitat

Økokrim knytter hvitvaskingen skandaleombruste Per Morten Hansen er tiltalt for å ha medvirket til, til et internasjonalt hvitvaskingsnettverk. Politi i både Norge og utlandet etterforsker personer i Hansens bekjentskapskrets, som består av alt fra sjeiker i Midtøsten til russiske milliardærer i eksil.

Nettverket Hansen har bygd opp spenner fra russiske eksilmilliardærer til sjeiker i Midtøsten, og Hansen har tilsynelatende fungert som en slags tilrettelegger for flere av dem. Kapital har tidligere blant annet omtalt hvordanHansen og Dubais Sheikh Ahmed Dalmook Al Maktoum har tjent betydelige summer ved å ha kjøpt og solgt i de samme selskapene på London-børsen omtrent samtidig.

Jeg merker meg Per Morten Hansens nære bånd til russiske oligarker, og begynner å lure på hva PST gjør med å i det hele tatt la MBH slippe inn på området.

Putin er sikkert fornøyd.

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)
1600 skrev (24 minutter siden):

Han 'bodde' også i sitt siste offers leilighet når han banket henne og så dro tilbake til Skaugum for å true folk og hennes eiendeler.

Om han bare kan stikke til huset sitt på Skaugum når han har banket noen for ente gang, er det jo dørgende likegyldig hvor han oppholder seg med nye flammer. Problemet er hva slags enabling Skaugum gir en serie-kriminell selvinnrømmet voldsmann.

Og, for meg, gjør det ingenting med inntrykket jeg får av at han har blitt varslet 33 minutter før fordi politiet ikke ville pågripe han på Skaugum. Hadde de gjort det som med alle andre ville de sikret seg bevis for masse grov kriminalitet som de senere fant, og kanskje også mer som han har hatt tid til å slette (som han prøvde på senere igjen).

Det er dørgende alvorlig at Skaugum har gitt en slik person fordeler i en så alvorlig sak.

Det er betenkelig at «Skaugum», les; kronprinsparet, gir den voksne mannen penger til å fortsette å leve et liv som jet-setter, og hvor fest og luksusreiser er en synlig del. Vi har altså et kongehus som er medavhengig i dette livet. Det er i seg selv problematisk og sterkt foruroligende mht hvilke signal dette sender til landets befolkning hva moral og etikk angår. 

Endret av TrineTrollet
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit hvis kronprinsparet finansierer dette. Altså turer rundt omkring sammen med småsuspekte finanscowboyernog -akrobater.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit hvis kronprinsparet finansierer dette. Altså turer rundt omkring sammen med småsuspekte finanscowboyernog -akrobater.  

Noen finansierer hvert fall dette. Om det er kronprinsparet, MBHs far eller øvrig omgangskrets. En salig blanding vil jeg tro. 

Har han enda diplomatpass?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
1600 skrev (34 minutter siden):

Viktig å også merke seg at hans nye flamme er datter av en person som er siktet for bedrageri og hvitevasking av 17 millioner kroner, med samme narko\økonomiske kriminelle bånd som MBH selv.

Om dette ikke sier til MM og HM at han ikke burde frekventere Skaugum i det hele tatt, på toppen av alt det andre, så vet jeg ikke.

Lesing om hans nye flammes far, og god venn av MBHs far.

Finanscowboy knyttes til hvitvaskingsnettverk

Jeg merker meg Per Morten Hansens nære bånd til russiske oligarker, og begynner å lure på hva PST gjør med å i det hele tatt la MBH slippe inn på området.

Putin er sikkert fornøyd.

Han er vel evt.i et forhold med datteren og ikke faren som pr.t sitter på Bastøy.

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Du vet at han ikke får penger fra skattbar inntekt. 
du vet ikke om han får penger fra nav.

du vet ikke om han får penger fra vinningskriminalitet 

nå tyder på at han bor gratis på en annen eiendom, finansiert av noen andre 

faren blir glemt hele tiden. Faren og de rike vennene. Nå bor han vel med datteren til en kompis av faren i en leilighet på Frogner det ikke er sannsynlig at kronprinsparet betaler for. Tidligere i sommer var han på luksusferie med en annen kompis av faren. 

synes det spekulering at kronprinsparet finansierer alt. Litt som jeg har sagt før, kaster de han ut fra Skaugum , flytter han neppe i kommunal bolig gjennom Nav , han har en far og han har rike venner. Hvordan han havna på Frogner igjen vet jeg ikke. Kilden til lommepenger fra foreldrene ( som kg har bestemt at er kronprinsparet, Morten borg anses automatisk ikke som forelder her) er jo Marius selv. Supertroverdig. Så ja, det vet du at han ikke driver med vinningskriminalitet, han sa jo tross alt det til politiet så…. 

Jeg vet at han ikke lever på sosial nødhjelp eller trygdeordningee, fordi jeg kjenner til disse ordningene. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (15 minutter siden):

Han er vel evt.i et forhold med datteren og ikke faren som pr.t sitter på Bastøy.

Nei. Men når man vet hvordan korrupsjon og gjengmiljøer fungerer ville det vært en smule naivt og ikke i hvert fall tenke seg litt om når det kommer til hans nye kjæreste.

Man trenger egentlig ikke lete lenge for å finne ganske my suspekt om den nye flammen heller.

Som ansatt på slottet eller i politiet, ville du ikke kunne være sammen med MBHs nye dame og få sikkerhetsklarering.

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest TrineTrollet
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit hvis kronprinsparet finansierer dette. 

Nettopp, det er i så fall ikke verken greit eller riktig. Så langt vet vi ikke om det er ett hundre prosent riktig, men det er hvordan han selv forklarer noe av sin økonomi til politiet. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Sitat;»For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han.» 

Om hans forklaring holder vann omkring alt dette reiser det absolutt flere spørsmålsstillinger ift. en eventuell medavhengighet fra både mor MM og stefar kronprins HM. MM får sin del av disponibel og meget sjenerøse apanasje hver måned, så det er på ingen måte hennes private økonomi vi snakker om her. Kronprinsen har et åpenbart overordnet ansvar for pengestrømmen om den går i retning av sin kones meget voksne sønn som om kort tid vil få en tiltale mot seg. Innholdet i hele denne porteføljen tjener ikke kongehuset eller monarkiet, mildt sagt. Det faktum at de åpenbart er aktivt involvert ift. bosted og implisering i saker er foruroligende etisk og moralsk. 
Den beste hjelpen MBH kan få er å ha ansvar for eget liv og livsopphold. 

Gjest TrineTrollet
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Formelt sett er det korrekt. Likevel er det et poeng, og flere, at det er av betydning hvem man omgås? Ikke nødvendigvis som en overordnet «dom», men som referanse på den man er. Det er jo alminnelig å velge sine venner og omgangskrets selv, og så reflekterer dette sosialt. Kodeksen er på ingen måte ny. 
Datteren er sikkert et godt og positivt menneske. Med ref. til media har vi kunnet registrere at det nyforelskede paret omgås en krets med en del uavklarte/avklarte spørsmål hengende ved seg. Det tjener ikke et kongehus, vil jeg si. 

Skrevet

Apanasjen er deres private økonomi. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

Nei. Men når man vet hvordan korrupsjon og gjengmiljøer fungerer ville det vært en smule naivt og ikke i hvert fall tenke seg litt om når det kommer til hans nye kjæreste.

Man trenger egentlig ikke lete lenge for å finne ganske my suspekt om den nye flammen heller.

Da er det jo veldig greit at vi pr.t ikke vet noen verdens ting om "de tenker seg om" eller ei og øvrige vurderinger knyttet til MBH, så slipper vi å spekulere i det.

• Liker 2
Gjest TrineTrollet
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Da er det jo veldig greit at vi pr.t ikke vet noen verdens ting om "de tenker seg om" eller ei og øvrige vurderinger knyttet til MBH, så slipper vi å spekulere i det.

Hva mener du å si? 

Skrevet
~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

Det kan alltids være litt interessant og opplysende å ha kjennskap til «hvor folk kommer fra …»

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Merker meg også at Per Morten Hansen var på hyttetur med Marius og hans nye kjæreste i april, så at han ikke kommuniserer eller har noe med Marius å gjøre er jo ikke sant.

MBH faller tydeligvis tilbake i de samme gamle rutinene så fort han er ute av politiets varetekt.

https://www.seher.no/kjendis/het-flort-med-vennens-datter/83365673

Sitat

Tidligere i vinter var Marius hedersgjest på bursdagsfesten til Andrea. Her poserte de hjertelig på bilder sammen. I påskeferien ble de observert sammen på utesteder i Hemsedal, der Per Morten Hansen disponerer hytte. Her ble de også sett sammen med Hansen.

Bastøy virker jo ikke akkurat some noe fengsel, ei heller en hvitsnippe-ferieleir. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Sur sitron
Skrevet
TrineTrollet skrev (13 minutter siden):

Formelt sett er det korrekt. Likevel er det et poeng, og flere, at det er av betydning hvem man omgås? Ikke nødvendigvis som en overordnet «dom», men som referanse på den man er. Det er jo alminnelig å velge sine venner og omgangskrets selv, og så reflekterer dette sosialt. Kodeksen er på ingen måte ny. 
Datteren er sikkert et godt og positivt menneske. Med ref. til media har vi kunnet registrere at det nyforelskede paret omgås en krets med en del uavklarte/avklarte spørsmål hengende ved seg. Det tjener ikke et kongehus, vil jeg si. 

Si meg hvem du omgås så skal jeg si deg hvem du er. 

Skrevet
TrineTrollet skrev (17 minutter siden):

Hva mener du å si? 

At vi vet særdeles lite, om overhodet noe, om hva som pr.t foregår i Kongehusets rekker knyttet til MBH. 

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

At vi vet særdeles lite, om overhodet noe, om hva som pr.t foregår i Kongehusets rekker knyttet til MBH. 

Enig. Vi vet ikke om de omgås, om han besøker dem og omvendt. Vi vet ikke hvem som finansierer livet hans, heller. 

• Liker 4
Gjest TrineTrollet
Skrevet
~ Ada ~ skrev (15 minutter siden):

Jeg registrerer retorikken din. Det ser dog ikke spesielt godt ut, i flere retninger, for å si det slik. 
Det er mye informasjon om hva som angivelig har foregått, og foregår. Så får vi avvente rettsaken for faktainformasjon. 

Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (34 minutter siden):

Enig. Vi vet ikke om de omgås, om han besøker dem og omvendt. Vi vet ikke hvem som finansierer livet hans, heller. 

Personlig vet jeg mer enn nok om det som har foregått, varslinger, politisamtaler, skaugumfestivaler og utbragt rus-bruk som tydeligvis belønnes med bolig bak PST\Gardebeskyttelse til å innse at det kommer til å kreve opprydding om vi skal fortsette med monarkiet i sin nåværende form.

Er det ingen voksne hjemme på Skaugum? Hvorfor har ikke PST sjekket folkene Marius har dratt inn på Skaugum, hvorfor har Marius fått lov til å bo der etter det er oppdaget angivelige voldtekter både i kjelleren og i huset han har fått bo i?

Jeg er ikke forbauset, det er ikke første gangen kronprinsfamilien viser at de lefler med kriminelle (Epstein, yachten i middelhavet), men de har jo folk som skal fortelle dem hvordan ting ser ut. De må enten begynne å høre på dem eller finne noen nye rådgivere.

Endret av 1600
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...