Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
42. skrev (8 minutter siden):

Jaaa, men, eliminere du helt at lovbrytere har besøkt Skaugum mer enn en gang? Forutenom marius

Jeg kjenner ikke til at politiet har hatt saker på det så da kan jeg ikke uttale meg om hva politiet gjorde da/ikke gjorde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42. skrev (7 minutter siden):

Kan det ha gjort en forskjell i bevisforspillelse, kanskje? Selv om det ikke ble gjort, så var muligheten åpen for det

Men handlingen hadde jo ikke skjedd der han ble anholdt?

• Nyttig 3
Skrevet
Sur sitron skrev (16 minutter siden):

Gå på Google. Trykk inn følgende ord:

Marius samtaler politiet

Har hørt (og diskutert) samtalen før her. Mulig den gikk over to dager, men politiet har bekreftet én.

Visepolitimesteren ble informert før Høiby-samtale https://share.google/M09MZFey6H87qjQGf

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Men handlingen hadde jo ikke skjedd der han ble anholdt?

Digitale spor? Sletting av meldinger. Knusing av mobil.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (29 minutter siden):

Gå på Google. Trykk inn følgende ord:

Marius samtaler politiet

Kanskje greit å gjøre det samme selv som du forlanger at andre skal gjøre for deg?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man rekker faktisk mye på en halvtime (tenker på når jeg får en halvtimes varsel om gjester, det er så mye man får ryddet at man etterpå lurer på hvorfor man ikke tar den halvtimen uten presset og panikken 😅)

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (14 timer siden):

Det hadde kanskje vært forhindret om kronprinsparet hadde tatt affære allerede da de ble varslet om mishandlingen. 

Foreldelse ville kanskje  vært et ikke tema om alle andre anmeldte dette når de fikk vite dette er helt år før kronprinsparet. Eller foresten. Julianne sa i poscasten til chit shat med helle, at det hadde de prøvd å få henne til å anmelde. Men at hun selv ikke ønsket det den gangen.  Og at hun anmeldte det på et riktig  tidspunkt  for seg.

Også må vi ta med faktoren at om de eller kronprinsparet  hadde anmeldt dette for henne, så hadde nok politiet  henlagt det  ganske raskt, dersom hun benektet det, fordi hun ikke ville anmelde  dette, den gangen. 

Også får man ta spørsmålet videre til staten, hvorvidt foreldelsesfristen  kanskje er litt  for kort. Da anmeldelse ofte tar faktisk litt tid

I chit chat med helle så tok denne prosessen litt tid. Hvus du tar deg tid til å lytte hva hun faktisk  har ønsket selv.

Her har du link til gratis lytting, og det finnes en del to. Jeg oppfordrer deg til å lytte til det hun sier, siden du har mye komentarer og antagelser som er motsatt av det hun selv sier

https://www.podplay.com/no-no/podcasts/chit-chat-med-helle-966378/episodes/juliane-snekkestad-del-1-bipolar-lidelse-marius-og-fysisk-og-psykisk-vold-i-nare-relasjoner-420528869

Og her  har du del 2 også 

https://shows.acast.com/chit-chat-med-helle/episodes/juliane-snekkestad-del-2-abort-forlovelse-og-hva-man-haper-s

Endret av Krokenguri
Lagt til link
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (18 minutter siden):

Har hørt (og diskutert) samtalen før her. Mulig den gikk over to dager, men politiet har bekreftet én.

Visepolitimesteren ble informert før Høiby-samtale https://share.google/M09MZFey6H87qjQGf

Nettopp, er kun denne jeg finner. (På generelt grunnlag; ber man andre google sine påstander (spekulasjoner og ryktespredning i tillegg), er det ofte et signal om at man ikke har informasjonen selv.) 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Andrea59 skrev (11 minutter siden):

Digitale spor? Sletting av meldinger. Knusing av mobil.

Det tenker jeg også. Han hadde jo forsøkt fjernsletting av beviser før han ble fersket på den hytta, og sett i lys av forsvunnet sim-kort og knust tlf, visste han selv hva som sto på spill. Han sier han gikk i dusjen 30 min før han ble pågrepet ved den skolen. Han kan like godt ha brukt tiden på å fjerne beviser og skylle sim-kort i dass på den tiden.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (24 minutter siden):

Jeg tror det er samme samtale, men to ulike opptak eller en fortsettelse av samtalen på ulike tidspunkter. Det høres i hvert fall ut som det er samme politimann som snakker. 

1): https://www.seher.no/video/sjokkopptaket-8-fodt-inn-i-en-fucka-rolle/YFIFtx6K 

2): https://www.seher.no/kongelig/ny-avsloring/81923547 

(dere kan høre hele lydopptaket på denne lenken) 

Her står det imidlertid at det er en samtale med politiet som foregikk i en bil, og en som foregikk på telefon. https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle Det tyder på to separerte samtaler i hvert fall, men det virker som denne er innledende til samtalen i bilen. Så ja, det kan være to samtaler, men ikke nødvendigvis at de er av like mye innhold begge to. 

Sitat

I fjor hadde politiet en prat med Marius Borg Høiby i en bil utenfor kronprinsparets bolig. Dagen før kontaktet de ham på telefon som følge av observasjoner de hadde gjort av ham.

Alt dette tatt i betraktning er det merkelig at han ikke har blitt tatt for noe narkotikarelatert syns jeg. Det er ikke noe i siktelsen som går på det, og det er bare en liten sak fra 2017 om kokain fra før, men ut fra samtalene han har med politiet er det jo ganske åpenbart at de vet at han misbruker og er involvert i mye. 

Endret av pop up bruker
Skrevet
Andrea59 skrev (8 minutter siden):

Man rekker faktisk mye på en halvtime (tenker på når jeg får en halvtimes varsel om gjester, det er så mye man får ryddet at man etterpå lurer på hvorfor man ikke tar den halvtimen uten presset og panikken 😅)

Først: vi har bare Høibys ord for at moren ryddet. Hvor mye kronprinsessen rakk å rydde på de minuttene hun hadde til rådighet i så fall vites ikke. Dette basert på at det tar 5 minutter å kjøre fra boligen til Jansløkka Skole der han ble pågrepet, og noen minutter til å gå ut fra boligen og sette seg inn i bilen.

Tidsrommet mellom  varsling via telefon til pågripelse er 33 minutter. Kronprinsessen har heller ikke selv bekreftet at hun ryddet. Det er heller ikke bekreftet at hun ringte sønnen for å varsle, så vidt jeg vet.

• Liker 7
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Først: vi har bare Høibys ord for at moren ryddet. Hvor mye kronprinsessen rakk å rydde på de minuttene hun hadde til rådighet i så fall vites ikke. Dette basert på at det tar 5 minutter å kjøre fra boligen til Jansløkka Skole der han ble pågrepet, og noen minutter til å gå ut fra boligen og sette seg inn i bilen.

Tidsrommet mellom  varsling via telefon til pågripelse er 33 minutter. Kronprinsessen har heller ikke selv bekreftet at hun ryddet. Det er heller ikke bekreftet at hun ringte sønnen for å varsle, så vidt jeg vet.

Jeg snakker generelt, ikke bare om rydding. Sletting meldinger, bilder, finne fram materiale på pc’er og eksterne disker osv. Det viste seg jo etter hvert at politiet fant mye digitalt materiale. Kanskje de hadde funnet bedre og mer materiale (og enklere) hvis han ikke fikk sjansen til å forberede seg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror det er samme samtale, men to ulike opptak eller en fortsettelse av samtalen på ulike tidspunkter. Det høres i hvert fall ut som det er samme politimann som snakker. 

1): https://www.seher.no/video/sjokkopptaket-8-fodt-inn-i-en-fucka-rolle/YFIFtx6K 

2): https://www.seher.no/kongelig/ny-avsloring/81923547 

(dere kan høre hele lydopptaket på denne lenken) 

Her står det imidlertid at det er en samtale med politiet som foregikk i en bil, og en som foregikk på telefon. https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle Det tyder på to separerte samtaler i hvert fall, men det virker som denne er innledende til samtalen i bilen. 

Alt dette tatt i betraktning er det merkelig at han ikke har blitt tatt for noe narkotikarelatert syns jeg. Det er ikke noe i siktelsen som går på det, og det er bare en liten sak fra 2017 om kokain fra før, men ut fra samtalene han har med politiet er det jo ganske åpenbart at de vet at han misbruker og er involvert i mye. 

Skulle til å skrive noe om telefonsamtale der de antakelig avtalte den samtalen i bilen dagen etter,  da jeg erindret noe om det. Så kom du med linken til det (den siste). Takk. Man kan også høre på ett av klippene at politiet viser til "det du sa i går" (ikke ordrett gjengitt).

En telefonsamtale for å avtale samtalen dagen etter. En samtale i bilen, publisert i mange fragmenter.

Ja, de hevder han har rusproblemer. Hvorfor det ikke resulterte i straffeforhold, vet jeg ikke svaret på. De har heller ikke siktet han for det nå, men for 23 andre forhold. De må ha selvfølgelig ha bevis for narkotikalovbrudd som alt annet. Jeg ser i alle fall ingen grunn til, eller har interesse av, å spekulere i en mer dramatisk forklaring.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Her står det ganske utfyllende om samtalen og årsaken til den:

https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle

Det var samme som jeg lenket til, og syns den forklarer hvorfor man kan tenke seg at det er to samtaler (og det er det jo også strengt talt), men den første samtalen er bare for å få samtale 2 slik jeg forstår det. 

Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Her står det ganske utfyllende om samtalen og årsaken til den:

https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle

Interessant. Det jeg fester meg mest ved i saken er konteksten til uttalelsen "fordi du er den du er", en formulering som er gjentatt, tatt ut av kontekst og forvridd inntil det ugjenkjennelige i denne tråden i månedsvis, og så brukt som bevis for "særbehandlingen" og silkehanskene det påstås at Borg Høiby skal ha nytt godt av.

Men slik jeg leser forklaringen på dette indikerer jo faktisk formuleringen det stikk motsatte. Han er kalt inn til samtale med spanere på organisert kriminalitet ikke pga noe han har gjort som tilsier et slikt tiltak, men "fordi han er den han er", dvs et medlem av kongefamilien som samtidig er avbildet i SoMe med enkelte kjente kriminelle i omgangskretsen. Hadde han ikke vært den han er ville et slikt tiltak vært overkill. Men fordi han er den han er krever sikkerhetshensyn mer og raskere inngripen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest pop up bruker
Skrevet
~ Ada ~ skrev (26 minutter siden):

Skulle til å skrive noe om telefonsamtale der de antakelig avtalte den samtalen i bilen dagen etter,  da jeg erindret noe om det. Så kom du med linken til det (den siste). Takk. Man kan også høre på ett av klippene at politiet viser til "det du sa i går" (ikke ordrett gjengitt).

En telefonsamtale for å avtale samtalen dagen etter. En samtale i bilen, publisert i mange fragmenter.

Ja, de hevder han har rusproblemer. Hvorfor det ikke resulterte i straffeforhold, vet jeg ikke svaret på. De har heller ikke siktet han for det nå, men for 23 andre forhold. De må ha selvfølgelig ha bevis for narkotikalovbrudd som alt annet. Jeg ser i alle fall ingen grunn til, eller har interesse av, å spekulere i en mer dramatisk forklaring.

Ingen av oss vet svaret på dette, men all den tid de velger å ha den samtalen de har og sier hva de sier så syns jeg det er merkelig han ikke har blitt siktet og tatt for noe narkotikalovbrudd tidligere (sett bort i  fra den på palmesus fra 201). Jeg forstår at det ikke er en del av den etterforskningen de har hatt nå nylig, men tenker mer på tidligere før alt dette ble offentlig. 

Skrevet

Tror man ærlig talt ikke at MBH, en fyr som senere er tatt for å prøve å fjernslette bevis, ikke dro nytte av de 33 minuttene?

Naiviteten til noen er for meg skremmende. Selv ikke når MBH gjør noe lignende senere er det en indikasjon på at han ikke burde vært varslet. Uff.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Aricia skrev (6 minutter siden):

Interessant. Det jeg fester meg mest ved i saken er konteksten til uttalelsen "fordi du er den du er", en formulering som er gjentatt, tatt ut av kontekst og forvridd inntil det ugjenkjennelige i denne tråden i månedsvis, og så brukt som bevis for "særbehandlingen" og silkehanskene det påstås at Borg Høiby skal ha nytt godt av.

Men slik jeg leser forklaringen på dette indikerer jo faktisk formuleringen det stikk motsatte. Han er kalt inn til samtale med spanere på organisert kriminalitet ikke pga noe han har gjort som tilsier et slikt tiltak, men "fordi han er den han er", dvs et medlem av kongefamilien som samtidig er avbildet i SoMe med enkelte kjente kriminelle i omgangskretsen. Hadde han ikke vært den han er ville et slikt tiltak vært overkill. Men fordi han er den han er krever sikkerhetshensyn mer og raskere inngripen.

De ville ikke varslet hans stebesteforeldres ansatte, som så varslet hans mor, om han ikke er den han er. Det sier seg selv.

Endret av Ellie42
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Jeg får ikke det samme inntrykket som du skriver om når jeg hører samtalen. Du kan høre den her: https://www.seher.no/kongelig/ny-avsloring/81923547 

Slik jeg forstår samtalen har de den samtalen fordi de bryr seg og vil at han skal holde seg unna kokain og disse folka for det vil være det beste for han. 

Hvis det ikke var det samme du mente da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...