Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Ok.

Setter pris på at du synes det er ok! 👍🌞

• Liker 8
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (16 timer siden):

Takk for utdyping. Tror jeg forstår. Når diskrepansen mellom egen erfaring/oppfatning og bildet som tegnes blir for stor, tenderer man mot å stå ved sin egen oppfatning, om man ikke overbevises. Altså når medietrykket blir uforholdsmessig stort utover selve kjernen av saken, bidrar det mot sin hensikt i de tilfellene. I stedet for å la seg "overbevise", blir man skeptisk til informasjonen. 

Netopp

• Hjerte 1
Skrevet
1600 skrev (21 timer siden):

Nå må du virkelig holde opp.

Majoriteten av info er ikke konspirasjonsteorier og halvsannheter, det er

a) en offentlig innrømmelse av vold og rus.

b) lydfiler som viser med klar tale trusler både mot offeret og en annen person

c) enorme brudd på besøksforbud og veitrafikkloven

d) selvfilmede videoer som viser flere voldtekter

At du fortsetter med hvitmalingen er bare sært. Folk fordømmer MBH fordi bevisene og selvinnrømmelsen ikke står i stil med det han selv sier han skal gjøre. Han er en selvinrømmet serieforbryter, ikke mammas store drøm.

Jeg skrev majoriteten. Halvsannheter,  er feks via media er da snakk om at man får vire vare en side av saken og bare litt, ikke alt mange da konkludeterer med ender med å bli riktig. Og som igjen ender opp i konspirasjonsteorier 

A. Dette er ikke majoritetetn av det som blir skrevet om. Og ergo ikke det jeg henviste til. Jeg skrev majoriteten, ikke alt. Så å punkte ut noe her blir helt feil

B. Lydfiler er halvsannheter. Der går man kun høre stemmen til marius på de første lydopptakene. Dette medførte en del konspiradjoner, som viste seg å ikke stemme helt med det bildet som endret seg mår også stemmen til voldsofret ble en del av lydopptaket.

Og her kommer poenget mitt inn. Man får vite en halv sannhet, og mange fyller da inn den andre halvdelen  som mangler. Offeret har ikke fått si sin stemme pg sannhet, før folket har laget en sannhet selv. Når hennes  stemme også kommer på offentlige lydopptak, ender det opp i hets mot offeret. Fordi det da ikke stemmer med den falske  virkeligheten som allerede  er skapt  ut av en halvsannhet.  Iht å ikke ha hele.  Noe her blir da mindre troverdig, fordi konspirasjonsteorier om virkeligheten  er ikke  motsagt, og det er kollektivt etablert en annen sannhet enn den som er riktig.  Hun fikk nermest skylden selv for det hun er påført, og marius fikk sympati.  Jeg tror ikke det handler om at han i utgangspunktet  ba henne gå vekk. Men at sannheten var så langt i fra det folk har fått servert å trodd på. Så offeret som ikke har ytret seg, får støyten for det media har presentert  og det folk har konspirert frem. Til marius sin gunst. Alt som ikke stemmer er til hans fordel 

😄 her også gjelder egentlig  litt begge svarene  på a og b. På en side så er brudd på besøksforbud ey brudd på besøksforbud. Og ikke majoriteten jeg skrev om. På en annen side så blir det laget et bilde av at marius plager frogner kvinnen, og at hun ikke vil ha kontakt.  Og så viser det seg at de har toveis  kontakt.  Dette forholdet da mellom at hun også kontakter han, stemmer jo ikke med alt annet iht de kontakt bruddene. I utgangspunktet  spiller det ingen  rolle , da det uansett er hans ansvar  for å holde seg unna henne. 

Men igjen,  vil det være en fordel for marius at kartet ikke stemmer med forklaringen. Fordi flere vil ha mindre forståelse  offentlig at han har kontakt forbud mot en som tar kontakt  med han. Og det blir stående som et ubesvart spørsmål,  er sånt som bidrar  til at enkelte  ikke tror det som er skrevet om han. 

D selvfilmende videoer som man i flere mnd er fortalt er sove voldtekter og fremstått som at ingen  visste noe. Viser seg med bekreftelser at ar flere av de startet som frivillig  samleie. Hva som egentlig  videre er gjeldene, får vi aldri vite, fordi de ikke ønsker noen rettsak. Og er og har vært en stor pøl av konspirasjoner, pga at man ikke har visst mer enn det media har skrevet. Og tidligere var det ingen tvil om sove voldtekter,  da media har frenstilt det som at ingen visste noe.  Mens når alt kommer til alt, visste de fleste dette, og ar det startet som frivillig. Desverre så går slike overdriveksee fra media og komentarfelt også til marius sin fordel. Og det er rettt og slett fordi mte av det som er påstått eller gitt inntrykk av, for stor avstand  fra sannheten.

At deg har foregått  ting her som ikke burde ha skjedd, er det jo ingen  tvil om. Men med store overdrivelser fra sannheten, så vil mange bagatellisere,  spesielt  når det males et bilde av et monster, også møter de denne hyggelige fyren han faktisk er beskrevet som andre opplever han som. 

Så nei alle har ikke skjønt,  eller kommer til å skjønne. Fordi det er lett å unnskylde alt  som ikke passer med kartet.  Ergo også en grunn til at jeg nekter å slenge meg på heksejakt, gordi en person fortjener all dritt han kan få. For hekt til slutt så er det  vedkommende  man har heksejakt på, som kommer best ut av det

• Nyttig 4
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg skrev majoriteten. Halvsannheter,  er feks via media er da snakk om at man får vire vare en side av saken og bare litt, ikke alt mange da konkludeterer med ender med å bli riktig. Og som igjen ender opp i konspirasjonsteorier 

A. Dette er ikke majoritetetn av det som blir skrevet om. Og ergo ikke det jeg henviste til. Jeg skrev majoriteten, ikke alt. Så å punkte ut noe her blir helt feil

B. Lydfiler er halvsannheter. Der går man kun høre stemmen til marius på de første lydopptakene. Dette medførte en del konspiradjoner, som viste seg å ikke stemme helt med det bildet som endret seg mår også stemmen til voldsofret ble en del av lydopptaket.

Og her kommer poenget mitt inn. Man får vite en halv sannhet, og mange fyller da inn den andre halvdelen  som mangler. Offeret har ikke fått si sin stemme pg sannhet, før folket har laget en sannhet selv. Når hennes  stemme også kommer på offentlige lydopptak, ender det opp i hets mot offeret. Fordi det da ikke stemmer med den falske  virkeligheten som allerede  er skapt  ut av en halvsannhet.  Iht å ikke ha hele.  Noe her blir da mindre troverdig, fordi konspirasjonsteorier om virkeligheten  er ikke  motsagt, og det er kollektivt etablert en annen sannhet enn den som er riktig.  Hun fikk nermest skylden selv for det hun er påført, og marius fikk sympati.  Jeg tror ikke det handler om at han i utgangspunktet  ba henne gå vekk. Men at sannheten var så langt i fra det folk har fått servert å trodd på. Så offeret som ikke har ytret seg, får støyten for det media har presentert  og det folk har konspirert frem. Til marius sin gunst. Alt som ikke stemmer er til hans fordel 

😄 her også gjelder egentlig  litt begge svarene  på a og b. På en side så er brudd på besøksforbud ey brudd på besøksforbud. Og ikke majoriteten jeg skrev om. På en annen side så blir det laget et bilde av at marius plager frogner kvinnen, og at hun ikke vil ha kontakt.  Og så viser det seg at de har toveis  kontakt.  Dette forholdet da mellom at hun også kontakter han, stemmer jo ikke med alt annet iht de kontakt bruddene. I utgangspunktet  spiller det ingen  rolle , da det uansett er hans ansvar  for å holde seg unna henne. 

Men igjen,  vil det være en fordel for marius at kartet ikke stemmer med forklaringen. Fordi flere vil ha mindre forståelse  offentlig at han har kontakt forbud mot en som tar kontakt  med han. Og det blir stående som et ubesvart spørsmål,  er sånt som bidrar  til at enkelte  ikke tror det som er skrevet om han. 

D selvfilmende videoer som man i flere mnd er fortalt er sove voldtekter og fremstått som at ingen  visste noe. Viser seg med bekreftelser at ar flere av de startet som frivillig  samleie. Hva som egentlig  videre er gjeldene, får vi aldri vite, fordi de ikke ønsker noen rettsak. Og er og har vært en stor pøl av konspirasjoner, pga at man ikke har visst mer enn det media har skrevet. Og tidligere var det ingen tvil om sove voldtekter,  da media har frenstilt det som at ingen visste noe.  Mens når alt kommer til alt, visste de fleste dette, og ar det startet som frivillig. Desverre så går slike overdriveksee fra media og komentarfelt også til marius sin fordel. Og det er rettt og slett fordi mte av det som er påstått eller gitt inntrykk av, for stor avstand  fra sannheten.

At deg har foregått  ting her som ikke burde ha skjedd, er det jo ingen  tvil om. Men med store overdrivelser fra sannheten, så vil mange bagatellisere,  spesielt  når det males et bilde av et monster, også møter de denne hyggelige fyren han faktisk er beskrevet som andre opplever han som. 

Så nei alle har ikke skjønt,  eller kommer til å skjønne. Fordi det er lett å unnskylde alt  som ikke passer med kartet.  Ergo også en grunn til at jeg nekter å slenge meg på heksejakt, gordi en person fortjener all dritt han kan få. For hekt til slutt så er det  vedkommende  man har heksejakt på, som kommer best ut av det

Jeg har ærlig talt bare hørt deg som bagatelliserer hans handlinger. Og her gjør du det igen. Selv velger jeg å forholde meg til politiet og media. 

Merkelig at du har så god innsikt i dette at du både har fått med deg lydfiler med frognerkvinnen og sett publiserte bilder av henne. Hvor har du sett at offeret har fått skylden for volden? Jeg lurer virkelig på hvor du henter dine opplysninger for du er vel den eneste her inne som ikke behøver å legge til link til hvor du finner dokumentasjon for dine påstander. 

Det er et viktig moment som du virker å hoppe galant over og det er forholdet mellom et offer og gjerningsmann i slike saker. Du virker rett og slett ikke å forstå hva som ofte preger et slikt forhold når det kommer til maktubalanse, manipulering og avhengighet. 

Offeret opplever ofte skyldfølelse og skam. Du nevner at hun til tider har kontaktet ham til tross for besøksforbud - og det skjer ofte i slike forhold - nettopp på grunn av det jeg har nevnt over her. 

Endret av Sur sitron
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Jeg har ærlig talt bare hørt deg som bagatelliserer hans handlinger. Og her gjør du det igen. Selv velger jeg å forholde meg til politiet og media. 

Merkelig at du har så god innsikt i dette at du både har fått med deg lydfiler med frognerkvinnen og sett publiserte bilder av henne. Hvor har du sett at offeret har fått skylden for volden? Jeg lurer virkelig på hvor du henter dine opplysninger for du er vel den eneste her inne som ikke behøver å legge til link til hvor du finner dokumentasjon for dine påstander. 

Det er et viktig moment som du virker å hoppe galant over og det er forholdet mellom et offer og gjerningsmann i slike saker. Du virker rett og slett ikke å forstå hva som ofte preger et slikt forhold når det kommer til maktubalanse, manipulering og avhengighet. 

Offeret opplever ofte skyldfølelse og skam. Du nevner at hun til tider har kontaktet ham til tross for besøksforbud - og det skjer ofte i slike forhold - nettopp på grunn av det jeg har nevnt over her. 

Har forstått det for lenge siden at du ikje skjønner  essensen i det jeg skriver, og for det meste er opratt av å fortelle meg og andre at jeg mener ting jeg aldri har ment eller ytret. Det er helt ok. Men overlat til meg å forklare mine egne meninger. 

Ja det ble delt lydfiler med henne bla der marius ber henne gå unna han. Og hun endte opp med hets i some spesielt  på tik tok. 

Hvilke bilder snakker du om, har ikke nrvnt bilder. Vet ikke hvirgor du adder til ting?

Hopper ikke galant over fohold mellom offer og gjerningsmenn.  Tvert imot skrevet flere innlegg om det. Men de er ikke like lett å misforstå eller vris på, så sa blir de heller ikke kommentert .

Jeg tar opp at hun tar konrakt med han. Måten du tar dette opp på viser jo at du ikke har forstått problemet jeg tar opp iht media dekningen, og kondousajonsteiroer  rundt kontakten.  Problemet  øker for offeret offentlig  når det produseres en falsk sannhet via medua og konspirasjoner. Det er det et offer som ender opp som syndebukk på. Selv om offet ikke har ytret et eneste ord. Så det er på ingen måte et angrep på offeret her, som du prøver å antyde. Men på falske kondpirasjober bygget på halvsannheter via media. Fordi folk faktisk ikke skjønner  at de ikke vet alt i saken. Ofrene blir oppfattet som løgnere på feil grunnkag, fordi stiene ikke passer kartet. Og det minimereer alvorligheten som ligger bak her. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (58 minutter siden):

Har forstått det for lenge siden at du ikje skjønner  essensen i det jeg skriver, og for det meste er opratt av å fortelle meg og andre at jeg mener ting jeg aldri har ment eller ytret. Det er helt ok. Men overlat til meg å forklare mine egne meninger. 

Ja det ble delt lydfiler med henne bla der marius ber henne gå unna han. Og hun endte opp med hets i some spesielt  på tik tok. 

Hvilke bilder snakker du om, har ikke nrvnt bilder. Vet ikke hvirgor du adder til ting?

Hopper ikke galant over fohold mellom offer og gjerningsmenn.  Tvert imot skrevet flere innlegg om det. Men de er ikke like lett å misforstå eller vris på, så sa blir de heller ikke kommentert .

Jeg tar opp at hun tar konrakt med han. Måten du tar dette opp på viser jo at du ikke har forstått problemet jeg tar opp iht media dekningen, og kondousajonsteiroer  rundt kontakten.  Problemet  øker for offeret offentlig  når det produseres en falsk sannhet via medua og konspirasjoner. Det er det et offer som ender opp som syndebukk på. Selv om offet ikke har ytret et eneste ord. Så det er på ingen måte et angrep på offeret her, som du prøver å antyde. Men på falske kondpirasjober bygget på halvsannheter via media. Fordi folk faktisk ikke skjønner  at de ikke vet alt i saken. Ofrene blir oppfattet som løgnere på feil grunnkag, fordi stiene ikke passer kartet. Og det minimereer alvorligheten som ligger bak her. 

Hvor ble disse lydfilene delt? Kan du legge dem ut her? 

Du har selv sagt -tidligere i denne tråden -  at det er blitt publisert bilder av Frognerkvinnen - samt navnet hennes. Jeg sa den gang at det er for meg totalt ukjent - aner hverken hva hun heter eller hvordan hun ser ut. 

Men jeg forstår at du henter mye av din informasjon fra sosiale medier som jeg ikke bruker selv og derfor ikke aner hva du snakker om. Er det i sosiale medier du mener sannheten ligger siden du sier at media farer med usannheter?

Er du den eneste som vet sannheten i saken? Slik høres det nemlig ut når man leser innleggene dine.

Tips til deg:

1. Skriv kortere innlegg
  2. Korriger skrivefeil
  3. Legg inn link til hvor du finner din informasjon
Endret av Sur sitron
skriveleif
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (4 timer siden):

Og her kommer poenget mitt inn. Man får vite en halv sannhet, og mange fyller da inn den andre halvdelen  som mangler.

Jepp. Det er mye av dette, også her. Istedet for å ikke vite hele sannheten og la det bli med det, konstrueres det gjennom spekulasjon det man tror er logiske hypoteser ut fra eget ståsted for å fylle hullet som mangler i behovet for å forstå. Det er helt vanlig, men det blir også ganske irriterende å stadig avkrefte usannheter og faktafeil.

Samtidig viser det seg også at der faktum er kjent, repeteres faktafeil der kun tilsvar viser at en sprer feilinformasjon. Som for eksempel politiprosessen før Høibys første pågripelse. Det stemmer at kronprinsessen varslet sønnen, det stemmer ikke at politiet kontaktet kronprinsessen direkte. Hvordan hun fikk opplysningen er ikke klart, men her har det likevel blitt til en sannhet som stadig brukes som argument for at det er forskjell på mamma MM og andre mødre.

Den eneste forskjellen slik jeg ser det er at Kongefamilien har en livvakttjeneste på grunn av sitt embede i likhet med statsministeren og andre myndighetspersoner, der ivaretakelse av deres sikkerhet og trygghet i Norge og utland er viktig.

Endret av Rev. Revenge
korrektur
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (1 time siden):

Jepp. Det er mye av dette, også her. Istedet for å ikke vite hele sannheten og la det bli med det, konstrueres det gjennom spekulasjon det man tror er logiske hypoteser ut fra eget ståsted for å fylle hullet som mangler i behovet for å forstå. Det er helt vanlig, men det blir også ganske irriterende å stadig avkrefte usannheter og faktafeil.

Samtidig viser det seg også at der faktum er kjent, repeteres faktafeil der kun tilsvar viser at en sprer feilinformasjon. Som for eksempel politiprosessen før Høibys første pågripelse. Det stemmer at kronprinsessen varslet sønnen, det stemmer ikke at politiet kontaktet kronprinsessen direkte. Hvordan hun fikk opplysningen er ikke klart, men her har det likevel blitt til en sannhet som stadig brukes som argument for at det er forskjell på mamma MM og andre mødre.

Den eneste forskjellen slik jeg ser det er at Kongefamilien har en livvakttjeneste på grunn av sitt embede i likhet med statsministeren og andre myndighetspersoner, der ivaretakelse av deres sikkerhet og trygghet i Norge og utland er viktig.

Joda - hun (og kronprinsen) fikk informasjon fra slottet - som igjen var blitt varslet av politiet. 

https://www.vg.no/rampelys/i/gw4nv9/marius-borg-hoeiby-27-varslet-om-paagripelse

https://www.vg.no/rampelys/i/8qOn3Q/det-kongelig-hoff-varslet-mette-marit-om-mulig-paagripelse

Endret av Sur sitron
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 time siden):

Samtidig viser det seg også at der faktum er kjent, repeteres faktafeil

Fatter ikke at det skal være så vanskelig. 

• Liker 11
Skrevet

Nettavisen

"– Politiet varslet Det kongelige hoff og Det kongelige hoff informerte deretter Kronprinsparet om en hendelse som involverte Marius Borg Høiby og om mulig pågripelse. Som kjent varslet politiet også Marius Borg Høiby i forkant av pågripelsen. Politiet valgte å ikke pågripe i hans bopel, og har aldri ransaket den.

Det bekrefter kommunikasjonssjef Guri Ofstad Varpe ved Det kongelige hoff til Nettavisen fredag."

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Alle var jo varslet om arrestasjonen. Politiet  sier de har vært i kontakt med hoffet om hendelsen  ikke arrestasjonen.  Det i seg selv kan være årsak til at mor tar turen over for en prat, og rydding.  Også får han beskjed  om atrestasjonen der. Hvis vi skal tro politiets opplysninger  ang varsel om arrestasjonen.  Derimot er alle andre varslet om arrestasjonen 

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/Av0Adx/vg-oslo-politiet-varslet-livvakttjenesten-pst-om-paagripelsen-av-marius-borg-hoeiby-i-forkant

Guri Varpe har uttalt hvordan dette foregikk:

Sitat

Det skriver kommunikasjonssjef Guri Ofstad Varpe ved Det kongelige hoff i en uttalelse til VG.

«Politiet varslet Det kongelige hoff og Det kongelige hoff informerte deretter Kronprinsparet om en hendelse som involverte Marius Borg Høiby og om mulig pågripelse. Som kjent varslet politiet også Marius Borg Høiby i forkant av pågripelsen. Politiet valgte å ikke pågripe i hans bopel, og har aldri ransaket den.»

Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (3 minutter siden):

Ja her legger du jo frem akkurat  det vi sier. Politiet  varslet  hoffet om hendelsen, altså ingen varsel om arrestasjon.  Men marius selv blir varslet om arrestasjonen,  når han får beskjed om å møte på jansløkka skole . 

Så nei ingen  varslet kronprinsparet om arrestasjon, men hendelsen 

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Ja her legger du jo frem akkurat  det vi sier. Politiet  varslet  hoffet om hendelsen, altså ingen varsel om arrestasjon.  Men marius selv blir varslet om arrestasjonen,  når han får beskjed om å møte på jansløkka skole . 

I så fall, om slottet & MM ikke ble varslet om arrestasjonen (på skolen), var det jo enda større grunn til å rydde og evt fjerne suspekte saker før politiet kom (som man jo måtte regne med, om det ikke allerede var avtalt at han skulle pågripes ved skolen). Tidligere har jo folk her ment at det var usannsynlig at man ville ryddet, siden det ikke var avtalt ransaking av bolig. At siden de skulle møtes ved skolen kunne bare huset være fullt av bevis. Men man burde rydde i rotet. 😅 (Noe jeg synes er tynt, altså om noe suspekt finnes i bolig og man skal pågripes, da ville jeg vært nervøs for det som lå igjen i bolig)

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Vi har kun Høibys ord for at det ble ryddet.

Tilføyer at hvis det ble ryddet, ville jeg anser det som helt normal morsadferd istedet for å sitte stille og se på rot og vente på sønnen som skulle pågripes.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 10
Skrevet
Andrea59 skrev (8 minutter siden):

I så fall, om slottet & MM ikke ble varslet om arrestasjonen (på skolen), var det jo enda større grunn til å rydde og evt fjerne suspekte saker før politiet kom (som man jo måtte regne med, om det ikke allerede var avtalt at han skulle pågripes ved skolen). Tidligere har jo folk her ment at det var usannsynlig at man ville ryddet, siden det ikke var avtalt ransaking av bolig. At siden de skulle møtes ved skolen kunne bare huset være fullt av bevis. Men man burde rydde i rotet. 😅 (Noe jeg synes er tynt, altså om noe suspekt finnes i bolig og man skal pågripes, da ville jeg vært nervøs for det som lå igjen i bolig)

Politiet avtalte med siktede hvor pågripelsen skulle finne sted ca en halvtime i forveien. 

• Liker 7
Skrevet
Andrea59 skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde 100% sikkert dratt  hjem til min sønn , om jeg fikk vite at han har rasert en bolig og vært voldelig  mot noen. 

Denne hendelsen  var også på et helt annet sted. Så jeg hadde garantert  ryddet  rot. 

Hvis jeg ikke husker feil fikk  marius  beskjed like etter moren ankom og 30 minutter  før oppmøte på jansløkka ( minitter her har jeg  ikke dobbelt  sjekket,  så kan være feil eller ca)

Så akkuat  når hun begynte å rydde etc, er helt ukjent.  Jeg hadde iallefall  tatt tak i rotet ganske raskt.  For jeg er helt sikker på det  hadde blitt litt sinna rydding. Jeg hadde ikke gjort det,  om jeg trodde boligem var et årsted. 

Så jeg vet jeg hadde gjort det samme uavhengig om hun fikk vite det før eller etter marius  fikk beskjed.  Uansett ville  jeg tenkt at politiet kom til  å  bli innblandet.  Andre ville kanskje ha valgt  å gjøre  det annerledes.

Sett i lys av denne hendelsen,  så ville jeg i dag kanskje ikke rørt noe.

Men ser argumentet  ditt. 

• Liker 1
Skrevet
Sur sitron skrev (50 minutter siden):

Her viser du egentlig  av det jeg skrev i det lange innlegget. 

Feilinformasjon  tar så over sannheten, at når riktig info som ikke har fått plass i diskusjonen  og blir  så veletablert. Så stopper det helt opp, og man leser info  med feil briller. Og ergo feil tolker. 

Så når du leser at politiet  har varslet hoffet, så tenker du automatisk  at de har varslet om arrestasjon,  og får ikke med deg setningen  som sier  hendelse,  og ikke arrestasjon. 

Og dette skjer netopp pga upresisheter , heksejakt osv. Så helt normalt 

Problemet  blir da til slutt at hvis noe blir fremstilt  med for mange uprsesisheter, så blir det til slutt oppfattet som , ikke sant.  

• Liker 3
Gjest Sur sitron
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Her står det at de ble varslet om hendelsen og mulig pågripelse:

https://www.nrk.no/norge/hoffet-varslet-kronprinsparet-om-mulig-pagripelse-1.17108899

Sitat

Aftenposten får opplyst at kronprinsesse Mette-Marit varslet Marius Borg Høiby om at han ville bli pågrepet. Kort tid etter samtalen med moren ble Høiby selv kontaktet av politiet på telefon.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...