Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Ja, vi har ulike preferanser og virkelighetsforståelse.

For de fleste er det forbundet med luksus å bo inne på skaugum og leve med svært mange materielle goder man ikke trenger yte noe for å få.

Bader i luksus på 900kr mer i mmd. Wow for en luksus.

Totalt så går han under fattigdomsgrensen. Dersom det er riktig at han totalt mottar  240.000kr i året. Da fattigdomsgrensa ligger på 282.000kr i året.

Siden han har igjen ca 10.000kr i mnd til eget forbruk uten boutgifter,  har han 900 kr mer, enn det som er satt en person kam klare  seg på i mnd. Sumnen er 9100kr. Kjempeluksus

https://ndla.no/nb/r/samfunnskunnskap/fattigdom-i-norge/135e149657

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Ja, dere, livsførselen til MBH gir virkelig inntrykk av at han lever på 10.000,- kroner i måneden?  Er det virkelig noen som mener det eller er det bare fordi det er "gøy" å kverulere? 

MBH bor gratis, han har kjørt luksusbiler, han bruker designerklær, designervesker/bager, dyre klokker, han er på mange utenlandsreiser, han har frekventert dyre restauranter og nattklubber, han har misbrukt narkotika i flere år osv osv. 

Omtrent som en gjennomsnittlig sosialklient, det..  

Mye av det du ramser opp her er nettopp har. Som i har tidligere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Ja, dere, livsførselen til MBH gir virkelig inntrykk av at han lever på 10.000 kroner i måneden?  Er det virkelig noen som mener det eller er det bare fordi det er "gøy" å kverulere? 

MBH bor gratis, han har kjørt luksusbiler, han bruker designerklær, designervesker/bager, dyre klokker, han er på mange utenlandsreiser, han har frekventert dyre restauranter og nattklubber, han har misbrukt narkotika i flere år osv osv. 

Omtrent som en gjennomsnittlig sosialklient, det..  

Han får selvsagt mer enn 10 000/20 000 (hvis man inkluderer det som skal gå til regninger). At Marius oppgir summen 10 000, er jo åpenbart noe man må ta med en klype salt. Det er Marius Borg Høiby vi snakker om, en som slår, gjør hærverk, ringer og truer folk over tlf, som sitter og ler i en chatgruppe over at han "tross alt ikke er gift, og dermed ingen konebanker", en som ikke aaaaner hvor sim-kortet tok veien osv. Tror man virkelig på at han kun har et forbruk på 10 000? Han har dessuten sagt at han låner penger, så OM han får 10 000 hos mamma og (ste)pappa, så karrer han likevel til seg mer. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Totalt så går han under fattigdomsgrensen. Dersom det er riktig at han totalt mottar  240.000kr i året. Da fattigdomsgrensa ligger på 282.000kr i året.

Siden han har igjen ca 10.000kr i mnd til eget forbruk uten boutgifter,  har han 900 kr mer, enn det som er satt en person kam klare  seg på i mnd. Sumnen er 9100kr. Kjempeluksus

Oi, den er drøy.

• Liker 7
  • Nyttig 13
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Mye av det du ramser opp her er nettopp har. Som i har tidligere.

Så når MBH skulle låne bort bilen sin var det ikke hans? Selv om han ikke får lov til å kjøre den lenger? 

I høst var han i Italia og England i alle fall... Hvem vet hvor han er nå? 

Har han ikke designerklær, vesker, klokker osv lenger? Det eneste han har kjøpt seg er en madrass, kanskje? 

Litt vanskelig å være på byen om man prøver å holde seg unna rus, men du vet tydligvis at han ikke drar på restaurant lenger? 

Han hadde altså enorme inntekter tidligere da antar jeg? 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Rev. Revenge skrev (5 minutter siden):

Klientellet du benevner er kongefamiliens nærstående slektning. Der han nå bor midlertidig i påvente av rettsak. Syns det er helt greit at han bor der så lenge, ifm. det jeg har nevnt i et tidligere innlegg.

Hvor mener du han skulle bodd?

Ja, selv om.de er i slekt så skulle han aldri ha bodd der. Dessuten vet mens de huset han der at han banker damer og driver med dop. Misbruk av garde og politi å la dette utspillet seg inne på denne eiendommen.

Det er svært få.mennesker totalt i Norge som bor inne på skaugum, så det sier vel seg selv at egnet bolig bør være mulig å oppdrive annet sted selv for denne personen.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Ja, om man skal ta alt som opplyses av denne narkomane seksualforbryteren bokstavelig så kan man jo sitte og lage slike regnestykker og budsjetter.

Tar man i bruk den sunne fornuften så ser man jo at dette ikke stemmer.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Er det vel ikke om det stemmer  at han får 240.000kr i året

I 2022 hadde han en inntekt på 238.128kr i året. Og inntekten i 2023 er på 126.000kr. 

Da har du langt under fattigdomsgrensen. Og pr, def fattig

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2024/12/04/196048332/marius-borg-hoibys-formue-stuper

Jeg synes det regnestykket er drøyt, jo. Fordi det er ingenting i verden som tilsier at han kun får 240.000 i året. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (4 minutter siden):

Så når MBH skulle låne bort bilen sin var det ikke hans? Selv om han ikke får lov til å kjøre den lenger? 

Har han ikke designerklær, vesker, klokker osv lenger? Det eneste han har kjøpt seg er en madrass, kanskje? 

Litt vanskelig å være på byen om man prøver å holde seg unna rus, men du vet tydligvis at han ikke drar på restaurant lenger? 

Gaver kanskje,  antar han ikke får ulsokker til jul og de andre får louis vutto vesker. Rike folk er som rehel rause med gaver til barna. Og gjør skjeldent forskjell på sine barn.

Om bilen er noe han eier eller har fri disposisjon  på, vites ikke. Hadde fri disposisjon  på bil jeg ikke eide en gang i ungdommen selv. 

Skrevet
Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Har du belegg for påstandene dine fra nyere tid?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Jeg har oppfattet at denne boligen først var midlertidig fra den tid økonomien hans gikk fullstendig i knas og han flyttet "hjem", mens familien hjalp ham med økonomien hans. Så sprakk nyheten om hans utagering med vold og kriminalitet, og jeg oppfatter at familien har latt ham bo der i ettertid fordi de har ment at dette er til det beste mens de avventer rettsaken.

Hvor mener du han skulle bodd mens rettsaken avventes?

Kan godt svare deg for tredje gang at jeg mener han skulle bodd en annen plass enn en eiendom som voktes av garden, og som har en sterk symbolsk verdi for folk.

Etter rettsaken håper jeg han blir boende på cella svært lenge. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det regnestykket er drøyt, jo. Fordi det er ingenting i verden som tilsier at han kun får 240.000 i året. 

Nei godt mulig det. Men det som er oppgitt.  Så finnes det  mange fler måter  å skaffe penger på. Men det er jo like problematiek å diskutere som diagnoser han evnt har , uten brudd på forumregler

Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Bor han der enda? Fikk han ikke forbud? Eller var det i kronprinsparets bolig, kanskje.

Han bor i eget hus på Skaugum, men har ingen tillatelse til å oppholde seg i kronprinsparets bolig, ettersom jeg har forstått.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Har du belegg for påstandene dine fra nyere tid?

Hvilke påstander? 

At et av offerene hans har uttalt at hun skulle låne bilen hans mens han var i England? 

At han var i Italia samtidig som Spetalen-paret giftet seg? At han var i England, på samme fly som kronprinsen? 

At han bruker designerklær etc? 

Kan ringe restauranten på hotellet i Nord-Norge for å høre om han spiste der? 

Hva vil du at jeg skal dokumentere? 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Oi, den er drøy.

Hva er drøyt, iht grense satt iht fattigdomsgrense, er hans inntekt under  dette. Oppgitt  via media

Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Gaver kanskje,  antar han ikke får ulsokker til jul og de andre får louis vutto vesker. Rike folk er som rehel rause med gaver til barna. Og gjør skjeldent forskjell på sine barn.

Om bilen er noe han eier eller har fri disposisjon  på, vites ikke. Hadde fri disposisjon  på bil jeg ikke eide en gang i ungdommen selv. 

Han er sikkert begynt å ta buss siden han ikke har lappen lenger🙃 🤷‍♀️🤷‍♀️ Synest jeg så han på bussholdeplassen.

• Liker 1
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Kan godt svare deg for tredje gang at jeg mener han skulle bodd en annen plass enn en eiendom som voktes av garden, og som har en sterk symbolsk verdi for folk.

Etter rettsaken håper jeg han blir boende på cella svært lenge. 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt om hvor du tenker han skulle bodd, annet enn "et annet sted". Hvor mener du "et annet sted" er mer passende i den situasjonen som har oppstått?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Jo , iht å oppgi  20.000kr av foreldrene. Tilsvarer det 240.000kr i året. Det er et regnestykke på 20.000kr x 12= 240.000 kr

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Nei godt mulig det. Men det som er oppgitt.  Så finnes det  mange fler måter  å skaffe penger på. Men det er jo like problematiek å diskutere som diagnoser han evnt har , uten brudd på forumregler

Jeg synes man bør se på det store bildet uansett. Ikke kun se på det han oppgir at han får. Vi ser jo at forbruket er mye høyere. Og han slipper (igjen) å betale for boplass, han har en mor som handler for ham "av og til", og det kan jo være både ofte og sjeldent. Det er ingen fattige som sitter igjen med såpass mye som han, etter at husleie, strøm, internett, telefon, mat, bilforsikring og drivstoff er betalt. Fattige har som regel ikke råd til å ha bil engang, heller ikke råd til å krasje biler inn i gjerder med vilje, ikke råd til å ha storfester, ikke råd til å reise til Italia og det det koster for å være på ferie osv. Han er alt annet enn fattig.

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...