Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Han bor i eget hus på Skaugum, men har ingen tillatelse til å oppholde seg i kronprinsparets bolig, ettersom jeg har forstått.

Ja, riktig. Da er jeg med. Fikk for meg at han hadde fått forbud om å være i sin egen bolig på Skaugum også, men jeg blingsa bare litt et sekund her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (18 minutter siden):

Bader i luksus på 900kr mer i mmd. Wow for en luksus.

Totalt så går han under fattigdomsgrensen. Dersom det er riktig at han totalt mottar  240.000kr i året. Da fattigdomsgrensa ligger på 282.000kr i året.

Siden han har igjen ca 10.000kr i mnd til eget forbruk uten boutgifter,  har han 900 kr mer, enn det som er satt en person kam klare  seg på i mnd. Sumnen er 9100kr. Kjempeluksus

https://ndla.no/nb/r/samfunnskunnskap/fattigdom-i-norge/135e149657

Har har en bolig til minst 30.000 per måned. Han sier selv at han får 20.000 i direkte økonomisk støtte per måned. Så kommer andre typer av støtte. Mat, drivstoff, ferier, ferier med mer... 

Så forsiktig så er det 60.000 i måned. Som tilsvarer enn inntekt på vel gjerne en miljon.

Et par hundre tusen på eksklusiv rehab i England. 

Utsvevende partyliv. 

Jepp, mannen lever på fattigdomsgrensen. 

Er vel noe av problemet hvis vi se bort fra det at han banker og voldtar kvinner. 

Hans muligheter å selv tjene nok til å leve like godt som han gjør uten å jobbe å ved å bo gratis på stefar ei dom er meget små. Så hvorfor skulle han bli voksen? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Jo , iht å oppgi  20.000kr av foreldrene. Tilsvarer det 240.000kr i året. Det er et regnestykke på 20.000kr x 12= 240.000 kr

Men jeg lurer på hvorfor du tror på det? Hvorfor stoler du på at han snakker sant, eller at han i det hele tatt har oversikt? Mamma og (ste)pappa må jo betale regningene for ham. Da er han neppe mye innom nettbanken.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Jeg synes man bør se på det store bildet uansett. Ikke kun se på det han oppgir at han får. Vi ser jo at forbruket er mye høyere. Og han slipper (igjen) å betale for boplass, han har en mor som handler for ham "av og til", og det kan jo være både ofte og sjeldent. Det er ingen fattige som sitter igjen med såpass mye som han, etter at husleie, strøm, internett, telefon, mat, bilforsikring og drivstoff er betalt. Fattige har som regel ikke råd til å ha bil engang, heller ikke råd til å krasje biler inn i gjerder med vilje, ikke råd til å ha storfester, ikke råd til å reise til Italia og det det koster for å være på ferie osv. Han er alt annet enn fattig.

Helt enig. Men en ting er  hva som er kjent via media. En annen ting  er vel hva han surrer rundt med iht venner etc. Som han  bla nevner,  låne penger av venner. Forsåvidt en farlig gjeld å ha, der penger ikke kreves via inkasso

Skrevet
Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

Han er sikkert begynt å ta buss siden han ikke har lappen lenger🙃 🤷‍♀️🤷‍♀️ Synest jeg så han på bussholdeplassen.

Neppe 😂

Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt om hvor du tenker han skulle bodd, annet enn "et annet sted". Hvor mener du "et annet sted" er mer passende i den situasjonen som har oppstått?

Leilighet, hus, lavvo, enmanns telt, gapahuk. Et eller annet sted med tak over hodet som ikke er på en eiendom som beskyttes spesielt av garden.

Da har vi forholdsvis store områder i Norge å velge blant.

Høl i hodet å ha kriminelle innenfor grensene på Skaugum.de grensene er ment å skulle holde slike elementer UTENFOR. Spiller ingen rolle hvilket slektskap han har.

Han kan jo feks bo hos sin konebankende onkel. Sikkert god kjemi mellom de.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Helt enig. Men en ting er  hva som er kjent via media. En annen ting  er vel hva han surrer rundt med iht venner etc. Som han  bla nevner,  låne penger av venner. Forsåvidt en farlig gjeld å ha, der penger ikke kreves via inkasso

Ja, han er jo ikke spesielt smart som tar seg råd til å låne penger privat. Eller, tar seg råd til å låne i det hele tatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Hvilke påstander? 

At et av offerene hans har uttalt at hun skulle låne bilen hans mens han var i England? 

At han var i Italia samtidig som Spetalen-paret giftet seg? At han var i England, på samme fly som kronprinsen? 

At han bruker designerklær etc? 

Kan ringe restauranten på hotellet i Nord-Norge for å høre om han spiste der? 

Hva vil du at jeg skal dokumentere? 

Disse påstandene om at han lever et luksusliv per nå.

Jeg syns ikke det fremstår slik, når han ikke har egen inntekt bortsett fra den økonomiske bistanden fra opphavet. At han bruker merkevareklær er det mange andre som gjør. Det kan som Krokenguri nevner være gaver. Han hadde en bil til disposisjon, men med førerkortet inndratt er det lurt å ikke bruke den. Osv. Dessverre ser det ut til at han låner penger fra bekjentskaper sitt, det er jo verken lukrativt eller særlig smart om det stemmer.

Endret av Rev. Revenge
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, han er jo ikke spesielt smart som tar seg råd til å låne penger privat. Eller, tar seg råd til å låne i det hele tatt.

På ingen måte. Kjenner en alkoholiker  som låner av venner hver mnd. Men betaler alltid for seg. Problemet  er at da er han jo tom for penger,  og låner på ny. Så vennene sa at han skulle slippe å betale, slik at han skulle slippe å låne neste mnd. En kollektiv enighet, for å hjelpe  han på rett vei. Problemet  var at da drakk han opp de pengene også. Og lånte på ny. Sånn har det  fungert i 30 år. Så de ga opp. Pengene går bare frem og tilbake. Så de taper ikke noe på å låne  de til han. 

Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke det fremstår slik, når han ikke har egen inntekt bortsett fra den økonomiske bistanden fra opphavet. At han bruker merkevareklær er det mange andre som gjør. Det kan som Krokenguri nevner være gaver. Han hadde en bil til disposisjon, men med førerkortet inndratt er det lurt å ikke bruke den. Osv.

Ifølge det vi har av opplysninger så hadde han trengt nærmere en miljon i inntekt for å leve med samme standard. 

Om det er luksus, kan diskuteres. Men han er meget priviligert, eller bortskjemt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Hva er drøyt, iht grense satt iht fattigdomsgrense, er hans inntekt under  dette. Oppgitt  via media

Det jeg syntes var drøyt, var å insinuere at han er fattig. Han er jo ikke det, selvsagt. Det blir jo som at jeg skulle si at mitt barn er fattig. Hun har også lav inntekt, men i realiteten bor hun hjemme, hun slipper å betale for det, og mat betaler jo vi foreldre. Vi kjøper klær hvis hun trenger. Den hun har av inntekt, kan hun disponere som hun vil. Hun mangler ingenting selv om hun ikke har en inntekt på 500 000. Det er lite som skiller bosituasjonen til Marius. Han bor riktig nok i egen bolig, men den er disponert av hans mor og stefar. Og hun gir ham penger til livsopphold, og skulle det bli for lite, kan jeg ikke tenke meg at rike MM og HM lar Marius sulte. Hadde han vært fattig, så hadde han faktisk måttet sulte når det ble slutt på pengene den måneden. Da hadde han måttet prioritere om han skulle bruke pengene på strøm eller husleie, osv. Utenlandstur hadde ikke vært noe vits i å tenke på engang.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

En enkel leilighet. Eller hvor han nå finner på å bo. Han er en godt voksen mann som banker og voldtar kvinner. Ødelegger, stjeler og holder på. 

Jeg tror ikke han har egne midler til å disponere korttidsleie av egen bolig. Ei heller at noen ønsker å leie ut til ham uten garanti.

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det jeg syntes var drøyt, var å insinuere at han er fattig. Han er jo ikke det, selvsagt. Det blir jo som at jeg skulle si at mitt barn er fattig. Hun har også lav inntekt, men i realiteten bor hun hjemme, hun slipper å betale for det, og mat betaler jo vi foreldre. Vi kjøper klær hvis hun trenger. Den hun har av inntekt, kan hun disponere som hun vil. Hun mangler ingenting selv om hun ikke har en inntekt på 500 000. Det er lite som skiller bosituasjonen til Marius. Han bor riktig nok i egen bolig, men den er disponert av hans mor og stefar. Og hun gir ham penger til livsopphold, og skulle det bli for lite, kan jeg ikke tenke meg at rike MM og HM lar Marius sulte. Hadde han vært fattig, så hadde han faktisk måttet sulte når det ble slutt på pengene den måneden. Da hadde han måttet prioritere om han skulle bruke pengene på strøm eller husleie, osv. Utenlandstur hadde ikke vært noe vits i å tenke på engang.

Du er ikke rik om du er prisgitt almisser. 

• Liker 2
Skrevet

På ingen måte. Kjenner en alkoholiker  som låner av venner hver mnd. Men betaler alltid for seg. Problemet  er at da er han jo tom for penger,  og låner på ny. Så vennene sa at han skulle slippe å betale, slik at han skulle slippe å låne neste mnd. En kollektiv enighet, for å hjelpe  han på rett vei. Problemet  var at da drakk han opp de pengene også. Og lånte på ny. Sånn har det  fungert i 30 år. Så de ga opp. Pengene går bare frem og tilbake. Så de taper ikke noe på å låne  de til han. 

Det er jo dessverre en ond sirkel. Moralen her er vel at man ikke skal låne penger til noen som er rusavhengig. Man bør generelt være forsiktig med å gi dem noe som helst økonomisk støtte. Finnes andre måter å hjelpe på.

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Du er ikke rik om du er prisgitt almisser. 

Det finnes en løsning, da. Han kan jo ta tak i eget liv og bli bedre. Klare seg selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke det fremstår slik, når han ikke har egen inntekt bortsett fra den økonomiske bistanden fra opphavet. At han bruker merkevareklær er det mange andre som gjør. Det kan som Krokenguri nevner være gaver. Han hadde en bil til disposisjon, men med førerkortet inndratt er det lurt å ikke bruke den. Osv.

Du fikk svar i forrige innlegg, 

Hvis du mener de siste få måneder så mener jeg at de eneste grunnene til at han ikke reiser til utlandet (med diplomatpass), kjører luksusbiler og frekventerer restauranter/nattklubber er at han etterforskes for vold og voldtekter, at han har mistet kjøretillatelse, at han er/var i rusbehandling, ikke fordi økonomien hans har endret seg. Inntekten hans har i alle fall vært tilnærmet uendret i åresvis. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (10 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt om hvor du tenker han skulle bodd, annet enn "et annet sted". Hvor mener du "et annet sted" er mer passende i den situasjonen som har oppstått?

Det siste stedet denne personen bør bo nå, er Skaugum. Han har misbrukt tilliten til å bo der, og er en sikkerhetrisiko mht rusvaner, kriminelle forbindelser, og utagerende adferd mot blant annet gardister.

Aller helst burde han vel ha tilhold på en behandlingsinstitusjon over lang tid, men en bopel langt unna rus- og festemiljø og doplangerne har vel foreldre/steforeldre råd til å sponse? Foreldrene har da full mulighet til å støtte ham, om han ikke bor oppi dem.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det finnes en løsning, da. Han kan jo ta tak i eget liv og bli bedre. Klare seg selv. 

Først må han bli rusfri, få en dom og sone. Så kan vi håpe han skjøtter seg etter det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner at kronprinsparet har latt ham bo i et hus de disponerer enn så lenge, men at noen i denne tråden faktisk argumenterer for at han bor i en bolig tilsvarende kommunale boliger og at han i realiteten lever under fattigdomsgrensen er jo hinsides all fornuft!

• Liker 11
  • Nyttig 13
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Først må han bli rusfri, få en dom og sone. Så kan vi håpe han skjøtter seg etter det.

Ja, selvsagt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...