Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Freydis skrev (5 minutter siden):

De har ihvertfall ikke trukket det tilbake. 

Jeg har ikke sett noe sted at de har trukket tilbake en sum på 20k, der rundt 10k av disse skal være lommepenger, nei.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Er disse av kongelig ætt? Dusse blir fulgt enda mer

https://www.vg.no/nyheter/i/0Ed3wE/slik-vil-de-bekjempe-gjengene-lanserer-nye-tiltak

Et lite google søk finner du også ut at det finnes noe som også heter  politiets forbyggende avsnitt  hvor de jobber bla primært, sekundært og tertiært.

Jeg er ikke politi men har venner som har jobbet forebyggende. Klarer ikke å skjønne at du tror på det du skriver. Denne mannen hadde ved dette tidspunktet vært venn med disse folkene i mange år, og var godt voksen. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Du driver med vilde spekulasjoner. 

P

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Jeg viser til de fakta som er kjent, og bygger på disse. Så sier jeg at vi kan faktisk ikke vite om han har arbeidsevne eller ikke. Det er ikke å spekulere vilt. Seriøst. Ta deg en pære.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke sett noe sted at de har trukket tilbake en sum på 20k, der rundt 10k av disse skal være lommepenger, nei.

Hva er det du snakker om? Han sier selv han får 20.000 i lommepenger av foreldrene hver måned. Så betaler de regninger og han har 10.000 igjen etter at de er betalt.

Jeg får 30.000 i lønn selvom jeg betaler regninger for 15.000 hver måned. Lønnen min er ikke 15.000 - den er fremdeles 30.000. (et tenkt tall)

Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Jeg viser til de fakta som er kjent, og bygger på disse. Så sier jeg at vi kan faktisk ikke vite om han har arbeidsevne eller ikke. Det er ikke å spekulere vilt. Seriøst. Ta deg en pære.

Nei, du spekulerer vilt om ting du ikke har peiling på. 

Jeg har sett offentlige uttalelser fra to tidligere arbeidsgivere til Marius. Begge med positive omtalelser om han. Viktigst er selvfølgelig den siste. Der han kjørte 40 min tidlig på morgenen å gjorde ifølge arbeidsgiver en god jobb. 

Som jeg nevnte så har han evne til å skape og beholde sosiale relasjoner. 

Han er opplagt ikke uføretrygdet

Det at du spekulerer i at han ikke har arbeidsevne baseres kun på dine vilde usaklige spekulasjoner. Hvorfor er det viktig for deg å tro det? 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Freydis skrev (4 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Han sier selv han får 20.000 i lommepenger av foreldrene hver måned. Så betaler de regninger og han har 10.000 igjen etter at de er betalt.

Jeg får 30.000 i lønn selvom jeg betaler regninger for 15.000 hver måned. Lønnen min er ikke 15.000 - den er fremdeles 30.000. (et tenkt tall)

Hvor står det at han får 20 000 i lommepenger?  Dette finner jeg på tv2

"Høiby anslår at han sitter igjen med rundt 10.000 kroner i måneden når regningene er fratrukket, ifølge TV 2s opplysninger." 

Jeg forstår det sånn at av de 20 000, går halvparten altså til regninger? 

• Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Hvor står det at han får 20 000 i lommepenger?  Dette finner jeg på tv2

"Høiby anslår at han sitter igjen med rundt 10.000 kroner i måneden når regningene er fratrukket, ifølge TV 2s opplysninger." 

Jeg forstår det sånn at av de 20 000, går halvparten altså til regninger? 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Som jeg prøvde å forklare så tenk om noen får 30.000 i lønn etter skatt. Regninger hver mnd er på 15.000. Personen får allikevel lønn på 30.000 etter skatt. Regningene må man betale utenom. 

Endret av Freydis
Skrevet
Fremmed fugl skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke politi men har venner som har jobbet forebyggende. Klarer ikke å skjønne at du tror på det du skriver. Denne mannen hadde ved dette tidspunktet vært venn med disse folkene i mange år, og var godt voksen. 

Jeg kjenner forebyggende politi selv.  

Så ser ikke poenget ditt her. 

Da det også er endel av jobben deres,  netopp også pga at han er en del av kongefamilien.  Tilknytninger til bhatti sitt  miljø, der bør uansett alle varsel lamper gå, og en samtale er innafor.  Samtalen er også like etter , varsel om bekymring  for hans  rusbruk. Uten å påstå at det henger sammen. 

Har delt link her hvor det står utdypende iht hvorfor de hadde denne samtalen med marius

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Freydis skrev (3 minutter siden):

Jeg linket til den samme. Han får 20 000, men halvparten går altså til regninger. Jeg tenker jo ikke at alle de 20 000 er lommepenger da. Lommepenger er vel penger man bruker på alt som ikke er regninger og mat? Er fortsatt mye penger som han bare får gratis, så den delen er jo grei. Men det er til regninger og lommepenger, er det ikke?

Endret av PusheenPusheen
Skrevet
MissLucy skrev (15 minutter siden):

Du har to valg som gir deg samme økonomi. 

Stå opp tidlig hver morgen, dra på jobb, jobbe og kom hjem. 

Eller dritt i å jobbe. 

Hvis du er glad i fest og rus, og ikke har noen ambisjoner i livet, hva velger du? 

Men poenget mitt var at dem som betaler for hans late liv uten ansvar burde stille klare krav. Som å faktisk legge alle kort på bordet når det gjelder hans alvorlige kriminelle handlinger. Men du er selvfølgelig uenig. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Gjest Freydis
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg linket til den samme. Han får 20 000, men halvparten går altså til regninger. Jeg tenker jo ikke at alle de 20 000 er lommepenger da. Lommepenger er vel penger man bruker på alt som ikke er regninger og mat? Er fortsatt mye penger som han bare får gratis, så den delen er jo grei. Men det er til regninger og lommepenger, er det ikke?

Han sier han får 20.000 - men 10.000 utbetalt etter regninger. 
Den som jobber får kanskje 30.000 utbetalt etter skatt. Så ligger det faste regninger i nettbanken for 15.000 hver måned. Personen har allikevel 30.000 utbetalt i lønn. Ikke 15.000 som er lønn etter skatt og regninger. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Hvor mye han får vet vi ikke. Men vi vet at han får masse penger fra sin stefar. Som "rehab", kostet vel godt over 250.000 med en blanding av meningsløs rehab og litt vanlig festing i UK. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Her har du litt mer sort på hvitt

https://www.vg.no/rampelys/i/zAMByw/politiet-bekrefter-til-aftenposten-hadde-forebyggende-samtale-med-marius-borg-hoeiby-i-fjor 

legg også merke til  denne settingen: Det ble også vurdert nødvendig fordi politiet har et utvidet ansvar for sikkerheten til Kongehuset og kongefamiliens medlemmer. 

Denne nye "sort på hvitt" linken viser til en artikkel hvor ingen vil gå konkret inn på hvilke vurderinger som ble gjort blablabla la....

Med andre ord masse nyanser i grått der altså.

Det som er sant er at politiet har et utvidet ansvar for sikkerheten til kongehus, kongefamilie etc. Da blir det håpløst hvis den utvidede kongefamilie skal ta opp i seg ymse kriminelle elementer. En trojansk hest for å si det sånn.

Ellers så er det meget vanlig at politi og andre instanser forsøker å uttale seg mest mulig slik at egen innsats skal fremstå flatterende. Noe annet ville være rart også. Men det betyr at vi som publikum har et eget ansvar for å prøve å forstå de nyhetene vi får servert, sile det litt gjennom vår sunne fornuft. Og ikke ta alle vage bemerkninger som"bevis" på at MBH er mannen i gata som blir behandlet likt som alle andre.

Endret av keops
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Freydis skrev (Akkurat nå):

Han sier han får 20.000 - men 10.000 utbetalt etter regninger. 
Den som jobber får kanskje 30.000 utbetalt etter skatt. Så ligger det faste regninger i nettbanken for 15.000 hver måned. Personen har allikevel 30.000 utbetalt i lønn. Ikke 15.000 som er lønn etter skatt og regninger. 

Ja, og det regnestykket er jeg jo enig i. Men regningspengene er jo ikke penger man kan bruke til hva som helst, slik man gjør med f.eks lommepenger. Halvparten er jo øremerket faste utgifter.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Hvor mye han får vet vi ikke. Men vi vet at han får masse penger fra sin stefar. Som "rehab", kostet vel godt over 250.000 med en blanding av meningsløs rehab og litt vanlig festing i UK. 

Og det sentrale igjen, er at dette er en man som er serie volds og voldtektsmann. 

Hvis Marius kun hadde hatt det vanskelig i livet men ikke plaget andre, da hadde jeg gitt blanke F i om stefaren kastet penger etter han. Men nå er han en drittsekk som banker og voldtar kvinner, og da skal Norges kommende konge selvfølgelig ikke drive på som han gjør. Dette er ikke vanskelig. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest Freydis
Skrevet

Han får jo haugevis med penger. 
Godt over 50.000 pr mnd (netto) - bare i lommepenger og verdi av boligen. 

Så kommer bil, motorsykkel, merkeklær, utstyr. klokker, ferieturer osv utenom. 

Man skal ha en godt betalt jobb for å få så mye utbetalt i måneden. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Ja, er enig i at vi ikke vet. Men jeg snakker om pengene som nevnes i linken. 20 000 hvor halvparten går til regninger. Han sitter igjen med 10 000 til fritt bruk etter at regninger er trukket fra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet

Og det sentrale igjen, er at dette er en man som er serie volds og voldtektsmann. 

Hvis Marius kun hadde hatt det vanskelig i livet men ikke plaget andre, da hadde jeg gitt blanke F i om stefaren kastet penger etter han. Men nå er han en drittsekk som banker og voldtar kvinner, og da skal Norges kommende konge selvfølgelig ikke drive på som han gjør. Dette er ikke vanskelig. 

Sååå enig med deg. 
Dobbelt så mye utbetalt som en pensjonist som har jobbet hele livet - for å oppføre seg som en kriminell drittsekk og uten å løfte en finger. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, er enig i at vi ikke vet. Men jeg snakker om pengene som nevnes i linken. 20 000 hvor halvparten går til regninger. Han sitter igjen med 10 000 til fritt bruk etter at regninger er trukket fra.

Vil tro at han får det han føler at han trenger. Så dekkes alt annet mulig rart, pluss litt til. 

Vi må huske at hans søster skal bli rik som et troll. Hans bror kommer å ha mer penger enn hva han kan bruke, så er ikke rart at Marius får litt lommepenger... Men nå driver Marius å banker å voldtar.... 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...