Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Freydis skrev (5 minutter siden):

Nå må du kutte ut. 
Har du bevis for at de har rettet krav mot kronprinsparet i det hele tatt? Legg det fram her så slipper tråden å bli lukket igjen.
De tok kontakt for diskutere det økonomiske - og det er sannelig ikke rart når man ser hvor mange utlegg det var blitt på huset de eide sammen - fordi Marius tydeligvis aldri har vært istand til å betale for seg. 

Kan du lese litt mer hva folk diskuterer.  Ingen her som har sagt at de har rettet krav direkte  til dem.  Det var snakk om hvis. Fordi temaet er hva har de hatt forventninger om iht denne kontakten  utover å inforemere. Iht artikkelen  står det noe om , håper  dette kan løse seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Tre timer mellom Skaugum og Tønsberg??

Sto det på gooogle maps 2t og 42 minutter

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Telefon  selskapet  sender ikke regningen til mettemarit de heller pga status som kronprinsesse,  dersom han ikke betaler den. Han vil få et inkasso varsel han også, på lik linje som meg.

Var man ikke optatt av likehet for loven.  Så hvorfor i det hele tatt anta,  at dette skulle foregå på noe annet vis enn for resten av befolkningen ?

Har du krav uavhengig hvem det er mot, så må jo det gjøres  formelt, hvis det ikke blir gjort opp etter avtale. Det er jo ikke sånn at man kan sende uspesifiserte krav i hytt og pine og håpe  at man får inn penger sånn, fordi man syntes det, fordi den er kronprinsesse og tjener godt,  eller han er statsminister og tjener godt og bør betale dette for meg? Altså virkelighets orientering....

Virkelighetsorientering??

Du tenker at likhet for loven preger denne saken her?

Politi som vi høre at noen "jævlig høyt over deres paygrade" har bestemt sånn og sånn.

Jeg vil tro at M har motatt plenty inkassovarsler. Dette forhindrer ikke at foreldrene hans kan opptre som medmennesker som jeg ser det 

Du får gjerne mene at absolutt alle kommunikasjon mellom foreldre/svigerforeldre/svigerbarn skal foregå formelt, og at alle saker som involverer myndige personer skal loggføres via politi og rettsvesen. Verden fungerer ikke sånn.

Dessuten er vel hovedproblemet her at lilleM i tillegg til å være økonomisk analfabet er voldelig og misbruker folk. Dette tror jeg foreldrene vet veldig godt, selv om du peker på at noe av det ene samboerskapet har vært i London og Tønsberg. Det er ikke sånn at det ikke skinner igjennom hos resten av familien at en person er det noe helt galt fatt med.

Endret av keops
  • Liker 9
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Sto det på gooogle maps 2t og 42 minutter

Det står 1 t og 13 minutter, 1,5 time med tog. Og kan bekrefte at det er rett, kjørt Asker-Tønsberg ganske mange ganger. 

IMG_4386.jpeg

Endret av Ninaen
Lagt til skjermdump
Gjest Freydis
Skrevet

Kan du lese litt mer hva folk diskuterer.  Ingen her som har sagt at de har rettet krav direkte  til dem.  Det var snakk om hvis. Fordi temaet er hva har de hatt forventninger om iht denne kontakten  utover å inforemere. Iht artikkelen  står det noe om , håper  dette kan løse seg.

Da foreslår jeg at du sletter den setningen:

Sitat

Men feks å rette kravet til  dem, er evnt frekt.

Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Virkelighetsorientering??

Du tenker at likhet for loven preger denne saken her?

Politi som vi høre at noen "jævlig høyt over deres paygrade" har bestemt sånn og sånn.

Jeg vil tro at M har motatt plenty inkassovarsler. Dette forhindrer ikke at foreldrene hans kan opptre som medmennesker som jeg ser det 

Du får gjerne mene at absolutt alle kommunikasjon mellom foreldre/svigerforeldre/svigerbarn skal foregå formelt, og at alle saker som involverer myndige personer skal loggføres via politi og rettsvesen. Verden fungerer ikke sånn.

Dessuten er vel hovedproblemet her at lilleM i tillegg til å være økonomisk analfabet er voldelig og misbruker folk. Dette tror jeg foreldrene vet veldig godt, selv om du peker på at noe av det ene samboerskapet har vært i London og Tønsberg. Det er ikke sånn at det ikke skinner igjennom hos resten av familien at en person er det noe helt galt fatt med.

Her har du det sort på hvitt at den samtalen ikke er noe iht forskjellsbehandling  https://www.nrk.no/norge/oslo-politiet_-avviser-forskjellsbehandling-av-hoiby-1.17039717

Det er jo akkurat  det jeg lurer på. Hva mener de ikke de har blitt møtt på?

De har vel nylig fått vite om dette. Og som du ser i kommunikasjonen sier han at han skal ta dette opp med marius. Er det så mye mer å for de å gjøre egentlig.  Der de sitter pg ikke kan si noe iht den ene eller andre. Fordi de vet  ingenting om det. 

Jeg påpeker at de har bodd  langt unna skau den tiden de har vært sammen. De bodde en mnd på skaugum  sammen ved hjemkomsten etter london. Som mellom landing der. Så de har vel ikke akkurat hatt mulighet  til å se så mye tett på iht hverdagen deres den tiden  , på den måten. 

Voldsmenn og volds utsatte er desverre veldig  flinke til å skjule en slik sannhet, for også de nermeste.  

Skrevet
pøbelsara skrev (43 minutter siden):

Jeg tror at mange som skriver i denne tråden har voldserfaring.

Jeg har flere ganger lenket til denne boken: https://dn790007.ca.archive.org/0/items/LundyWhyDoesHeDoThat/Lundy_Why-does-he-do-that.pdf 

Den er vel verdt å lese - og konklusjonen er at disse folka bruker vold og trusler - ikke fordi andre er dumme, slemme eller provoserende - men fordi de VELGER å gjøre det.

Det er helt karakteristisk for mennesker som VELGER å bruke vold i nære relasjoner at de ikke tar ansvar. Det er alltid noen andres feil - de er for sta eller for ettergivende, for vanskelige å ha med å gjøre eller for ettergivende og eier ikke ryggrad, de protesterer for mye, eller på feil måte, eller finner seg i for mye,  eller provoserer på en eller annen måte - alltid. Nora H har selv fortalt om hvordan hun trodde at mye av det som skjedde forholdet til MBH var hennes feil. Det er helt som beskrevet i boka jeg har lenket til over, og helt i tråd med den dynamikken man ser i maktulike forhold der en part bruker ulike former for vold for å kontrollere den andre.

Jeg mener derfor at denne voldsomme letingen etter feil hos foreldrene og særlig moren, til mbh, er med på å ta ansvaret vekk fra ham. Hvis hun bare ikke hadde gitt ham penger, hvis hun bare ikke hadde  latt ham bo i nærheten, hvis hun bare ikke hadde kjørt ham til politiet, hvis hun bare ikke hadde ryddet i huset han, hvis hun bare ikke hadde oppdratt han feil eller hvis hun bare ikke hadde giftet seg med kronprinsen. Istedet for å stille ham til ansvar og diskutere hans valg.

Dette er ikke noen av kjærestene eller kvinnene han har utsatt for overgrep sin feil.  Det er ikke moren, faren, stefaren eller andre rundt ham sin feil. Det er han som har gjort dustete, slemme og ulovlige valg - hele veien.

100% enig i at MBH er 100% ansvarlig for alle valg han tar og har tatt. Hverken foreldre eller ofre har noe som helst ansvar for MBHs valg.

Imidlertid har foreldre, stefar og evt andre voksne slektninger hatt ansvar for å legge til rette for og fasilitere denne ansvarsløse og destruktive livsstilen. Det er deres valg. De har også valgt å ikke imøtekomme og hjelpe ofre som har meldt fra til dem om MBHs oppførsel.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet
Ninaen skrev (11 minutter siden):

Det står 1 t og 13 minutter, 1,5 time med tog. Og kan bekrefte at det er rett, kjørt Asker-Tønsberg ganske mange ganger. 

IMG_4386.jpeg

Åja, det sto noe annet når jeg søkte. Uansett  langt nok unna til å ikke se de daglig.  Beklager feilen. Er ikke kjent der, så var ikke istand til å se at det jeg fikk opp kunne være feil

Gjest Freydis
Skrevet
Villroses hage skrev (2 minutter siden):

100% enig i at MBH er 100% ansvarlig for alle valg han tar og har tatt. Hverken foreldre eller ofre har noe som helst ansvar for MBHs valg.

Imidlertid har foreldre, stefar og evt andre voksne slektninger hatt ansvar for å legge til rette for og fasilitere denne ansvarsløse og destruktive livsstilen. Det er deres valg. De har også valgt å ikke imøtekomme og hjelpe ofre som har meldt fra til dem om MBHs oppførsel.

Nettopp - det har vært deres valg.

Skrevet

100% enig. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Og med det tenker man at det er kronprinsparets feil , at han slår og voldtar?

Det kaller jeg ansvarsfraskrivelse iht marius og det han har ansvar for helt selv.  

Skrevet (endret)
Villroses hage skrev (4 minutter siden):

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Og med det tenker man at det er kronprinsparets feil , at han slår og voldtar?

Det kaller jeg ansvarsfraskrivelse iht marius og det han har ansvar for helt selv.  

Her må man lese det som skrives, tror jeg. De er ikke ansvarlige for at han slår, men de er ansvarlige for å gi ham penger bl.a, de er ansvarlig for hvordan de møter menneskene som har kommet til dem for å melde fra hvordan han har oppført seg.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det å skylde på penger  for vold er ansvarsfraskrivelse.  Det koster ikke penger å slå og voldta noen. Enkelt og greit. Mor ellers fars økonomi har ingenting  med slike handlinger å gjøre. 

Her står det litt om ulike grunner til vold og voldtekter. Les det som IKKE står der, foreldrenes økonomi 

https://www.psykologforeningen.no/fag-og-politikk/psykisk-helse/psykologiske-temaer/a-vaere-utover-av-vold-i-naere-relasjoner

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Åja, det sto noe annet når jeg søkte. Uansett  langt nok unna til å ikke se de daglig.  Beklager feilen. Er ikke kjent der, så var ikke istand til å se at det jeg fikk opp kunne være feil

Folk pendeler fra Tønsberg til Asker/oslo. Enig i at det ikke er «i nabolaget», men det er ikke akkurat andre siden av landet heller. «Halve Oslo Vest,Asker og Bærum» har hytte i Tønsberg/Færder, inkludert kongefamilien (Kongeparets hytte ligger på Magerø i gamle Tjøme kommune, nå Færder, før den hytta ble bygd hadde de også hytte på Tjøme etter Sonjas familie, HM er i praksis vokst opp i området om sommeren). Så det er like sannsynlig at de har sett hverandre ofte som det motsatte, og Tønsberg er ikke akkurat en storby, ryktene flyr fort, også innover mot hovedstaden pga «badejævlene». Tønsberg/Tjøme/Hvasser er «gamle pengers» Kragerø.

Endret av Ninaen
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Det å skylde på penger  for vold er ansvarsfraskrivelse.  Det koster ikke penger å slå og voldta noen. Enkelt og greit. Mor ellers fars økonomi har ingenting  med slike handlinger å gjøre. 

Her står det litt om ulike grunner til vold og voldtekter. Les det som IKKE står der, foreldrenes økonomi 

https://www.psykologforeningen.no/fag-og-politikk/psykisk-helse/psykologiske-temaer/a-vaere-utover-av-vold-i-naere-relasjoner

Det sto ikke noe om at pengene var grunnen til vold. Det sto at pengene var grunnen til den destruktive og ansvarsløse livsstilen. Det kan innebære alt fra dop, festing, kræsjing av dyre biler, dyre ferier osv. Det er en ansvarsløs livsstil.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Folk pendeler fra Tønsberg til Asker/oslo. Enig i at det ikke er «i nabolaget», men det er ikke akkurat andre siden av landet heller. «Halve Oslo Vest,Asker og Bærum» har hytte i Tønsberg/Færder, inkludert kongefamilien (Kongeparets hytte ligger på Magerø i gamle Tjøme kommune, nå Færder, før den hytta ble bygd hadde de også hytte på Tjøme etter Sonjas familie, HM er i praksis vokst opp i området om sommeren). Så det er like sannsynlig at de har sett hverandre ofte som det motsatte, og Tønsberg er ikke akkurat en storby, ryktene flyr fort, også innover mot hovedstaden pga «badejævlene»

Iht intervjuet med j, sier hun at ikke hennes nermeste visste  noe heller før  hun fortalte dem det ved bruddet.  Men at moren hadde hatt en følse. 

I de fleste vold i nære relasjoner så er oftest begge gode til å skjule sånt.  Og voldtekter er vanskelig å avgjøre  iht at det ofte er påstand mot påstand  netopp  fordi det er to stk i et rom. Når ingen har anmeldt noe sånt, er ikke slikt noe de nermeste kan vite at vedkommende holder på med.  I dette tilfellet har de ikke visst om det selv, hva de har vært utsatt for. 

Uansett er ikke penger  grunnen til vold i nære relasjoner og som muligjør sånt. 

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Det sto ikke noe om at pengene var grunnen til vold. Det sto at pengene var grunnen til den destruktive og ansvarsløse livsstilen. Det kan innebære alt fra dop, festing, kræsjing av dyre biler, dyre ferier osv. Det er en ansvarsløs livsstil.

Nå får han ikke så mye mer enn han evnt har krav på da. Iallefall akkurat nå. Så hvordan  han har finansiert sitt rus  misbruk,  vet man lite om. Fattigfolk klarer også det , uten hjelp av kronprinsoarets kronasjer.

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Nå får han ikke så mye mer enn han evnt har krav på da. Iallefall akkurat nå. Så hvordan  han har finansiert sitt rus  misbruk,  vet man lite om. Fattigfolk klarer også det , uten hjelp av kronprinsoarets kronasjer.

Her har Marius hatt langt mer enn kun kokain. Han har som sagt hatt råd til dyre ferier, han har dyre biler, råd til leilighet i Tønsberg, råd til å bo i dritdyre London osv osv. Så det er ikke kun dop isolert som pengene har gått til. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hva han har krav på??? Har alle arbeidsledige i 20-årene krav på en halv bolig til to mill, gratis hus når denne boligen blir solgt, luksusbiler, utenlandsferier og x antall tusen skattefrie kroner i måneden? Vi vet ikke eksakt beløp han har fått månedlig, selv om de påstår noe, men han satt i alle fall igjen med 2 millioner i cash etter hussalg.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Her har Marius hatt langt mer enn kun kokain. Han har som sagt hatt råd til dyre ferier, han har dyre biler, råd til leilighet i Tønsberg, råd til å bo i dritdyre London osv osv. Så det er ikke kun dop isolert som pengene har gått til. 

Jeg skjønner ikke dette fokuset på de pengene. Det er jo set minste problemet i denne saken, og handler 100% om så mye annet. Med mindre  man kan påstå at hans handlinger direkte kan knyttes akkurat  til de pengene.  

Han har kanskje  møtt akkuat de folka han har møtt pga hans familie rekasjon. Men han hadde vel kun voldtatt og slått noen andre om det ikke var akkurat de det gjelder nå som hadde blitt det. 

Så penger har i bunn og grunn  0 å si eller unskylder noe som helst iht hva han har gjort. Eneste  grunnen til  at han har egen tråd her, og at saken diskuteres er 100% pga hans  familierelasjon. Uten den tilknytning ville det blitt trukket på skuldrene og vært like usynlig som alle andre slike tilfeller. Som ikke blir unnskyldt med økonomi iht wgne handlinger. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...