Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (1 time siden):

Nei, det er i utgangspunktet ikke kronprinsparet sin jobb å betale skader som M har gjort. Men de betaler jo allerede alt mulig annet for han. Det er vel heller strengt tatt ikke "deres jobb". 

Det er vel heller ikke en mors oppgave å slå opp i dagsavis at nå er lillegutt tjue år, vær så snill å se en annen vei når det gjelder hans ungdommelige opprør (narkobruk/salg/import, vold, voldtekt, filming av overgrep, trofésamling av overgrepsvideoer). 

Du er opptatt av å se ting i kontekst? Javel, her er litt flere biter i puslespillet lilleM: han har utført vold og overgrep mot utallige kvinner i mange år. Da er det naturlig å tenke seg frem til at mor Snekkestad neppe er den første som har reagert på dette og gjort et fåfengt forsøk på å kontakte mor/stefar.

Det vil også da være naturlig å trekke den logiske konklusjon av dette at kronprinsparet er fullt ut informert om at de har fostret opp en serieovergriper med svekkede sjelsevner, som det het før i tiden. 

Jada, de skadelidte bør kontakte politi, de bør rette formelle krav om erstatning etc. 

Men vi kan ikke klandre noen for at de henvender seg til kongefamilien med sine problemer. Det vil i såfall være noe nytt, dette at kongehuset med den inngiftede Høibyklanen ikke skal verken kontaktes eller stå til rette for hva de har gjort.

Hvis kronprinsen har så travle dager på jobb at han ikke har fått med seg at han har en familie med massive problemer, og en stesønn med langvarig og grusom kriminell karriere, ja da må han jo være mangelfullt utviklet. 

Atter igjen, heg har ikke klandret kontakt, så skjønner ikke hvorfor du drar opp den påstanden  en gang til. jeg har påpekt at det var bra. Jeg bare skjønner ikke helt hva de mener de skulle ha møtt  de på her, utover  motta informasjon.  

Mener du kronprinsoaret  har visst om vold og voldtekt mot damene?  J sier de ikke visste noe før hun tok kontakt i januar 2023, n sier hun ikke har tatt det opp med dem, er vel en hendelse,  men tok kontakt iht rusproblemer.  Voldtektene er jo ikke kjent før i høst.  Så hvorfor klandre andre for timg de ikke vet.

Blir litt sjokkert av denne ansvars frasrivelsen for marius jeg.  Han har visst ikke skyld i noen ting han, høres det ut som.

Det ee aldri snakk om at han burde visst og gjort ting annerledes.  Men mora hun burde visst både bedre og mer enn han. Hun har visst magiske krefter også,  med overmenneskeluge evner til å vite ting  hun ikke vet, og hindre/stoppe ting andre voksne mennesker gjør helt av seg selv. 

Ee man i et rom når ting skjer, er det jo mulig å kanskje klare å stoppe noen. Men føler meg ganske sikker på at det ikke var hun som holder kamera, når han bedriver voldtekter

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (31 minutter siden):

Men nå er jo den faktiske situasjonen at han av årsaker som ikke er kjent for oss, ikke oppfyller disse betingelsene du foreslår, og han fremstår ikke som en person som per nå er i stand til å ha en jobb.

Det er jo det som er virkeligheten de må forholde seg til, og da er mitt spørsmål fortsatt hva dere mener er alternativet?

Så da klarer han ikke å la vær å ta med dop på eiendommen eller la vær å ta med kriminelle inn dit? Det høres jo egentlig ut som han skulle hatt en støttekontakt hvis han ikke er i stand til noe, og man ikke kan stille krav til ham på noen som helst måte.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Zeniora skrev (22 timer siden):

"Fikk du det med deg, hørte du hva jeg sa?" Et svar, og en (trygg) bekreftelse: "Jeg hørte hva du sa".

Mer eller mindre irritert, kanskje noe sint - en lærer eller forelder til en unge eller ungdom, en voksen til en annen, lettere full person, "hørte du hva jeg sa?" Svaret: "Jeg hørte hva du sa".

Oppgitt, og med eller uten å himle med øynene... når vedkommende i den andre enden er i ferd med å gjenta seg selv, kanskje for n'te gang: "Jeg hørte hva du sa".

Flatt, likegyldig (påtatt, eller ei), uten empati og aldeles følelsesløst; "jeg hørte hva du sa". ('Ikke bry meg med de greiene der/det forbaska våset ditt, en eneste gang til...')

Du kan kanskje tenke deg enda flere situasjoner hvor noen responderer med "jeg hørte hva du sa?"

Dersom sitatet (overskrifta) er korrekt, så - det er ikke gitt at noen av oss "leser" den egentlige betydningen av dèt HM (liksom) sa her, riktig.

Spesielt ikke når man ikke hørte det sjøl. 

Tonefall, dialekt, sammenheng, osv.

Man trenger ikke å tolke alt i absolutt verste mening. Just sayin'.

"Jeg hørte hva du sa" etter en telefonsamtale kvelden før og når du er på farta, er vel å regne som en anerkjennende uttalelse jf."jeg hører hva du sier"/"jeg ser deg".  Med tolkningene av blant annet "av respekt for alle involverte, inkludert Marius" og "vi har visst det Marius har fortalt oss og visst om en del av disse problemkompleksene" friskt i minne, er det dog helt som forventet at det tolkes i verst tenkelige mening. Hva fornærmede og moren opplevde som krevende utover manglende oppfølging i fortsettelsen, kjenner vi ikke til.

Ellers takk til deg @Snurrevippenfor flere gode innlegg, blant annet dette med ensidig ansvarliggjøring av én "part".

Vi har alle et felles ansvar for å ta vold på alvor. Dessverre viser det seg gang på gang hvor kompliserte mekanismer som er i sving når det gjelder å avdekke og ta grep. Det er sjelden lineært, men brokete av ulike faktorer og hensyn som at offeret ikke vil anmelde, voldsutøvers tåkelegging av sannheten mm. Jeg har forståelse og medfølelse for pårørende på hver side.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (41 minutter siden):

Atter igjen, heg har ikke klandret kontakt, så skjønner ikke hvorfor du drar opp den påstanden  en gang til. jeg har påpekt at det var bra. Jeg bare skjønner ikke helt hva de mener de skulle ha møtt  de på her, utover  motta informasjon.  

Mener du kronprinsoaret  har visst om vold og voldtekt mot damene?  J sier de ikke visste noe før hun tok kontakt i januar 2023, n sier hun ikke har tatt det opp med dem, er vel en hendelse,  men tok kontakt iht rusproblemer.  Voldtektene er jo ikke kjent før i høst.  Så hvorfor klandre andre for timg de ikke vet.

Blir litt sjokkert av denne ansvars frasrivelsen for marius jeg.  Han har visst ikke skyld i noen ting han, høres det ut som.

Det ee aldri snakk om at han burde visst og gjort ting annerledes.  Men mora hun burde visst både bedre og mer enn han. Hun har visst magiske krefter også,  med overmenneskeluge evner til å vite ting  hun ikke vet, og hindre/stoppe ting andre voksne mennesker gjør helt av seg selv. 

Ee man i et rom når ting skjer, er det jo mulig å kanskje klare å stoppe noen. Men føler meg ganske sikker på at det ikke var hun som holder kamera, når han bedriver voldtekter

Du leser ut fra mine innlegg at jeg mener M ikke er skyldig i noen ting? Eller ikke skal holdes ansvarlig?

Tror neppe vi blir enige her. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
keops skrev (58 minutter siden):

Alternativet er som tidligere nevnt i tråden en celle. For å komme dit må saken for retten. For å komme i retten må landets første-familie slutte å sponse han og kreve særbehandling fra politi/media.

At det skulle være det eneste alternativet for MBH i påvente av dette og ruse seg på kokain i en avgiftsfri bolig inne på Skaugum, med små avbrekk for å drive sove voldtekter med tilhørende filming og  feste i hovedboligen i selskap med bl.a Hells Angels, ja det er vanskelig å følge deg på.

Familier støtter hverandre, men de aller fleste forstår at tilrettelegging i denne skala kun forlenger pinen.

Hvordan er alternativet en celle? Han er ikke dømt. Vær litt seriøs.

• Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger.

Pga stadige ryddinger av denne typen blir tråden stengt frem til i morgen tidlig.

Forumansvarlig

• Liker 3
Gjest TrineTrollet
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (21 timer siden):

MBH gjorde noe verre enn å bare avvise anmeldelser; han anklager J.S for å være voldsutøveren.

Jeg har møtt en ekte «gærning» en gang i livet hvor jeg har blitt redd for meg selv, (dette var ikke ett kjæresteforhold heldigvis) hvor det var åpenlyst at det beste man kan håpe på er å komme seg vekk fra vedkommende uten at det medfører større skade i ens liv enn det allerede har, noen som ikke skyr å bruke både vold, løgn og bedrag for å fremme egen vinning.

At J.S har forstått at MBH er farlig, og dermed valgt å ikke gå i noen konflikt (via en anmeldelse) - forstår jeg godt.

Jeg nevnte i ett tidligere innlegg at de som mener MBH ikke har gjort noe galt av hans offer; kan potensielt være offer som kanskje enda står han nær; det er veldig representativt for alle voldsoffer, at de minimerer skade og omfang for hva de er utsatt for, jo nærmere voldsutøveren de står; Gabby Petito saken er ett prakteksempel, og jeg anbefaler alle å se serien som går på Netflix nå. SPOILER:  

Vis skjult innhold

Der involveres jo politiet, vitner har sett en mann slå en kvinne. Begge har tegn på skader, hun er sikkert 1.55 høy og veier.. 50kg? Han er vesentlig større. Hun er den som påtar seg ansvar i møte med politiet. De blir bedt om å holde seg unna hverandre for en kortere periode, noe som ikke skjer. Det er også HAN som kjøres til et hotell for voldsutsatte! Hun forteller om egen angst, mest sannsynlig er han noen hun opplever at roer henne, samtidig som han skader henne. Utfallet er jo at hun blir drept av ham. Saken er ikke unik, dessverre. 

Enig med deg ift det du skriver om JS og anmeldelse/ikke anmeldelse, og mulige vurderinger som kan ligge bak dette. 
I tillegg tenker jeg at JS og moren som et utgangspunkt har hatt tillit til å løse komplekset uten å nødvendigvis anmelde, også fordi kongehuset er involvert. 

Jeg er voldsoffer, noe jeg forøvrig har sagt litt om før. Som deg, jeg fryktet for mitt liv. Jeg tror at få kan sette seg inn i hva noe slikt innebærer av ekstremiteter når det pågår. (Ikke kjæresteforhold) 
Ingen ønsker slikt i sine liv, og ingen ønsker å bruke mer tid og krefter enn nødvendig på å skaffe seg trygghet etter noe slikt.

Gjest TrineTrollet
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (21 timer siden):

Var MBH i fødselsdagen? 

Når det gjelder sangen «bridge over troubled water» tenker jeg at «the troubled water» består jo av kongens egne familiemedlemmer : øgler, engler, voldtektsanklager ad mas, narkotikamisbruk osv osv.  

Tragisk.. 

Nettopp, slik relaterte jeg også. Jeg valgte vinklingen hvor de opptrer som om de selv ikke ser seg selv som en del av problemene, men står oppe på denne broen og ser ned på elendigheten de synes å tilhøre andre, alene? Det var virkelig patetisk med de to sangene. Helt utrolig. 

Skrevet
keops skrev (20 timer siden):

Snekkestads datter er utsatt for vold og andre overgrep av M over flere år. Er det virkelig så vanskelig å se for seg at hennes pårørende ønsker å sjekke ut hva hans familie kan bidra med for å forsøke å begrense all skade han har forårsaket?

Steprinsen har ødelagt inventar både hos sine damer og deres pårørende. Ettersom pengebingen hans er foreldrene så er det vel naturlig at de henvender seg til de. Mor Snekkestad er vel godt kjent med deres økonomiske støtte til denne forbryteren, ettersom hennes datter har eid eiendom og bodd sammen med ham.

Hva kronprinsen skal gjøre med bildene? Nei si det, reagere som et normalt menneske med normale doser empati og handlekraft kanskje. 

De ser jo at herr og fru kronprins rykker ut i media og er veldig strenge når det kommer frem at "bonus"sønnen bor med en Playboy modell. De ser at han blir forsørget av dem som en umyndiggjort person egentlig. Ettersom alt ansvar som en vanlig voksen ellers står ansvarlig for selv blir ivaretatt av foreldrene, så er det kanskje naturlig at de også blir innblandet ved trøbbel i parforholdet.

Uansett så håper jeg det blir lange år på kost og losji fra kriminalomsorgen for M fremover. Da blir det jo et lite pusterom for enablerene på Skaugum også.

Tidligere har J sagt selv at kronprinsparet ikke visste noe før hun informerte dem i januar  2023.  Til opplysning,  så bodde j og marius sammen i london, og tønsberg sammen. London sier seg selv er et stykke unna, Tønsberg  ligger i følge google maps snaue 3 timer unna skaugum.

Så ja det er helt plausibelt at de ikke visste så mye om hvordan  det egentlig  sto til mellom de to. 

At de har tatt en avgjørelse  på at han får  ca det han ville ja fått via nav, gir ikke de noen større plikter iht  å dekke andre utgifter. Dvs om du gir fast 500kr eller 50.000kr frivillig  til noen pr mnd. Gjør det ikke deg mer ansvarlig for å betale for vedkommendes  økonomiske tillegg 

Det er jo ikke sånn, at hvis jeg ikke betaler min telefon  regning, så sender telefon selskapet regningen  til  min mor. Da sendes det inkasso varsel til meg.  

Jeg har fortsatt ikke kritisert kontakten, jeg spør hva er de egentlig  har forventet og hva har de ment kronprinsen skulle ha bidratt med her. Utover å informere om hva som hun er blitt utsatt for.

Dette er to voksne folk det er snakk om , og ikke to 12 åringer , med en konflikt som skal løses. 

Dette er også myndige personer. Og det er ingen som kan bestemme hva marius skal og ikke skal gjøre, utover hva norsk lovverk kan bidra med.  Å tvinge voksne folk er ulovlig,  derav også straffbart  med  vold og voldtekter bla.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at mange som skriver i denne tråden har voldserfaring.

Jeg har flere ganger lenket til denne boken: https://dn790007.ca.archive.org/0/items/LundyWhyDoesHeDoThat/Lundy_Why-does-he-do-that.pdf 

Den er vel verdt å lese - og konklusjonen er at disse folka bruker vold og trusler - ikke fordi andre er dumme, slemme eller provoserende - men fordi de VELGER å gjøre det.

Det er helt karakteristisk for mennesker som VELGER å bruke vold i nære relasjoner at de ikke tar ansvar. Det er alltid noen andres feil - de er for sta eller for ettergivende, for vanskelige å ha med å gjøre eller for ettergivende og eier ikke ryggrad, de protesterer for mye, eller på feil måte, eller finner seg i for mye,  eller provoserer på en eller annen måte - alltid. Nora H har selv fortalt om hvordan hun trodde at mye av det som skjedde forholdet til MBH var hennes feil. Det er helt som beskrevet i boka jeg har lenket til over, og helt i tråd med den dynamikken man ser i maktulike forhold der en part bruker ulike former for vold for å kontrollere den andre.

Jeg mener derfor at denne voldsomme letingen etter feil hos foreldrene og særlig moren, til mbh, er med på å ta ansvaret vekk fra ham. Hvis hun bare ikke hadde gitt ham penger, hvis hun bare ikke hadde  latt ham bo i nærheten, hvis hun bare ikke hadde kjørt ham til politiet, hvis hun bare ikke hadde ryddet i huset han, hvis hun bare ikke hadde oppdratt han feil eller hvis hun bare ikke hadde giftet seg med kronprinsen. Istedet for å stille ham til ansvar og diskutere hans valg.

Dette er ikke noen av kjærestene eller kvinnene han har utsatt for overgrep sin feil.  Det er ikke moren, faren, stefaren eller andre rundt ham sin feil. Det er han som har gjort dustete, slemme og ulovlige valg - hele veien.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Tidligere har J sagt selv at kronprinsparet ikke visste noe før hun informerte dem i januar  2023.  Til opplysning,  så bodde j og marius sammen i london, og tønsberg sammen. London sier seg selv er et stykke unna, Tønsberg  ligger i følge google maps snaue 3 timer unna skaugum.

Så ja det er helt plausibelt at de ikke visste så mye om hvordan  det egentlig  sto til mellom de to. 

At de har tatt en avgjørelse  på at han får  ca det han ville ja fått via nav, gir ikke de noen større plikter iht  å dekke andre utgifter. Dvs om du gir fast 500kr eller 50.000kr frivillig  til noen pr mnd. Gjør det ikke deg mer ansvarlig for å betale for vedkommendes  økonomiske tillegg 

Det er jo ikke sånn, at hvis jeg ikke betaler min telefon  regning, så sender telefon selskapet regningen  til  min mor. Da sendes det inkasso varsel til meg.  

Jeg har fortsatt ikke kritisert kontakten, jeg spør hva er de egentlig  har forventet og hva har de ment kronprinsen skulle ha bidratt med her. Utover å informere om hva som hun er blitt utsatt for.

Dette er to voksne folk det er snakk om , og ikke to 12 åringer , med en konflikt som skal løses. 

Dette er også myndige personer. Og det er ingen som kan bestemme hva marius skal og ikke skal gjøre, utover hva norsk lovverk kan bidra med.  Å tvinge voksne folk er ulovlig,  derav også straffbart  med  vold og voldtekter bla.

Om ikke kronprinsparet visste hva som foregikk, visste nok moren til J det. Det er jo naturlig å søke råd og hjelp hos sine nærmeste hvis ting er vanskelige. Når det kommer til dette med økonomi, vet jeg med meg selv (som har bodd med en som misbrukte meg bl.a økonomisk), at jeg snakket mye med min far for å søke råd om hvordan jeg skulle få min eks-samboer til å betale det han skyldte, jeg søkte råd for hvordan jeg skulle takle ham når han ble oppfarende osv. Så J sin mor har sannsynligvis visst om dette, sikkert lenge. Hvis man bor med noen som nekter å betale for seg, så forsøker man nok alle mulige måter å snakke med vedkommende. Hvis det likevel ikke funker, så skjønner jeg at man til slutt tar kontakt med de som gir ham penger, altså HM og MM. Kanskje M hadde løyet til dem og fått penger på falske premisser, og kanskje en kontakt med dem kunne bidra til at M fikk press på seg også fra den kanten? Jeg vet ikke altså, jeg bare tenker høyt. Synes ikke det virker så usannsynlig at de hadde et ønske om at HM kunne snakke med M om hvordan man tar økonomisk ansvar. De var jo tross alt ganske unge da de var sammen, kanskje moren til J tenkte at det var en læringskurve her. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Men her er det foreldrene som lønner Marius. Han har ingen annen inntekt, tydeligvis. De opptrer som hans verge - jeg tenker at både Julianne og moren vet at Marius ikke betaler regningene sine. Det har de smertelig fått kjenne på kroppen når det til stadighet ble tatt pant i deres felles hus fordi han ikke betaler for seg. 

Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (22 minutter siden):

Nettopp, slik relaterte jeg også. Jeg valgte vinklingen hvor de opptrer som om de selv ikke ser seg selv som en del av problemene, men står oppe på denne broen og ser ned på elendigheten de synes å tilhøre andre, alene? Der var virkelig patetisk med de to sangene. Helt utrolig. 

Sissel Kyrkjebø er visst en av kongen sine favoritter (og hun har opptrådt for ham tidligere). 

At familien og artister overrasker en tilårskommen mann med bl.a. 'Kjærlighet' og 'Bridge over trobled water' (som tydeligvis betyr mye for ham) til fødselsdagen hans... det er rett og slett kvalmende åssen dèt både ironiseres, overtenkes og kommenteres her!

Helt utrolig - ja.

Endret av Zeniora
Leif/redigering :)
  • Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
TrineTrollet skrev (22 minutter siden):

Nettopp, slik relaterte jeg også. Jeg valgte vinklingen hvor de opptrer som om de selv ikke ser seg selv som en del av problemene, men står oppe på denne broen og ser ned på elendigheten de synes å tilhøre andre, alene? Det var virkelig patetisk med de to sangene. Helt utrolig. 

Når man trodde at bunnen var nådd... 

Helt utrolig at det går an å være så giftig og nedrig. Han er en gammel mann som har fått en gave han ønsker seg og liker. Og du gjør narr og tillegger ham de aller verste hensikter?

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Vi ser ulikt på denne saken, enkelt og greit.

Jeg synes det blir absurd å sammenligne som du gjør her, med hva som ville skjedd med den ubetalte telefonregningen din i forhold til din mor. Din mor er vel neppe kronprinsesse, bare den dimensjonen gjør at det blir helt tullete å late som at dette er en normal situasjon. 

Så må jeg si at oppigjennom så har jeg sett hvordan enkelte dysfunksjonelle familier ikke har den samme voksne/barn- relasjonen som andre har. Jeg kjenner et par i åttiårene som fortsatt forsørger og vasker leiligheten til sin SEKSTITO år gamle heroinist-sønn. Så når MM og HM driver og er Nanny for sin pode som nærmer seg de tredve så har de kanskje tenkt å fortsette til lilleM blir alderspensjonist, hvem vet.

Jeg forstår at vi har ulikt utgangspunkt, jeg synes det er naturlig å kommunisere rundt konflikter og forsøke å løse ting på den måten. Min svigerfar krasjet inn den parkerte bilen til naboen forleden. Han burde vel strengt tatt ikke kjørt bil lenger. Dette løser vi ved å prate med nabo, prate med svigerfar, bli enige om hvordan vi forholder oss til en eldre mann som oppfører seg som en opprørsk tenåring på mange vis.

I din verden så skulle vi vel ikke kontakte naboen men starte politi og forsikringssak omgående. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Om ikke kronprinsparet visste hva som foregikk, visste nok moren til J det. Det er jo naturlig å søke råd og hjelp hos sine nærmeste hvis ting er vanskelige. Når det kommer til dette med økonomi, vet jeg med meg selv (som har bodd med en som misbrukte meg bl.a økonomisk), at jeg snakket mye med min far for å søke råd om hvordan jeg skulle få min eks-samboer til å betale det han skyldte, jeg søkte råd for hvordan jeg skulle takle ham når han ble oppfarende osv. Så J sin mor har sannsynligvis visst om dette, sikkert lenge. Hvis man bor med noen som nekter å betale for seg, så forsøker man nok alle mulige måter å snakke med vedkommende. Hvis det likevel ikke funker, så skjønner jeg at man til slutt tar kontakt med de som gir ham penger, altså HM og MM. Kanskje M hadde løyet til dem og fått penger på falske premisser, og kanskje en kontakt med dem kunne bidra til at M fikk press på seg også fra den kanten? Jeg vet ikke altså, jeg bare tenker høyt. Synes ikke det virker så usannsynlig at de hadde et ønske om at HM kunne snakke med M om hvordan man tar økonomisk ansvar. De var jo tross alt ganske unge da de var sammen, kanskje moren til J tenkte at det var en læringskurve her. 

J forklarte i samme intervju at hun ikke fortalte om volden hjemme før rundt bruddet.  Så de har nok ikke direkte visst noe de heller før ca tiden det ble slutt. 

Jeg skjønner  at de tar kontakt ang kravet. Iht å få det løst på et vis . Og ikke noe de kan kreve svar på av kronprinsen på heller.  Utover at han gar gitt beskjed,  at han skal ta det opp med marius.

Men feks å rette kravet til  dem, er evnt frekt. Og ikke noe de har noen rett til å gjøre. Det er en sak mellom hans foreldre og han. Ikke noe andre på andres vegne kan be om. Der går grensen. De må gjerne håpe de betaler for han, men ikke noe de kan kreve.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Tre timer mellom Skaugum og Tønsberg??

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

J forklarte i samme intervju at hun ikke fortalte om volden hjemme før rundt bruddet.  Så de har nok ikke direkte visst noe de heller før ca tiden det ble slutt. 

Jeg skjønner  at de tar kontakt ang kravet. Iht å få det løst på et vis . Og ikke noe de kan kreve svar på av kronprinsen på heller.  Utover at han gar gitt beskjed,  at han skal ta det opp med marius.

Men feks å rette kravet til  dem, er evnt frekt. Og ikke noe de har noen rett til å gjøre. Det er en sak mellom hans foreldre og han. Ikke noe andre på andres vegne kan be om. Der går grensen. De må gjerne håpe de betaler for han, men ikke noe de kan kreve.

Nei, de kan selvsagt ikke kreve det. Det er jo i bunn og grunn MBH sitt ansvar. Når det er sagt, visste de jo hvor pengene kom fra? Så da må jo de som styrer pengene, vurdere hvordan Marius skal kunne betale for seg, siden de styrer inntektene hans. Normalt sett hadde kanskje foreldre satt pris på å vite at pengene de ga ungen sin, ikke gikk til det formålet de var ment til, og dermed satte ungen i økonomisk gjeld. Det ligger kanskje noe i det også?

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Nå må du kutte ut. 
Har du bevis for at de har rettet krav mot kronprinsparet i det hele tatt? Legg det fram her så slipper tråden å bli lukket igjen.
De tok kontakt for diskutere det økonomiske - og det er sannelig ikke rart når man ser hvor mange utlegg det var blitt på huset de eide sammen - fordi Marius tydeligvis aldri har vært istand til å betale for seg. 

Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Vi ser ulikt på denne saken, enkelt og greit.

Jeg synes det blir absurd å sammenligne som du gjør her, med hva som ville skjedd med den ubetalte telefonregningen din i forhold til din mor. Din mor er vel neppe kronprinsesse, bare den dimensjonen gjør at det blir helt tullete å late som at dette er en normal situasjon. 

Så må jeg si at oppigjennom så har jeg sett hvordan enkelte dysfunksjonelle familier ikke har den samme voksne/barn- relasjonen som andre har. Jeg kjenner et par i åttiårene som fortsatt forsørger og vasker leiligheten til sin SEKSTITO år gamle heroinist-sønn. Så når MM og HM driver og er Nanny for sin pode som nærmer seg de tredve så har de kanskje tenkt å fortsette til lilleM blir alderspensjonist, hvem vet.

Jeg forstår at vi har ulikt utgangspunkt, jeg synes det er naturlig å kommunisere rundt konflikter og forsøke å løse ting på den måten. Min svigerfar krasjet inn den parkerte bilen til naboen forleden. Han burde vel strengt tatt ikke kjørt bil lenger. Dette løser vi ved å prate med nabo, prate med svigerfar, bli enige om hvordan vi forholder oss til en eldre mann som oppfører seg som en opprørsk tenåring på mange vis.

I din verden så skulle vi vel ikke kontakte naboen men starte politi og forsikringssak omgående. 

Telefon  selskapet  sender ikke regningen til mettemarit de heller pga status som kronprinsesse,  dersom han ikke betaler den. Han vil få et inkasso varsel han også, på lik linje som meg.

Var man ikke optatt av likehet for loven.  Så hvorfor i det hele tatt anta,  at dette skulle foregå på noe annet vis enn for resten av befolkningen ?

Har du krav uavhengig hvem det er mot, så må jo det gjøres  formelt, hvis det ikke blir gjort opp etter avtale. Det er jo ikke sånn at man kan sende uspesifiserte krav i hytt og pine og håpe  at man får inn penger sånn, fordi man syntes det, fordi den er kronprinsesse og tjener godt,  eller han er statsminister og tjener godt og bør betale dette for meg? Altså virkelighets orientering....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...