Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Hva han har krav på??? Har alle arbeidsledige i 20-årene krav på en halv bolig til to mill, gratis hus når denne boligen blir solgt, luksusbiler, utenlandsferier og x antall tusen skattefrie kroner i måneden? Vi vet ikke eksakt beløp han har fått månedlig, selv om de påstår noe, men han satt i alle fall igjen med 2 millioner i cash etter hussalg.

Utbetaling pr mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Iht intervjuet med j, sier hun at ikke hennes nermeste visste  noe heller før  hun fortalte dem det ved bruddet.  Men at moren hadde hatt en følse. 

I de fleste vold i nære relasjoner så er oftest begge gode til å skjule sånt.  Og voldtekter er vanskelig å avgjøre  iht at det ofte er påstand mot påstand  netopp  fordi det er to stk i et rom. Når ingen har anmeldt noe sånt, er ikke slikt noe de nermeste kan vite at vedkommende holder på med.  I dette tilfellet har de ikke visst om det selv, hva de har vært utsatt for. 

Uansett er ikke penger  grunnen til vold i nære relasjoner og som muligjør sånt. 

Nå svarte jeg på det du skrev, ikke dette. Jeg har ikke påstått at de har visst eller at JS har sagt noe annet. Jeg svarte på hvor langt det faktisk er til Tønsberg og at dine antagelser om kontakt og hva man potensielt kan ha fått med seg eller ikke basert på dette ikke stemmer

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke dette fokuset på de pengene. Det er jo set minste problemet i denne saken, og handler 100% om så mye annet. Med mindre  man kan påstå at hans handlinger direkte kan knyttes akkurat  til de pengene.  

Han har kanskje  møtt akkuat de folka han har møtt pga hans familie rekasjon. Men han hadde vel kun voldtatt og slått noen andre om det ikke var akkurat de det gjelder nå som hadde blitt det. 

Så penger har i bunn og grunn  0 å si eller unskylder noe som helst iht hva han har gjort. Eneste  grunnen til  at han har egen tråd her, og at saken diskuteres er 100% pga hans  familierelasjon. Uten den tilknytning ville det blitt trukket på skuldrene og vært like usynlig som alle andre slike tilfeller. Som ikke blir unnskyldt med økonomi iht wgne handlinger. 

Nå diskuteres det jo fordi det ble påstått at noen sa at pengene er skyld i vold, og derfor diskuteres de nok en gang. Jeg argumenterer for at det som ble nevnt i den kommentaren du siterte, ikke handler om vold, men om at pengene har ledet til en ansvarsløs livsstil. For det var det som var essensen i nevnte kommentar, altså ikke at pengene er skyld i volden. Jeg prøver bare å påpeke forskjellen i hva som mentes og hva som ble feilaktig tolket. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Nå diskuteres det jo fordi det ble påstått at noen sa at pengene er skyld i vold, og derfor diskuteres de nok en gang. Jeg argumenterer for at det som ble nevnt i den kommentaren du siterte, ikke handler om vold, men om at pengene har ledet til en ansvarsløs livsstil. For det var det som var essensen i nevnte kommentar, altså ikke at pengene er skyld i volden. Jeg prøver bare å påpeke forskjellen i hva som mentes og hva som ble feilaktig tolket. 

Om det har ledet til ansvarsløs livstil er jo bare  en udokumentert påstand. 

Har nok andre tanker , når det gjelder ansatsløshet, men det er ikke lov å diskutere.  

Men mye peker på sååå mye annet enn akkurat det. 

Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Utbetaling pr mnd

Jeg vet ikke om dette går under brukerangrep, men jeg lurer på ekte om du faktisk mener at det er sannsynlig at MBH har hatt samme økonomisk situasjon som enhver arbeidsledig person i 20-årene? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om dette går under brukerangrep, men jeg lurer på ekte om du faktisk mener at det er sannsynlig at MBH har hatt samme økonomisk situasjon som enhver arbeidsledig person i 20-årene? 

Og hvor mye mener du han hadde fått fra nav? Og tenker du 20.000kr er fett

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (32 minutter siden):

Og med det tenker man at det er kronprinsparets feil , at han slår og voldtar?

Det kaller jeg ansvarsfraskrivelse iht marius og det han har ansvar for helt selv.  

Tror du må lese en gang til. Det er ikke det som står der.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Svigermor
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

20 000 i måneden i lommepenger er vel ganske fett? 

Skrevet
MissLucy skrev (19 timer siden):

Hva mener du er alternativet egentlig for en person som åpenbart ikke er i stand til å klare seg selv?

Skal de sette ham på gata og la ham gå til grunne? 

Hvorfor mener du at han åpenbart ikke klarer seg selv? 

Hans arbeidsgiver fra sist kjent jobb var meget fornøyd med han som arbeidstaker. 

Han klarer opplagt å erverv og vedlikeholde et stort sosialt nettverk. Han har ikke vanskelig å få kjærester eller ONS. 

Nei, er vel enig med deg at han ikke virker som den mest skoleflinke i verden, men man kan klare seg fint uten det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Og hvor mye mener du han hadde fått fra nav?

Mye mindre enn det han har hatt disponibelt! Nav gir ikke to mill til bolig som man kan beholde selv etter salg. NAV hadde ikke gitt bostøtte til å kunne leie en enebolig i et flott strøk. Eller gitt ham en luksusbil å kjøre i. Eller betalt utenlandsreiser. 20 k etter skatt (som vi forøvrig ikke aner om stemmer, siden MBH også påstår å være voldsoffer, nekte for mange av de anmeldte forhold osv) til en arbeidsledig person,uten barn eller arbeidserfaring, erter at husleie og bil er dekt høres heller ikke realistisk ut. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Mye mindre enn det han har hatt disponibelt! Nav gir ikke to mill til bolig som man kan beholde selv etter salg. NAV hadde ikke gitt bostøtte til å kunne leie en enebolig i et flott strøk. Eller gitt ham en luksusbil å kjøre i. Eller betalt utenlandsreiser. 20 k etter skatt (som vi forøvrig ikke aner om stemmer, siden MBH også påstår å være voldsoffer, nekte for mange av de anmeldte forhold osv) til en arbeidsledig person,uten barn eller arbeidserfaring, erter at husleie og bil er dekt høres heller ikke realistisk ut. 

Men da kan han jo bruke det i retten da. Dette er  ikke hans feil, fordi kronprinsparet har lagt til rette for at han skulle  gjøre dette da.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du at han åpenbart ikke klarer seg selv? 

Hans arbeidsgiver fra sist kjent jobb var meget fornøyd med han som arbeidstaker. 

Han klarer opplagt å erverv og vedlikeholde et stort sosialt nettverk. Han har ikke vanskelig å få kjærester eller ONS. 

Nei, er vel enig med deg at han ikke virker som den mest skoleflinke i verden, men man kan klare seg fint uten det. 

Jeg har inntrykk av at han er en tung rusmisbruker med flere diagnoser, som ikke har vært i inntektsgivende arbeid på flere år, og som i tillegg står i en livsomveltende krise. Ja, den er selvforskyldt, men det er fremdeles en situasjon som svært få ville greidd å kombinere med arbeid. Mediestormen alene er nok til at svært mange ikke ville greidd å stå i arbeid.

At han er en sosial fyr som lett trekker damer er da virkelig ikke relevant for arbeidsevnen.

• Liker 11
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Men da kan han jo bruke det i retten da. Dette er  ikke hans feil, fordi kronprinsparet har lagt til rette for at han skulle  gjøre dette da.

Hva har dette med det vi diskuterte å gjøre? Jeg prøver å synliggjøre at MBH ikke har hatt økonomi som enhver arbeidsledig person i 20-årene, slik at vi slipper å lese denne påstanden igjen og igjen. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

20.000 etter alle utgifter er betalt er veldig 'fett'!

Spesielt hvis han får det fra Nav. Hvordan kan du mene at det er ikke 'fett'? Har du noen anelse på hva utbetalingene er fra Nav? 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

For å få dagpenger fra NAV må man ha tjent minst 186042 kr. I 2023 hadde han en inntekt på 126650 kr - han har altså ikke rett på dagpenger. Har ikke hørt noe om at han er ufør så da er vel ikke uføretrygd ett alternativ heller. Så da står han igjen med sosialstønad - og det er kun til hjelp i nødsituasjoner hvis alle muligheter er oppbrukt. Regner med at han fint kunne fått seg en eller annen jobb så da har han vel ikke rett på det heller. 

Så da kan man vel umulig hevde at han bare har fått fra foreldrene det han ville hatt krav på fra det offentlige?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Mye mindre enn det han har hatt disponibelt! Nav gir ikke to mill til bolig som man kan beholde selv etter salg. NAV hadde ikke gitt bostøtte til å kunne leie en enebolig i et flott strøk. Eller gitt ham en luksusbil å kjøre i. Eller betalt utenlandsreiser. 20 k etter skatt (som vi forøvrig ikke aner om stemmer, siden MBH også påstår å være voldsoffer, nekte for mange av de anmeldte forhold osv) til en arbeidsledig person,uten barn eller arbeidserfaring, erter at husleie og bil er dekt høres heller ikke realistisk ut. 

Skjønner godt hva du mener her, men for ordens skyld: Det er ikke NAV som vurderer og evt. utbetaler bostøtte, men Husbanken.

- - -

Ellers har det vært snakk om 'lommepenger' etpartre ganger her. I min verden er/ betyr lommepenger kronasjer utenom de fleste (og faste) utgiftene.

Men ikke vet jeg om dèt er vanlig/gjengs oppfatning av betydningen av dette ordet.

Endret av Zeniora
Leif/redigering :)
  • Liker 3
Skrevet
Zeniora skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt hva du mener her, men for ordens skyld: Det er ikke NAV som vurderer og evt. utbetaler bostøtte, men Husbanken.

Ellers var det snakk om 'lommepenger' her. I min verden er/ betyr lommepenger kronasjer utenom de fleste (og faste) utgiftene. Ikke vet jeg om dèt er vanlig/ gjengs oppfatning av betydningen av dette ordet.

Jeg svarte ikke på noe om lommepenger, jeg svarte en bruker som spurte meg hva jeg trodde MBH ville kunne få i støtte av NAV, så lommepenger var ikke noe jeg tok med i svaret. 

Jeg kjenner ikke rutinene ved arbeidsledighet, men prøvde å si at ingen ville fått en bostøtte i en slik størrelse, uansett hvem som behandler/utbetaler den..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Her har du det sort på hvitt at den samtalen ikke er noe iht forskjellsbehandling  https://www.nrk.no/norge/oslo-politiet_-avviser-forskjellsbehandling-av-hoiby-1.17039717

Det er jo akkurat  det jeg lurer på. Hva mener de ikke de har blitt møtt på?

De har vel nylig fått vite om dette. Og som du ser i kommunikasjonen sier han at han skal ta dette opp med marius. Er det så mye mer å for de å gjøre egentlig.  Der de sitter pg ikke kan si noe iht den ene eller andre. Fordi de vet  ingenting om det. 

Jeg påpeker at de har bodd  langt unna skau den tiden de har vært sammen. De bodde en mnd på skaugum  sammen ved hjemkomsten etter london. Som mellom landing der. Så de har vel ikke akkurat hatt mulighet  til å se så mye tett på iht hverdagen deres den tiden  , på den måten. 

Voldsmenn og volds utsatte er desverre veldig  flinke til å skjule en slik sannhet, for også de nermeste.  

Tull og tøys. Den artikkelen du linker til viser at en politi-ansatt ved navn Larsen mener at det ikke er blitt utøvd ulikhet for loven i denne saken.

Videre ser vi at en politiker fra SV mener at det stinker klassejustis av fremgangsmåten som er brukt.

Så denne artikkelen kan like godt leses som et forsvar av mitt syn. Hvis man orker å lese mer enn overskriften da.

Ja, voldsmenn er flinke til å skjule hva de driver med. Men kokainjunkier på dette nivået er rimelig enkle å spotte. Legg så til at både mor og stefar har vanket i rusmiljø, mor har jo også vokst opp med dette. Da har du egentlig det du trenger å vite.

Endret av keops
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
EMG skrev (26 minutter siden):

For å få dagpenger fra NAV må man ha tjent minst 186042 kr. I 2023 hadde han en inntekt på 126650 kr - han har altså ikke rett på dagpenger. Har ikke hørt noe om at han er ufør så da er vel ikke uføretrygd ett alternativ heller. Så da står han igjen med sosialstønad - og det er kun til hjelp i nødsituasjoner hvis alle muligheter er oppbrukt. Regner med at han fint kunne fått seg en eller annen jobb så da har han vel ikke rett på det heller. 

Så da kan man vel umulig hevde at han bare har fått fra foreldrene det han ville hatt krav på fra det offentlige?

Det er ingen her som vet om han "fint kunne fått seg en jobb".

Det vi vet er at han er rusmisbruker, og vi vet at han har flere diagnoser, men vi vet ikke hva de er.

Det er like sannsynlig at han ikke kan få, eller holde på, en jobb.

Det vet vi rett og slett ikke.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...