Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne vært flue på veggen i denne rehab` seansen for her er det mye som må fikses!

Hadde de valgt en kortreist rehab-løsning uten carbonutslipp kunne de låst han inne i en enkel hytte ute i skogen sammen med en håndfull barmfagre SV-madammer i lilla gevanter som kunne kjørt på med høye doseringer av omfavnelser, kos, mens de spiser grønnkål og drikker chai-te og hjernvasker han med politisk korrekt musikk fra Bjørn Afzeliuz og Hallvdan Sivertsen til han lover å være snill gutt og aldri så mye som å være i samme rom som en sovende kvinne igjen. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 time siden):

Hun  har vært i avhør og sagt at det var voldtekt ? Da anser hun det jo som voldtekt. Hvor er gråsonene i dette tilfellet  ? 

Politiet anser det som voldtekt - hva kvinnen har sagt i avhør vet vi ikke.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittre skrev (2 timer siden):

Det står jo at det kommer an på om hun anser det for voldtekt? 

At det blir filmet og delt uten samtykke må føles som et overgrep det også

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (23 minutter siden):

Ut fra artikkelen til Se og Hør kan Marius nå reise utlands

https://www.seher.no/kongelig/alt-klart-for-rehab/82303696

Jeg synes det er en merkelig avgjørelse å reise til England for å få behandling. 
Kanskje for å komme unna ryktene? Med hans siktelser og beskyldninger hengende over seg så er det langt ifra sikkert at han hadde fått komme inn på et seriøst behandlingssted i Norge. De skal ikke sette andre i fare. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (1 minutt siden):

For ikke å snakke om å få intime detaljer om sexlivet sitt på forsiden av alle landets aviser. Gjetter at ingen fler offer står fram frivillig. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (6 minutter siden):

Ja absolutt. Er det uten samtykke så er er det et overgrep, ikke føles som. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (6 minutter siden):

For ikke å snakke om å få intime detaljer om sexlivet sitt på forsiden av alle landets aviser. Gjetter at ingen fler offer står fram frivillig. 

To be fair - begrepet sexliv har ingenting med ordet overgrep å gjøre. Blir man utsatt for overgrep, har det ikke noe med ens sexliv å gjøre. Ellers enig i at detaljer omkring dette ikke er noe man ønsker på forsidene av aviser.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

To be fair - begrepet sexliv har ingenting med ordet overgrep å gjøre. Blir man utsatt for overgrep, har det ikke noe med ens sexliv å gjøre. Ellers enig i at detaljer omkring dette ikke er noe man ønsker på forsidene av aviser.

Tenkte mest på at «de hadde hatt samleie flere ganger den dagen», «hadde tillatt filming før», sånne ting. Som selvfølgelig blir gjort helt bevisst fra forsvarers side.  Ellers helt enig med deg! 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (1 minutt siden):

Tenkte mest på at «de hadde hatt samleie flere ganger den dagen», «hadde tillatt filming før», sånne ting. Som selvfølgelig blir gjort helt bevisst fra forsvarers side.  Ellers helt enig med deg! 

Åja, sånn ja. Da er jeg med. Og enig!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det er en merkelig avgjørelse å reise til England for å få behandling. 

Jeg forstår det faktisk veldig godt, rehab enten i England eller et annet sted i utlandet, han må vekk fra rusmiljøet i Oslo. Så må han selvsagt komme tilbake til en eventuell rettsak.

Jeg unner MM så av hele mitt hjerte litt ro nå, presset hun har stått i i hele høst har vært umenneskelig. Hun har helt sikkert tatt dumme valg, men hvem har ikke det? Hun har ikke oppdratt sønnen til å bli en overgriper og voldsmann, det tror jeg vi kan enes om. Curling-forelder? Der er vi flere... 😉 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (18 minutter siden):

Kanskje for å komme unna ryktene? Med hans siktelser og beskyldninger hengende over seg så er det langt ifra sikkert at han hadde fått komme inn på et seriøst behandlingssted i Norge. De skal ikke sette andre i fare. 

Det er nok for å komme seg unna klimaet her ja. Tror ikke det hjelper å være på rehab, når du er førstesideoppslag hver eneste dag og har blitt dømt skyldig i alt før rettsvesenet har fått tatt sin vurdering. Merker jeg er takknemlig for at vi har et rettsvesen i landet. Merker hvor raskt folk konkluderer videre og blir etterforskningsbetjenter for hver nye sak som rulles ut. Tenker at her må man holde tunga rett i munnen. Det er alltid veldig veldig kinkig å vurdere seksuelle lovbrudd, fordi man vet ikke hva det var samtykke til og ikke. Noen opplever også at de i ruset tilstand ble med på saker og ting som de ikke kan stå inne for når de er nyktern igjen. Da er det lett å skylde på den andre. Vi vet at Marius har vanket i tunge kriminelle rusmiljøer. Ingen skal fortelle meg at ikke disse influencerdamene har vært klinkende klar over det og drevet med litt av hvert selv. Tenker på hvordan krangler kan eskalere når begge parter er ruset. Her er det jævlig mye vi ikke vet. Vold er selvfølgelig totalt uakseptabelt på alle hold, men vi vet at noen blir voldelige av rus. Det kan hende at hvis Marius blir rusfri, så endrer han totalt karakter. Det har skjedd for mange mennesker. Jeg tror kronprinsparet er snille og gode mennesker som lærte Marius opp i sunne og trygge normer. Her har man et klassisk eksempel på hvilke helvete rus kan føre det. Neste steget hadde vel vært død ved overdose. Jeg tenker at sjeler som Marius, der rusen har tatt så overhånd, må betraktes med samme øyne som de med tunge psykiatriske lidelser. Det er noe de ikke lenger klarer å kontrollere. Han har sikkert ruset seg kontinuerlig over flere år. Skal han ha en sjanse til å rette opp livet, så hjelper virkelig ikke all denne skittkastingen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (13 minutter siden):

Det er nok for å komme seg unna klimaet her ja. Tror ikke det hjelper å være på rehab, når du er førstesideoppslag hver eneste dag og har blitt dømt skyldig i alt før rettsvesenet har fått tatt sin vurdering. Merker jeg er takknemlig for at vi har et rettsvesen i landet. Merker hvor raskt folk konkluderer videre og blir etterforskningsbetjenter for hver nye sak som rulles ut. Tenker at her må man holde tunga rett i munnen. Det er alltid veldig veldig kinkig å vurdere seksuelle lovbrudd, fordi man vet ikke hva det var samtykke til og ikke. Noen opplever også at de i ruset tilstand ble med på saker og ting som de ikke kan stå inne for når de er nyktern igjen. Da er det lett å skylde på den andre. Vi vet at Marius har vanket i tunge kriminelle rusmiljøer. Ingen skal fortelle meg at ikke disse influencerdamene har vært klinkende klar over det og drevet med litt av hvert selv. Tenker på hvordan krangler kan eskalere når begge parter er ruset. Her er det jævlig mye vi ikke vet. Vold er selvfølgelig totalt uakseptabelt på alle hold, men vi vet at noen blir voldelige av rus. Det kan hende at hvis Marius blir rusfri, så endrer han totalt karakter. Det har skjedd for mange mennesker. Jeg tror kronprinsparet er snille og gode mennesker som lærte Marius opp i sunne og trygge normer. Her har man et klassisk eksempel på hvilke helvete rus kan føre det. Neste steget hadde vel vært død ved overdose. Jeg tenker at sjeler som Marius, der rusen har tatt så overhånd, må betraktes med samme øyne som de med tunge psykiatriske lidelser. Det er noe de ikke lenger klarer å kontrollere. Han har sikkert ruset seg kontinuerlig over flere år. Skal han ha en sjanse til å rette opp livet, så hjelper virkelig ikke all denne skittkastingen. 

Oj, plutselig ble det veldig tåkete her inne.

For å klargjøre; om man er ruset, har «vært med på ting før», «drevet med litt av hvert selv», er kranglete i fylla…

uvesentlig

En som sover kan ikke gi samtykke! Da er det et overgrep.

Endret av TigerK
  • Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra at politiet endelig tok av seg silkehanskene. De skjønte nok at han bare drev gjøn med - og latterligjorde dem.

Å arrestere Høiby kvelden før han skulle avgårde på rehab sier alt. Det forteller at det ikke spiller noen rolle hvem man er når man velger å misbruke sin makt og tillit man har blitt tildelt av folket, som har ligget til kongefamilien i alle år. En makt og tillit så stor at det aldri under noen omstendighet skal misbrukes.

Politiet sørget for at han ikke skal få slippe unna ved å endelig ta steget når han ikke lenger har noe valg for så å komme tilbake som en "forandret" mann som blir tilgitt av folket mens han fortsetter på samme måte som før. Nei, det her forteller at kronprinsessens innblanding i saken ved å kontakte fornærmede, rydde opp i huset som kan føre til bevisforspillelse og baner vei for at sønnen kan gjøre nøyaktig det samme flere ganger, og nøyaktig det som også skjedde, det med mest sannsynlig kronprinsens viten, ikke lenger er troverdige. De mistet dette da de beviste ovenfor folket og øvrige makter at de ikke kan følge lover og regler, noe som er selve definisjonen på verdien kongefamilien bør stå for.

Monarkiet bør etter min mening gå ned med Kong Harald og Dronning Sonja. Etter de så er det ingen tillit, ingenting nobelt eller verdighet igjen ved det norske kongehuset. Det blir/er et influenser-sirkus finansiert med norske skattepenger.

Alt for Norge(...)

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (18 minutter siden):

Nå har han jo sagt at han har flere psykiske diagnoser eller noe i den duren - og det har jo vært svært synlig for allmennheten den senere tiden at ting ikke er helt som det bør være. Og i brevet fra MM så skriver hun at de har strevd siden barnsben av pga manglende forståelse fra skole og andre foreldre - eller noe i den duren. Det kan jo tyde på at MM ikke har klart å ta kritikk mot sønnen og beskyttet ham istedet for å irettesette el. 

Hvordan han er blitt oppdratt vet ikke vi så det kan ingen uttale seg om. Vi vet bare at noe er gått forferdelig galt et sted på veien. 

Så får vi se om han er reist på rehabilitering og i såfall, hvordan det går. Det er ingen walk in the park - man skal være motivert og villig til å gjøre store endringer i livet.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (1 time siden):

Mer enn 7 slag blir jo fort en ny siktelse 😬

pun absolutely intended 🙃

Så fint at dere finner noe gøy å le hjertelig av.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...