Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

1600 skrev (1 time siden):

Dette er helt fint det. Men de har blitt varslet flere ganger og opplevd Marius oppførsel selv, og selv om de har gjort det har de altså fortsatt med storstilt putesying under hans armer. Bolig, bil, regninger, reiser, klær.

Jeg tror rett og slett folket ikke ser noen form for selvinnsikt fra noen i denne situasjonen, i forhold til det man ser i det Britiske eller Danske kongehus hvor dårlig oppførsel har klare konsekvenser.

Personlig har jeg forakt for alle som enabler voldtektsmenn, spesielt når de blir konfrontert med bevis, varsler, råkjøring på Skaugum og hans kriminelle omgangskrets og fortsetter med vanviddet. Når de i tillegg betales svimlende summer for å være Norges første familie, står det til stryk.

Det er dette folk reagerer på, ikke det andre du prøver å si at de reagerer på.

De sponser han med 20.000 kroner i mnd + gratis bolig. Det er bra betalt av foreldre for å oppføre seg som han gjør. 

Barn har godt av å bli voksne og ta ansvar for egne liv. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke møtt noen i RL som reagerer slik du hevder her. Heldigvis.  De jeg snakker med, er sjokkert over hva MBH har gjort og omfanget av det. Og så uttrykker de forskrekkelse og medfølelse ed alle rundt - ofre, familien, kongeparet. 

Jeg anser de jeg omgås som representanter for folket i minst like stor grad som KG.

De har altså medfølelse med de som muliggjør oppførselen hans og premierer han med månedlige store utbetalinger og gratis bolig?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 timer siden):

Jeg tror dessverre at vennene hans er av omtrent samme ulla. Hvert fall den typen som ikke synes det er så farlig med litt konebank. De sitter jo og ler og kødder om det sammen med ham. Det er så ekkelt at jeg kan ikke få sagt det nok. Har dessverre dårlig tru på at de vender ham ryggen. 

Ler de med han eller  av han. Får litt intrykket av at det kaer litt det siste der.  Om ikke alle tar avdtand, tror jeg nok noen gjør det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (42 minutter siden):

Ler de med han eller  av han. Får litt intrykket av at det kaer litt det siste der.  Om ikke alle tar avdtand, tror jeg nok noen gjør det

Håper du har rett!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (10 timer siden):

De har altså medfølelse med de som muliggjør oppførselen hans og premierer han med månedlige store utbetalinger og gratis bolig?

Premierer, faktisk. Den var ny.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke møtt noen i RL som reagerer slik du hevder her. Heldigvis.  De jeg snakker med, er sjokkert over hva MBH har gjort og omfanget av det. Og så uttrykker de forskrekkelse og medfølelse ed alle rundt - ofre, familien, kongeparet. 

Jeg anser de jeg omgås som representanter for folket i minst like stor grad som KG.

Helt enig. Ingen jeg har snakket med om saken har uttrykt noe annet enn det du beskriver: bestyrtelse og fordømming av MBH og medfølelse med ofre og familiemedlemmer. 

Verbet du bruker her; premiere,  gir inntrykk av at de belønner han for oppførselen, altså at de støtter den. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Å le AV eller MED når det er snakk om så alvorlige forbrytelser er vel egentlig same shit. Det er ingenting å le av.

Når det er sagt så er det ikke for gitt at kriminelle finner seksuelle overgrep og skambank av kvinner som greit. Seksualforbrytere og pedofile er nederst på rangstigen i fengsler fordi andre kriminelle ikke har aksept for den type adferd. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (27 minutter siden):

Helt enig. Ingen jeg har snakket med om saken har uttrykt noe annet enn det du beskriver: bestyrtelse og fordømming av MBH og medfølelse med ofre og familiemedlemmer. 

Verbet du bruker her; premiere,  gir inntrykk av at de belønner han for oppførselen, altså at de støtter den. 

De støtter ham økonomisk (og praktisk) av en eller annen uforståelig grunn. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

De støtter ham økonomisk (og praktisk) av en eller annen uforståelig grunn. 

Det er noe annet enn å premiere oppførselen. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Det er noe annet enn å premiere oppførselen. 

Jeg skrev sponset i innlegget over - du får lese det dersom du sliter med at noen av oss synes det kan se ut som om han premieres. 
Mine barn hadde garantert sett på det som en stor premie hvis de hadde fått 20.000 i måneden (uten å løfte en finger) + gratis enebolig på 170 kvm til fri disposisjon. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (7 timer siden):

Jeg skrev sponset i innlegget over - du får lese det dersom du sliter med at noen av oss synes det kan se ut som om han premieres. 
Mine barn hadde garantert sett på det som en stor premie hvis de hadde fått 20.000 i måneden (uten å løfte en finger) + gratis enebolig på 170 kvm til fri disposisjon. 

De fleste skjønner hva du mener men selvfølgelig er det viktig å hakke å pirke og legge vondviljen til. Intet nytt under solen der. Det er dessverre enkelte foreldre som reagerer slik at når barna kanskje «sliter» så blir konsekvensen at man skal forsøke å gjøre noe koselig sammen eller man vil gi barnet en aktivitet eller gjøre «noe bra» for barnet, og i praksis har man da for eksempel mobberen som fikk PlayStation 5 eller den narkomane og kriminelle som fikk gratis bolig og lommepenger til titusenvis fordi han ikke klarte å håndtere penger eller bo for seg selv. Utrykket «premiere» (dårlig oppførsel) - er dermed ikke noe nytt fenomen. De færreste foreldre som gjør dette, gjør det bevisst. Intensjonen er nok «god» men som gjentatt til det kjedsommelige blir de «enablers» til barnet, og de lar adferden fortsette fordi den fikk egentlig ingen reelle konsekvenser. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

De fleste skjønner hva du mener men selvfølgelig er det viktig å hakke å pirke og legge vondviljen til. Intet nytt under solen der. Det er dessverre enkelte foreldre som reagerer slik at når barna kanskje «sliter» så blir konsekvensen at man skal forsøke å gjøre noe koselig sammen eller man vil gi barnet en aktivitet eller gjøre «noe bra» for barnet, og i praksis har man da for eksempel mobberen som fikk PlayStation 5 eller den narkomane og kriminelle som fikk gratis bolig og lommepenger til titusenvis fordi han ikke klarte å håndtere penger eller bo for seg selv. Utrykket «premiere» (dårlig oppførsel) - er dermed ikke noe nytt fenomen. De færreste foreldre som gjør dette, gjør det bevisst. Intensjonen er nok «god» men som gjentatt til det kjedsommelige blir de «enablers» til barnet, og de lar adferden fortsette fordi den fikk egentlig ingen reelle konsekvenser. 

Det har du rett i. Jeg tror selvsagt ikke de premierer bokstavlig for hvert overgrep han begår - men når det er de som betaler ham "lønn" uten å jobbe og gir ham fri bolig så er de med å opprettholde den destruktive livsstilen hans.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (8 timer siden):

Å le AV eller MED når det er snakk om så alvorlige forbrytelser er vel egentlig same shit. Det er ingenting å le av.

Når det er sagt så er det ikke for gitt at kriminelle finner seksuelle overgrep og skambank av kvinner som greit. Seksualforbrytere og pedofile er nederst på rangstigen i fengsler fordi andre kriminelle ikke har aksept for den type adferd. 

Skjønte ikke poenget ditt her. Vi snakker om hans relasjoner med sine venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 timer siden):

Håper du har rett!

Hvis de ler av han, løper til se og hør og politiet med bilder, videoer og lydopptak. Da får de vist han at de ikke er kompiser på det  nivået han trodde.

Rusmisbrukere kan strekke seg langt for penger. Så får de betalt for dette materialet, er det nok til salgs

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Skjønte ikke poenget ditt her. Vi snakker om hans relasjoner med sine venner.

Det er faktisk ikke så mange som ler og ser det komiske i seksuelle overgrep. I fengsel er du ganske langt nede på rangstigen om du soner for dette.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår poenget ditt i bruken av ordet «premiere», for hva det er verdt. Absolutt. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (21 timer siden):

Oppførselen hans muliggjøres og premieres. I tillegg: «Det kan se ut som han premieres». Ganske voldsom beskyldning her, egentlig. Foreldrene hans premierer han for noe, da insinueres det at de er klar over hva han gjør og belønner det. Mener du at foreldrene hans har premiert kriminell aktivitet i ulike former? 

Lite interessant hva dine barn mener. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (35 minutter siden):

Oppførselen hans muliggjøres og premieres. I tillegg: «Det kan se ut som han premieres». Ganske voldsom beskyldning her, egentlig. Foreldrene hans premierer han for noe, da insinueres det at de er klar over hva han gjør og belønner det. Mener du at foreldrene hans har premiert kriminell aktivitet i ulike former? 

Lite interessant hva dine barn mener. 

Hva annet kan du si enn at den muliggjøres?

Han har voldtatt to personer på Skaugum. Hadde han ikke bodd på Skaugum hadde han ihvertfall ikke voldtatt dem der.

Altså muliggjøres voldtekt på Skaugum ved at det sys puter under armene en sønn og stesønn de har fått varsler mot og VET har kriminelt nettverk.

Jeg forstår ikke denne konstante feiingen for HM og MMs dør. Man bør da kunne kalle en spade for spade, uten at klikken går amok. 

MM og HM er ikke vanlige foreldre, de er Norges neste statsoverhoder. Man må kunne forvente at de hører på rådgivere og eventuelt tar varsler og vold alvorlig. Det er ingen ting som tyder på at de har tatt det alvorlig, all den tid at MBH angivelig voldtok noen på Skaugum ETTER HM og MM var kjent med at han var arrestert. 

Alarmbjellene burde ha dundret for alle på Skaugum når Marius tok med seg enda en dame hjem på eiedommen gjennom porten hvor PST og Garden står, bare en uke etter han var arrestert første gangen. Det virker ikke som om det er noen voksne hjemme på hele godset.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (56 minutter siden):

Hva annet kan du si enn at den muliggjøres?

Han har voldtatt to personer på Skaugum. Hadde han ikke bodd på Skaugum hadde han ihvertfall ikke voldtatt dem der.

Altså muliggjøres voldtekt på Skaugum ved at det sys puter under armene en sønn og stesønn de har fått varsler mot og VET har kriminelt nettverk.

Jeg forstår ikke denne konstante feiingen for HM og MMs dør. Man bør da kunne kalle en spade for spade, uten at klikken går amok. 

MM og HM er ikke vanlige foreldre, de er Norges neste statsoverhoder. Man må kunne forvente at de hører på rådgivere og eventuelt tar varsler og vold alvorlig. Det er ingen ting som tyder på at de har tatt det alvorlig, all den tid at MBH angivelig voldtok noen på Skaugum ETTER HM og MM var kjent med at han var arrestert. 

Alarmbjellene burde ha dundret for alle på Skaugum når Marius tok med seg enda en dame hjem på eiedommen gjennom porten hvor PST og Garden står, bare en uke etter han var arrestert første gangen. Det virker ikke som om det er noen voksne hjemme på hele godset.

Er det voldtektens lokasjon som er problemet? 
Er lokasjonen en nødvendig forutsetning????

Dette er det rareste jeg har lest i tråden.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...