Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Kongen var vel en del av institusjonen ved tidligere målinger også i likhet med resten av kongehuset, og visa versa.

Du tror vel ikke helt oppriktig at MM og HM er like populære som Sonja og Harald?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Freydis skrev (1 minutt siden):

Du tror vel ikke helt oppriktig at MM og HM er like populære som Sonja og Harald?

Jeg er overrasket over at oppslutningen til monarkiet har gått opp såpass som den har, det viser vel kanskje at «strategien» fungerer: folk glemmer. Det er trist. 

• Liker 4
  • Nyttig 12
Gjest Freydis
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Jeg er overrasket over at oppslutningen til monarkiet har gått opp såpass som den har, det viser vel kanskje at «strategien» fungerer: folk glemmer. Det er trist. 

Ja, "strategien" ser ut til å fungere. De "glemmer" det helt til rettsaken starter. 

Skrevet
Freydis skrev (2 minutter siden):

Nei, det var jo ikke Poenget, men kongen var der også under lavere målinger, og kronprinsparet nå under bedre målinger.

• Liker 3
Skrevet
Freydis skrev (10 minutter siden):

Du tror ikke kong Harald er den å takke for det?

Det tror jeg. De aller fleste har et fint forhold til Harald og Sonja, de har vært flotte monarker. 

Jeg tenker det gjenstår og se hvordan det vil bli når Haakon og Mette Marit kommer på tronen. Akkurat nå har mange problemer med å se hvordan de skal få til det på en like bra måte. Tilliten skranter,  men! mye kan (og bør) skje innen den tid. MBH-saken er forhåpentligvis da ferdig i rettsapparatet, og han har forhåpentligvis valgt en bedre vei videre. Og jeg håper også at Haakon får ryddet opp med ML og DV ift tittelbruk innen de overtar, og at det er en ro rundt det der ogsså. 

Da vil de nok få tilliten i folket, og en trygg plass på tronen de også.  

Jeg selv syns monarki skulle vært avskaffet. Det er en eldgammel tradisjon og institusjon som egentlig ikke har noen funksjon i 2025 annet enn "til pynt, pomp og prakt". Det er helt tragisk at noen skal behøve å bli født inn i det der i 2025. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Nei, det var jo ikke Poenget, men kongen var der også under lavere målinger, og kronprinsparet nå under bedre målinger.

Ja, som en sa over her - strategien deres ser ut til å virke. Sitt stille i båten til stormen gir seg - folk glemmer 😅 ihvertfall helt til rettssaken starter.

Gjest Freydis
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg. De aller fleste har et fint forhold til Harald og Sonja, de har vært flotte monarker. 

Jeg tenker det gjenstår og se hvordan det vil bli når Haakon og Mette Marit kommer på tronen. Akkurat nå har mange problemer med å se hvordan de skal få til det på en like bra måte. Tilliten skranter,  men! mye kan (og bør) skje innen den tid. MBH-saken er forhåpentligvis da ferdig i rettsapparatet, og han har forhåpentligvis valgt en bedre vei videre. Og jeg håper også at Haakon får ryddet opp med ML og DV ift tittelbruk innen de overtar, og at det er en ro rundt det der ogsså. 

Jeg selv syns monarki skulle vært avskaffet. Det er en eldgammel tradisjon og institusjon som egentlig ikke har noen funksjon i 2025 annet enn "til pynt, pomp og prakt". Det er helt tragisk at noen skal behøve å bli født inn i det der i 2025. 

Helt enig. Jeg har alltid hatt stor respekt for kong Harald og dronning Sonja sin måte å representere Norge på. De har bestandig vært profesjonelle. 

Jeg er dessverre ikke så positiv til fortsettelsen etter dem. 

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden):

Vi vet da ingenting om hva de som har svart har gjort mht å glemme noe som helst eller hvorfor de har svart som de har gjort. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Vi vet da ingenting om hva de som har svart har gjort mht å glemme noe som helst eller hvorfor de har svart som de har gjort. 

Vi vet ihvertfall at de har valgt den strategien det er å sitte stille i båten og tro at folk glemmer. 

Skrevet (endret)
Freydis skrev (7 minutter siden):

Ja, som en sa over her - strategien deres ser ut til å virke. Sitt stille i båten til stormen gir seg - folk glemmer 😅 ihvertfall helt til rettssaken starter.

Ja, det er vel heller at det har vært noe roligere i saken nå enn at kongen har gjort noen veldig store grep nå til forskjell fra i høst, med mindre året med Kongehuset og nyttårstalen hadde så stor påvirkning. Det har vært stillere en stund rundt skandalene og kan endre seg igjen under f.eks rettssak.

Endret av ~ Ada ~
Endret innhold
  • Liker 2
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Ja, det er vel heller noe sånt enn at kongen har gjort noen veldig store grep nå til forskjell fra i høst, med mindre året med Kongehuset og nyttårstalen hadde så stor påvirkning. Det har vært stillere en stund rundt skandalene og kan endre seg igjen under f.eks rettssak.

Nei, han har ikke gjort noe spesielt - men jeg tror den bestefarsfølelsen og respekten for ham henger høyt hos folk. Den yngre garde tester grenser både når det gjelder politikk og oppførsel forøvrig. Kan nevne Epstein, luksusbåtturen i Middelhavet, deltagelsen på WEF. Young global leaders, osv:

https://www.nettavisen.no/betaler-milliarder-for-a-fa-nye-venner/s/12-95-8532586

Skrevet
Freydis skrev (40 minutter siden):

Du tror ikke kong Harald er den å takke for det?

Raven.Writingdesk skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker folk flest klarer å ha minimum to tanker i hodet samtidig, heldigvis.

Den unisone fordømmelsen av kronprinsparet,  og kronprinsessen spesielt, er ikke gjengs for folket selvom flere i denne tråden tydeligvis tror det.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Freydis
Skrevet
Miomino skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker folk flest klarer å ha minimum to tanker i hodet samtidig, heldigvis.

Den unisone fordømmelsen av kronprinsparet,  og kronprinsessen spesielt, er ikke gjengs for folket selvom flere i denne tråden tydeligvis tror det.

Nå er det du som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig. 
Jeg fordømmer ikke kronprinsparet - jeg fordømmer deres (mangel på) handlinger. 

Skrevet
Miomino skrev (6 minutter siden):

Det vet vi vel heller ingenting om? De fleste jeg har snakket med om saken har jo ingenting positivt å si om verken MBH eller kronprinsparet. Mener det var en måling for ikke så lenge siden som viste at folket mente de hadde håndtert saken dårlig og MM kom dårligst ut.. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Han er av the royal  family

Og det er jo en viss klang over «Royal Rapist». 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Isild skrev (35 minutter siden):

Dette er litt morsomt fordi du er ikke tilhenger av monarki men forventer likevel at kronprinsparet vil få tillit og en trygg plass på tronen (ett ganske positivt syn på fremtiden til monarkiet vil jeg si) 

Jeg på min side er tilhenger av monarkiet og opplever at de ikke nødvendigvis vil ha noen trygg plass med tillit, og synes generasjonen etter Sonja og Harald bare kan avvikle det hele.. 

Jeg mener monarkiet er spesielt viktig i en tid som den vi går inn i med så mye annen verdensuro og ufred, at det er her monarkiet liksom virkelig har en hensikt; det skal symbolisere landet/nasjonens grunnleggende verdier, det vi sloss og kjemper for, det vi tror på, ja, nasjonalisme om du vil.. nettopp derfor har jeg vel så store problemer med å akseptere at det som nå tar over er en generasjon med en øgle, engler, narkoreir, madrasskjøp etter voldtekter, rusmisbruk, pedofile venner, trillebår som avvisning for å slippe å stå ansvarlig for alt dette kaoset de er en del av! 🙈

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Freydis skrev (57 minutter siden):

Det kan jo rett og slett være så enkelt at folk flest forstår at det ikke er noen i kongehuset som er siktet i en straffesak. Kanskje folk flest er medmennesker som  har empati med en familie i krise. Kanskje folk  flest har samfunnskunnskap nok til å forstå at de ikke kan uttale seg. Kanskje folk flest ikke tror at de støtter alt de ikke spesifikt tar avstand fra. Jeg tenker at alt det er mer sannsynlig enn kollektivt hukommelsestap.

Jeg tenker denne undersøkelsen bekrefter teorien om at stemningen på KG ikke er representativ for stemningen i befolkningen.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Freydis skrev (59 minutter siden):

Vi vet ihvertfall at de har valgt den strategien det er å sitte stille i båten og tro at folk glemmer. 

Nei, det vet vi ikke.

Det vi vet er at de har uttalt at de ikke kan uttale seg om en pågående straffesak, og som de fleste forstår så er det konstitusjonelle grunner til det, i tillegg til prinsippet om folk som ikke er dømt skal anses uskyldige.

At forestillingen om befolkningens generelle hukommelsessvikt er en del av begrunnelsen fremstår som usannsynlig sammenlignet med de hindringene loven oppstiller.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (30 minutter siden):

Dette er litt morsomt fordi du er ikke tilhenger av monarki men forventer likevel at kronprinsparet vil få tillit og en trygg plass på tronen (ett ganske positivt syn på fremtiden til monarkiet vil jeg si) 

Jeg på min side er tilhenger av monarkiet og opplever at de ikke nødvendigvis vil ha noen trygg plass med tillit, og synes generasjonen etter Sonja og Harald bare kan avvikle det hele.. 

Jeg mener monarkiet er spesielt viktig i en tid som den vi går inn i med så mye annen verdensuro og ufred, at det er her monarkiet liksom virkelig har en hensikt; det skal symbolisere landet/nasjonens grunnleggende verdier, det vi sloss og kjemper for, det vi tror på, ja, nasjonalisme om du vil.. nettopp derfor har jeg vel så store problemer med å akseptere at det som nå tar over er en generasjon med en øgle, engler, narkoreir, madrasskjøp etter voldtekter, rusmisbruk, pedofile venner, trillebår som avvisning for å slippe å stå ansvarlig for alt dette kaoset de er en del av! 🙈

Jeg tror nok det, at de vil få en trygg plass og tillit. Folk glemmer som andre her nevner. Jeg personlig syns de som kommer etter Harald og Sonja kun har skuffet, så for meg er det "ødelagt". Det er som du ramser opp. Utenomjordiske, englekontakt, voldtektsmann, influencer, hobbykunstner, kriminelle og pedofile venner, og stumme utover "ingen kommentar" og trillebår. 

Interessant det du nevner med verdensuroen og hva et monarki kan komme til å bety i forbindelse med det, utdyp gjerne. Det syns jeg interessant å høre andres tanker om. Men det hører vel egentlig hjemme i kongehustråden. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...