Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte i likhet med deg at dette kom til å gå bra. Og jeg mener fremdeles at det at hun hadde barn i seg selv ikke hadde vært et problem hvis både hun og barnefaren hadde hatt normal bakgrunn og omgangskrets. Det er kriminaliteten og dysfunksjonen som er problemet. Og erfaringa mi generelt er at det er mer sannsynlig enn usannsynlig at problemer med rus og kriminalitet går igjen i generasjon etter generasjon. I hvert fall når det er flere tilfeller av det i samme familie.

Det verste er at jeg får følelsen av at kongefamilien har normalisert dette og heller prøver å få oss til å normalisere det også enn å få bakkekontakt igjen.

Absolutt. Helt enig med deg i dine betraktninger. Det er det dysfunksjonelle som er et stort problem, og det virker ikke som kongefamilien greier å håndtere dette på noen slags måte.

Å være alenemor er jo ikke noen stor utfordring, og langt i fra negativt. Men dette fordrer jo selvsagt at det er normale forhold ute og går.

Ser at noen desperat prøver å få frem at MM kommer i fra nettopp normale forhold, og at rusmisbruker har vært meget beskjeden, ja det kan ikke kalles misbruk en gang visstnok.

Verden vil bedras, det er helt sikkert.

Endret av keops
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrottefar skrev (2 timer siden):

Til MBH selvfølgelig, hvem ellers?

Falt meg ikke inn at de var så gamle at det ville være logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (17 minutter siden):

Tenker det samme. Det er nok av de som vil tjene en slant og samtidig vise MBH at han ikke skal være så skråsikker på egen status. Med tanke på hvem han er, er MBH en person som gir mer uønsket oppmerksomhet rettet mot disse miljøene enn det de selv ønsker å ha. Særlig gjelder dette HA.

Dette er ren spekulasjon. For alt vi vet kan S&H ha infiltrert SoMe, at det ikke er venner som har solgt noe som helst av videoer eller bilder. For eksempel.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 minutter siden):

Absolutt. Helt enig med deg i dine betraktninger. Det er det dysfunksjonelle som er et stort problem, og det virker ikke som kongefamilien greier å håndtere dette på noen slags måte.

Å være alenemor er jo ikke noen stor utfordring, og langt i fra negativt. Men dette fordrer jo selvsagt at det er normale forhold ute og går.

Ser at noen desperat prøver å få frem at MM kommer i fra nettopp normale forhold, og at rusmisbruker har vært meget beskjeden, ja det kan ikke kalles misbruk en gang visstnok.

Verden vil bedras, det er helt sikkert.

Vi vet ikke om MBH kommer fra "normale forhold" en gang. Eller hva slags forhold noen av medlemmene i kongefamilien har til rus, per i dag.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (5 minutter siden):

De har fjernet mye av de negative tingene om seg selv ja. 

Jeg syntes ikke da MM og HM ble sammen at det hadde noe å si at hun hadde vært rusmisbruker, eller at hun var alenemor med en meget shady barnefar. Kall meg naiv, men jeg trodde dette skulle gå greit, har sett mange eksempler på at folk kan skjerpe seg og vokse med de oppgaver de blir gitt.

Nå tror jeg det beste for alle er at denne familien får surre med sitt i en litt mer privat setting. De har i ingenting å tilføre i noe slags offisielt lederskap.

Kongefamilien virker å være handlingslammet og så distansert fra den virkelige verden, at de ikke er i stand til å være med på noe rasjonell tilnærming til de suspekte individene de dessverre omgir seg med. Durek er visstnok "morsom" osv.

Kan du lese deg litt opp dette tror du? Du sprer  feilinformasjon så det holder. 

For det første, det er ikke uvanlig i Norge  at unge fester litt hardere en periode i tenårene sine. Jeg syntes hverken de eller MM  skal måtte føle skam rundt det. Selv om jeg generelt  mener at folk bør holde seg vekk fra ulovlige rusmidler.  Så shamer jeg ingen på det alikevel.  

De fleste er innom et par dårlige forhold,  før de finner drømmeprinsen ller drømmeprinsessen sin. Det er helt vanlig.  Og en naturlig prosess iht å modne til å vite hvilken person som passer deg best. Veldig skjeldent  man lever evig med første kjæreste. 

Det du i praksis gjør her er å skylde dårlige forhold  på MM.  Mens damene til marius,  de er ofre.  Hvorfor tenker du ikke da at MM  har vært offer for dårlige forhold evnt?  

Dessuten de 20 du stadig snakker om har ikke bekreftet noe forhold med henne heller. For i boka du refererer til står det at de fikk 20 navn de har kontaktet (noe i den duren) men at de ikke ville si noen ting

Å være alene mor, er ikke noe hverken hun eller andre skal føle skam rundt. Så hvorfor shame MM  for å være alenemor stadig vekk? Det er aldri galt å bære frem et barn. Tvert imot,  ble det lettere for andre å være alenemor etter MM  kom inn i kongefamilien. 

Dessuten hun har ikke vært så mye alene med han heller, han har hatt to pappaer, og to mammaer i praksis 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Kan du lese deg litt opp dette tror du? Du sprer  feilinformasjon så det holder. 

For det første, det er ikke uvanlig i Norge  at unge fester litt hardere en periode i tenårene sine. Jeg syntes hverken de eller MM  skal måtte føle skam rundt det. Selv om jeg generelt  mener at folk bør holde seg vekk fra ulovlige rusmidler.  Så shamer jeg ingen på det alikevel.  

De fleste er innom et par dårlige forhold,  før de finner drømmeprinsen ller drømmeprinsessen sin. Det er helt vanlig.  Og en naturlig prosess iht å modne til å vite hvilken person som passer deg best. Veldig skjeldent  man lever evig med første kjæreste. 

Det du i praksis gjør her er å skylde dårlige forhold  på MM.  Mens damene til marius,  de er ofre.  Hvorfor tenker du ikke da at MM  har vært offer for dårlige forhold evnt?  

Dessuten de 20 du stadig snakker om har ikke bekreftet noe forhold med henne heller. For i boka du refererer til står det at de fikk 20 navn de har kontaktet (noe i den duren) men at de ikke ville si noen ting

Å være alene mor, er ikke noe hverken hun eller andre skal føle skam rundt. Så hvorfor shame MM  for å være alenemor stadig vekk? Det er aldri galt å bære frem et barn. Tvert imot,  ble det lettere for andre å være alenemor etter MM  kom inn i kongefamilien. 

Dessuten hun har ikke vært så mye alene med han heller, han har hatt to pappaer, og to mammaer i praksis 

Nei, det er ikke det som står i boka. Jeg skal finne det fram. Men ikke pent å kritisere andre for feilinformasjon, når du feilinformerer selv.

Edit: Det viktige er jo ikke at det var snakk om tjue ekskjærester. Poenget er at det var snakk om at alle hadde kriminelt rulleblad. Dette kommer fram i boka "En helt vanlig dag på jobben".

Jeg har boka kun i lydbok-format, så fra ca. 03:08: "Gjennom nitid arbeid klarte vi å skaffe oss navnet på nesten alle Mette-Marits ekskjærester. Hun hadde hatt nesten tjue. Noe som om mulig var enda mer ekstraordinært var at nesten alle hadde rulleblad. Mange stod oppført med tildels alvorlige narkotikadommer."

Endret av Déjà vu
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri shamet noen for å være alenemor. Er vokst opp med alenemor, men i motsetning til MM så var hun i full jobb og ukjent med rusmidler.

Jada, det er helt normalt å feste i tenårene og tidlig voksenalder, har vært der selv. 

Vet ikke om jeg "stadig" har snakket om 20 personer, men hvis du mener MM har levd a4 liv, så har du lov til å mene det. Men du tar feil.

Og hun har ikke vært mye alene med ham nei, der har du rett. Han har jo bodd mye av sin første tid på jorden hos sin bestemor.

Endret av keops
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at Kongehuset, hvor alle utenom MM har vokst opp i rikdom, evner å sette seg inn i hvordan dette oppleves for befolkningen som betaler for denne galskapen.

Hvem betaler advokaten hans tror dere? Jo, det er også våre skattepenger. Marius har hatt en ekstremt lav inntekt. 

Ja til avstemning om vi skal beholde Monarkiet. Ser ikke grunn til at vi trenger mennesker som lever et liv i luksus, drar rundt på dyre middager for å "vise ansiktet sitt" iført designerklær. Hvilken nytte har Monarkiet egentlig lenger?

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (Akkurat nå):

Tviler på at Kongehuset, hvor alle utenom MM har vokst opp i rikdom, evner å sette seg inn i hvordan dette oppleves for befolkningen som betaler for denne galskapen.

Et annet godt spørsmål er også; tror noen her i det hele tatt at Marius Høiby kan på noen måte bo på skaugum, ha med kongefamilien å gjøre når han en dag slipper ut av fengsel?

Og så videre; om straffesaken viser bevisforspillelse eller vitnepåvirkning fra Mette Marits side... enten denne etterforskes eller ikke. Kan hun være dronning for Norge?

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Denne DJen med extacy utsalg var vel samboeren hennes fra hun fikk Marius til hun hoppet over til Håkon Magnus?

Hun har vel så og si aldri vært singel da kjærester har vært et nødvendig onde for å ha bolig?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (8 minutter siden):

. Hvilken nytte har Monarkiet egentlig lenger?

Jeg tror det norske folk innbiller seg at monarkiet deler folkets tro på at vi har monarki på folkets nåde. Tror Mette Marit og Håkon står godt i det, og ikke ser for seg at de ikke skal settes på gata i sin levetid. Isåfall får de uansett beholde titler og pensjon på 20 milloner i året.

Det norske folk prater som om vi skal skifte styresform bare fordi mette marit rydder vekk litt bevis når sønnen hennes voldtar et halvt dusin bevisstløse jenter.

Endret av hintoghist
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auroraborealiset skrev (8 timer siden):

Her er link: https://www.seher.no/kongelig/viser-ingen-anger-i-ny-sjokkvideo/82275099

Dette er så sykt at jeg mister ord. Har selv vært utsatt for vold i nære relasjoner, og jeg får oppriktig angst av følge saken. Fyren er jo klin hakke gal. 

Fy faen. Stakkars jente 😔 

Får håpe alle slike videoer blir med i rettsaken, da det kaster lys over intensjonen

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (7 timer siden):

Takk til Se og Hør som fortsetter å vise oss denne mannens sanne side.

Ja, hadde det ikke vært for dem ville mye her ikke kommet ut. Man kan mene hva man vil om se og hør, men de har virkelig sørget for at mye blir avdekkeket i denne saken. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natron skrev (1 time siden):

Feil. Han blir behandlet på lik linje som alle andre i fengsel, og får verken bedre eller dårligere behandling enn de andre innsatte.

Feil. Han kommer til å bli smisket med av både innsatte og ansatte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hadde det ikke vært for dem ville mye her ikke kommet ut. Man kan mene hva man vil om se og hør, men de har virkelig sørget for at mye blir avdekkeket i denne saken. 

Har sagt det før og sier det igjen: uten Se og Hør hadde MBH fortsatt flydd rundt og banket/voldtatt kvinner i fred og ro. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Er du ikke avhengig er du ikke en rusmisbruker. Jeg tar en øl av og til, og det gjør meg ikke til alkoholiker 

Kverulant, som om dette er vesentlig,

Men: Man kan være alkoholmisbruker uten å være alkoholiker. Ofte er man det lenge før det utvikler seg til alkoholisme, der man ikke lenger har kontroll.

I den grad rusbruk ikke er rusMISbruk, må det være fordi rusbruken er akseptabel. Alkohol er lovlig. Narkotika er ulovlig og dermed uakseptabel, og misbruk uansett. 

Men om det er viktig for deg at MM kun var en rusbruker dog av forbudet rusmidler, har hun erfaring som tilsier at hun bør ha sett tegnene. Og kanskje har hun det også, uten at det har hjulpet. 

Endret av O Rakel
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voice skrev (1 time siden):

Jeg har full tillit til at Se og Hør har foretatt en slik vurdering før publisering av denne videoen. Man kan ikke forutse og ta hensyn til alle mulige reaksjoner på et gitt materiale, da blir fint lite publisert. Så det er en avveiing av kost/nytte.

Ofrene er nok allerede traumatisert. Men noe som man vet i alle fall helt sikkert kan gjøre vondt værre, er å eventuelt ikke bli trodd på alvorlighetsgraden i det de har opplevd, noe som dessverre så alt for ofte er tilfellet, både i rettssystemet og blant folk flest.

For Ikke alle har opplevd å være offer for mishandling, eller å bli truet, heldigvis, og det kan være vanskelig å virkelig ta inn over seg effekten av slike opplevelser. Denne videoen “levendegjør” det, slik de som vil kan forstå litt mer. 

Nemlig!

Traumatiseringen er det ikke se og hør som er ansvarlig for, det er det ene og alene aktøren i videoen som er!

Jeg har lest så mye dritt om ofrene både her og i diverse kommentarfelt. De navngitte, altså to tøffe og sterke kvinner har fått så mye dritt at det er til å bli forbannet av!

Jeg driter i virket til mennesker som blir utsatt for denne type faenskap! Ingen fortjener det! Så skal man også ha i bakhodet at de holdt kjeft (sånn i forhold til ønsket publisitet) og at de er mennesker som oss andre som har blitt holdt fast i og blitt utsatt for et maktmisbruk gjennom psykisk og fysisk mishandling. Det samme skjedde med den ikke-offentlige eksen. Hun har også blitt utsatt victimblaming hvorpå folk f... ikke kan forstå hvordan denne type dysfunksjonelle og voldelige forhold fungerer. Et av ofrene ante ikke engang hva som foregikk fordi hun var bevisstløs mens hun ble tuklet med og filmet! Så har vi offeret som nærmest pålagt skyld for å bli voldtatt på selveste Skaugum! Det har jeg lest her og andre steder. Sex uten samtykke med bevisstløse eller bevisste som sier nei er voldtekt okke som! Man kan synes det er dumt å bli med Marius hjem når man vet hva han har gjort, men samtidig vet man ikke omstendighetene rundt og hvor mange andre som ble med osv...voldtekt er aldri greit uansett, og det er ALDRI offeret sin feil!!!

Dette er et farlig menneske uten skrupler, og at noen i det hele tatt gidder å reagere på at en video som viser hans sanne jeg skal være en motbør mot ofrene....spar meg!

Endret av K_mb
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke det som står i boka. Jeg skal finne det fram. Men ikke pent å kritisere andre for feilinformasjon, når du feilinformerer selv.

Edit: Det viktige er jo ikke at det var snakk om tjue ekskjærester. Poenget er at det var snakk om at alle hadde kriminelt rulleblad. Dette kommer fram i boka "En helt vanlig dag på jobben".

Jeg har boka kun i lydbok-format, så fra ca. 03:08: "Gjennom nitid arbeid klarte vi å skaffe oss navnet på nesten alle Mette-Marits ekskjærester. Hun hadde hatt nesten tjue. Noe som om mulig var enda mer ekstraordinært var at nesten alle hadde rulleblad. Mange stod oppført med tildels alvorlige narkotikadommer."

Her har du litt om hva house miljøet var, helt vanlig at hver tidsperiode har sin greie. Evnt flere greier

https://snl.no/house

Her er det  litt iht kronprinsoarets ytringer om det.

https://www.vg.no/nyheter/i/7l0oRW/bakgrunn-fra-house-miljoeet

Rusmusbruker har hun ikke vært, og marius er ikke født i narkorus.

Her er ittalelsene de hadde før bryllupet

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-pa-sin-fortid-1.300633

Ganske sikker på at hun gar sagt i etter tid at hun ikke angret sin fortid, fordi det var hennes historie.  Men det har jeg ikke funnet  link på.

Jeg har lest  "en helt  vanlig dag på jobben" og ingenting i den bekrfter noe om 20 kjærester. 

Jeg lurer  veldig på hvorfor du bruker sååå  mye tid på å diskutere mette marit  i marius sin tråd.  Denne trpden handler faktisk ikke om henne. Og skjønner at du ikke liker henne . Det gir deg ikke rett til å spre rykter om henne , eller finne opp ting om henne, eller diktere hva hun føler og mener kun på anedoktisk grunnlag  fra deg. 

I samme slengen,  shamer du pårørende til kriminelle, og rusmisbrukere. Kritiseter rusmisbrukere, alene mødre, folk med penger etc. Et generelt negativt syn på alt det.

I tillegg klarer du å skylde marius sine alvorlige handlinger på henne, og at han ikke stopper  en voksen mann på 27 år, som viser seg frem som en fyr som generelt gjør det som faller han best å gjøre der og da. Bilen går jo på bensin ikke førerkort, så da kjører man ivei..... er det også hennes skyld foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (43 minutter siden):

Kverulant, som om dette er vesentlig,

Men: Man kan være alkoholmisbruker uten å være alkoholiker. Ofte er man det lenge før det utvikler seg til alkoholisme, der man ikke lenger har kontroll.

I den grad rusbruk ikke er rusMISbruk, må det være fordi rusbruken er akseptabel. Alkohol er lovlig. Narkotika er ulovlig og dermed uakseptabel, og misbruk uansett. 

Men om det er viktig for deg at MM kun var en rusbruker dog av forbudet rusmidler, har hun erfaring som tilsier at hun bør ha sett tegnene. Og kanskje har hun det også, uten at det har hjulpet. 

Hold deg til  det som ofisielt er skille du, og ikke hva du mener. Så slipper det å bli så mye misforståelser

Les heller deg opp på litt kunnskap  på det , så skjønner du det også bedre.

Dessuten kan du misbruke legemidler skrevet ut av lege også. Så det  handler ikke bare om ulovlige rusmidler nei

https://www.fhi.no/he/folkehelserapporten/psykisk-helse/rusmiddellidelser/?term=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Ingen av de 20 har ønsket å bekrefte noe forhold. Mette marit i gode og onde dager kommer der frem, at de må anta at det kun var rykter. De to dagbladet jounalistene sa at de også  fikk påstander om at dette handlet også om rykter.

Uansett,  hva spiller det for noen rolle hvor mange kjærester hun evnt har hatt? Skal hun shames for det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...