-Pusheen- Skrevet 15. april #3441 Skrevet 15. april Zenhouse skrev (28 minutter siden): ja det gir jo mer mening. Syns bare flere har formulert seg slik her at jeg hadde begynt å tro det var slik. 🤭 Men uansett - hadde det vært en slik situasjon som jeg beskrev der, DA hadde jeg forstått om Ulrikke følte seg forbigått. OG hadde hadde kunnet hatt en sak. Var egentlig ment som en illustrasjon på forskjellen om det hadde vært slik og på hvordan faktisk situasjonen var fra ses 3 til ses 4. Enig, hadde det vært at hun allerede hadde kontrakt på sesong 4, så hadde det vært et klart avtalebrudd fra NRK. Og da hadde hun vel også sagt at det var tilfelle, at hun allerede hadde kontrakt på det. Så vidt jeg vet (det lille jeg følger med), har hun ikke nevnt at noe sånt foreligger. 6
Ginny Weasley Skrevet 15. april #3442 Skrevet 15. april Christiane_W skrev (4 timer siden): La oss si at UB ikke fødte brått og uventet rett før innspillingen skulle startet og at de kom i gang som planlagt med UB som programleder, men at når det en ukes tid igjen av innspillingen fødte UB. Som planlagt og avklart med UB på forhånd kom vikaren inn og ledet de resterende episodene. UB fikk betalt for hele sesongen. Ville det blitt samme snakket om diskriminering av UB om NRK valgte å gå for vikaren som programleder for sesong 4? Jeg tror UB ville laget støy uansett, for det virker som hun har et voldsomt eierskap til BM og ser det som "sitt". 25 2
Miominoen Skrevet 15. april #3443 Skrevet 15. april Pipaluk skrev (På 14.4.2026 den 17.43): Ulrikke har anmeldt saken til Diskrimineringsnemda med hjelp av advokatmor. Likestillingsombudet støtter henne. Saken er derfor ikke helt enkel selv om man skulle ønske at den var det. Som jeg har sagt så har gravide og fødende kvinner et spesielt vern mot oppsigelse. Det gjelder uansett om de er selvstendige næringsdrivende, freelancere eller fast ansatte. Arbeidsgiver må kunne dokumentere at en slik fornyelse ikke har noe med fødsel og permisjon å gjøre, at de ville fornye uansett. Jeg kan ikke se at NRK har dokumentert dette. Så lenge de ikke har det kan de risikere å tape i nemda. Om Ulrikke ikke hadde vært gravid og født barn ville et slik utskiftning vært helt innafor. Jeg ser bare på den formelle siden av saken. Ulrikke som person blander jeg meg ikke opp i. Jeg har heller ikke sett bakemesterskapet og har ingen formening om hun er en god eller dårlig programleder. Du påstår du "bare ser den formelle siden av saken", men i mine øyne kommer du med mye rør som ikke medfører riktighet. For det første, man anmelder ikke til Diskrimeringsnemda, man melder inn saken. Det er noe helt annet enn anmeldelse, For det andre, UB ble ikke oppsagt fra noen stilling i Nrk. Hun hadde kontrakt på sesong tre av BM. Som du vet fødte hun dagen før innspillingen. Vikaren ble hentet inn og UB fikk betalt for kontrakts perioden. Ergo, ingen oppsigelse eller kontraktsbrudd. Noe som igjen betyr at Nrk sto fritt til å velge hvem de ønsket som programleder for sesong fire. Nrk er på ingen måte er pliktig til å "dokumentere at dette valget ikke har noe med UB fødsel og permisjon å gjøre", som du her påstår. En påstand som forøvrig er urimelig all den tid programleder JS er småbarnsmor. 23 2
Virrevirrevapp Skrevet 16. april #3444 Skrevet 16. april Nå er hun gravid igjen. Og beskriver fra tida etter styrtfødselen at både nydelig og helt nødvendig for henne og mannen å være på sykehuset samnen i 3+ uker og dessuten dra tilbake til Østlandet og være der etterpå. Det er som om hun vil at det skal være sant, samtidig som det også skal være sant at hun bare verket å jobbe 10 timer per dag i samme periode. https://www.klikk.no/underholdning/ulrikke-brandstorp-vi-har-tatt-et-avgjorende-grep-7614854 7 13
Kratos Skrevet 16. april #3445 Skrevet 16. april Peace & Love 2026 skrev (18 timer siden): Er det noe galt i at jeg gjør det? 😁 Ja, det er jo helt irrelevant for personen hun er. 5
Kratos Skrevet 16. april #3446 Skrevet 16. april Virrevirrevapp skrev (52 minutter siden): Nå er hun gravid igjen. Og beskriver fra tida etter styrtfødselen at både nydelig og helt nødvendig for henne og mannen å være på sykehuset samnen i 3+ uker og dessuten dra tilbake til Østlandet og være der etterpå. Det er som om hun vil at det skal være sant, samtidig som det også skal være sant at hun bare verket å jobbe 10 timer per dag i samme periode. https://www.klikk.no/underholdning/ulrikke-brandstorp-vi-har-tatt-et-avgjorende-grep-7614854 Hun har jo også nylig kastet samboeren under bussen i all offentlighet, som har sovnet og ikke hørt skrikende baby og ringende telefoner i lang tid. Merkelig skue hun der… 23
-Pusheen- Skrevet 16. april #3447 Skrevet 16. april Kratos skrev (1 minutt siden): Hun har jo også nylig kastet samboeren under bussen i all offentlighet, som har sovnet og ikke hørt skrikende baby og ringende telefoner i lang tid. Merkelig skue hun der… Lurer på om hun skjønner det selv, at hun avslørte at det ikke høres så trygt ut å ha samboeren alene med barnet når han sover igjennom både det ene og det andre. 16 1
Virrevirrevapp Skrevet 16. april #3448 Skrevet 16. april Kratos skrev (1 time siden): Hun har jo også nylig kastet samboeren under bussen i all offentlighet, som har sovnet og ikke hørt skrikende baby og ringende telefoner i lang tid. Merkelig skue hun der… Ja, og seg selv som mister husnøkler og ikke har en backupnøkkel heller, og får panikk for at ungen skal dø bare fordi hun ikke kommer inn i leiligheta. Man kan lese det som morsomt og spontant, eller at hun er hissig og overreagerer, eller på en tredje måte : at hun er traumatisert og ikke rehabilitert etter en vanskelig fødsel og barsel før hun planlagt ble gravid igjen. 8 3
Peace & Love 2026 Skrevet 16. april #3449 Skrevet 16. april Kratos skrev (4 timer siden): Ja, det er jo helt irrelevant for personen hun er. OK. Men jeg mente ikke noe vondt med å kommentere utseendet hennes.
Iia Skrevet 19. april #3450 Skrevet 19. april Virrevirrevapp skrev (På 16.4.2026 den 9.53): Ja, og seg selv som mister husnøkler og ikke har en backupnøkkel heller, og får panikk for at ungen skal dø bare fordi hun ikke kommer inn i leiligheta. Man kan lese det som morsomt og spontant, eller at hun er hissig og overreagerer, eller på en tredje måte : at hun er traumatisert og ikke rehabilitert etter en vanskelig fødsel og barsel før hun planlagt ble gravid igjen. I tillegg kan man tolke det som at hun er dramatisk og elsker medieoppmerksomhet 9 3
Virrevirrevapp Skrevet 19. april #3451 Skrevet 19. april Iia skrev (Akkurat nå): I tillegg kan man tolke det som at hun er dramatisk og elsker medieoppmerksomhet Eller vil tjene penger på oppslag i media 3 6
MzMe Skrevet 20. april #3453 Skrevet 20. april Irja skrev (5 timer siden): Det går bra om da’n Er det no galt i å få litt ekstra hjelp i hverdagen? Er da mange som har det.
Bibbi_ Skrevet 20. april #3454 Skrevet 20. april MzMe skrev (4 timer siden): Er det no galt i å få litt ekstra hjelp i hverdagen? Er da mange som har det. Hun som bare går hjemme trenger en assistent? 12
Tessa12 Skrevet 20. april #3455 Skrevet 20. april Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Hun som bare går hjemme trenger en assistent? Hun skrev da virkelig at det også er pga at hun må være forsiktig med løfting snart, og at det blir et problem da mannen skal tilbake på jobb. 1
Irja Skrevet 20. april #3456 Skrevet 20. april MzMe skrev (5 timer siden): Er det no galt i å få litt ekstra hjelp i hverdagen? Er da mange som har det. Det er ikke mange mødre med ett barn som har en personlig assistent fordi mannen må tilbake i jobb. (Etter ett år!) Dama lever av snapchat. Og konserter i jula (?) 12 4
Ginny Weasley Skrevet 20. april #3457 Skrevet 20. april Veldig uklare rammer her da. "Deltidsjobb" - er det snakk om 20% eller 80% stilling liksom? Noe midt i mellom? Eller er det litt varierende arbeidsmengde etter hva som passer for Ulrikke? Og på ubestemt tid. Er det i det hele tatt mulig å skrive en fornuftig kontrakt på den stillingen? 11 6
Novellemonster Skrevet 20. april #3458 Skrevet 20. april Deltidsjobb på ubestemt tid? Betyr det at Ulrikke ser at hun kan ta seg friheten til å brått si opp eller avslutte arbeidsforholdet med assistenten sin etter en stund? Bryter hun ikke da med sitt eget prinsipp om at man som arbeidstaker har rett til å selv bestemme om man vil jobbe, noe hun har vært veldig tydelig på? 🫢 Det kan jo fort slå litt tilbake på henne 17 11
pøbelsara Skrevet 20. april #3459 Skrevet 20. april Ginny Weasley skrev (5 timer siden): Veldig uklare rammer her da. "Deltidsjobb" - er det snakk om 20% eller 80% stilling liksom? Noe midt i mellom? Eller er det litt varierende arbeidsmengde etter hva som passer for Ulrikke? Og på ubestemt tid. Er det i det hele tatt mulig å skrive en fornuftig kontrakt på den stillingen? jeg tenker at Ulrikke som er så opptatt av rettigheter i arbeidslivet burde ha dette på absolutt stell. Men - nei, jeg tror det blir vanskelig å skrive en kontrakt på dette - men hun kan jo velge å ansette på timebasis. Selv om ikke det akkurat er ideelt for den som ansattes/engasjeres. 6 6
Kratos Skrevet 20. april #3460 Skrevet 20. april pøbelsara skrev (1 minutt siden): jeg tenker at Ulrikke som er så opptatt av rettigheter i arbeidslivet burde ha dette på absolutt stell. Men - nei, jeg tror det blir vanskelig å skrive en kontrakt på dette - men hun kan jo velge å ansette på timebasis. Selv om ikke det akkurat er ideelt for den som ansattes/engasjeres. Blir nok mor advokat som lager ordlyden i den kontrakten 😂 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå