Gå til innhold

Innafor å tilby gjester betale for egen overnatting, bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mereo skrev (55 minutter siden):

Tilby gjestene å betale 4-8000kr? Det er ikke å tilby, det er å straffe. 
Og det er dere som har problemet ettersom plassen krever at flertallet overnatter.

Men til den prisen og det kravet så bør det falle på de som står for gildet, ikke gjestene.

Har hele tiden tenkt dette var en rar fremstilling ja, virker som TS har misforstått det å bli tilbudt noe, ikke noe å takke ja til akkurat:  «du tilbys å betale overnatting til kr 4000,- natten» 😳🤣🤣

Et tilbud de fleste ville vært foruten virker det som

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De kan ikke ønske bryllupsgave OG be folk betale 4000 for hotell + kjøring 

 

Er heilt vanlig å betale hotell sjølv i bryllup, eg har iallefall aldri opplevd å få det dekka. Har alltid kjøpt gave alikevel. Men har heller aldri opplevd å måtte betale 4000,- (!!!) pr natt! Og i tillegg 2 netter! Det hadde eg kun betalt om det var søsken eller ei spesielt god venninne. Men om prisen var 2000,-pr natt, og eg i tillegg kunne vere berre 1 natt, så hadde det vore heilt innafor synest eg. Å tvinge folk til å bu på hotellet derimot, det synes eg ikkje er greit i det heile tatt.Så viss det er greia, så synes eg de må ta heile rekninga.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millia skrev (Akkurat nå):

Er heilt vanlig å betale hotell sjølv i bryllup, eg har iallefall aldri opplevd å få det dekka. Har alltid kjøpt gave alikevel. Men har heller aldri opplevd å måtte betale 4000,- (!!!) pr natt! Og i tillegg 2 netter! Det hadde eg kun betalt om det var søsken eller ei spesielt god venninne. Men om prisen var 2000,-pr natt, og eg i tillegg kunne vere berre 1 natt, så hadde det vore heilt innafor synest eg. Å tvinge folk til å bu på hotellet derimot, det synes eg ikkje er greit i det heile tatt.Så viss det er greia, så synes eg de må ta heile rekninga.

Ja men her velger brudeparet å feire på et sted som KREVER overnatting til sinnsyke 4000 pr natt og de vil gjerne at gjestene bor 2 netter. Ts sa at alle gjestene er lokale, tenk å bo 30 min fra hotellet og måtte overnatte der? Sjukt

Anonymkode: e4b03...208

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (9 minutter siden):

Har hele tiden tenkt dette var en rar fremstilling ja, virker som TS har misforstått det å bli tilbudt noe, ikke noe å takke ja til akkurat:  «du tilbys å betale overnatting til kr 4000,- natten» 😳🤣🤣

Et tilbud de fleste ville vært foruten virker det som

Tenker jeg, også.  For et kjempetilbud.  Du har æren av å betale en svimlende sum, det er frivillig altså,  men hint hint hint.  Og tenk hvor urettferdig det er overfor de som ikke har hjerte til å si nei,mens andre er mer fremtredende og freidig og sier takk som byr. Hvor kjipt er det ikke at noen må betale 1/3 månedslønn for et bryllup de egentlig ikke har råd til bare for å være lojal, mens andre får det gratis. Hvor rettferdig fordeling er det? . 

Endret av Laraa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du får skikkelig mange kjipe kommentarer her! 

Jeg hadde elsket å bli bedt i bryllup inkl. overnatting i 2 netter! 

Når det gjelder pris og bidrag økonomisk så tenker jeg slik, og svarer som en person med litt dårlig råd. 
Jeg hadde ønsket at det stod noe om at dere ønsket pengegave som bidrag til å dekke bryllupet/bryllupsreise. I dette tilfellet hadde jeg ikke likt å få oppgitt prisen på rommene eller at pengegaven går til å dekke deler av dette. Grunnen er at jeg hadde følt meg presset til å gi mer enn jeg egentlig kan, og hadde blitt stresset av å vite summen. 
 

Men å ønske pengegave tenker jeg er helt innafor!
 

 

Anonymkode: 2f978...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja men her velger brudeparet å feire på et sted som KREVER overnatting til sinnsyke 4000 pr natt og de vil gjerne at gjestene bor 2 netter. Ts sa at alle gjestene er lokale, tenk å bo 30 min fra hotellet og måtte overnatte der? Sjukt

Anonymkode: e4b03...208

Vi er nok egentlig ganske så enige🙂 Viss hotellet KREVER at gjestene overnattar, så må dere dekke alt.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

4000 per natt for et dobbeltrom.  

I budsjettet vårt tar vi høyde for at vi skal dekke alt av utgifter (utenom reise, som blir maks 3 timer i bil for de som bor lengst borte) for alle våre gjester. 

planlegger 2 overnattinger for alle gjestene.

Anonymkode: f2045...adf

Løsning: Kutt ned til én betalt natt pr. gjest. Det halverer umiddelbart omkostningene til gjesters overnatting. Et fåtall av gjestene trenger to netter, og andre natten kan de selv organisere. 

Anonymkode: 738ab...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

De beste brullypene, der trenger man ikke skrive noe om hvem som betaler hva i innbydelsen, da det er naturlig. 

Vertskapet dekker det som er alminnelige nødvendige kostnader. Gjester dekker sine spesielle behov og valgfri gave. 

Jepp, jeg og kona har brukt over 20.000 på å være med på et brullyp der jeg aldri hadde møtt brudeparet eller noen annen av gjestene. Greit nok så brukte dem sikkert det samme på at vi skulle være med, men var langt ifra det beste brullypet. Er bare tull og vås at et bra brullyp krever at man kaster bort gode penger. 

Tips: du bytter om u og y i ordet bryllup

Anonymkode: b2923...76f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spinnvilt ut. Dette var ikke godt planlagt fra deres side og jeg spår et meget beskjedent oppmøte.

Jeg hadde takket høflig nei og ønsket dere det beste for dagen og videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du får det til å høres nærmest generøst ut at dere dekker alle utgifter utover reise og hotell. Det skulle da bare mangle når dere inviterer til bryllup. Jeg hadde nok takket pent nei til den invitasjonen, det var en stiv pris på rommene.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Til 4000 pr nattt?????

Anonymkode: 6b4df...9ef

Nei, men de må vel ikke bo der selv om festen holdes der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (48 minutter siden):

Nei, men de må vel ikke bo der selv om festen holdes der?

Ts skriver at hotellet krever at mesteparten av gjestene overnatter der….

Anonymkode: e1d15...c98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å dekke 1 natt og legge opp til at det er mulig å være med på feiringen med 1 natt på hotellet. Men lag et opplegg og få et tilbud fra hotellet på den andre natten, så kan gjestene velge om de vil bo en natt til. Hotellets utgifter på en ekstra overnatting er små sammenliknet med natt 1 (renhold, sengetøy, administrasjon etc), så med mindre det er et veldig populært hotell i høysesong bør det gå an å få til en god deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Disse drømme bryllupene ender ofte i økonomiske ruiner. 
Heldigvis så har de jeg har gjestetet vært enkle å forholde seg til, lokal kirke så grendehuset med masse god mat å drikke. 
Bedre å bruke penger på gaver eller andre ting i forbindelse med brylluppet.

Anonymkode: a1d15...f7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle si at det ikke er vanlig at brudeparet betaler, men det er definitivt ikke vanlig at brudeparet krever at gjestene skal bo et spesifikt sted heller!

Anonymkode: e7e75...67e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjugur skrev (16 timer siden):

Har hele tiden tenkt dette var en rar fremstilling ja, virker som TS har misforstått det å bli tilbudt noe, ikke noe å takke ja til akkurat:  «du tilbys å betale overnatting til kr 4000,- natten» 😳🤣🤣

Et tilbud de fleste ville vært foruten virker det som

Å kalle det et tilbud er jo helt på bærtur 🤣 

Godt vi ser samme greia med «tilby», nei TS tilbyr ikke noe annet enn utgifter folk ikke nødvendigvis ønsker 😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hva tenker du om alle tilbakemeldingene du har fått her? Tenker dere fortsatt på å gå for drømme bryllupet deres, eller vurdere noe annet? 

Anonymkode: 72b02...5b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne invitasjonen blir på lik linje som utenlandsbryllup . Jeg leste et godt svar her inne om å kreve at «gjester skal stille som statister i deres drøm» el., siden du sier «et helt nydelig hotell». 
Ha festen i nærheten for gjestene. Dra heller til dette nydelige hotellet dere to før/etter.

 

Anonymkode: 8f4c5...f5b

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å h bryllupet på et hotell, og kommer til å skrive noe ala «i stedet for en gave, håper vi dere vil tilbringe en natt på hotellet og spise frokost med oss dagen etter» eller noe sånt. 
 

Har aldri vært i et bryllyp hvor man får overnatting dekket, selv når jeg har reist 6 timer. Tror ikke det er normalen. Men ja, det er kjedelig å kreve at de skal bruke hele 4000. Det stedet vi har, koster det 1200 liksom🫣😂

Anonymkode: 7178f...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...