Gå til innhold

Innafor å tilby gjester betale for egen overnatting, bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og mannen min planlegger å arrangere bryllupet vårt på et helt nydelig hotell. Hotellet som arrangerer krever at mesteparten av gjestene som deltar i bryllupet også overnatter der; utfordringen er at hotellet er relativt dyrt; og ligger på 4000 per natt for et dobbeltrom.  I budsjettet vårt tar vi høyde for at vi skal dekke alt av utgifter (utenom reise, som blir maks 3 timer i bil for de som bor lengst borte) for alle våre gjester. Dette for å gjøre det enklest mulig for de, og for å sikre oss at alle vi er glade i har mulighet til å komme uten å måtte få det noe vanskeligere økonomisk. 

På den annen side fører dette (kanskje åpenbart nok) til at dette blir ganske dyrt for mannen min og meg da vi skal ha en del gjester og planlegger 2 overnattinger for alle gjestene. Vi ønsker oss ikke noen form for gaver fra noen som helst, men lurer da på om det er innafor å tilby at de som evt ønsker å "bidra" heller kan legge ut for hotellrommet sitt selv? Vi ønsker ikke å være pushy og lurer på hva som er etiketten her og hva som er normalt? Vi er redde for at folk skal tro vi impliserer at alle BØR betale for eget hotellrom hvis vi skriver dette; og er derfor usikre på om vi skal foreslå denne løsningen eller bare stå i det helt selv. 

Hva tenker dere? Hva er innafor?

 

 

Anonymkode: f2045...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er vanlig at brudeparet betaler overnatting, selv om noen gjør det. Men det er vanlig å bestemme selv hvor man vil overnatte.  Hørtes rart ut å tvinge noen til å betale 4000 for et dobbeltrom. Noen vil kanskje ordne seg skyss hjem eller ta taxi.

Anonymkode: 11246...6ab

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri betalt 4000 for et hotellrom. At det blir dyrt for dere har dere jo valgt selv. Hvis jeg kunne bodd billigere på et annet hotell i nærheten ville jeg selvsagt betalt selv, men ikke for å bli pålagt å bo på et dyrt hotell valgt av andre.

Anonymkode: f681e...b51

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke ha kommet i en bryllup der jeg måtte betalt 4000 kr. Selv ikke for min familie. Rett og slett fordi jeg er student

Anonymkode: c7111...cf9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

4000 per natt for et dobbeltrom

Jeg hadde ikke betalt 4K for å delta i et bryllup. Det hadde evt kun vært for mitt eget barn eller mitt eget. 

Anonymkode: 5ab29...aa5

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nesten ingen trenger overnatting, får dere ikke lov å holde bryllupet der da? 3 timer unna er jo ikke så langt, hadde heller kjørt hjem på kvelden enn å bruke 4000 på et rom. 

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke dette er greit.

Dere sier dere ikke vil ha noen gaver - samtidig sier dere at dere vil de heller skal bruke penger på å betale overnatting. For ett par vil det si at de må betale 8 000 kr tilsammen for to netter, 4 000 pr. person. Hvor mye hadde dere forventet i gave (om dere ville ha gave) fra et par?

Og hva med de som er single, de må mest trolig ut med langt mer enn 4 000 kr for to netter alene...

Dere har valgt å ha bryllupet et sted hvor alle gjestene også overnatte - da tenker jeg at dere også må ta utgiften for dette, spesielt siden dere også skal ha folk der i to netter. Enten har dere råd til det, eller dere bør vurdere et annet sted.

Anonymkode: 35b2b...e4c

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt sinnsyke priser, og ganske urimelig av hotellet å forlange at gjester på festen overnatter for at dere skal få ha festen der....

Hadde av prinsipp valgt et annet sted å ha festen, hvor man kommer unna med under halvparten for to netter pr par....

Anonymkode: 31915...5d5

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg hadde i invitasjonen skrevet noe sånt:

Bryllupet skal holdes ................      ............................ Vi gleder oss over å se dere...............

 

Hadde ikke nevnt noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke betalt 4K for å delta i et bryllup. Det hadde evt kun vært for mitt eget barn eller mitt eget. 

Anonymkode: 5ab29...aa5

Og hvert fall ikke 8k for 2 overnattinger!

 

Anonymkode: 5ab29...aa5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke deltatt i bryllupet. Jeg kunne ikke brukt 8000,- på en hotellovernatting selv hvor god venn du er. 

Anonymkode: b5acb...2ae

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg kanskje dere bare må ta konsekvensene av valget dere har tatt. Slik jeg forstår det fører dette til at også "kortreiste" gjester som kunne tatt taxi hjem i de sene nattetimer nesten må overnatte for at dere skal kunne ha det på hotellet, og da tror jeg dere bare må ta regningen selv. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville funnet et annet alternativ så de jeg ønsker kunne kommet i bryllupet uavhengig av økonomi.  Dette er for mye forlangt av dere rett og slett.

Anonymkode: 61a83...7b0

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må brudepar gjøre det så krevende for folk å være gjester i bryllup?  
Det burde være nok at gjestene kommer med gaver. 
I tillegg så har noen kjøpt seg nye klær med tilbehør så noen utgifter blir det uansett før en kommer så langt at en står der i finpussen klar til fest.  
 

Anonymkode: fe85a...4c4

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fremstår rimelig naive og sveiseblinde som tror at folk gidder å punge ut 10 000 kroner (2 overnattinger, reiseutgifter, antrekk + gave og evt barnevakt) for å delta i bryllupet deres 😳

Anonymkode: d2207...940

  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i livet betalt 8000 i hotell for 2 netter på hotel i et bryllup for å si det sånn.Da hadde jeg funnet et rimeligere hotell.  Samtidig så er det ikke normalt at brudeparet betaler hotellrom for gjester, men dere har jo valgt et dyrt hotell. Synes dere kan snakke med hotellet om gjestene kan få en god pris og om dere kan betale noe av summen for å gjøre det billigere for gjestene sånn at flere velger det hotellet. Evt kan dere ønske dere penger til bryllupet sånn noe av hotellet blir dekket av det. 

Anonymkode: f33ab...07a

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...