Gå til innhold

Overgangsalder / Kona nekter å ta hormoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tenker at kona di skal ta medikamentelle behandling som hun ikke ønsker for å tilfredsstille din sexlyst?

Hadde jeg vært kona di hadde vi vært skilt for lenge siden. 

Anonymkode: e2fb4...ea4

Skjer uansett når sexen uteblir.

Anonymkode: 0f412...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet mitt er at du fremmer din suksess og gode opplevelse med hormontilskudd, som den beste og eneste utvei, for alle kvinner i overgangsalderen, og det er ikke riktig fremstilt. Du er også feilaktig påståelig vedrørende hormoner og kreftrisiko. Min mors opplevelse ble nevnt, fordi du var så bestemt på at man MÅ ha erfaring med å være i overgangsalderen, for å være med i diskusjonen rundt hvorvidt det er riktig at en kone skal ta hormoner hun ikke ønsker, for å tilfredsstille sin manns sexlyst. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

Javel, du misliker fremdeles at noen er fornøyd med behandlingen . 
Eneste feil jeg oppdaget hadde kommet med var at jeg sa jeg brukte progesteron i tillegg til østrogen . Det er selvfølgelig testosteron  

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å lufte noen spørsmål her selv ifm. at kona nylig er kommet i overgangsalderen (generelt, ikke bare om sex), og det er ikke helt stemning for å ta snakke om det med henne.
Men det ser jeg jo at jeg bare kan drite i.. makan til nedsabling av fyren..

Anonymkode: 099d7...00d

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, du misliker fremdeles at noen er fornøyd med behandlingen . 
Eneste feil jeg oppdaget hadde kommet med var at jeg sa jeg brukte progesteron i tillegg til østrogen . Det er selvfølgelig testosteron  

Anonymkode: cefcb...717

Misliker ikke at du er fornøyd, jeg misliker at du fremmer din løsning som beste løsning, og at du også kommer med feilaktig informasjon rundt risikoen for kreft. Syns det er supert at du er fornøyd! Skulle bare ønske du var mer åpen for at hormonell behandling ikke er den beste løsningen for alle kvinner i overgangsalderen. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde egentlig tenkt å lufte noen spørsmål her selv ifm. at kona nylig er kommet i overgangsalderen (generelt, ikke bare om sex), og det er ikke helt stemning for å ta snakke om det med henne.
Men det ser jeg jo at jeg bare kan drite i.. makan til nedsabling av fyren..

Anonymkode: 099d7...00d

Problemet med TS er jo at hans fokus utelukkende er på egen lyst og egne behov, han gir heller ingen indikasjon på at han har forståelse for hvorfor konen ikke ønsker å ta hormoner. Det dreier seg utelukkende om at han ønsker sex, ingen bekymring rundt andre plager hun kan oppleve i forbindelse med overgangsalderen.. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Neivel.. men du har en opphopning av hormon i kroppen som du selv produserer om jeg leste riktig ? 
Da kan du vel ikke velge fritt i forhold til behandling for overg. alder ? 

Anonymkode: cefcb...717

Har ikke tenkt å ta noen hormoner i overgangsalder. Er det så vanskelig å forstå?

Anonymkode: a2aa4...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde egentlig tenkt å lufte noen spørsmål her selv ifm. at kona nylig er kommet i overgangsalderen (generelt, ikke bare om sex), og det er ikke helt stemning for å ta snakke om det med henne.
Men det ser jeg jo at jeg bare kan drite i.. makan til nedsabling av fyren..

Anonymkode: 099d7...00d

Dette kommer fra folk som ikke er oppdaterte. Det har kommet masse ny forskning på hormonbehandling i overgangsalder og det er mange fordeler med det. Jeg slet med fæle hetetokter døgnet rundt og det ødela søvnen. Det er klart at det også går ut over hvordan man fungerer både på jobb og privat. At noen vil lide seg igjennom det får være deres sak men det er helt unødvendig i dag når det er hjelp å få. Hetetoktene forsvant og jeg sover om natten. Alternativet for meg hadde vært sykemelding. 

Anonymkode: 571a1...9f2

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke tenkt å ta noen hormoner i overgangsalder. Er det så vanskelig å forstå?

Anonymkode: a2aa4...80c

Nei, jeg skjønte jo selvfølgelig det. 
Det fremgår jo av din historie. 
Har heller ikke påstått at du burde det pga din helse og overproduksjon . 
Alle forstår jo det 

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du tenker at kona di skal ta medikamentelle behandling som hun ikke ønsker for å tilfredsstille din sexlyst?

Hadde jeg vært kona di hadde vi vært skilt for lenge siden. 

Anonymkode: e2fb4...ea4

Tenkte akuratt det samme😅 mest egoistiske mennesket jeg har hørt😱 kona skal ta medesiner hun ikke vill, risikere ikke bare kreft men alle de vanvittige bivirkningene pga mannen er kåt. Hadde skilt meg får lenge siden. Respekter din kona og alderen men du har alt vist ditt sanne ansikt 

Anonymkode: 15a4a...eaf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte akuratt det samme😅 mest egoistiske mennesket jeg har hørt😱 kona skal ta medesiner hun ikke vill, risikere ikke bare kreft men alle de vanvittige bivirkningene pga mannen er kåt. Hadde skilt meg får lenge siden. Respekter din kona og alderen men du har alt vist ditt sanne ansikt 

Anonymkode: 15a4a...eaf

🙈🙈🙈

Anonymkode: cefcb...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Femarelle. De virker litt mot hetetokter. 

Anonymkode: 3a846...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun bør forsøke litt testosteron, DET hjelper! Får det på resept av gynekolog. 

Anonymkode: e7f6a...f93

Det hjalp enormt for kona i hvert fall. Er bare en gel (Tostran) man smører på armen. Hun opplevde mye av virkningene som omtales i denne artikkelen:

https://www.aftenposten.no/sprek/i/RGzx1A/testosteron-ga-fredrikke-s-hansen-52-et-nytt-liv-kvinner-foer-og-etter-overgangsalderen-boer-sjekkes-ifoelge-ekspert

Anonymkode: 5fcfe...9a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Misliker ikke at du er fornøyd, jeg misliker at du fremmer din løsning som beste løsning, og at du også kommer med feilaktig informasjon rundt risikoen for kreft. Syns det er supert at du er fornøyd! Skulle bare ønske du var mer åpen for at hormonell behandling ikke er den beste løsningen for alle kvinner i overgangsalderen. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

Men ærlig talt ..  jeg fremmer at østrogen kan være en god løsning når en sliter med plager i overgangsalderen. 
Det høres ut på enkelte her at jeg overhodet ikke har tilegnet meg kunnskap om evt bivirkninger. 
Jeg har jo vært hos gynekolog og fått informasjon om det som var vesentlig ang østrogenbruk, i tillegg fikk jeg testosteron siden det virker inn på sexlysten . 
Jeg har i tillegg sett en dokumentar om overgangsalder hos damer og hvilken feilinformasjon mange damer sitter med. 
Dermed er det en hel flokk her som går rundt og sliter  , enten pga de ikke kan ta østrogen fordi de ikke tåler det eller rett og slett tror på en gammel feilinformasjon. 
Det som jeg synes er rart her er at det er en hel flokk her som er hysterisk mot østrogen, men som IKKE har kommet i overgangsalderen enda.
I virkeligheten er det mange som går på østrogen i det virkelige liv.  
Kvinner kan være utrolig stygge mot hverandre her inne på KG , spesielt ang saker som angår kvinnehelse og feks amming  

Det som er rart synes jeg er at enkelte her tror de har peiling på østrogenbruk mens de ennå ikke har kommet i overgangsalderen. 
De er ikke klar over hvor mange ulike plager en kan få , og at en kan komme i den situasjonen at en MÅ ha behandling for å greie å ha det nogenlunde bra.  
Fatter ikke hvorfor folk er så hissig over en behandling som mange damer benytter seg av og har god hjelp av . 
 

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du tenker at kona di skal ta medikamentelle behandling som hun ikke ønsker for å tilfredsstille din sexlyst?

Hadde jeg vært kona di hadde vi vært skilt for lenge siden. 

Anonymkode: e2fb4...ea4

Dette er ting man ser går igjen i tråd etter tråd her inne.

-En mann får ikke pult så ofte som han vil. Samtidig har mannen en forventning om at kvinnen skal begynne på medkamentell behandling som kan gi jævlig kjipe og potensielt farlige bivirkninger.

-En mann får ikke pult så ofte han vil. Da går han i fra kone og barn. Å få pult ofte nok er faktisk det viktigste.

 

Alle mennesker har et visst behov for nærhet. Spesielt i sine formative år. Langt mindre som voksne. Men spranget fra det, til å naturlig forvente at partner begynner på legemidler eller gå i fra familien fordi man ikke har «ofte nok sex», er fullstendig sjukehus. Det er ikke normalt. Da har man et destruktivt forhold til sex.

Anonymkode: 97996...d8f

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (16 timer siden):

Jeg forstår henne. Nå kjenner jeg to som har fått brystkreft og har stått på medikamenter i overgangsalderen. Jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig, men forsøk i alle fall andre ting enn medisiner først, som glidemiddel osv. Det føles sjelden bra å ta medisiner, og overgangsalder er (dessverre) naturlig.

Min svigermor døde av brystkreft 60 år gammel. Hun fikk beskjed av legene om at det trolig skyldes hormonene hun tok i overgangsalderen. 

Anonymkode: 2db51...de3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (20 timer siden):

Det er ikke sikkert det er overgangsalderen som gjør dette :)  Så ser jeg hennes poeng, skal man ta "dop" for å slippe unna noe som er helt naturlig fordi man skal ha sex hele tiden ? Høres rart ut, og ofte er det mange flere ting en dette som ligger bak manglende lyst på sex. Og nei legene utsteder ikke medisiner som er kreftfremkallende. Det er det dummeste jeg har hørt av argumenter hittil.

Screenshot_20240329_122702_com.android.chrome.thumb.jpg.dbcaece81e0f7418230c5399d775c73c.jpg

Anonymkode: 7dec8...5d3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men ærlig talt ..  jeg fremmer at østrogen kan være en god løsning når en sliter med plager i overgangsalderen. 
Det høres ut på enkelte her at jeg overhodet ikke har tilegnet meg kunnskap om evt bivirkninger. 
Jeg har jo vært hos gynekolog og fått informasjon om det som var vesentlig ang østrogenbruk, i tillegg fikk jeg testosteron siden det virker inn på sexlysten . 
Jeg har i tillegg sett en dokumentar om overgangsalder hos damer og hvilken feilinformasjon mange damer sitter med. 
Dermed er det en hel flokk her som går rundt og sliter  , enten pga de ikke kan ta østrogen fordi de ikke tåler det eller rett og slett tror på en gammel feilinformasjon. 
Det som jeg synes er rart her er at det er en hel flokk her som er hysterisk mot østrogen, men som IKKE har kommet i overgangsalderen enda.
I virkeligheten er det mange som går på østrogen i det virkelige liv.  
Kvinner kan være utrolig stygge mot hverandre her inne på KG , spesielt ang saker som angår kvinnehelse og feks amming  

Det som er rart synes jeg er at enkelte her tror de har peiling på østrogenbruk mens de ennå ikke har kommet i overgangsalderen. 
De er ikke klar over hvor mange ulike plager en kan få , og at en kan komme i den situasjonen at en MÅ ha behandling for å greie å ha det nogenlunde bra.  
Fatter ikke hvorfor folk er så hissig over en behandling som mange damer benytter seg av og har god hjelp av . 
 

Anonymkode: cefcb...717

Jeg hadde alt svart  i tråden før jeg leste dette innlegget. Jeg er 58 år og ferdig med overgangsalderen. Så jeg har vært der og hadde mine plager. Men det var plager som jeg visste var normale for alderen. Man kan ikke forvente å gå plagefritt gjennom livet. Min svigermor var sånn som tok piller mot alle slags plager som oppstod. Og dermed døde som 60 åring pga brystkreften hormonene påførte henne. 

Så jeg og døtrene hennes tok lærdom av hennes feil. Ingen av oss tar/tok hormoner i overgangsalderen. 

Ikke kom og påstå at ingen i tråden vet hva vi snakker om. Noen av oss gjør faktisk det.

Anonymkode: 2db51...de3

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde alt svart  i tråden før jeg leste dette innlegget. Jeg er 58 år og ferdig med overgangsalderen. Så jeg har vært der og hadde mine plager. Men det var plager som jeg visste var normale for alderen. Man kan ikke forvente å gå plagefritt gjennom livet. Min svigermor var sånn som tok piller mot alle slags plager som oppstod. Og dermed døde som 60 åring pga brystkreften hormonene påførte henne. 

Så jeg og døtrene hennes tok lærdom av hennes feil. Ingen av oss tar/tok hormoner i overgangsalderen. 

Ikke kom og påstå at ingen i tråden vet hva vi snakker om. Noen av oss gjør faktisk det.

Anonymkode: 2db51...de3

Samme her. Min mor tok hormoner i fb m overgangsalderen og døde av brystkreft. Da jeg kom i overgangsalderen frarådet gynekologen hormoner. 

Anonymkode: 41996...9af

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde alt svart  i tråden før jeg leste dette innlegget. Jeg er 58 år og ferdig med overgangsalderen. Så jeg har vært der og hadde mine plager. Men det var plager som jeg visste var normale for alderen. Man kan ikke forvente å gå plagefritt gjennom livet. Min svigermor var sånn som tok piller mot alle slags plager som oppstod. Og dermed døde som 60 åring pga brystkreften hormonene påførte henne. 

Så jeg og døtrene hennes tok lærdom av hennes feil. Ingen av oss tar/tok hormoner i overgangsalderen. 

Ikke kom og påstå at ingen i tråden vet hva vi snakker om. Noen av oss gjør faktisk det.

Anonymkode: 2db51...de3

Hun du svarer nå, mener tydeligvis at man må ha opplevd overgangsalderen selv, for å uttale seg om kreftrisiko og at hormonbehandling ikke er for alle.. bra noen i den aktuelle alderen også kan svare da.. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kvinner som lider pga dårlig kvinnehelse. Lite hormoner i kroppen øker sjansen for hjerte lidelser, benskjørhet, urinveisinfeksjoner ,tørre slimhinner,dårlig hud,nedsatt sexlyst blant annet. Det var en stor undersøkelse som ble blåst opp på 80/90 tallet om østrogen og kreft. Den er for lengst vraket! Den undersøkelsen var med 60-70 åringer som fikk østrogen. I dag vet man at skal du ha østrogen,må du begynne FØR 60 år! Itillegg så er det beste å ta en gel,slik at det går rett i blod strømmen. 

Anonymkode: 261ef...e08

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...