Gå til innhold

Overgangsalder / Kona nekter å ta hormoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kona har kommet dit at hun er i overgangsalderen, og hun har helt totalt mistet lysten på sex og intimitet. Hun sier selv at hormonef trolig ville gjort dette bedre, men hun vil ikke ta fordi set er kreftfremkallende. Jeg har googlet; og forstått at det er ganske vanlig å ta dette og at det gir god virkning. Jeg prøvde å snakke med min kone om dette, men forkantet som hun er så var svaret at om jeg ville at hun skulle få kreft så vare det bedre at hun flyttet ut…

Jeg er rett og slett litt trist over at hun ikke er villig til dialog, utforske dette, eller i det hele tatt se min side av saken. Hun sa at hun nå er gammel og nok kommer til å miste lysten helt..Er det noen som kan noe om dette?

 

 

Anonymkode: 2236c...051

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet bare at jeg selv tar hormoner og det hjelper ikke det grann på sexlysten uansett. Det er nok noe annet feil, om du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 8503c...25f

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei!

Kona har kommet dit at hun er i overgangsalderen, og hun har helt totalt mistet lysten på sex og intimitet. Hun sier selv at hormonef trolig ville gjort dette bedre, men hun vil ikke ta fordi set er kreftfremkallende. Jeg har googlet; og forstått at det er ganske vanlig å ta dette og at det gir god virkning. Jeg prøvde å snakke med min kone om dette, men forkantet som hun er så var svaret at om jeg ville at hun skulle få kreft så vare det bedre at hun flyttet ut…

Jeg er rett og slett litt trist over at hun ikke er villig til dialog, utforske dette, eller i det hele tatt se min side av saken. Hun sa at hun nå er gammel og nok kommer til å miste lysten helt..Er det noen som kan noe om dette?

 

 

Anonymkode: 2236c...051

Det er ikke sikkert det er overgangsalderen som gjør dette :)  Så ser jeg hennes poeng, skal man ta "dop" for å slippe unna noe som er helt naturlig fordi man skal ha sex hele tiden ? Høres rart ut, og ofte er det mange flere ting en dette som ligger bak manglende lyst på sex. Og nei legene utsteder ikke medisiner som er kreftfremkallende. Det er det dummeste jeg har hørt av argumenter hittil.

Endret av TomKrus
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en fin dokumentar på nrk tv fra England som heter Sex, skam og overgangsalder - anbefales. 
 

Jeg har begynt å ta østrogenspray etter å ha sett den bla. Tok mammografi først for å sjekke at det ikke lå noe latent der, da brystkreft kan bli matet av østrogen. 
 

Nå skal det sies at jeg ikke merker så stor forskjell i sexlyst, den er fortsatt ganske laber. Er straks 50 år, har travelt med jobb og barna, blir liksom minst overskudd til intimitet. 

Anonymkode: 9175b...88d

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høhø. Dette må være tull. 
 

Du vil hun skal putte noe i kroppen som hun ikke vil for at du skal få tilfredstille ditt seksuelle behov. Du høres ut som en stjernefyr og det er nok her problemet ligger. Hormoner vil ikke gi sexlyst på en mann av ditt kaliber. Gådd

Anonymkode: c2d78...30e

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen mirakelkur for manglende sexlyst. Vær glad for at du faktisk har ei kone. Du kan fort måtte klare deg uten både kone og sex.

Anonymkode: b1486...d29

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk å miste lysten av mas og despo gnål om feks å putte i seg ting man ikke vil. Kan være derfor altså.

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei!

Kona har kommet dit at hun er i overgangsalderen, og hun har helt totalt mistet lysten på sex og intimitet. Hun sier selv at hormonef trolig ville gjort dette bedre, men hun vil ikke ta fordi set er kreftfremkallende. Jeg har googlet; og forstått at det er ganske vanlig å ta dette og at det gir god virkning. Jeg prøvde å snakke med min kone om dette, men forkantet som hun er så var svaret at om jeg ville at hun skulle få kreft så vare det bedre at hun flyttet ut…

Jeg er rett og slett litt trist over at hun ikke er villig til dialog, utforske dette, eller i det hele tatt se min side av saken. Hun sa at hun nå er gammel og nok kommer til å miste lysten helt..Er det noen som kan noe om dette?

 

 

Anonymkode: 2236c...051

Be henne ta medikamenter fra helsekost butikken. Sikkert noe der som hjelper for både det ene og det andre når vi kommer i undergangs alderen, som jeg kaller det.

Jeg skulle gjerne tatt hormoner, men tåler det ikke da jeg får migrene, kvalme og smerter i brystet.

Tror du bryr deg om dama di og ikke bare tenker på sex.

Anonymkode: 13cdd...aeb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer effektivt enn østrogenspray for meg hadde vært en mann som tok mer tak og ansvar for hus og barn, gjorde ting på eget initiativ og for å avlaste meg. Vise at han bryr seg om meg utenom i senga… 

Anonymkode: 9175b...88d

  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke sex, så derfor krever du at din kone  tar kreftfremkallende preparater.. jaja… 

Anonymkode: b44a3...f25

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kreftfaren er gammel desinformasjon som har vært med på å skremme en heil  generasjon av kvinner i overgangsalderen. 
Be henne ta kontakt med gynekolog siden plagene med overgangsalderen er ganske pyton. 
Jeg tar i tillegg til progesteron i tillegg til østrogen for å få sexlysten tilbake . 
Følte meg som en evnukk tidligere 

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at konen din mest sannsynlig har gått på prevensjon store deler av livet, med unntak av de periodene hvor dere eventuelt har forsøkt å få barn, og eventuelt under amming. Syns det er egoistisk av deg å forvente at hun nå skal fortsette å proppe kroppen full av hormoner, bare så du skal få tilfredsstilt din sexlyst.. Kan garantere deg at holdningen din bare forsterker hennes manglende sexlyst... 

Jeg ble selv ekstremt negativt påvirket av prevensjon, og er veldig takknemlig for at jeg hadde en samboer som viste forståelse for at det medførte perioder uten sex, frem til jeg fikk sterilisert meg.. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får ikke sex, så derfor krever du at din kone  tar kreftfremkallende preparater.. jaja… 

Anonymkode: b44a3...f25

Oppdater deg om denne såkalte kreftfaren 

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oppdater deg om denne såkalte kreftfaren 

Anonymkode: cefcb...717

Ikke det samme som hormonprevensjon altså det forstår jeg, men hormoner tuller mye med kropp og sinn. Gikk på ppiller i 10 år med ustabilt humør, sluttet og fikk et annet liv.

At man skal bli presset til å ta hormoner er hinsides, man skal avgjøre dette helt selv!

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker at konen din mest sannsynlig har gått på prevensjon store deler av livet, med unntak av de periodene hvor dere eventuelt har forsøkt å få barn, og eventuelt under amming. Syns det er egoistisk av deg å forvente at hun nå skal fortsette å proppe kroppen full av hormoner, bare så du skal få tilfredsstilt din sexlyst.. Kan garantere deg at holdningen din bare forsterker hennes manglende sexlyst... 

Jeg ble selv ekstremt negativt påvirket av prevensjon, og er veldig takknemlig for at jeg hadde en samboer som viste forståelse for at det medførte perioder uten sex, frem til jeg fikk sterilisert meg.. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

Har du gjennomgått overgangsalderen og vet hvilke plager en får da?
Det handler om betydelige fysiske og  psykiske forandringer og bivirkninger som er pyton å leve med.
Østrogen kan lette plagene, sterilisering har ingenting med dette å gjøre siden en får de samme plagene selv om kroppen har fått pause fra hormonell prevensjon 

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 minutt siden):

Ikke det samme som hormonprevensjon altså det forstår jeg, men hormoner tuller mye med kropp og sinn. Gikk på ppiller i 10 år med ustabilt humør, sluttet og fikk et annet liv.

At man skal bli presset til å ta hormoner er hinsides, man skal avgjøre dette helt selv!

Hvorfor bruker ikke folk hormonspiral som inneholder myyye mindre hormoner enn p-piller . 
 Sterilisering så snart en er ferdig med barnefødsler er den beste løsningen. 
Kroppen får være ren inntil en mister mensen, og overgangsalderen gjør sitt inntog

Anonymkode: cefcb...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du gjennomgått overgangsalderen og vet hvilke plager en får da?
Det handler om betydelige fysiske og  psykiske forandringer og bivirkninger som er pyton å leve med.
Østrogen kan lette plagene, sterilisering har ingenting med dette å gjøre siden en får de samme plagene selv om kroppen har fått pause fra hormonell prevensjon 

Anonymkode: cefcb...717

Jeg påsto aldri at jeg er i overgangsalderen, jeg svarer direkte på at en mann ønsker at konen skal ta hormoner, så han får tilfredsstilt sin sexlyst, hormoner som konen ikke ønsker å ta. Steriliseringen min nevner jeg i sammenheng med at jeg sluttet med prevensjon, og at min partner taklet perioder uten sex, på en langt bedre måte enn de TS later til å gjøre. Leseforståelse er en fin ting. 

Anonymkode: 2ec71...fd9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...