Gå til innhold

Botox er veldig synlig, slutt å tro at ingen ser det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
exictence skrev (2 minutter siden):

Enig.

For ikke å snakke om press på eldre kvinner til å se ung ut. Hvorforskal man se så ung ut?

"Man" trenger ikke å se ung ut, det velger man helt selv. Det er helt frivillig å ta botox. Håper virkelig alle dere som forsvarer shaming av andre aldri så mye som går til frisøren engang.

Anonymkode: 80689...ea6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skaper dårlige holdninger...viser hvor dum du er.

Man er jo dum som bruker botox for å justere noen rynker.

Anonymkode: 16969...ff5

For du har ikke dårlige holdninger som snakker ned til folk på den måten der?

Det virker som det trigger deg noe voldsomt at andre mennesker bruker botox. Hvorfor? Og ikke bare si at det skaper dårlige holdninger, for det gjør jo du også med ditt innlegg. Hva er den egentlig grunnen?

Anonymkode: 27c27...d18

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt at du skriver det 😂 jeg har en i klassen min som er så full av Botox at jeg aldri har sett makan, og hun klarte å si noe ale «ja for et trent øye er det kanskje synlig, men ikke for vanlige folk» 😂😂😂😂😂 

Anonymkode: 98ed9...fce

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I klassen på universitetet altså. Hun er 37 og ser ut som hun er 45. 

Anonymkode: 98ed9...fce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som min bror så fint sa det: "Kvinner på 50 som forsøker å se ut som de på 30 og ender opp med å se ut som en sliten 40-åring". 

Anonymkode: e4fea...8c7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Man" trenger ikke å se ung ut, det velger man helt selv. Det er helt frivillig å ta botox. Håper virkelig alle dere som forsvarer shaming av andre aldri så mye som går til frisøren engang.

Jeg går faktisk aldri til frisøren heller.

Men altså, jeg synes det er egentlig greit at andre velger å ta botox, gå til negledesigner, frisør osv. Man prioriterer selv hva man synes er ok å bruke penger på. 

Selv synes jeg det er litt synd, da presset om å være så ung og pen opplever mange er stort. 

Jeg har en venninne i 50 årene, som holder seg godt. Hun har gråhvitt naturlig hår og ingen botox. Hun bad unge mennesker om å tippe hennes alder. De fleste tippet at hun var 60 eller noen år eldre enn hun var. Jeg tror det er fordi de forbinder 60 åringer med grått hår og litt rynker. De er ikke vant til å se at de på   40 - 50 har rynker ug ikke farget hår. Tror jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det som er det tristeste er at unge i 20 årene, tar fillers ol. og med en gang ser de ut som noen i 50 årene som prøver å se ut som om de er i 20 årene. De blir automatisk sinnsykt mye eldre enn det de er.

Det er ikke pent ut, og jeg forstår ikke at noen ønsker å gjøre slikt.

Anonymkode: ee334...0bf

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS er litt voldsom i sine påstander, men ser litt av poenget. Forsiktig/moderat bruk av botox og til dels fillers også kan se pent ut, men har inntrykk av at det fort bikker over. Jeg synes også det ser pussig ut, og er lite kledelig, med oppblåste/puffy botox-ansikter, kunstig hule kinn og gigantlepper. 

For å si det sånn tror jeg ikke at jeg reagerer på «husmor»-bruken av Botox og fillers, mens influencer-bruken synes jeg ser helt grusom ut (handler nok også om sminke også).

Uansett får alle gjøre som en vil…

Anonymkode: 414b9...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt botox, men jeg likte ikke hvordan det var. Jeg følte meg hemmet. Jeg fikk tunge øyelokk av det. Samtidig stoppet det en del av utviklingen av sinnarynken. Jeg har og tatt filler i munnviken, der jeg arvet min mors rynke fra nese til hake. Dette gjorde jeg noen ganger i 30 årene og DET var magisk..jeg har ikke gjort det på 10 år, men stoppet den utviklingen av rynker, som aldri kom tilbake. 

Det som gjorde at jeg stoppet, var vel at jeg følte at  det ble litt pløsete..jeg følge at huden reagerte over tid. 

Nå er jeg 48 år og har lite rynker. Jeg satser på hudprodukter heller. Jeg vil ha det naturlige samspillet i ansiktet. Myke rynker heller enn en glatt unaturlig greie som forvrenger ansiktet. Det var vel det...noe var litt "off". Ansiktet hanh ikke helt på greip. Nå gjør det igjen det og det føles godt! 

Anonymkode: d56e3...1bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør ikke det, men mange andre vil det. Man er med på å senke terskelen for at folk gjør det, man normaliserer det og er en del av det allerede sinnsyke fokus på kropp og skjønnhet hos kvinner (og sånn sett også menn).

Da regner jeg med at du også har like mye imot folk som sminker seg, og farger håret og?

Anonymkode: 03408...a46

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor ofte må du ta det og gjør det vondt?

Anonymkode: 7cd77...b82

Tar vel hver 4mnd sånn ca. Det er svir litt noen steder, men er ikke veldig vondt. 

Anonymkode: b1f2d...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar botox i sinnarynken og disse rynkene man får ved nesen. Alle blir overrasket når de får vite at jeg har det, og familien min (inkludert mamma som er veldig imot sånt og hadde så absolutt kommentert det om det var synlig) har aldri sett at jeg har det 😊 Så nei, det trenger absolutt ikke være synlig i små mengder. Jeg får alltid høre at jeg ser så mye yngre ut enn mine 32 år, så ikke gjør det at jeg ser eldre ut heller. 

Anonymkode: f9ed4...6ed

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS er litt voldsom i sine påstander, men ser litt av poenget. Forsiktig/moderat bruk av botox og til dels fillers også kan se pent ut, men har inntrykk av at det fort bikker over. Jeg synes også det ser pussig ut, og er lite kledelig, med oppblåste/puffy botox-ansikter, kunstig hule kinn og gigantlepper. 

For å si det sånn tror jeg ikke at jeg reagerer på «husmor»-bruken av Botox og fillers, mens influencer-bruken synes jeg ser helt grusom ut (handler nok også om sminke også).

Uansett får alle gjøre som en vil…

Anonymkode: 414b9...717

Har aldri opplevd å bli oppblåst av botox.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok.

Du møter to kvinner i 50-årene der begge har færre rynker enn du forventer at kvinner på den alderen har, og mindre ansiktsmimikk enn de fleste.

Den ene av dem har en "medfødt botox-effekt" på grunn av færre muskler i ansiktet, den andre har tatt botox.

Hvordan ser du forskjellen?

Anonymkode: 182d1...d74

Har aldri hørt om “medfødt botox-effekt” pga færre muskler i ansiktet. Kan ikke være et veldig utbredt fenomen. Hva heter diagnosen? Født med færre muskler i ansiktet - really?? Mistenker at det heller er en av de unnskyldingene noen har for å bruke botox. Akkurat som at mange plutselig må ta botox “fordi de har fått migrene”.

Anonymkode: bec3a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som min bror så fint sa det: "Kvinner på 50 som forsøker å se ut som de på 30 og ender opp med å se ut som en sliten 40-åring". 

Ikke helt enig. Kvinner på 50 med botox ser ut som de er 70 og har panikk. Kvinner på 50 uten botox ser ut som kvinner på 50.

Anonymkode: bec3a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tar vel hver 4mnd sånn ca. Det er svir litt noen steder, men er ikke veldig vondt. 

Anonymkode: b1f2d...878

Ok, takk fot svar! : - )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

nintchdbpict000259727055.jpg

For mye botox/filler er slettens ikke pent. Uansett kjønn. Det siste bildet er en mann! :sjokkblå:

63835075-11352481-image-a-16_16667160251

JS90571313.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For mye botox/filler er slettens ikke pent. Uansett kjønn. Det siste bildet er en mann! :sjokkblå:

Botox/filler? Det er to helt forskjellige ting, så kanskje du først skal bestemme deg for hva det er du vil diskutere? Denne tråden handler om botox, ingen har nevnt leppefiller så jeg skjønner ikke hva dette har med tema å gjøre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at det må få være opp til hver enkelt. 

Anonymkode: e6300...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man blir jo ikke oppblåst/puffy av Botox.,, dere blander nok med fillers. Det er noe annet. 

Anonymkode: 31c09...b69

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...