Gå til innhold

Sykemeldt og utbrendt pgs tidsklemme??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du synes det er negativ adferd å jobbe hardt?

Du vet at alle som er grundere og som bygger opp en bedrift fra null til å ha mange mange ansatte jobber ekstremt mye. Og vi trenger folk som skaper arbeidsplasser og verdier. Det er Norge helt avhengig av. 
 

Og ingen i min familie er spesielt opptatt av fasade. Jeg kjører som regel rundt i en billig diselbil fra 2015 med rust på døra! Som vi i tillegg reparerer selv! 
 

Du er ekstremt uviten om du tror at den eneste grunnen tiø at folk skaper ting og jobber hardt er fasade. 

 

 

Anonymkode: 37c08...b16

Nei. Det var ikke det jeg sa.

Jeg synes det er negativt at en tror at mye arbeid er lik suksess og trivsel. For det er skivebom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er også veldig splittet når det gjelder dette. Jeg jobber i kommunen innen kultursektoren, og vi deler bygning med helseavdelingen (ikke sykepleiere, men mer helsestasjon osv.). Blant kvinnene mellom 40-50 år som jobber i kultur og helse, antar jeg at det er rundt 60 damer, og av disse har omtrent 40 vært sykmeldt på grunn av utbrenthet de siste årene. Noen er i ferd med å bli sykmeldt på grunn av utbrenthet og andre sykdommer som for eksempel fibromyalgi.

Alle disse kvinnene har barn, og jeg forstår veldig godt at de sliter med å få hverdagen til å gå opp.

Som flere har påpekt i denne tråden, er folk forskjellige og har ulike behov osv. Jeg baserer min observasjon på mine kolleger, men det virker som om når barna blir eldre, altså fra 10-16 år, så tenker man "nå greier de seg", men kanskje undervurderer hvor krevende disse barna faktisk kan være. Selv om de ikke lenger trenger hjelp til å kle på seg og andre praktiske ting, har de fortsatt behov for emosjonell støtte som kan være enda mer krevende.

Samtidig ser jeg også at de begynner å bli litt lei av arbeidslivet og forventer litt mer basert på ansiennitet. Man blir også litt mer sårbar for konflikter på den tiden. Dessuten virker det som om fedre/menn også blir litt mer fraværende når de tenker "ja, men nå er de såpass voksne".

I tillegg  virker det også litt som om det oppstår en smitteeffekt; "ja, men da kan jeg også sykemelde meg, fordi jeg er også utbrent?" Når noen blir sykmeldt, påvirker det oss alle med hensyn til arbeidsoppgaver, og vi får mer å gjøre.

Men jeg reagere også litt på når du er sykmeldt med utbrenthet, så har du liksom asfaltert en ny vei til hytten din?

Dette er bare min teori.

Anonymkode: 76fc5...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Nei. Det var ikke det jeg sa.

Jeg synes det er negativt at en tror at mye arbeid er lik suksess og trivsel. For det er skivebom.

Men hvor står det at jeg sier det?

Jeg jobber ikke så voldsomt mye. Ja jeg jobber litt overtid, men ikke så voldsomt mye. Det gidder jeg ikke. Men i tillegg til jobb har jeg to barn, husarbeid, oppussing og mye annet. 
 

Livet mitt er ganske normalt, alle rundt meg lever tiøsvarende liv. Det er hektisk, men det er ikke unormalt. 

naboen jobber mye mye mer, har 3 unger og trener til ironman. 
 

Livet mitt er på ingenmåte unormalt eller ekstremt. Jeg har tilogmed tid til å ha drivhus og dyrke mye av min egen mat selv.

Anonymkode: 37c08...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvor står det at jeg sier det?

Jeg jobber ikke så voldsomt mye. Ja jeg jobber litt overtid, men ikke så voldsomt mye. Det gidder jeg ikke. Men i tillegg til jobb har jeg to barn, husarbeid, oppussing og mye annet. 
 

Livet mitt er ganske normalt, alle rundt meg lever tiøsvarende liv. Det er hektisk, men det er ikke unormalt. 

naboen jobber mye mye mer, har 3 unger og trener til ironman. 
 

Livet mitt er på ingenmåte unormalt eller ekstremt. Jeg har tilogmed tid til å ha drivhus og dyrke mye av min egen mat selv.

Anonymkode: 37c08...b16

Jeg forstår enda ikke hva du vil med denne tråden...

Er det det at du ikke forstår at folk kan bli utbrente når du selv ikke opplever å bli det?

Vil du bare fortelle hvor mye du får til uten at du blir utbrent?

Mener du at folk burde klare det samme siden du får det til?

Mener du at folk syter? At det har blitt en syte-trend over det du anser som en helt vanlig hverdag?

Jeg spør oppriktig.

Anonymkode: 2167d...407

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for at folk blir utbrent i arbeidslivet med alle krav som stilles. I dagens sammfunn føler en nok en forventning om å strekke til på alle fronter som arbeidstaker,foreldre,partner,venninne, en har kanskje foreldre som begynner å bli gamle.

Og ikke minst synes en nok at en bør være tilstede for barna på fritidsaktiviterer og via skole/barnehage.

Anonymkode: a7dec...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor står det at jeg sier det?

Jeg jobber ikke så voldsomt mye. Ja jeg jobber litt overtid, men ikke så voldsomt mye. Det gidder jeg ikke. Men i tillegg til jobb har jeg to barn, husarbeid, oppussing og mye annet. 
 

Livet mitt er ganske normalt, alle rundt meg lever tiøsvarende liv. Det er hektisk, men det er ikke unormalt. 

naboen jobber mye mye mer, har 3 unger og trener til ironman. 
 

Livet mitt er på ingenmåte unormalt eller ekstremt. Jeg har tilogmed tid til å ha drivhus og dyrke mye av min egen mat selv.

Anonymkode: 37c08...b16

Du sier det hele veien. I hvert innlegg legger du vekt på hvor mye du har å gjøre og får det til å fremstå som suksess.

Livet er mer enn jobb, stress og løping fra et sted til et annet.

Når ble nok lønn til tak over hodet og mat på bordet for lite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...