Gå til innhold

Jeg får mindre lyst på kjæresten pga. skrivefeilene hans…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nonish91 skrev (7 timer siden):

Soffa meg as 🤣 sku ønske dette va det som va problemet hos min mann 🤣🤣🤣 nei du er et rødt flagg!! Hvis dette plager deg, så har du problemer. 

Skjønner at dette ikke plager deg. 

Anonymkode: 0ab6f...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er jeg mer tiltrukket av personlighet og kroppen hans hjelper også på lysten… men hver sin smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig overfladisk ut når skrivefeil er tørn åff.Har du vuredrt psykolog?

Anonymkode: 547c0...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil er søtt.. han får et eget preg da, og han gjør sitt beste og setter stoltheten til side. Bare bra det. 
 

men det jeg synes er irriterende er de som skriver jah… masse punktum. Og i stedet for da blir det dah…….. 
 

- jah …….. jeg er smart dah……….. åh jah dah ………. 
           …….          …..           .   ……. 

……………..  logisk dah…….

……. …… ….. ……… eh …………. 
.       .            .      ..      . …….. prikker dah….. 

Anonymkode: 211f4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.29):

Jeg klarer ikke å overse skrivefeilene hans, og synes det er så sinnsykt turnoff. Han klarer ikke orddeling, skriver blant annet «kjempe fin», «brett spill», «påske krim». Ikke bare det, men skriver andre ord feil som «overaskelse», «morro», «nettop», «soffa» osv. Han er noen år eldre enn meg, har en master og er i fulltidsjobb.

Jeg prøver å vise han hvordan man faktisk skriver dette ved å gjenta hans ord i meldingene, som for eksempel: «Ja, det er koselig med overraskelser. Har nettopp lagt meg i sofaen». Men virker som han ikke catcher det. Jeg pleier ikke å irritere meg over det hvis andre gjør det, men jeg blir sikkert irritert og skuffet hver gang han gjør det. Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Har han dysleksi eller noe? Å ha skrivefeil er ikke verdens største problem. Er han god og snill ellers? Stakkars mann, håper han finner en som bryr seg om han!

Ps, flere skrivefeil hos deg!

Anonymkode: 4242d...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2024 at 2:29 PM, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke å overse skrivefeilene hans, og synes det er så sinnsykt turnoff. Han klarer ikke orddeling, skriver blant annet «kjempe fin», «brett spill», «påske krim». Ikke bare det, men skriver andre ord feil som «overaskelse», «morro», «nettop», «soffa» osv. Han er noen år eldre enn meg, har en master og er i fulltidsjobb.

Jeg prøver å vise han hvordan man faktisk skriver dette ved å gjenta hans ord i meldingene, som for eksempel: «Ja, det er koselig med overraskelser. Har nettopp lagt meg i sofaen». Men virker som han ikke catcher det. Jeg pleier ikke å irritere meg over det hvis andre gjør det, men jeg blir sikkert irritert og skuffet hver gang han gjør det. Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Høres ut som dette ikke er et forhold som er ment for å vare

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.29):

Jeg klarer ikke å overse skrivefeilene hans, og synes det er så sinnsykt turnoff. Han klarer ikke orddeling, skriver blant annet «kjempe fin», «brett spill», «påske krim». Ikke bare det, men skriver andre ord feil som «overaskelse», «morro», «nettop», «soffa» osv. Han er noen år eldre enn meg, har en master og er i fulltidsjobb.

Jeg prøver å vise han hvordan man faktisk skriver dette ved å gjenta hans ord i meldingene, som for eksempel: «Ja, det er koselig med overraskelser. Har nettopp lagt meg i sofaen». Men virker som han ikke catcher det. Jeg pleier ikke å irritere meg over det hvis andre gjør det, men jeg blir sikkert irritert og skuffet hver gang han gjør det. Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Når man er så opptatt av rettskriving som ts., burde man vite forskjell på orddelingsfeil og særskrivingsfeil. Det burde også være mulig å finne et norsk ord for å “catche”😅😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mollami said:

Når man er så opptatt av rettskriving som ts., burde man vite forskjell på orddelingsfeil og særskrivingsfeil. Det burde også være mulig å finne et norsk ord for å “catche”😅😉

Det TS trekker frem er grunnleggende feil hvor det høres ut som man falt ut av skolen i sjette klasse. Det du trekker frem er mer på pirkestadiet. Det er himmel og hav av forskjell mellom å slite med og/å og dobbeltkonsonanter, og å skrive "å catche" (som er helt gangbart i dag - folk sniker inn engelsk i språket som krydder hele tiden)

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.29):

Jeg klarer ikke å overse skrivefeilene hans, og synes det er så sinnsykt turnoff. Han klarer ikke orddeling, skriver blant annet «kjempe fin», «brett spill», «påske krim». Ikke bare det, men skriver andre ord feil som «overaskelse», «morro», «nettop», «soffa» osv. Han er noen år eldre enn meg, har en master og er i fulltidsjobb.

Jeg prøver å vise han hvordan man faktisk skriver dette ved å gjenta hans ord i meldingene, som for eksempel: «Ja, det er koselig med overraskelser. Har nettopp lagt meg i sofaen». Men virker som han ikke catcher det. Jeg pleier ikke å irritere meg over det hvis andre gjør det, men jeg blir sikkert irritert og skuffet hver gang han gjør det. Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Jeg hadde nok ikke utelatt han som kjæreste fordi han skriver mye feil. Dere skal leve livet sammen, som betyr: dere skal begge skaffe inntekt, dere skal elske, dere skal reise, dere skal bygge terrasse og måke snø,  oppdra barn, lage middag til hverandre, vaske klær og vaske hus. Orddeling er kanskje en mindre del av det store samlivet? Kan jo hende han har fått seg en mastergrad til tross for at han faktisk har lese-skrivevansker? En som jobber hardt altså. Ellers har han nå hatt en laaang skolegang der han har hatt muligheter til å lære seg orddeling, han har lest en haug med bøker der ting står på rett måte, så det at du skriver korrekte meldinger tilbake gjør nok ikke at han blir en bedre rettskriver ;) men du kan jo høre med han vet at han deler ord feil og skriver en del feil? (Spør på rett måte) Kanskje får du et svar du kan leve med? 

Anonymkode: 9e218...2c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått barn med en mann med åpenbare lese- og skrivevansker. Dette pga arv til mulige barn. 

Anonymkode: 2d5bc...f98

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en skikkelig trist tråd å lese for dem med dysleksi, og lese- og skrivevansker (som forøvrig ikke nødvendigvis har noe med intelligens å gjøre) 🥺

Anonymkode: 85cc7...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.32):

Stakkars mann, gjør han en tjeneste og la han finne noen bedre enn deg 

Anonymkode: f543c...8b9

Ei som er enda mer striks på rettskriving? 

Anonymkode: 64070...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er dyslektisk og skriver feil i hver eneste setning. Det kan være helt superenkle ord som å "hoppe" som han plutselig skrev "håpe" her en dag, og/å feil, orddelingsfeil osv osv osv. På grunn av dysleksien hadde han en vanskelig tid på skolen, ble oppfattet som dum, og ble plassert i spesialklasse. Han tok derfor opp fag etter noen år med jobbing. Da jeg møtte ham for 10 år siden, var jeg også litt i tvil om jeg virkelig ville være sammen med noen som ikke var like "flink" som meg, men jeg var forelsket så sånn ble det. Han kom seg fint gjennom økonomistudiet og har i dag en god jobb. Han kunne tatt master også, men var ivrig etter å begynne å jobbe, men skal antakeligvis ta det senere. 

Selv er jeg relativt god i rettskrivning, alltid fått gode karakterer inkludert i norsk og er utdannet sivilingeniør. Selv om skrivefeilene hans irriterte meg en del før, har jeg lært meg å leve med dem og tenker ikke mye over det lenger. Mannen min har klisterhjerne og husker på all mulig slags informasjon og slår meg stort sett i hvilket som helst tema i quiz. Han er også veldig flink sosialt, kjapp i replikkene, har gode lederegenskaper og er svært ambisiøs. Jeg er riktignok bedre enn ham i matematikk, fysikk og har høyere IQ - mange vil nok si jeg er mer intelligent enn ham, men jeg har lært meg å sette pris på hans andre egenskaper som tross alt også er viktigere i arbeidslivet. Snart tar han meg nok igjen både i stilling og lønn.. 🙂

Prøv om du kan finne egenskaper som du liker med ham og fokuser på dem i stedet for rettskrivningen. Ring i stedet for å sende meldinger 😉

Anonymkode: d2b7c...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette irriterer deg så mye at det blir helt turn-off, tenker jeg kanskje du har rett i at du nok ikke er så forelsket i ham som du burde være for å forbli sammen med ham. 
 

Og det er helt greit. Når slike småting går oss på nervene, tyder det jo på at vi ikke er villige til å overse det som strengt tatt er en bagatell. Og da står snart flere «feil» i kø og venter på å finnes. 
 

Jeg var sammen med en «sånn en» sjøl for mange år siden. Vi bodde ikke sammen, men var sammen litt av og på i flere år. Mest på.
Han var strengt tatt en forbanna dust og dum som et brød, men han var min første store kjærlighet.  Jeg var ung og naiv, og trodde jeg var stormforelska, noe som gjorde at jeg forble involvert og tilga ham ganske mye mer enn jeg burde gjort mye lenger enn jeg skulle ha gjort.

Han skrev konsekvent «natt’a» i godnattmeldingene sine, og mot slutten av forholdet føltes det som om noen gned en tørr svamp over ei tavle hver gang jeg leste det.
Det gikk ikke opp for meg før ganske mye senere at summen av de tingene jeg irriterte meg over med ham, ble samlet i nettopp det ene ordet. 


Han hadde en drøss andre skrivefeil som heller kunne vært adressert, men måten han stavet det ene ordet på fikk meg fullstendig ut av balanse 🙈😂

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist å lese alle som sabler ned denne stakkars fyren. For meg høres det ut som han har dysleksi og det trodde jeg virkelig de fleste hadde fått med seg at ikke har noen som helst sammenheng med intelligens. Bare se på Erna. 
 

Min mann har dysleksi og skriver mye rart, men du trenger ikke ha pratet lenge med han før du forstår at han slett ikke har problemer med språket utover dette. Han kommuniserer bedre enn de fleste muntlig, og ikke minst er han verdens fineste fyr som «alle» elsker. Usedvanlig smart er han også. Grøsser av tanken på at jeg skulle ha latt han gå på grunn av skrivefeilene hans!! 

Anonymkode: 60142...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har forøvrig også en godt betalt lederjobb og barna våre har ikke arvet lese- og skrivevanskene.

Anonymkode: 60142...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.29):

Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Kanskje han har dysleksi? Du er forresten ikke helt feilfri selv. «Selvom» finnes ikke i ordboka. Det heter selv om😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 20.3.2024 den 14.46):

Se der, der skrev du feil du også 😄 

Sovesofa, ikke sovasofa 😄 Du er visst ikke så god i rettskriving du heller 😄

Er en enorm forskjell på små slurvefeil og kronisk dårlig språk da.

Tror ikke jeg hadde klart å ha sex engang med ei som ikke klarer produser et par enkle setninger uten masse feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, så trist å lese alle som sabler ned denne stakkars fyren. For meg høres det ut som han har dysleksi og det trodde jeg virkelig de fleste hadde fått med seg at ikke har noen som helst sammenheng med intelligens. Bare se på Erna. 
 

Min mann har dysleksi og skriver mye rart, men du trenger ikke ha pratet lenge med han før du forstår at han slett ikke har problemer med språket utover dette. Han kommuniserer bedre enn de fleste muntlig, og ikke minst er han verdens fineste fyr som «alle» elsker. Usedvanlig smart er han også. Grøsser av tanken på at jeg skulle ha latt han gå på grunn av skrivefeilene hans!! 

Anonymkode: 60142...c7b

Tror ikke du skal se det sånn at fyren blir sablet ned.

Det her handler om preferanser og hva folk vektlegger bare. Denne gangen snakker vi skriftspråk men kan jo være hva som helst egentlig, kjemi, høyde, vekt, stemme, kroppstype..hva som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (21 minutter siden):

Tror ikke du skal se det sånn at fyren blir sablet ned.

Det her handler om preferanser og hva folk vektlegger bare. Denne gangen snakker vi skriftspråk men kan jo være hva som helst egentlig, kjemi, høyde, vekt, stemme, kroppstype..hva som helst.

Jeg mener bestemt at man godt kan gå en liten runde med seg selv dersom man finner det for godt å dømme noen basert på at de har dysleksi. Dette sier null og niks om vedkommendes evner eller intelligens på andre områder, noe flere i denne tråden later til å tro. Blir trist på vegne av både min mann og andre med samme utfordring, som har kjent fordommer som dette på kroppen siden barndommen. Heldigvis er han tykkhudet og kan til og med spøke om det, men det gjelder nok ikke alle.  

 

 

Anonymkode: 60142...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...