Gå til innhold

Jeg får mindre lyst på kjæresten pga. skrivefeilene hans…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert instinkter som sier at det er best å forbli singel så du ikke reproduserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg godt TS! Jeg synes også dårlig språk er utrolig usexy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (12 timer siden):

Ja, det blir liksom ikke det samme når man sier du er seksi,  jeg vil knule og du er så dæjli.

Det er så tørn åff

😄..No trefte du spikkern på hode jes

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vedder på at du finleste innlegget mitt for å se om du kunne ta meg for skrivefeil 😂

Anonymkode: 3f96c...48e

jeg fant skrivefeil :P  det er flaut det.. 

Anonymkode: c9b3d...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg, TS. Noen småfeil her og der bryr meg ikke, men om det blir veldig mange skrivefeil så har det plaget meg såpass mye at jeg har mistet lysten på den andre personen. Synes det er forskjell på noen kommafeil, og/å, da/når og noen skrivefeil her og der, og når det blir gjennomgående mange store feil i hver eneste setning. 

Velldi iriterende å lite sexy når ale setninger blir sån her. Føler da at man skriver med en fjortiss og ikke et voksent menneske. 

Anonymkode: be030...a69

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg. Er der selv bare fht skriving på dialekt. Det er så grusomt 🤢

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg forstår deg veldig godt jeg! Som mann synes jeg også det er turn-off med orddeling- og særskrivingfeil hos kvinner jeg chatter med.

Anonymkode: e0799...8d4

Enig. Jeg forstår også TS godt. Det gjør vondt i øynene, og det er fryktelig turn off med dårlige skriveegenskaper generelt. 

Anonymkode: 0dfdc...3bd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg klarer ikke å overse skrivefeilene hans, og synes det er så sinnsykt turnoff. Han klarer ikke orddeling, skriver blant annet «kjempe fin», «brett spill», «påske krim». Ikke bare det, men skriver andre ord feil som «overaskelse», «morro», «nettop», «soffa» osv. Han er noen år eldre enn meg, har en master og er i fulltidsjobb.

Jeg prøver å vise han hvordan man faktisk skriver dette ved å gjenta hans ord i meldingene, som for eksempel: «Ja, det er koselig med overraskelser. Har nettopp lagt meg i sofaen». Men virker som han ikke catcher det. Jeg pleier ikke å irritere meg over det hvis andre gjør det, men jeg blir sikkert irritert og skuffet hver gang han gjør det. Er det kanskje fordi jeg ikke er så forelsket i ham som jeg vil være? Klarer ikke å overse dette selvom jeg prøver…

Anonymkode: 3f96c...48e

Du mistet all all troverdighet med "catcher".

Du får forlate han og la han finne noen andre som ikke er så vanskelig.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger at du har skrivefeil i eget innlegg, TS 😅

Jeg hater andres skrivefeil, men jeg har iblant noen selv også. Noen ganger slurvefeil, noen ganger da/når, en sjelden gang går jeg tilbake til barnlige vaner, med ord jeg enda ikke hadde lært å skrive skikkelig. Typisk orddelingsfeil her og der. F.eks værsågod. Mi datter skrev versegod ei god stund før hun lærte det riktig. Det er slik vi uttaler uttrykket her. 

Jeg synes det er vel så ille å lese om ting som kan være korrekt, men som jeg anser som sløvt. Bruken av han/ham. Han gjorde noe, noen gjorde ham noe. De/dem. Blir som hun og henne, ikke alle klarer å skille på det heller, og det er vel ikke lov. Punktum og komma! Utropstegn! Aaaarh, for et liv! Hvorfor må sånt irritere? Det er så meningsløst, og så har jeg garantert feil her og der, jeg også (men det er ikke irriterende). 

Jeg har for øvrig litt talefeil i stedet for, da jeg både sliter med å finne riktig ord og iblant med å utforme dem korrekt. Har med en lett hjerneskade å gjøre (mer riktig migrene, men det er ingen som tenker at det er et "vanlig" symptom, og det er det for så vidt ikke heller). Jeg skriver dødsbra til sammenligning. Hvem virker dummest, den med talevansker eller den med skrivefeil? Bah, jeg er en loser... 

Anonymkode: 40ab1...438

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er usexy. Selv avviste jeg date nr 2 med en fyr som snakket med en veldig bondsk dialekt som sikkert kunne vært sjarmerende i seg selv, men som bidro til at han fremstod som en huleboer på grunn av måten han ordla seg på (jeg tror også latteren var avgjørende her, veldig "hø hø hø"). Det var veldig mye annet som klaffet, men jeg har ikke huleboer-fetish... Neida, men jeg klarte bare ikke finne ham tiltrekkende på grunn av måten han snakket på, selv om jeg rent rasjonelt tror han var langt smartere enn han fremstod. Samboeren min nå derimot, skriver ofte meldinger med mye stavefeil og rare ordvalg (trolig pga bl.a. dysleksi). Særlig hvis det er mindre viktige meldinger skrevet i farta, og det må være lov å slappe av og ikke lese korrektur på alle små meldinger. Dersom det er litt mer viktig kommunikasjon, altså at vi har en reell dialog, så er det tydelig at han etterstreber å kommunisere godt. Kanskje hadde skrivefeilene vært en turn-off hvis jeg ikke hadde andre måter å vite at han er en intelligent og oppegående mann.

Kommunikasjon er jo ikke bare utveksling av fakta. Hvis man slurver masse (og unødvendig?) når man skriver med noen så kan jo det hinte om at man kanskje ikke bryr seg så mye. Og hvis man bruker veldig ulik kommunikasjonsstil så kan det fort oppleves som en "godag mann økseskaft" samtale selv om man innholdsmessig prater om det samme. Da er det vanskelig å slappe helt av eller føle reell tilknyttning, synes jeg.  

Kan det hende dette handler om verdiene dine også? Hvis du tenker rettskriving er basalt for folk med høyere utdanning, så tenker du kanskje underbevisst at folk som ikke bryr seg om rettskriving heller ikke bryr seg om andre ting som du også assosierer med høyere utdanning? Som evne til kritisk tenking, åpenhet, evne til å ta til seg ny informasjon eller drøfte problemstillinger? Eller at du underbevisst antar at folk med høyere utdanning er mer intelligente, og/eller at de er bedre på rettskriving?  Og at det derfor får samboeren din til å fremstå som litt mer huleboer og litt mindre det som er tiltrekkende med høyt utdannede menn?

Anonymkode: 6df24...310

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, syns også det er turnoff. Vet ikke om det er så mye å gjøre med det. Skriv færre meldinger

Anonymkode: 4d369...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt sånne ting er veldig irriterende også 😆

Anonymkode: 4d135...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (6 timer siden):

Du mistet all all troverdighet med "catcher".

Du får forlate han og la han finne noen andre som ikke er så vanskelig.

Uenig.

Det er ikke antallet engelske ord eller fremmedord i en tekst som gjør den god eller dårlig.

Skrevne ord  er kommunikasjon og godt språk kan røre hjertene til mennesker, eller gjøre de fly forbanna..Eller starte en krig, eller avslutte en.

Godt språk er makt..ikke bare makt men den desidert sterkeste makt på jorda.

Dårlig språk er bare avmakt, ubrukelig til annet enn å tegne et dårlig bilde av forfatteren.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soffa meg as 🤣 sku ønske dette va det som va problemet hos min mann 🤣🤣🤣 nei du er et rødt flagg!! Hvis dette plager deg, så har du problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart større dumpegrunn enn høyden eller tissen.

Anonymkode: d3110...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange problemer i livet, så jeg irriterer meg gjerne over veldig små ting som i andre sine øyne sikkert er bagatellmessig. Tror jeg har hatt det for godt med penger og luksus, så nå må jeg ha noen konstruerte feil jeg må febrilsk leite etter i andre. Feil i meg, det bryr jeg meg ikke om. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bvp skrev (18 timer siden):

Kan du skrive norsk da, hvor finner du "turnoff" og catcher" i det norske språk?

Jeg sier ikke at man må skrive som en eldgammel norsk person, jeg sier at han konsekvent skriver feil på enkelte ord. Du er tydeligvis en person ikke catcher poenget i det noen sier.

Anonymkode: 3f96c...48e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (2 timer siden):

Uenig.

Det er ikke antallet engelske ord eller fremmedord i en tekst som gjør den god eller dårlig.

Skrevne ord  er kommunikasjon og godt språk kan røre hjertene til mennesker, eller gjøre de fly forbanna..Eller starte en krig, eller avslutte en.

Godt språk er makt..ikke bare makt men den desidert sterkeste makt på jorda.

Dårlig språk er bare avmakt, ubrukelig til annet enn å tegne et dårlig bilde av forfatteren.

Helt enig.

Anonymkode: 3f96c...48e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner godt at det er usexy. Selv avviste jeg date nr 2 med en fyr som snakket med en veldig bondsk dialekt som sikkert kunne vært sjarmerende i seg selv, men som bidro til at han fremstod som en huleboer på grunn av måten han ordla seg på (jeg tror også latteren var avgjørende her, veldig "hø hø hø"). Det var veldig mye annet som klaffet, men jeg har ikke huleboer-fetish... Neida, men jeg klarte bare ikke finne ham tiltrekkende på grunn av måten han snakket på, selv om jeg rent rasjonelt tror han var langt smartere enn han fremstod. Samboeren min nå derimot, skriver ofte meldinger med mye stavefeil og rare ordvalg (trolig pga bl.a. dysleksi). Særlig hvis det er mindre viktige meldinger skrevet i farta, og det må være lov å slappe av og ikke lese korrektur på alle små meldinger. Dersom det er litt mer viktig kommunikasjon, altså at vi har en reell dialog, så er det tydelig at han etterstreber å kommunisere godt. Kanskje hadde skrivefeilene vært en turn-off hvis jeg ikke hadde andre måter å vite at han er en intelligent og oppegående mann.

Kommunikasjon er jo ikke bare utveksling av fakta. Hvis man slurver masse (og unødvendig?) når man skriver med noen så kan jo det hinte om at man kanskje ikke bryr seg så mye. Og hvis man bruker veldig ulik kommunikasjonsstil så kan det fort oppleves som en "godag mann økseskaft" samtale selv om man innholdsmessig prater om det samme. Da er det vanskelig å slappe helt av eller føle reell tilknyttning, synes jeg.  

Kan det hende dette handler om verdiene dine også? Hvis du tenker rettskriving er basalt for folk med høyere utdanning, så tenker du kanskje underbevisst at folk som ikke bryr seg om rettskriving heller ikke bryr seg om andre ting som du også assosierer med høyere utdanning? Som evne til kritisk tenking, åpenhet, evne til å ta til seg ny informasjon eller drøfte problemstillinger? Eller at du underbevisst antar at folk med høyere utdanning er mer intelligente, og/eller at de er bedre på rettskriving?  Og at det derfor får samboeren din til å fremstå som litt mer huleboer og litt mindre det som er tiltrekkende med høyt utdannede menn?

Anonymkode: 6df24...310

Veldig enig i det du skriver. Og ja, jeg tror hans måte å skrive på gjør at han fremstår uintelligent. Jeg mener ikke at jeg er spesielt intelligent, men at jeg tiltrekkes mot menn som er smartere enn meg og kanskje den måten han skriver på gjør at jeg tenker han ikke er en av dem…

Anonymkode: 3f96c...48e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.40):

Jeg forstår deg veldig godt jeg! Som mann synes jeg også det er turn-off med orddeling- og særskrivingfeil hos kvinner jeg chatter med.

Anonymkode: e0799...8d4

Nei . Du tuler. Tøyse kåpp . 

Anonymkode: 211f4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...