Gå til innhold

Jente i klassen til mitt barn har med varmmat som frister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes bare det er ukultur, en klasse er jo gjerne en smeltedigel av forskjellige barn og da bør jo noe kunne være likt uten at andre skal ekskluderes. Og hvis det er slik at den jenta ikke "liker" brødskiver så bør hun kanskje lære seg det at man ikke alltid kan få det man vil ha ...?

Anonymkode: aa24b...d71

Det er på ingen måte ukultur. Men for all del, gjør deg selv til den forelderen som andre foreldre vil lure på om har sosiale antenner. 

Anonymkode: 16b9e...5ea

  • Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes bare det er ukultur, en klasse er jo gjerne en smeltedigel av forskjellige barn og da bør jo noe kunne være likt uten at andre skal ekskluderes. Og hvis det er slik at den jenta ikke "liker" brødskiver så bør hun kanskje lære seg det at man ikke alltid kan få det man vil ha ...?

Anonymkode: aa24b...d71

Det synes jeg datteren din også skal

Anonymkode: e2355...42c

  • Liker 42
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei! Lurer på om det er vanlig at man kan foreslå felles regler for matpakker i klassen til barna ? Jeg har egentlig ikke peiling, for det er første gang jeg har barn på skolen. 

Uansett, det er ei annen jente som dattera mi sitter ved siden av. Dattera mi forteller at de siste ukene har hun fått ha med varm mat i termos, og det er mat som datteren min vil smake på fordi det "lukter kjempegodt". Ris og kylling etc, taco, mat fra dems kultur.. men hun vil ikke dele eller la andre få smake. 

Jeg veit mora er aleine, så mulig hun ikke gidder å lage vanlig matpakke lenger, eller har tid, men hva skjedde med vanlig brødskiver? 

Er det egentlig greit å ha med varmmat som skal lukte utover hele klasserommet?  

Jeg har ikke mulighet til å sende med middager, da vi lager porsjoner og har oftest matkasser. Det vet datteren min veldig godt.

Skal ikke barn lære seg at varmmat hører middagen til og ikke i lunsjen hvor det er vanlig at man spiser kald mat eller brødskiver? De har jo tydeligvis klart det hittil, så hvorfor skal de komme med varmmat nå...

 

 

 

Anonymkode: aa24b...d71

Tenkt på at brødskiver kanskje ikke er vanlig i dems kultur? 

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller du kan slutte å lage kjip, usunn mat for ungen din. Brødskiver er næringsfattig og kjedelig mat. 

Anonymkode: ec571...4e4

Jeg lager jo helt vanlig mat som hun har fått servert fra barnehagen av. Brødskive med et fint utvalg av tubeost eller brunost eller leverpostei eller salami og frukt og grønt ved siden av 😊 enkelt og greit og sunt.

Å ha med ris er jo ikke mye sunnere .

Anonymkode: aa24b...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Lurer på om det er vanlig at man kan foreslå felles regler for matpakker i klassen til barna ? Jeg har egentlig ikke peiling, for det er første gang jeg har barn på skolen. 

Uansett, det er ei annen jente som dattera mi sitter ved siden av. Dattera mi forteller at de siste ukene har hun fått ha med varm mat i termos, og det er mat som datteren min vil smake på fordi det "lukter kjempegodt". Ris og kylling etc, taco, mat fra dems kultur.. men hun vil ikke dele eller la andre få smake. 

Jeg veit mora er aleine, så mulig hun ikke gidder å lage vanlig matpakke lenger, eller har tid, men hva skjedde med vanlig brødskiver? 

Er det egentlig greit å ha med varmmat som skal lukte utover hele klasserommet?  

Jeg har ikke mulighet til å sende med middager, da vi lager porsjoner og har oftest matkasser. Det vet datteren min veldig godt.

Skal ikke barn lære seg at varmmat hører middagen til og ikke i lunsjen hvor det er vanlig at man spiser kald mat eller brødskiver? De har jo tydeligvis klart det hittil, så hvorfor skal de komme med varmmat nå...

 

 

 

Anonymkode: aa24b...d71

Nei vet du hva alt folk skal blande seg i. Skjerp deg. Er ikke sikkert de spiser så mye brødmat hjemme så skal de plutselig måtte endre det pga deg og  dattera di?  Du får lære dattera di at livet er ikke rettferdig. Hun kan ikke få det selv om hun andre har det.  Hadde du foreslått det i klassen til sønnen min så hadde jeg spurt rett ut om du skal drive å blande deg i hva andre har på handlelisten sin, eller om du bare gjør det for å lage kvalme..  Da får dere heller slutte med matkasser eller lage en liten porsjon mer så hun kan få med seg. Er det mer rettferdig at hun skal måtte endre handlelisten sin enn at du gjør det?? 

Anonymkode: d1994...8ed

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, denne tråden er bekreftelse på alt alle sier om at dagens foreldre beskytter barna for negative opplevelser og dermed skaper skjøre snøflak.

Anonymkode: aeb83...372

Nei, syns ikke selve tråden bekrefter det. De fleste her tenker tross alt at barn må lære seg at man er forskjellig og får forskjellige ting. 

Anonymkode: d71b5...a6c

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lager jo helt vanlig mat som hun har fått servert fra barnehagen av. Brødskive med et fint utvalg av tubeost eller brunost eller leverpostei eller salami og frukt og grønt ved siden av 😊 enkelt og greit og sunt.

Å ha med ris er jo ikke mye sunnere .

Anonymkode: aa24b...d71

Tubeost og leverpostei som er så ultraprosessert som mulig?

Anonymkode: e2355...42c

  • Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Lurer på om det er vanlig at man kan foreslå felles regler for matpakker i klassen til barna ? Jeg har egentlig ikke peiling, for det er første gang jeg har barn på skolen. 

Uansett, det er ei annen jente som dattera mi sitter ved siden av. Dattera mi forteller at de siste ukene har hun fått ha med varm mat i termos, og det er mat som datteren min vil smake på fordi det "lukter kjempegodt". Ris og kylling etc, taco, mat fra dems kultur.. men hun vil ikke dele eller la andre få smake. 

Jeg veit mora er aleine, så mulig hun ikke gidder å lage vanlig matpakke lenger, eller har tid, men hva skjedde med vanlig brødskiver? 

Er det egentlig greit å ha med varmmat som skal lukte utover hele klasserommet?  

Jeg har ikke mulighet til å sende med middager, da vi lager porsjoner og har oftest matkasser. Det vet datteren min veldig godt.

Skal ikke barn lære seg at varmmat hører middagen til og ikke i lunsjen hvor det er vanlig at man spiser kald mat eller brødskiver? De har jo tydeligvis klart det hittil, så hvorfor skal de komme med varmmat nå...

 

 

 

Anonymkode: aa24b...d71

Er dette en tulletråd? Ærlig talt. Tenker du at skolen skal bestemme likt innhold i alle sine matpakker????? Dette er så tullete at jeg nesten ikle orker å svare, men det korte svaret, er vel at denne jenta er heldig som får med seg noe annet enn tørre skiver. Prøver å få tip det en del her hjemme også. Raskere å lage matpakker, ungene liker der bedre, og det for variasjon og mye lærling. 

Anonymkode: 4b738...1fe

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (1 minutt siden):

Tenkt på at brødskiver kanskje ikke er vanlig i dems kultur? 

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes bare det er ukultur, en klasse er jo gjerne en smeltedigel av forskjellige barn og da bør jo noe kunne være likt uten at andre skal ekskluderes. Og hvis det er slik at den jenta ikke "liker" brødskiver så bør hun kanskje lære seg det at man ikke alltid kan få det man vil ha ...?

Anonymkode: aa24b...d71

Så det at en skal lære at en ikke alltid kan få det man vil ha skal ikke gjelde datteren din da? Hvis du ikke gidder å lage varmmat til datteren din (og det er helt ok, i tidsklemma ville hvertfall ikke jeg giddet det😂), så må dette gå begge veier. 

Anonymkode: 1a794...c80

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Vanlig mat for nordmenn. Mine franske foreldre fikk litt sjokk når de fant ut barn spiste brødskiver med ost hver eneste dag! Hvorfor er brødskiver så mye bedre?

Anonymkode: e2355...42c

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sender vel sikkert med dattera rester fra middag noen dager. Er bedre at det blir spist enn at det kastes, eller ligger i kjøleskapet og råtner. At du har porsjoner og matkasser, er jo kun din egen feil. Du får lage varmmat til dattera di da, hvis du synes det er urettferdig. Alternativt kan du jo la vær å bry deg om hva andre har sendt med ungen sin til lunsj. Vær glad ungen får mat. 

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Det kan være mange grunner til det. 

Anonymkode: d5d24...e26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud….

Anonymkode: 87908...05c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes bare det er ukultur, en klasse er jo gjerne en smeltedigel av forskjellige barn og da bør jo noe kunne være likt uten at andre skal ekskluderes. Og hvis det er slik at den jenta ikke "liker" brødskiver så bør hun kanskje lære seg det at man ikke alltid kan få det man vil ha ...?

Anonymkode: aa24b...d71

Da bør vel heller datteren din lære seg at hun ikke kan få alt hun vil ha ts.. Norge er den eneste landet der folk spiser så mye brød.  Er også mange familier som velger å ikke gjøre det. Så skal de bli tvunget pga sånne som deg? Tåpelig. 

Anonymkode: d1994...8ed

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Varm mat er også vanlig mat. Varm mat metter lengre enn brødskiver. 

Anonymkode: 2ebeb...622

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Vanlig mat? 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes bare det er ukultur, en klasse er jo gjerne en smeltedigel av forskjellige barn og da bør jo noe kunne være likt uten at andre skal ekskluderes. Og hvis det er slik at den jenta ikke "liker" brødskiver så bør hun kanskje lære seg det at man ikke alltid kan få det man vil ha ...?

Anonymkode: aa24b...d71

Det du driver med er en ukultur. Min datter får ikke det, så da skal ikke din det heller. Makan til tull. 

Anonymkode: d1994...8ed

  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror mora er norsk men det er noe miksa der. Men jeg veit ikke, synes det bare blir litt spesielt å ikke kunne ta med vanlig mat.

Anonymkode: aa24b...d71

Så det at dere har matkasser og ikke har middagsrester, skal gå utover en hel klasse? 

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo null problem å bestille 1-2 større porsjoner matkasser.

Anonymkode: aeb83...372

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...