Gå til innhold

Det vil ikke finnes nordmenn om 500 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er definisjonen av en person som sier det han tror gir han selv fordeler, og som driter i alt annet. Det gode har ingen betydning. Det som betyr noe er deg og din egen vinning. 

Anonymkode: 76120...3fb

Hvorfor skal jeg bry meg om det som skjer om 500 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det skulle ende opp med å stemme: Hva så?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket vårt er allerede under store endringer, og det er forsåvidt ikke noe nytt heller. Språket har alltid vært under endringer, og det er årsaken til at vi og dem på Island ikke snakker samme språk. Dette er en naturlig utvikling som alltid har skjedd, og antagelig kommer til å skje enda kjappere fremover, på grunn av internasjonalisering, Internett og reising. 

Utvikling vil fortsette, på mange felt, og vil forandre vårt samfunn og vår kultur, uansett. Slik som dette også alltid har skjedd. Nordmenn for bare et par generasjoner tilbake ville ikke kjent igjen norsk kultur, i forhold til egen tid. Helt normalt! Alltid skjedd, vil skje videre. 

Blandingen av gener og kultur har også alltid skjedd og vil skje videre. Dere som vil bevare norsk, hva vil dere egentlig bevare? Alt er i konstant endringer uansett, og om du nå ble lagt i dvale og vekket opp igjen om 100 år ville du følt samfunnet som fremmed for deg. Uansett om all innvandring opphørte. Samfunnet er til og med fremmed for oss som ble født på 70 tallet på mange måter. Dem født enda tidligere halter enda mer etter. Vi halter etter en utvikling som ofte går fortere enn vi klarer å henge med i, mer drevet av ny teknologi enn innvandring. 

Det er ingen måter å stoppe utvikling på. Den skjer konstant. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei "alle" har blitt så egoistiske og skal bare dyrke seg selv langt inn i alderdommen så da blir det færre og færre barn født da.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår det, men sånn er kroppen. Vi får håpe at den heller tilpasser seg og nå er vi jo uansett så skånet av naturen med teknologi uansett. 

Hvorfor skal vi starte en revolusjon? Jeg er glad i Norge og norske folk, men det er fine gener over hele verden. Og for å være ærlig ville jeg heller ha hatt en hud som tåler solen bedre enn denne når jeg uansett mangler d vitamin, om jeg fikk velge. (Bruker den lyseste sminke tonen, og mange merker er ikke lyse nok en gang, så jeg burde jo teknisk sett ikke vært i denne posisjonen. Er i sola, men bruker solkrem, er det problemet?)

Vet ikke om mennesker med andre gener enn nordiske syns vinteren er tyngre enn det de som har gener som er mer tilpasset den gjør uansett? Har ikke hørt noen nevne noe. 

Anonymkode: 7cadd...dac

Hva mener du egentlig med: sånn er kroppen? Er det noe spesielt med din kropp du ønsker å fortelle oss om?

Vi kan potensielt starte en revolusjon dersom vi ikke ønsker å bli en minoritet eller forsvinne grunnet innvandring. Det er en fysisk mulighet, selv om jeg ikke ønsker det.

Menneskets natur er forferdelig. Mennesket har en tendens til å samle seg i grupper for å få fordeler. De skal ta fra de som er annerledes og undertrykke utgruppen. Dette vil norske varn lide under i generasjoner. Med mobbing, hat, vold.

Jeg kan ikke si noe om hvorfor du sliter med d vitamin mangel, men at du maler deg i tryne med sminke kan være en del av grunnen eller for mye solkrem. 

Det er for øvrig ingen tvil om det jeg skriver relatert til tilpasning til miljøet her i nord. 

Anonymkode: 76120...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg leste at det ikke vil finnes etniske nordmenn om 500 år på grunn av lave fødselsrate.  

Da er det bare å gi faen i å beskytte norsk språk og kultur.  Vil uansett forsvinne

Anonymkode: 75be9...a6f

Språket er jo blitt ganske amerikansert. vi har adoptert masse nye tradisjoner som halloween, valentines day osv. Og veldig mange jeg kjenner er ikke helt norske. Noen er kvart sitt og datt, so what? 

Anonymkode: f7b18...33d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke brydd meg mindre. 

Utvikling har alltid skjedd og utvikling vil heldigvis fortsette å skje. At befolkningsveksten på kloden har bremset litt selv om den enda stiger er bare fordelaktig for oss mennesker. Vi lever på en presset jordklode som det er. Så at utviklingsland som blant annet Norge har hatt en minskende fødselsrate ser jeg ikke på som skremmende i det hele tatt men som et stort gode slik verden er nå. 

Vi har blitt ekstremt globalisert og det ser jeg på som utelukkende posetivt, vi låner og tar i fra andre kulturer hver eneste dag og kommer til å fortsette med å gjøre det. At nordmenn ikke sitter på sin bittelille tue og durer på med "nordmenn for Norge-Norge for nordmenn" lengre er også helt rett og rimelig. Vi lever på en klode og kommer til å leve på en klode lenge og vel. Skremselspropaganda biter ikke på litt engang sånn sett.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig en nordmann? Det er ganske mange som har forfedre fra andre land i en eller flere av røttene/greinene. Og jo lengre bak man går, jo flere blir det. 

Ifølge dna er jeg 88% skandinavisk, så enda mindre prosent norsk. Så å blande inn folk fra andre land ser jeg ikke på som noe nytt og farlig. Hverken for folket eller kulturen og tradisjonene. 

Hva er egentlig norsk kultur? Det er egentlig ikke noe særlig å snakke om. Det er der vi har gjort det til, og gjør det til fremover. Norge i seg selv er ganske sammensatt. Hadde vi vært et selvstendig rike i "alle" år hadde vi kanskje hatt en tydeligere norsk kultur som kanskje var mer samlende og nasjonal enn det vi har i dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er uansett et muslimsk land innen 2060 hvis ikke vi nordmenn våkner opp

Endret av Sommer2464
Bedre formulering
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (34 minutter siden):

Norge er uansett et muslimsk land innen 2060 hvis ikke befolkningen våkner opp

Jeg anser det egentlig som mer sannsynlig at færre muslimske land vil være veldig muslimske om et par generasjoner. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (59 minutter siden):

 

Dere som vil bevare norsk, hva vil dere egentlig bevare?

 om du nå ble lagt i dvale og vekket opp igjen om 100 år ville du følt samfunnet som fremmed for deg. Uansett om all innvandring opphørte. Samfunnet er til og med fremmed for oss som ble født på 70 tallet på mange måter. 

Dette er så sant. Men ja hva mange vil bevare er vel typiske norske verdier og holdninger. Men ellers er mye av norsk kultur amerikansert og jeg hadde vært mer bekymret for det. Når barn blir kledd i bikini, alle plutselig skal ha babyshower og ja, vi kopierer jo mye der. 

Anonymkode: f7b18...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (1 time siden):

Nei "alle" har blitt så egoistiske og skal bare dyrke seg selv langt inn i alderdommen så da blir det færre og færre barn født da.. 

Selvrealisering står sterkt nå ja men håper ikke du mener det er egoistisk å ikke få barn. En eks sjef mente det var egoistisk å ikke adoptere. Er ikke egoistisk å ikke ønske seg noe man ikke har lyst på. Vi har hund med mener ikke folk som ikke vil ha hund er ego. 

Anonymkode: f7b18...33d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere innpå her får føde så det spruter da, hvis det er svaret. Jeg orker ikke det. Jeg liker å slappe av i ro og fred. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (52 minutter siden):

Kunne ikke brydd meg mindre. 

Utvikling har alltid skjedd og utvikling vil heldigvis fortsette å skje. At befolkningsveksten på kloden har bremset litt selv om den enda stiger er bare fordelaktig for oss mennesker. Vi lever på en presset jordklode som det er. Så at utviklingsland som blant annet Norge har hatt en minskende fødselsrate ser jeg ikke på som skremmende i det hele tatt men som et stort gode slik verden er nå. 

Vi har blitt ekstremt globalisert og det ser jeg på som utelukkende posetivt, vi låner og tar i fra andre kulturer hver eneste dag og kommer til å fortsette med å gjøre det. At nordmenn ikke sitter på sin bittelille tue og durer på med "nordmenn for Norge-Norge for nordmenn" lengre er også helt rett og rimelig. Vi lever på en klode og kommer til å leve på en klode lenge og vel. Skremselspropaganda biter ikke på litt engang sånn sett.

 

svartkatt skrev (48 minutter siden):

Hva er egentlig en nordmann? Det er ganske mange som har forfedre fra andre land i en eller flere av røttene/greinene. Og jo lengre bak man går, jo flere blir det. 

Ifølge dna er jeg 88% skandinavisk, så enda mindre prosent norsk. Så å blande inn folk fra andre land ser jeg ikke på som noe nytt og farlig. Hverken for folket eller kulturen og tradisjonene. 

Hva er egentlig norsk kultur? Det er egentlig ikke noe særlig å snakke om. Det er der vi har gjort det til, og gjør det til fremover. Norge i seg selv er ganske sammensatt. Hadde vi vært et selvstendig rike i "alle" år hadde vi kanskje hatt en tydeligere norsk kultur som kanskje var mer samlende og nasjonal enn det vi har i dag. 

Jeg synes det er interessant med folk som har slike meninger som dere. Hvorfor tenker dere som dere gjør. Hvorfor et det som skader oss greit? Hvorfor betyr ikke norske barn noe som helst? Vi vet konsekvensene av hva som skjer. Likevel skal det være greit.

Den eneste konklusjonen jeg kommer til er at hjernene deres lurer dere. Siden den er enklere og mer behagelig å tenke som dere gjør. Lurer hjernene dere til å bare fortsette som før. Det skaper mindre stress og er kanskje en fordel for dere pr i dag.

All ære til heltene som tenker selv og tillater seg stress for det større gode!

Anonymkode: 76120...3fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke sånne utsagn, vi er alle afrikanere om man skal dra det langt nok🤷‍♀️

Anonymkode: 553b9...955

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke sånne utsagn, vi er alle afrikanere om man skal dra det langt nok🤷‍♀️

Anonymkode: 553b9...955

Reis til Afrika da og se om de er enige med deg. De kommer ikke til å se på deg som en del av den gitte folkegruppen. De kommer til å ha mer omtanke for hverandre enn deg. De kommer til å bry seg mer om de som er nærmere i slekt enn deg.

Slutt å lev i en fantasiverden. Se på hvem folk har omtanke for, så ser du hva de ulike gruppene er. Det er bare vi som dessverre er blitt så ødelagt av tiår med påvirkning og fornærmelser (derav lavere selvfølelse) at vi verdsetter andre grupper mer enn vår egen. Ikke ødelegg for norske barn.

Anonymkode: 76120...3fb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er så sant. Men ja hva mange vil bevare er vel typiske norske verdier og holdninger. Men ellers er mye av norsk kultur amerikansert og jeg hadde vært mer bekymret for det. Når barn blir kledd i bikini, alle plutselig skal ha babyshower og ja, vi kopierer jo mye der. 

Anonymkode: f7b18...33d

Ja hva er da typiske norske verdier og holdninger? Og er de gode? 

Er mange ting ved norske verdier og holdninger som ikke er noe særlig også, og ensomhet og frustrasjon synes å spre seg i vårt samfunn. Personlig vil jeg påpeke at man liksom skal klare seg selv og ikke bry seg særlig, eller bry andre, som negative holdninger og verdier mange andre kulturer har bedre holdninger og kulturer angående. 

Barn i bikini og at man tar til seg feiringer kan vel ikke være det verste som skjer? Hva med fellesskap, ensomhet og psykisk helse? Er de norske holdninger og verdier fantastiske her? Relasjoner i familie og til naboer, har vi noe veldig bra å ivareta her? 

Dugnadsånden blir ofte dratt frem, men hvor mange nordmenn deltar egentlig i slikt? Ildsjelder ender ofte opp med å brenne seg ut, og det er vel ikke fordi folk stiller så ivrig opp generelt? 

En holdning og verdi jeg setter stor pris på i Norge er at barn leker. Får leke. Utvikling av teknologi endrer imidlertid gradvis lek også, og det kommer egentlig ikke av innvandring eller raseblanding. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (31 minutter siden):

Jeg anser det egentlig som mer sannsynlig at færre muslimske land vil være veldig muslimske om et par generasjoner. 

Hva baserer du det på all den tid islam er den soleklart mest voksende religionen i verden? Hva konkret er det som skal stoppe veksten?

(Jeg har ikke noe til overs for den forrige raskest voksende religionen, med sin misjonering, for å si det sånn, men er nysgjerrig på hva som gjør at utbredelsen av islam plutselig skulle snu).

Anonymkode: dbdf1...9ab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nordmenn lager ikke barn med nordmenn så hva forventer dere? 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva baserer du det på all den tid islam er den soleklart mest voksende religionen i verden? Hva konkret er det som skal stoppe veksten?

(Jeg har ikke noe til overs for den forrige raskest voksende religionen, med sin misjonering, for å si det sånn, men er nysgjerrig på hva som gjør at utbredelsen av islam plutselig skulle snu).

Anonymkode: dbdf1...9ab

Islam og profeten Mohammed er en tro som er veldig lett å kritisere. Fordi Muhammed gjorde så mye umoralsk. Den eneste grunnen, tenker jeg, til at troen eksisterer i dag er kombinasjonen av nedtrykking av kvinner og ekstrem vold/drap mot kritikere. Med en gang muslimer lærer om islam vil de miste troen ganske kjapt.

Så om lederne innen islam mister kontrollen over hva som blir sagt, forsvinner islam.

Anonymkode: 76120...3fb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...