Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke fattig, men skal ikke gjøre noe spesielt i påsken. Kose oss hjemme. Spise oss feite på påskegodis. Gå tur. Lage mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes denne tråden viser noe jeg opplever som litt gjennomgående, iaf på KG. At de som har god råd/nok penger synes livet er helt fint uten å leve over evne. Mao, er like fornøyde med livet selv om man ikke bruker penger på en dyr ferie. Velger å la være fordi det ikke er noe stort behov. Mens de som kaller seg selv fattige, og av en eller annen grunn ikke føler de har nok, de er deprimerte fordi de ikke kan reise til karibien på 5 dagers påskeferie. Har alltid lurt litt på om ting kan bli litt hva man gjør det til, og at en dårlig innstilling til livet generelt øker risikoen for å ende opp med mindre penger enn man trenger. Kjenner fler som har hatt sykt uflaks med helsa, men som allikevel har funnet løsninger i sitt liv som gjør at de lever mer som de ønsker og er fornøyde med livet sitt. Så er heller ikke slik at alle som har helseproblemer og er på aap eller uføre sitter og sutrer fordi de ikke kan reise til karibien i påsken. Langt derifra. 
 

så mye handler om innstilling og evne til å forstå at man virkelig er sin egen lykkes smed her i livet. Og lykken finnes egentlig ikke i penger, den finnes inni oss. Men man må slutt å se seg selv som et offer, og slutte å sammenlikne seg med andre og leve i misunnelse. Det kan man velge uansett hvor mange kroner det står i banken. 

Anonymkode: 84d24...0a6

Kanskje det rett og slett handler om frihet. De som har nok penger har frihet til å reise hvis de vil, men de som er fattige ikke har det. Endel av de som er uføre f.eks har godt av å komme seg til varmere strøk pga sykdommen sin, og hvis man da ikke får muligheten fordi trygden ikke strekker til i hverdagen engang så må det sikkert føles veldig deprimerende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 20.54):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Høres kanksje ikke ut som om det er selve reisen du skulle vært på, men at du er på en «feil» plass i livet og trenger en forandring. Prøv å finne tilbake gleden, tenk over hva som må til for at DU skal ha det bra i livet og prøv å gjøre det som gir deg glede. Håper du snart får ut i arbeidslivet igjen! En utenlandsreise kan gjøre godt, men er ikke avgjørende for å ha en fin påske.. som mange skriver her så er de alle fleste hjemme. Vi skal selv være hjemme noen dager og så er vi heldige og har en slektning vi får låne en enkel hytte av i samme kommune. 

Anonymkode: 4f4fa...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være på hytta til foreldrene mine hele uka.

Anonymkode: 78be7...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå lange turer med hunden på steder jeg i hverdagen ikke rekker å gå, se noen filmer, slappe av. Så skal jeg en av dagene ha bål i hagen, grille pølser, drikke et par øl og ha påskequiz med 2 venninner.

Anonymkode: 13383...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere ikke forskjellen på å velge selv å være hjemme, selv om dere har god råd og det å være fattig å aldri ha råd til noen ting??

Anonymkode: 44fde...48a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reise noe sted i påsken? De som har hytte i familien reiser der, resten blir hjemme. Kjenner ytterst få som reiser utenlands i påsken. Fleste er nok hjemme å nyter fridagene.  Har ikke hatt råd til utenlandsferie på mange år. 

Endret av PurpleTuliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer å jobbe og å være hjemme, ikke fordi jeg ikke har økonomi til åreise men fordi jeg vil ha økonomi til å leve godt hver dag. Denne trangen til å brukepenger på å farte verden rundt ligger heldigvis ikke for meg, jeg trives med de nære tingene, de som er gratis, som tid med familie og venner, tid til å gjøre ting jeg normalt ikke gjør som å sove litt lengre, gå en lengre fjelltur eller rusle i fjøra fordi jeg har lyst, lese den boken som har ventet en stund, se den serien som jeg ikke har fått sett, lytte til den podkasten osv. og unngå alle de som er stresset og skaper uggen stemning på vei til og fra ett eller annet "paradis" de betaler en formue for som de kan "skryte av" til folk som ikke bryr seg.. 

Anonymkode: c6c7f...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg på tur med tantebarna mine. Vi går på tur i skogen, leker og har det gøy. Forhåpentligvis griller vi litt og sånt

Har også planer om en litt lengre skogstur med ei venninne hvor det også blir grilling og forhåpentligvis kos og skravling i sola

Bortsett fra det så blir det påskekrim både i bokformat og på tv, puslespill, brettspill med samboeren min. Blir å kjøpe inn litt smågodt og fylle påskeeggene her. Ingen av oss er så begeistret for smågodt så det blir uansett ikke så mye

Har reist mye til utlandet i mitt liv, men aldri i påsken, jula, sommerferien og andre «vanlige» tidspunktet å reise på

Anonymkode: 525d8...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fattig!

Hjemme noen dager og på besøk hos familie noen dager. Bruker nok ikke mer penger enn normalt.

De fleste jeg kjenner skal enten være hjemme eller på familiehytte. Svært få som jeg kjenner som skal ut av landet!

Ikke vær så opptatt av hva alle andre skal. Gjør det du kan for å kose seg! Mange fine turer i nærområdet som ikke koster penger!

Anonymkode: fc078...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det gjør det. Vi er ikke fattige men har naboer som lever ok, noen eier eget hus men er ufør og noen har lite nettverk, andre dårlig råd etc. Her i gata tar vi kaffen med ut og benker oss sammen så samt det er ok vær og så skaper vi fine dager for hverandre.

Anonymkode: 70b73...4c9

Hvor bor du. Flytter dit jeg 😍

Anonymkode: c797c...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri reist bort i påsken, våren er jo den beste tiden å være i hagen. Vi skal ta noen små dagsturer til kysten, ellers henge hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fattig, men skal også være hjemme. Hva er galt med det?

Borte bra, hjemme best!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alldri reist bort i påsken , fjellet og Ski er ikke noe for meg , snø og vinter har det vært nok av 😀Å reise til varmere strøk passer dessverre ikke min lommebok , men koser meg hjemme å håper på det går Ann og sitte litt i solveggen og kjenne sola varme , så skal ordne på terrassen og kose meg , drittvær så blir det innekos og strikking å serier på tv .For meg er alle dager like da jeg er ufør , men prøver på og kose meg uansett , har en liten hund som elsker turer om det er tørt ute , han liker ikke bli våt på beina 🤣prøv og lag deg noen fine dager , alt må ikke koste masse penger .

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra til utlandet ved første mulighet..beklager,  men synes det er skikkelig teit og Harry. Det er ikke verdier jeg vokste opp med, og ingen dto til utlandet da jeg var liten. Påske er Norge, ute, ski, kvikk lunsj.  Jeg finnes ikke misunnelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med barnet mitt. Vi skal ha fri, sløve, dra på svømmehallen osv. 

Anonymkode: 6c45c...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alltid hjemme. Har katt og derfor kan ikke reise 😼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 20.54):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Hva vi skal gjøre i påsken? Vil begynne med å si at jeg ikke kjenner noen under 6 som skal reise til utlandet i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Er alltid hjemme. Har katt og derfor kan ikke reise 😼

Katt og hund kan være med til utlandet. Vi hadde med hunden til utlandet i fjor sommer, og det skal vi også i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Eplejuice123 said:

Å dra til utlandet ved første mulighet..beklager,  men synes det er skikkelig teit og Harry. Det er ikke verdier jeg vokste opp med, og ingen dto til utlandet da jeg var liten. Påske er Norge, ute, ski, kvikk lunsj.  Jeg finnes ikke misunnelig. 🙂

Jeg ser ikke hva som er Harry med å dra til utlandet. Utlandet betyr ikke automatisk fyll i "syden"(nå, det er harry, jeg er enig)

Ikke alle er glad i snø og jeg forstår at etter en lang vinter, mange vil ha noen dager i sol og varme. Personlig, det siste jeg vil se nå er mer snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...