Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig så har vi god råd, men velger å være med familie og nyte naturen. Så akkurat i påsken er det ikke det største skillet mellom fattig og rik 🐣 En av mine rike venninner har nettopp fått brystkreft stadie 4, hun kunne ikke brydd seg mindre om penger akkurat nå. 
 

Nyt livet mens du kan.

Anonymkode: 25977...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir hjemme.  Minste har aktivitetskort,  så blir kanskje en tur på kino eller noe for hen og en venn.

Ellers påskequiz og evt ski/ skogstur i nærområdet med matpakke, kakao og appelsin. Dekorere frokosten med tusj påskemorgen, familiekos.

Anonymkode: 9bbdb...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme. 

Anonymkode: 3c2c8...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme. For min del er det på 40ende året. Kjenner ingen som reiser bort i påsken, er heller ikke vant med at folk gjorde det i oppveksten, da var det i så fall et par som kanskje dro på hytten. Vi skal dog på middag til min mor en dag, men vanligvis er vi bare hjemme og chiller. 

Anonymkode: 049ad...6d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Karibien i påsken? Tror ikke det er normalen altså… de fleste er jo på fjellet eller besøker familie…

greit du kanskje har dårlig råd, men om du virkelig tror alle lever slik du ser dette inni ditt hode så bør du justere litt…

Anonymkode: 84d24...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme selv. Meget god råd. Velger å være hjemme. Hva er galt med å være hjemme? 
 

Anonymkode: 84d24...0a6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forstår dere ikke hva "dere som er fattige" betyr? Hvorfor svarer dere i tråden??

Anonymkode: 2142a...ca6

Syntes hun hadde så høytsvevende ferieønske at jeg tenkte ts ikke er så fattig.. 

Anonymkode: f4519...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syntes hun hadde så høytsvevende ferieønske at jeg tenkte ts ikke er så fattig.. 

Anonymkode: f4519...53e

Hva er greia med alle syke beskyldninger her på KG egentlig? Du vet INGENTING om meg og mitt liv, så bare SLUTT å anta ting. Jeg har aldri vært i Karibien, men kjenner flere andre som har vært der eller som skal dit. Og jeg drømmer om å reise dit selv en gang. Er det lov? Eller er det galt å ha drømmer også? 

Anonymkode: 122d0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er greia med alle syke beskyldninger her på KG egentlig? Du vet INGENTING om meg og mitt liv, så bare SLUTT å anta ting. Jeg har aldri vært i Karibien, men kjenner flere andre som har vært der eller som skal dit. Og jeg drømmer om å reise dit selv en gang. Er det lov? Eller er det galt å ha drømmer også? 

Anonymkode: 122d0...e72

Lag en spleis da, såpass du kommer deg dit, tror det hadde hjulpet på humøret ditt… 

Anonymkode: f4519...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke fattige, men gjør da ingen verdens ting spesielt i påsken. Slapper av og gjør det vi har lyst til. Tur ut i skog og mark eller på fjellet☀️

Anonymkode: 01636...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fattig,men blir hjemme å slapper av. Har barnefri stor del av påsken. Blir bøker,påskeegg,krim på TV og tid med kjæresten❤

Anonymkode: 2aa05...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir fint vær, skal gå masse tur.

Anonymkode: 9d967...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fattig, men heller ikke så rik at jeg kan reise til Karibien i påska. Dvs, jeg kunne sikkert, men hvem vil det I påska? Jeg drar på hytta med mannen og ordner hekken. Ber om pent vær...og blir det dårlig vær finner jeg meg en bok, gjør yoga, spiller spill og koser meg. Jeg har fri!! Bare det er rikdom. Tid og fri til å nyte late dager. 

Anonymkode: fcae8...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bypåske/Hjemmepåske er helt overlegent. Sydentur, Thailand og Karibien for en snau uke høres bare stress og drit ut.

Leie hytte koster jo like mye som å reise til syden så da blir hverdag med kanskje litt mer digg mat, snacks og drikke+ muligens en tur på kino, Peppes eller svømmehall alt etter hva ungene gidder. Kan godt være det blir blir ren hjemmepåske også hvor vi kun tar luftetur på kjøpesenteret eller i sentrum en dag også. Gleder meg til å bare være familien med brettspill, kort og quiz pluss litt påskekrim og filmy.

Anonymkode: dd4e9...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe… Ville ansett det å ha fri og være hjemme i påsken som en ren luksus i seg selv. Har ikke hatt fri hverken i julen, påsken eller noen av skoleferiene utenom 3-4 uker om sommeren noen gang i min tid i arbeidslivet. 

Hjelper fint lite å ha råd ril å reise når man ikke har tid til det. 

Anonymkode: 0f7b2...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også til karibien i påska og drikke champagne 😭

Anonymkode: 545d3...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lag en spleis da, såpass du kommer deg dit, tror det hadde hjulpet på humøret ditt… 

Anonymkode: f4519...53e

Er det gøy å gå inn i en tråd bare for å kverulere? Du kan umulig ha det bra med deg selv.. kanskje finne på noe annet? 

Anonymkode: 122d0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemme. skyr steder hvor det er mye folk på en gang. så jeg reiser på ferie når andre jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur

Anonymkode: e5457...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har hvertfall jobb. Jeg er arbeidsledig. Så påsken blir liksom som hvilken som helst dag. Jeg søker for harde livet, og håper virkelig jeg får ny jobb før sommeren kommer.  

Vanligvis er jeg veldig glad i påsken, syns det er en fin tid og liker å pynte, kunne være mer ute i sola og sånn. Men i år er jeg ganske trist. 

Anonymkode: 122d0...e72

Gjør noe med holdningen din og lag deg en fin påske istedenfor å sutre da❤️

Ute kan du være uansett vær, det er jo bare å ta på seg regntøy om det regner! Finn noen tursteder i området som du ikke har prøvd ut og prøv de! 

Lag noe nytt til middag, eller noe det er lenge siden du har laget. Kjøp litt snop og gi deg selv et påskeegg. Kos deg med en bok, enten det er i godstolen eller i solveggen. Gå på biblioteket om du trenger noe å lese på. Se på filmer eller serier, gamle eller nye.

Gjør noe du vanligvis ikke pleier å gjøre eller som det er lenge siden du har gjort. 

Og ja, jeg har selv vært der, fattig (minstesats aap) og uten ferieplaner. Men fordi jeg klarte å endre tankene mine ble det en fin påske likevel, det tror jeg du også kan klare å få til!❤️

Anonymkode: d601e...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...