Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir nok kanon hele påsken

Anonymkode: 2142a...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke fattig, men koser meg hjemme i påsken som de fleste nordmenn gjør. Bor idyllisk på landet, og rundt påsketider er jeg i full gang med å så 🙂. Blir masse blomster og grønnsaker som skal flyttes ut i drivhus i april 🙂🌺

Anonymkode: 68d99...61e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vi er ikkje fattige men har behov for å slappe av. Vi liker og å gjera ting som ikkje er spesielt dyrt. Tur i parken, grille pølser, gå tur. 

 

Anonymkode: 311e0...9b5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber og er sammen med med datteren min når jeg kan.

Anonymkode: 18d65...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme i påska og ser frem til det. Skulle gjerne hatt den noe senere, for tviler på varmen kommer i løpet av en uke. Uansett skal jeg ordne ute, se påskekrim, trene og slappe av. 

Et tips, ts, er å fokusere på det du har og gjør du det vil du nok ha mye å være takknemlig for. 

Anonymkode: d0832...158

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en syk sønn, så i påsken skal vi på behandlingsreise til varmere strøk i regi av sykehuset. 

Ville heller bare vært hjemme i påsken og hatt friske barn. 

Anonymkode: f9b87...5ba

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med mamma og pappa på hytta sammen med mann og barn. Skal nyte skiløypene på skiene jeg fikk i 15 års presang, trekke minstemann i pulken farfar kjøpte da jeg ble født og grille pølser hver dag vi er ansvarlig for maten ❤️❤️

Anonymkode: 34039...0b4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god råd, men reiser aldri til utlandet i påska. Det er nå vårsola begynner å varme, og man kan kose seg utendørs uten å fryse. Det er noe helt eget med påska, og kanskje eneste tiden jeg føler nordmenn kollektivt klarer å slappe av og kose seg i eget land samtidig.

Nå bor vi i skimekka med lange vintre, og bruker tiden hjemme, på ski, lager til bål ute, aker og lager aktiviteter med barna. I blant reiser vi på en hyttetur med venner eller familie. 

For at du skal ha en best mulig påske så er det nok viktig at du fokuserer på hvordan å gjøre det beste ut av det du har og omgivelsene. At 2% reiser til utlandet blir vondt å sammenligne seg med, når størstedelen koser seg i Norge og finner stor glede i det i påsken. 

Anonymkode: da804...f36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blakk, men har billetter hjem :)

Det blir kost&losji hos mamma, møte litt venner og slekt, men stort sett egentlig bare løse kryssord og se på krim og spille brettspill og gå tur.

Anonymkode: c044f...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare være hjemme som alltid. Er mange år siden jeg var på ferie sist. Ikke har jeg noen å reise med heller. Ikke har jeg råd heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være hjemme i påsken. Fordi vi liker det. Går turer i herlig vårvær, griller osv. Men i år skal jeg jobbe alle røde dager. Helt greit det også. 

Anonymkode: 5a6d1...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe påsketur på meg i år. Jeg er blitt 100% uføretrygdet så har ikke så mye penger å rutle med for tiden. Kommer nok til å ligge for det meste i på sofaen/i sengen og løse påske-kryssord. 

Anonymkode: 18da6...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner skal være hjemme og kose seg.  De synes det er for dyrt å reise nå og synes det ikke er verd prisen for noen få dager. 

Gjør det beste utav det :) 

Anonymkode: cf67f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hjemme skal passe en hund så får litt penger for det. Ellers bruker jeg fridagene på å gå turer rydde å gjøre klart til sommeren 

Anonymkode: 429e6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Hva mener du er fattig? Ettersom du tenker det det normalt å reise til Karibien i påsken.. Det har jeg ikke penger til i sommerferien en engang, og jeg er ikke fattig. 

Anonymkode: f4519...53e

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Vil ikke kategorisere meg som fattig, men har planer om å gå turer i nærområde  og kanskje se en film eller to. 

Anonymkode: d2874...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi reiser omtrent aldri noe sted i påsken. Heller ikke i andre ferier i året. Ikke har vi hytte eller kan låne hytte heller. I påsken blir det besøk av/dra på besøk til familie. Er bare 1,5 t unna de som bor lengst unna. Ellers blir det noen dagsturer ut. Feks skogen, mate ender med barn, svømmehall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48 år, og har aldri reist på påske ferie. 

Her blir det å gå tur de dagene det er fint vær, grille når det er fint vær. Kanskje en tur på kino. Ellers bare være hjemme og kose oss.

Anonymkode: 54efb...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært direkte fattig, men har aldri reist noe sted i påsken (bortsett fra hjem til mine foreldre da jeg var student).

I år skal jeg jobbe alle de røde dagene (har turnus som går uavhengig av bevegelig helg), og den faste vikaren vår er drittsur fordi han trodde at alle nordmenn reiser bort i påsken og så for seg at han skulle tjene gode penger.

Anonymkode: fc4dd...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du er fattig? Ettersom du tenker det det normalt å reise til Karibien i påsken.. Det har jeg ikke penger til i sommerferien en engang, og jeg er ikke fattig. 

Anonymkode: f4519...53e

Vel jeg går på dagpenger så det er en stor omstilling. Har aldri vært i Karibien i påsken selv altså, har stort sett hatt hjemmepåske. Men jeg har mange rike bekjente. 

Anonymkode: 122d0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...