Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forstår dere ikke hva "dere som er fattige" betyr? Hvorfor svarer dere i tråden??

Anonymkode: 2142a...ca6

Jeg svarte for å få frem at det å være hjemme i påsken ikke nødvendigvis handler om økonomi. Det er ingen skam å ikke reise bort i feriene. Hjemmeferie er veldig normalt, uavhengig av økonomi. 

Anonymkode: 094e1...3dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har glemt helt at det er påske. Jeg er syk, på n'te måned, på AAP, livet er tungt. Ikke har jeg penger til ferie heller. Jeg kjøper kanskje en bukett påskeliljer, lager noe godt til middag, og så kjøpe litt påskemarsipan tenker jeg. Kanskje det blir en telefon til min bestemor. ❤️ 

Anonymkode: 04cde...048

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme,  spiser godis, ser TV og går tur i nabolaget. Er ikke misunnelig. Gleder meg.

Anonymkode: 4ed34...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe. Kan ikke sitte rundt en uke og gjøre ingenting. Mye ferie i Norge.

Anonymkode: b2064...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Hemsedal for å tigge.

Anonymkode: 4c5e8...fc6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er deilig å være hjemme i påsken. 

I år skal jeg gå tur, sitte ute og lese hvis det er vær til det, se påskekrim, ha middagsgjester en dag, være middagsgjest en dag og ellers bare kose meg. 

TS, pynt litt, kjøp litt påskegodteri på tilbud og prøv å se positivt på livet. Du blir ikke rikere av det, men kanskje gladere? 

🐣🐇🌷

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg ser sånne tråder hele tiden. Er planen å lage en massiv svertekampanje og henge ut fattige som late, tafatte, kravstore og misunnelige? Finnes det virkelig ikke hyggelige ting å finne på som ikke koster (mye) penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi låner skiutstyr gratis på Bua, og har fått låne ei enkel hytte av noen vi kjenner. Hele familien gleder seg masse! 

Den eneste ekstrautgiften er en time i bil hver vei. Vi sparer litt ved at strømforbruket hjemme går ned de ni(!) dagene vi er borte. Vi har spist og levd ekstra billig siden jul, og er klare for påskekos!

Anonymkode: b7956...d87

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (2 timer siden):

Synes jeg ser sånne tråder hele tiden. Er planen å lage en massiv svertekampanje og henge ut fattige som late, tafatte, kravstore og misunnelige? Finnes det virkelig ikke hyggelige ting å finne på som ikke koster (mye) penger?

Hvorfor så sint og aggressiv? Det er frivillig å gå inn i tråder her, og du er ikke noe politi på KG som bestemmer hva andre skal skrive.

Må være lov å være litt lei seg for at påsken ikke ble helt som man så for seg. Ingen som henger ut noen, hvor får du det fra? 

Mange kommer jo med forslag som ikke koster penger, og det setter jeg pris på. Jeg har mange venner i min krets som har veldig god råd, og reiser på fancy ferier. Jeg unner de selvsagt det, men selv fantaserer jeg om å få oppleve det selv en gang. Betyr ikke at jeg ikke er i stand til å kose meg på lav budsjett. 

Anonymkode: 122d0...e72

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karibien i påsken? Påsken er 5 dager, skjærtorsdag til 2.påskedag. Kort tid for et så lang tur.

 

Anonymkode: 3dadb...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar 2 timer fra Oslo (til Skien) for å besøke besteforeldre, men har aldri vært utenlands i påsken eller leid hytte e.l. Påsken for oss er å være sammen med familie. Pleier ikke å reise utenlands generelt, selv om vi hadde hatt råd til det (heller ikke om sommeren), men har tilgang på hytte om sommeren som foreldrene våre eier, og foretrekker å være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være hjemme. Eller en tur på hytta. Hytta har vi arvet og eier den sanmen med noen andre.  Før den ble arvet hadde vi den til fribruk. Koster en 50 lapp til bommen og litt bensin. 

Snøen har smeltet så fort i år, at jeg tror veien opp dit ikke blir så bra akkurat i år. Så blir nok hjemme. Også skal jeg jobbe litt. Er ufør  men jobber litt innimellom.  Er da ekstra oppå de andre.  Og det er alttid litt ekstra arbeid der i påsken. Da får jeg litt mer penger i april.  Som dekker klær til  17 mai

Anonymkode: c797c...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være hjemme. Vi koser oss med film og godteri. Går turer i nærområdet. Går på eggjakt i hagen. Mormor er påskeharen i år.

Anonymkode: 9e39d...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper billig godteri på nett, gjenbruker gamle påskeegg, ser påskekrim på NRK, maler egg, pynter huset og kanskje drar vi på badeland eller museum. Ut på tur og griller, går på langfredagsfjæra. Har vokst opp med å aldri kunne reise i påska, vi hadde dårlig råd men foreldrene mine lærte oss at vi ikke trenger å ta de dyre reisene for å kose oss. 

Anonymkode: 950d5...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 20.54):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Blir hjemmepåske på oss i år. Sparer til en lang sommerferie i utlandet, pluss at vi får besøk av svigermor nå i påsken. 

Får håpe at været smiler til deg i påsken om ikke annet TS :) 

EDIT: Upps, anser oss ikke som fattige da, men heller ikke rike

Endret av Bromance
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pringle skrev (14 timer siden):

Synes jeg ser sånne tråder hele tiden. Er planen å lage en massiv svertekampanje og henge ut fattige som late, tafatte, kravstore og misunnelige? Finnes det virkelig ikke hyggelige ting å finne på som ikke koster (mye) penger?

Det gjør det. Vi er ikke fattige men har naboer som lever ok, noen eier eget hus men er ufør og noen har lite nettverk, andre dårlig råd etc. Her i gata tar vi kaffen med ut og benker oss sammen så samt det er ok vær og så skaper vi fine dager for hverandre.

Anonymkode: 70b73...4c9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden viser noe jeg opplever som litt gjennomgående, iaf på KG. At de som har god råd/nok penger synes livet er helt fint uten å leve over evne. Mao, er like fornøyde med livet selv om man ikke bruker penger på en dyr ferie. Velger å la være fordi det ikke er noe stort behov. Mens de som kaller seg selv fattige, og av en eller annen grunn ikke føler de har nok, de er deprimerte fordi de ikke kan reise til karibien på 5 dagers påskeferie. Har alltid lurt litt på om ting kan bli litt hva man gjør det til, og at en dårlig innstilling til livet generelt øker risikoen for å ende opp med mindre penger enn man trenger. Kjenner fler som har hatt sykt uflaks med helsa, men som allikevel har funnet løsninger i sitt liv som gjør at de lever mer som de ønsker og er fornøyde med livet sitt. Så er heller ikke slik at alle som har helseproblemer og er på aap eller uføre sitter og sutrer fordi de ikke kan reise til karibien i påsken. Langt derifra. 
 

så mye handler om innstilling og evne til å forstå at man virkelig er sin egen lykkes smed her i livet. Og lykken finnes egentlig ikke i penger, den finnes inni oss. Men man må slutt å se seg selv som et offer, og slutte å sammenlikne seg med andre og leve i misunnelse. Det kan man velge uansett hvor mange kroner det står i banken. 

Anonymkode: 84d24...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 21.05):

Ikke de fleste jeg kjenner, de skal til Sør-Frankrike / Syden / Karibien / Thailand og gudene vet hvor. Steder jeg bare kan drømme om. Hadde vært lykkelig bare over å reise til København jeg. Men prøver å være positiv, er viktig å sette pris på de små tingene. Og påskekrim/kryssord er jo ganske koselig.

Anonymkode: 122d0...e72

Hvis du ser på statistikken over nordmenn og påske vaner, så er dine venner i kraftig mindretall. Det som er mest vanlig, er å dra på hyttetur, gjerne med et par ski, og rett fulgt opp med feiring hjemme, med turer, påskekrim og sånne ting. 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes denne tråden viser noe jeg opplever som litt gjennomgående, iaf på KG. At de som har god råd/nok penger synes livet er helt fint uten å leve over evne. Mao, er like fornøyde med livet selv om man ikke bruker penger på en dyr ferie. Velger å la være fordi det ikke er noe stort behov. Mens de som kaller seg selv fattige, og av en eller annen grunn ikke føler de har nok, de er deprimerte fordi de ikke kan reise til karibien på 5 dagers påskeferie. Har alltid lurt litt på om ting kan bli litt hva man gjør det til, og at en dårlig innstilling til livet generelt øker risikoen for å ende opp med mindre penger enn man trenger. Kjenner fler som har hatt sykt uflaks med helsa, men som allikevel har funnet løsninger i sitt liv som gjør at de lever mer som de ønsker og er fornøyde med livet sitt. Så er heller ikke slik at alle som har helseproblemer og er på aap eller uføre sitter og sutrer fordi de ikke kan reise til karibien i påsken. Langt derifra. 
 

så mye handler om innstilling og evne til å forstå at man virkelig er sin egen lykkes smed her i livet. Og lykken finnes egentlig ikke i penger, den finnes inni oss. Men man må slutt å se seg selv som et offer, og slutte å sammenlikne seg med andre og leve i misunnelse. Det kan man velge uansett hvor mange kroner det står i banken. 

Anonymkode: 84d24...0a6

For meg går det mer på valg. Hadde nyta det å være hjemme mer om jeg hadde hatt et valg, men som minsteufør som er bare hjemme hver dag ellers, og ikke har råd til en dritt, føles det kipt å ikke kunne ha valget om å reise vekk. Veit godt en kan finne på mye gøy hjemme, men blir lei når en er bare hjemme ellers også… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...