Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte å være hjemme. Både fordi jeg ikke har penger til å dra noe sted, og fordi jeg gleder meg til noen dager med fri og bare surre rundt hjemme og i marka. 😊

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å reise hvor jeg vil, men skal kose meg hjemme i påsken. Ingenting er deiligere enn fri til å kose seg hjemme. Trene, se på film/serier, møte venner og rett og slett slappe av. :) så hva med å sette pris på det du kan gjøre? Mange steder i verden hvor fritid i seg selv er en luksusgode. 

Anonymkode: 66265...c47

  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme..du må ikke sammenligne deg med "alle" som reiser bort...liker ikke at folk skal føle seg "fattige" etc at de ikke kan reise på hytte i vinterferien eller syden i høstferien. Man gjør det man vil og synes er fint :) trenger ikke reise bort for det

 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fattig, men blir hjemme her også. Som omtrent halve Norge.

Anonymkode: 74739...805

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg skal være hjemme og det plager meg ikke akkurat! Deilig å slappe av og ikke ha noen planer. Ingen pakking eller stressing. Tenker aldri på hva andre driver med i ferier eller hvor de reiser. Da tror jeg at jeg hadde vært veldig deprimert, hvis jeg skulle sammenlikne meg med andre hele tida! Tenker ikke på meg selv som fattig, men er vel det på papiret, ja.

Anonymkode: 95ea7...b56

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bor jeg et sted folk reiser til i påsken, ikke fra, så her er det ikke så vanlig å reise bort. Påske er liksom sol, ski, appelsiner og Kvikk lunsj. Ikke utlenlandstur.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe. Er ikke fattig da, men jobber innen helse 

Anonymkode: 38309...ae7

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fattig, men jobber. Noe jeg gjør hver påske. 

I år jobber jeg palmehelgen, tirsdag, onsdag, skjærtorsdag og andre påskedag. Forsøkte å få fri en dag til, men det var ikke nok fagkompetanse igjen til det.

Det er ikke slik at alle har påskeplaner, det bare føles sånn..

Anonymkode: 3fd6a...962

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fattig, men jeg skal bare være hjemme. Det er jo det de fleste av oss skal???

Anonymkode: 79b87...2a8

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal jobbe. Er ikke fattig da, men jobber innen helse 

Anonymkode: 38309...ae7

Du har hvertfall jobb. Jeg er arbeidsledig. Så påsken blir liksom som hvilken som helst dag. Jeg søker for harde livet, og håper virkelig jeg får ny jobb før sommeren kommer.  

Vanligvis er jeg veldig glad i påsken, syns det er en fin tid og liker å pynte, kunne være mer ute i sola og sånn. Men i år er jeg ganske trist. 

Anonymkode: 122d0...e72

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke fattig, men jeg skal bare være hjemme. Det er jo det de fleste av oss skal???

Anonymkode: 79b87...2a8

Ikke de fleste jeg kjenner, de skal til Sør-Frankrike / Syden / Karibien / Thailand og gudene vet hvor. Steder jeg bare kan drømme om. Hadde vært lykkelig bare over å reise til København jeg. Men prøver å være positiv, er viktig å sette pris på de små tingene. Og påskekrim/kryssord er jo ganske koselig.

Anonymkode: 122d0...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar på hytta til mine foreldre med mann og barn. Der får vi ikke lov å bidra med mat, de vet vi har dårlig råd og tar det som en fornærmelse hvis vi prøver. Blir at vi samkjører sammen med enten de eller søstra med familie. 💛

Anonymkode: 7dbcb...e79

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal spise havregrøt, lage fiskepinner, pannekaker, spaghetti med kjøttsaus og gjøre de vanlige tingene, som å leke med ungene og gå litt på ski. Eneste forskjellen er at jeg skal være på hytta. Da jeg var singel, fattig og bodde i Oslo var jeg ofte på aktiviteter i den lokale kirken, mellom rolige skogsturer. Spesielt måltidet skjærtorsdag var et fint og sosialt møtested. 

Anonymkode: 61602...b36

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner meg ikke som fattig, men jeg har slettes ikke råd til å reise til syden eller leie hytte f.eks. Koster flesk og er ikke verdt pengene for min del!

Jeg bruker påsken til å hente meg inn. I en stresset hverdag, synes jeg det er godt å være hjemme, uten å ha noe spesifikke planer. Det er stille i nabolaget og om været tillater det, så begynner jeg våronna i hagen. Går turer i nærområdet, gjerne med litt niste. "Alle" de andre har reist på hytta og ingen rushtrafikk eller støy, så kan høre fuglene kvitre og nyter roen

Er det drittvær, så fins det alltids strømmetjenester, puslespill e.l.  Samvær med nærmest familie, lage noe god mat eller bake litt. Alltid noe å gjøre hjemme, pusse opp, vårrengjøring.

Vår familie hadde ikke tradisjon for å reise vekk i påsken og har aldri følt på noe press om at det skal skje noe spesielt i de dagene. Eneste er påskeegget, bjørkeriset og at vi malte påskeegg. Men vi var som regel hjemme og når barna mine var små, var vi også stort sett hjemme. 

Anonymkode: a61ef...9db

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen forskjell fra da jeg var fattig (på aap)  og nå hvor jeg har en grei lønn. Jeg reiser ikke bort i påsken og blir nok alene også. Min nærmeste familie drar på påskeferie så de kan jeg ikke treffe. Venner som i par er gjerne opptatte med sitt. Velger og jobbe mandag til onsdag så da blir det ikke mange fridager. 

Planen er god mat med tilhørende vin, bøker og noe nytt å strikke på. Trenger også å rydde boder og loft. 

Anonymkode: e6cf5...e85

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke de fleste jeg kjenner, de skal til Sør-Frankrike / Syden / Karibien / Thailand og gudene vet hvor. Steder jeg bare kan drømme om. Hadde vært lykkelig bare over å reise til København jeg. Men prøver å være positiv, er viktig å sette pris på de små tingene. Og påskekrim/kryssord er jo ganske koselig.

Anonymkode: 122d0...e72

Jøss, men det trur eg ikkje er normalem

Anonymkode: 9faf1...ba9

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en kort uke til Karibien og Thailand høres ut som kun stress. 
 

Jeg har fri hele uka. Skal være hjemme halve og resten til familie. Ikke fattig, men ikke god råd heller

Anonymkode: eb918...eb1

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange som har hjemme påske selv uten å være fattig/ha dårlig råd.  Vi har god økonomi og har hus i Spania, men i påsken liker jeg fortsatt å være hjemme, har store barn, slutten av tenårene. De liker også best at vi er hjemme. Orker ikke dra på fjellet med køer og styr. Deilig med hjemme påske og kunne gjøre akkurat hva vi vil 

Anonymkode: 139aa...98a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reist bort i påska om eg fekk betalt ein mill. for det! Det er deilig å være hjemme og slappe av  i 5 dager i strekk, gå dagstur, spille brettspill, ha familien på besøk og sløve. Jeg KUNNE reist dit jeg ville, OM jeg ville. 

Hva er fattig? 

Anonymkode: 1886b...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...