Gå til innhold

Dere som er fattige, hva gjør dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Jeg har nok av penger, men skal det samme som deg. Fordi det er hva jeg har mest lyst til. 

Anonymkode: 725ad...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor pleier man reise hvis man ikke har hytte, eller familie å reise til eller vil til ytlandet?

Anonymkode: ca44b...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

Jeg er IKKE misunnelig på folk som reiser, for det ser jeg på som bare stress. Har jeg ei uke eller mer fri så kunne jeg dratt på en tur et par dager men bruker ikke opp ferien på det. Ferie er å gjøre det som er best for meg, og det er å være hjemme. Lag deg en god påske hjemme! 

Anonymkode: 1886b...ad1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på familiens hytta. Handler mat som en vanlig uke, kanskje litt ekstra godteri, men regner med det blir priskrig på det fremover og ikke noe som velter budsjettet.

Ellers blir det grilling av pølser på bålpanne, skiturer (ski kan lånes gratis på Bua), brettspill og kos med familien. 

Anonymkode: 054fe...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme. Lånt noen interessante bøker, har et nytt puslespill som venter, skal lage sen frokost og høre påskelabyrinten og se krim på kveldene. Skal gå mange turer også, og kanskje ta en bytur.

Anonymkode: f918c...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg blir hjemme, har ikke penger til å besøke venner/familie eller noe som helst :( Håper været blir fint så jeg kan sitte ute. Er s misunnelig på de som har råd til å reise til Karibien og generelt utlandet i påsken. Det skjer ikke her. 

Anonymkode: 122d0...e72

I Den stille uken er jeg å finne i kirken; hvis man tror at påskehøytiden går ut på å dra til Karibien, bør man åpne en historiebok for å finne ut hvorfor man feirer Påske.

Anonymkode: 9808c...9e0

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man bor i Oslo så er det som regel sinnsykt Nice å være der i påsken. Veldig stille og rolig, veldig ofte innmari nydelig vær også🌞 Bare å gå gatelangs, langs elver og langs sjøen osv. Sitte ned å nyte noe varmt å drikke, et glass vin i sola med en god bok. Eller møte venner ute med grilling 👏

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor pleier man reise hvis man ikke har hytte, eller familie å reise til eller vil til ytlandet?

Anonymkode: ca44b...a68

Hvis man er rik: Farris Bad eller Fyri Resort. Dsv har jeg ikke midler til det, men er min drøm å dra på noe sånt. Bare kose meg og spise god mat, få massasje, svømme. Kanskje en dag! 

Anonymkode: 122d0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hele påsken. Best betalte uken i året.

Anonymkode: e8250...631

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være fattig i penger, men trenger ikke å være fattig på kjærlighet eller kreativ. Du trenger ikke å undervurdere deg selv fordi naboen reiser langt i ferien. Verdsetter det du har og gjør det til noe fint. En ferie med avslapping med gode folk rundt deg eller en tur i naturen er også fin. Diske litt ekstra opp er også en fest. Ikke sammenligne ditt liv med andre. Livet trenger ikke være så avansert; eat, pray and love! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har absolutt ikke dårlig råd, men jeg har sagt til mannen at jeg absolutt ikke vil reise noe sted.

Gleder meg vilt til fri, gå turer, lese bøker, se serier, møte venner og sove🐣. Det blir helt nydelig❤️ Man kan kose seg hjemme og:-) 

Anonymkode: 15579...fb1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ikke de fleste jeg kjenner, de skal til Sør-Frankrike / Syden / Karibien / Thailand og gudene vet hvor. Steder jeg bare kan drømme om. Hadde vært lykkelig bare over å reise til København jeg. Men prøver å være positiv, er viktig å sette pris på de små tingene. Og påskekrim/kryssord er jo ganske koselig.

Anonymkode: 122d0...e72

Finn deg nye venner som ikke driter i klimaet. 

Anonymkode: 5ac8d...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fattige, og ser frem til en rolig hjemmepåske. 
 

Når vi spør barna våre hvor de vil feriere, så vil de heller være hjemme. Det handler ikke om økonomi :) 

Plutselig drar jeg frem et brettspill, eller organiserer en skogstur, viss jeg gidder. 

Anonymkode: 094e1...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også være hjemme 😊🌞🐇

Forstår du vil ut å reise. Men er det noe du kan piffe opp påsken med? Noen nye impulser som er lettere tilgjengelig enn Karibien? 

Anonymkode: 83a05...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I Den stille uken er jeg å finne i kirken; hvis man tror at påskehøytiden går ut på å dra til Karibien, bør man åpne en historiebok for å finne ut hvorfor man feirer Påske.

Anonymkode: 9808c...9e0

Påsken handler også om egg. Malte egg, gjemte egg, egg med godteri i, godteri formet som egg. 

Anonymkode: 83a05...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I Den stille uken er jeg å finne i kirken; hvis man tror at påskehøytiden går ut på å dra til Karibien, bør man åpne en historiebok for å finne ut hvorfor man feirer Påske.

Anonymkode: 9808c...9e0

En kan selvfølgelig  reise på ferie selv om man er religiøs. Mange går jo på gudstjenestene til sjømannskirken.  Å de fleste land har kirker som alle er velkommen  til å bli med på gudstjenester 

Anonymkode: 429e6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne aldri tenkt meg å reise noe sted i påsken. Elsker fridager hvor jeg bare kan være hjemme. Sove så lenge jeg vil, ha rolige morgener, gå skogstur hvis været er fint, binge TV-serier, game, lese bøker... 

Anonymkode: a3b88...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken fattig eller rik men jeg har lyst å reise bort i påsken. Juleferien ble kjip pga sykdom og annet. Og det har vært MYE jobb siden nyttår, så trenger et avbrekk fra min egen leiligheten og byen jeg bor i. Enten blir det noen dager til annen by i landet, eller Gøteborg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Påsken handler også om egg. Malte egg, gjemte egg, egg med godteri i, godteri formet som egg. 

Anonymkode: 83a05...2df

Egget er et fruktbarhetssymbol som i utgangspunktet ikke har sammenheng med Påsken, men har kommet til i nyere tid:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/04/08/derfor-ble-paskeegg-en-tradisjon/

Sitat

Forestillingen om påskeharen som legger ut egg som barna skal prøve å finne, er først dokumentert i Tyskland på 1600-tallet. Denne skikken spredte seg raskt i andre halvpart av 1800-tallet, da produsenter av leketøy og søtsaker så de kommersielle mulighetene i å lage og omsette påskeharer og påskeegg.

Man kan spørre katolikken Jon Fosse om hvordan man feirer Påske; han har fått Nobels litteraturpris, så han er en smule klokere enn Johnny og Laila som råner på skjærtorsdag og satser på "påskekos".

Anonymkode: 9808c...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har råd til å reise hvor jeg vil, men skal kose meg hjemme i påsken. Ingenting er deiligere enn fri til å kose seg hjemme. Trene, se på film/serier, møte venner og rett og slett slappe av. :) så hva med å sette pris på det du kan gjøre? Mange steder i verden hvor fritid i seg selv er en luksusgode. 

Anonymkode: 66265...c47

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke fattig, men blir hjemme her også. Som omtrent halve Norge.

Anonymkode: 74739...805

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal jobbe. Er ikke fattig da, men jobber innen helse 

Anonymkode: 38309...ae7

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke fattig, men jobber. Noe jeg gjør hver påske. 

I år jobber jeg palmehelgen, tirsdag, onsdag, skjærtorsdag og andre påskedag. Forsøkte å få fri en dag til, men det var ikke nok fagkompetanse igjen til det.

Det er ikke slik at alle har påskeplaner, det bare føles sånn..

Anonymkode: 3fd6a...962

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke fattig, men jeg skal bare være hjemme. Det er jo det de fleste av oss skal???

Anonymkode: 79b87...2a8

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På en kort uke til Karibien og Thailand høres ut som kun stress. 
 

Jeg har fri hele uka. Skal være hjemme halve og resten til familie. Ikke fattig, men ikke god råd heller

Anonymkode: eb918...eb1

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke fattig, men koser meg hjemme i påsken som de fleste nordmenn gjør. Bor idyllisk på landet, og rundt påsketider er jeg i full gang med å så 🙂. Blir masse blomster og grønnsaker som skal flyttes ut i drivhus i april 🙂🌺

Anonymkode: 68d99...61e

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel vi er ikkje fattige men har behov for å slappe av. Vi liker og å gjera ting som ikkje er spesielt dyrt. Tur i parken, grille pølser, gå tur. 

 

Anonymkode: 311e0...9b5

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har god råd, men reiser aldri til utlandet i påska. Det er nå vårsola begynner å varme, og man kan kose seg utendørs uten å fryse. Det er noe helt eget med påska, og kanskje eneste tiden jeg føler nordmenn kollektivt klarer å slappe av og kose seg i eget land samtidig.

Nå bor vi i skimekka med lange vintre, og bruker tiden hjemme, på ski, lager til bål ute, aker og lager aktiviteter med barna. I blant reiser vi på en hyttetur med venner eller familie. 

For at du skal ha en best mulig påske så er det nok viktig at du fokuserer på hvordan å gjøre det beste ut av det du har og omgivelsene. At 2% reiser til utlandet blir vondt å sammenligne seg med, når størstedelen koser seg i Norge og finner stor glede i det i påsken. 

Anonymkode: da804...f36

 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vil ikke kategorisere meg som fattig, men har planer om å gå turer i nærområde  og kanskje se en film eller to. 

Anonymkode: d2874...77f

 

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har aldri vært direkte fattig, men har aldri reist noe sted i påsken (bortsett fra hjem til mine foreldre da jeg var student).

I år skal jeg jobbe alle de røde dagene (har turnus som går uavhengig av bevegelig helg), og den faste vikaren vår er drittsur fordi han trodde at alle nordmenn reiser bort i påsken og så for seg at han skulle tjene gode penger.

Anonymkode: fc4dd...b25

 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har nok av penger, men skal det samme som deg. Fordi det er hva jeg har mest lyst til. 

Anonymkode: 725ad...a81

 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi har absolutt ikke dårlig råd, men jeg har sagt til mannen at jeg absolutt ikke vil reise noe sted.

Gleder meg vilt til fri, gå turer, lese bøker, se serier, møte venner og sove🐣. Det blir helt nydelig❤️ Man kan kose seg hjemme og:-) 

Anonymkode: 15579...fb1

 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ikke fattige, og ser frem til en rolig hjemmepåske. 
 

Når vi spør barna våre hvor de vil feriere, så vil de heller være hjemme. Det handler ikke om økonomi :) 

Plutselig drar jeg frem et brettspill, eller organiserer en skogstur, viss jeg gidder. 

Anonymkode: 094e1...3dc

Forstår dere ikke hva "dere som er fattige" betyr? Hvorfor svarer dere i tråden??

Anonymkode: 2142a...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...