Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (53 minutter siden):

Så hvorfor blir de dumme vennene deres i disse forholdene? Fordi damene er PENE?

Fordi de ønsker å være tro mot ekteskapsløftene de gav? Du vet....det man lovet sin partner da man stod ved alteret sammen. I gode OG onde dager. I sykdom og helse....til døden skiller oss ad osv.. Det handler om å ta ansvar og jobbe seg igjennom vanskeligheter sammen. Ikke bryte opp og forlate straks det blir vanskelig, slik endel kvinner desverre gjør. (Ref statistikk på at 80% av alle skillsmisser blir initsiert av kvinnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (35 minutter siden):

Men da hadde du kanskje ikke trengt å lage middag hver dag, tilpasse deg disse felles måltidene, mannens arbeidstid, kanskje kunne ta en Fjordland i ny og ne. I tillegg hadde du sluppet å rydde etter en mann som har laget seg frokost/lunsj og overlatt kjøkkenet til deg i FUBAR-tilstand.

Er det noen som har påstått at man må lage middag hver dag fordi man har en partner? 🤔 Hvorfor kan man ikke være litt mer chill sammen og ta ting litt på sparket, så blir livet mindre stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Folk har ulike krav og forventninger til ting. Krav til renhold og ryddighet er ulik frå par til par.  

2. Folk har gjerne ulikt syn på økonomi og tidsbruk.

3. Folk har ulik effektivitet i heimen.  

Her jobber i begge 100 prosent, to barn, høgt tidspress. Rotet flyter til tider, vi nagge på kvarandre. Vi er slitne og elsker kvarandre. 

Må man gjera alle tinga da? Må man gjera alt og delta på alt? Må barn ha fire aktiviteter i veka? Må man bake enorme mengder småkaker til jul og bytte ut gardinene? 

Hadde eg ikkje skrudd ned på standard på ting hadde forholdet vårt også gått til helvete. 

Det hender vi også må jobba over på grunn av ting, det er jo dritt med avtalebrott. Men det handler om å gi og ta over tid.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 2b0b1...21a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det finns ingen fasit på slik. Hver familie må finne sin måte, derfor må man snakke om det og ikke forvente. 

 

Det finns andre ting en mann kan bidra med, ikke sant? Utearbeid, handyarbeid..kan være vel så viktig det. I min verden er det hvertfall det. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Hva gjør du hver dag ute, året rundt, som kan sammenlignes med det evige kjøret det er å ta unna alt inne?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

" vel så viktig" betyr like viktig. Det er masse utearbeid gjennom året som må gjøres for at ting skal gå rundt. Akkurat som at det er mye innearbeid som er viktig. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Har både hus, hage og bil. Det begrenser seg selv veldig hva som kan gjøres ute vinterstid, annet enn vindusvask og fikse småting på bil, rydde litt i bod og garasje (som man slipper, om man holder orden i utgangspunktet. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Neivel, men da driver vi med andre ting enn det som er rundt deg da. Om du vil tro meg eller ei er ditt valg. Her er det i haugevis nok å drive med ute. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Nevn gjerne, og med tidsbruk sånn noenlunde per ting, som de andre her gjorde. 

Anonymkode: 3cb30...59c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (47 minutter siden):

Er det noen som har påstått at man må lage middag hver dag fordi man har en partner? 🤔 Hvorfor kan man ikke være litt mer chill sammen og ta ting litt på sparket, så blir livet mindre stress.

Nei, det går jo selvfølgelig an å ete mugne brødskiver til alle måltider også ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (51 minutter siden):

Fordi de ønsker å være tro mot ekteskapsløftene de gav? Du vet....det man lovet sin partner da man stod ved alteret sammen. I gode OG onde dager. I sykdom og helse....til døden skiller oss ad osv.. Det handler om å ta ansvar og jobbe seg igjennom vanskeligheter sammen. Ikke bryte opp og forlate straks det blir vanskelig, slik endel kvinner desverre gjør. (Ref statistikk på at 80% av alle skillsmisser blir initsiert av kvinnen)

Nei, det er mye bedre å oppføre seg som en drittsekk og bli i forholdet, eventuelt gå rundt og klage over partner hver jævla dag. Nei, vi forlater ikke straks det blir vanskelig. Det er dere som gjør, ref. statistikken over menn som forlater sine syke koner. Dere stikker når kjerringa blir syk. Vi stikker når dere er late eller puler andre.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det ikke snakk om husarbeid generelt i innlegget du siterte?

Anonymkode: e323d...700

Er matlaging en del av husarbeid? Er du enig i kommentaren min om at belastningen med matlaging ikke skalerer slik posteren foreslo? Kan du tenke deg andre deler av husarbeid som heller ikke skalerer 1:1 med antall personer?

Anonymkode: 012f5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Her jobber i begge 100 prosent, to barn, høgt tidspress. Rotet flyter til tider, vi nagge på kvarandre. Vi er slitne og elsker kvarandre. 

Må man gjera alle tinga da? Må man gjera alt og delta på alt? Må barn ha fire aktiviteter i veka? Må man bake enorme mengder småkaker til jul og bytte ut gardinene? 

Hadde eg ikkje skrudd ned på standard på ting hadde forholdet vårt også gått til helvete. 

Anonymkode: 2b0b1...21a

For noen kjønnskrigere på KG så er det sånn at de sitter på fasiten over eksakt hva som skal gjøres, og hvis partneren ikke har eksakt samme preferanser som dem så er det en manne/kvinnebaby uten boevne.

Vi andre må bare føle sympati med evt menn eller kvinner disse greier å få under støvelen.

Anonymkode: 012f5...f12

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke langt i fra sannheten. Jeg jobber med tunge verktøy, og kona jobber i en butikk med enkle produkter som sminke og hår i 8t og jeg 12-14t. 

 

På de 8t så er hun utslitt og forventer at jeg skal ta av meg ungene etter jobb. 

Bli utslitt av å vise frem sminkeprodukter?? Eller i det hele tatt jobbe i en butikk. 

 

Anonymkode: 5df4a...47f

Personlighet. Å stå stille og smile og være sosial og hyggelig er for mange mer slitsomt enn man tror.  Litt på rygg og hæler og man kan gjerne ikke ha behagelige sko, det andre med å være sosial om man er litt introvert.  

Du viser totalt manglende forståelse for andre. Du har det fysisk tungt, men går det utover psyken din også? Om hun jobber 8 og du 12-14 så har hun jobbet like mye som deg - med barn og på jobb og 3skiftet, kanskje hun vil fu faktisk skal ha kontakt med barna. Så er det tider på døgnet ansvar for barn er mer stressende enn en hel arbeidsdag. Om hun har ansvar for morgen/levering i bgh/skole, henting bhg/skole, middag, lekser så har hun MYE MYE mer krevende «jobb» enn deg for den innebærer stort tidspress om å rekke morgenen og håndtere trøtte, grinete, sultne  unger.  

Jeg jobber riktignok på kontor med håndtering av mennesker hver dag, men kort dag med ansvar for levering, henting, rekke jobb, jobb, rekke henting, middag var uendelig mer slitsomt enn de dagene jeg jobbet 8-22 for å få unna ting og fikk jobbe i fred mellom 16-22. (for å kunne dra hjem tidlig de andre dagene og fortsatt jobbe 100%. 

Anonymkode: 35ddf...1de

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er matlaging en del av husarbeid? Er du enig i kommentaren min om at belastningen med matlaging ikke skalerer slik posteren foreslo? Kan du tenke deg andre deler av husarbeid som heller ikke skalerer 1:1 med antall personer?

Anonymkode: 012f5...f12

Nå var det meg du siterte, og jeg har aldri sagt noe om matlaging. Jeg snakker om husarbeid generelt. Vi kan godt stryke matlaging fra diskusjonen og utelukkende diskutere det øvrige husarbeidet, hvis det blir enklere for deg.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må det være et veldig spesielt sted på Bærum øst du bor. Vi bor også på Bærum Øst, og alle kvinnene vi kjenner er høyt utdannet med karrierejobber som tjener minst like mye som mannen. Jeg har faktisk ikke møtt på en eneste kvinnene som jobber deltid i alle årene vi har hatt barn i barnehage og skole.

Anonymkode: ac0ec...8ea

Lønn var ikke poenget. Det har jeg ikke grunnlag for å si noe om, som sagt. Er sikkert mer 50/50. Det er alt det andre som er poenget her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal jeg gidde å bo sammen med en mann hvis han ikke tar halvparten av husarbeidet? Da er det jo mindre jobb for meg å heller bo alene. At tradisjonelle kvinner fant seg i å gjøre alt i hjemmet hadde jo med økonomi å gjøre, men i dag har vi heldigvis nok penger selv.

Anonymkode: 973b6...70b

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan regner du ut det?

Mindre klesvask, mindre oppvask, mindre rydding, mindre vasking generelt.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (4 minutter siden):

Lønn var ikke poenget. Det har jeg ikke grunnlag for å si noe om, som sagt. Er sikkert mer 50/50. Det er alt det andre som er poenget her...

Men hva er det som gjør at du tror at det som er vanlig i din omgangskrets, er representativt for majoriteten av kvinner? 

Anonymkode: ae2b3...671

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil oppfordre alle menn til å sterilisere seg. Får man ikke barn, så har man ikke det ankeret i forholdet, og man kan gå med ren samvittighet. Aldri få barn!!!

Anonymkode: 2f0a3...1fb

Her hyles det om ufrivillig barnløse menn, og så kommer dette. 

For oss kvinner ville det være en stor fordel at menn som ikke ønsker å være fedre og god partner gjorde akkurat dette. Steriliserte seg. Så kunne vi kvinner styrt unna dem, og ikke fått barn med menn som ikke gidder å ta sin del av ansvaret. 

Anonymkode: a2b96...9a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her hyles det om ufrivillig barnløse menn, og så kommer dette. 

For oss kvinner ville det være en stor fordel at menn som ikke ønsker å være fedre og god partner gjorde akkurat dette. Steriliserte seg. Så kunne vi kvinner styrt unna dem, og ikke fått barn med menn som ikke gidder å ta sin del av ansvaret. 

Anonymkode: a2b96...9a1

Helt enig! Menn som ikke ønsker barn I DET HELE TATT, bør sterilisere seg. Da slipper damene å ødelegge kroppen sin med drittprevensjon, bli uønsket gravide hvis prevensjonen svikter og oppleve abortpress, trusler og drittslenging fra barnefar, pluss alle disse mennene som hyler "hun lurte meg til å bli far, hun sa jo hun gikk på pillaaa".

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er matlaging en del av husarbeid? Er du enig i kommentaren min om at belastningen med matlaging ikke skalerer slik posteren foreslo? Kan du tenke deg andre deler av husarbeid som heller ikke skalerer 1:1 med antall personer?

Anonymkode: 012f5...f12

Matlaging er definitivt husarbeid, og noe av  det jeg personlig misliker mest. 

Når mannen er borte blir det mye enklere middager her. Det er han som krever middager som er tidkrevende. Jeg og ungene har gjerne kjøttsuppe, blomkålsuppe eller spaghetti til middag. 

Anonymkode: a2b96...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i hvert fall representativt for Oslo Vest og Bærum Øst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er matlaging en del av husarbeid? Er du enig i kommentaren min om at belastningen med matlaging ikke skalerer slik posteren foreslo? Kan du tenke deg andre deler av husarbeid som heller ikke skalerer 1:1 med antall personer?

Anonymkode: 012f5...f12

Rydding og vasking skalerer definitivt ikke 1:1, ettersom menn roter og griser mye mer enn kvinner. Men skal vi ta det også med i beregningen kommer jo menn enda dårligere ut.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (Akkurat nå):

Rydding og vasking skalerer definitivt ikke 1:1, ettersom menn roter og griser mye mer enn kvinner. Men skal vi ta det også med i beregningen kommer jo menn enda dårligere ut.

Nettopp. En annen ting er FORVENTNINGER og den psykiske belastningen. Et menneske som bor alene VET at han/hun må ta unna alt. Han/hun har kontroll på hvor mye det søles og grises, hvor mange ting som kjøpes og så ligger rundt som rot i huset, hvor kompliserte middager skal lages, når det skal spises og hvordan huset skal se ut. Bor han/hun med et annet menneske derimot, så vil denne kontrollen utebli. En ren vask forblir ren når man kommer hjem etter jobb til et hus der man bor alene. En ren vask kan derimot være tilgriset med tannkrem og andre ting når man kommer hjem etter jobb til et hus der et annet menneske har brukt badet mens man var på jobb. Og så videre. Dette er psykisk slitsomt, man føler seg urettferdig behandlet, som en gratis tjener for andre mennesker i sitt eget hus. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Nei, det går jo selvfølgelig an å ete mugne brødskiver til alle måltider også ...

Ja for det finnes ikke en mellomting mellom mugget brød og festmåltid?

 

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Nei, det er mye bedre å oppføre seg som en drittsekk og bli i forholdet, eventuelt gå rundt og klage over partner hver jævla dag. Nei, vi forlater ikke straks det blir vanskelig. Det er dere som gjør, ref. statistikken over menn som forlater sine syke koner. Dere stikker når kjerringa blir syk. Vi stikker når dere er late eller puler andre.

Bare for å gjøre det helt klart. Menn som ikke bryr seg og som overlater alt til kona, finnes det flere av. Men dette her tror du på selv? At 50% av alle menn er giddalause rasshøl som ikke bryr seg og hjelper til? Trekk hodet utav ræva og se virkeligheten. Ta litt ansvar for forholdet man er en del av og innse at ikke kvinner bestandig er prinsesser å leve med. I heterofile ekteskap, brytes nesten 50% av dem. Og 80% av disse blir initsiert av kvinnen. I homofile ekteskap er bruddprosenten på skarve 17%. Og her kommer bomben: i lesbiske ekteskap er bruddprosenten på nesten 70%!! Den vanligste oppgitte årsaken blandt heterofile og lesbiske kvinner er: "føler meg ikke sett, hørt og ivaretatt". Mao så føler ikke disse kvinnene seg "verdsatt og hørt" hos hverken kvinner eller menn. Kan det hende da at disse kvinnene har problemer med både kommunikasjonen og selvfølsen sin? Eller er det menns feil at også lesbiske kvinner bryter ekteskapene sine oftere enn det regner ute?

Det er nok av eksempler på kvinner som stikker når mannen blir syk eller forulykket også. Du omtaler det som om det er eksklusivt for menn å stikke av. Det er det ikke!

Rosalilje84 skrev (58 minutter siden):

Helt enig! Menn som ikke ønsker barn I DET HELE TATT, bør sterilisere seg. Da slipper damene å ødelegge kroppen sin med drittprevensjon, bli uønsket gravide hvis prevensjonen svikter og oppleve abortpress, trusler og drittslenging fra barnefar, pluss alle disse mennene som hyler "hun lurte meg til å bli far, hun sa jo hun gikk på pillaaa".

Eller at du som kvinne også kan være åpen for å sterilisere deg om du ikke ønsker å bli gravid? Eller er det slik at mannen skal ansvarliggjøres i alt?

 

Du har et av de mest ekstremt nedsettende synet på menn som jeg noensinne har lest og hørt. Du burde revurdere holdningen din. Det er helt fair å misslike aspekter ved menn og hvordan vi gjør ting, men sålangt har jeg ikke sett én eneste positiv uttalelse fra deg. Prøv å balansere deg litt. Da blir det enklere å ta deg seriøst. For som dere kvinner ofte sier her når menn kaster dritt om kvinner: "Slutt! Unge kvinner kan lese det og ta skade!" Dette går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...