Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/11/2024 at 8:44 AM, AnonymBruker said:

Ikke langt i fra sannheten. Jeg jobber med tunge verktøy, og kona jobber i en butikk med enkle produkter som sminke og hår i 8t og jeg 12-14t. 

 

På de 8t så er hun utslitt og forventer at jeg skal ta av meg ungene etter jobb. 

Bli utslitt av å vise frem sminkeprodukter?? Eller i det hele tatt jobbe i en butikk. 

 

Anonymkode: 5df4a...47f

Hvorfor valgte du en slik en som likeverdig partner, og hvorfor i all verden valgte du henne som.mor til barna dine? Masse damer der ute med arbeidskapasitet. 

Anonymkode: 4f664...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man ikke evner å se hva som bør gjøres i hjemmet uten at partner må be om det, da har man større problemer enn dårlig kommunikasjon altså...

Anonymkode: 973b6...70b

Hvis man ikke evner å se at dine preferanser ikke er en absolutt referanse for hvordan et hjem skal være så mangler man de evnene som skal til for å ha en relasjon

Anonymkode: 012f5...f12

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.29):

Jeg skulle ønske at menn sluttet å «hjelpe til» hjemme. Jeg skulle ønske at menn sluttet å «passe barna».

Når skal menn forstå at de må ta sin del av det å ha et hus og familie. De skal ikke hjelpe til, men gjøre sin del, punktum. De skal ikke passe barna slik at mor får fri, men de skal være foreldre på lik linje.

Anonymkode: cbae6...c10

Jepp, det er her problemet ligger.

Anonymkode: f36bb...3bc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det sjelden er sunt at begge i et forhold jobber fulltid. Vil dama at mannen skal være mer hjemme eller ta mer husarbeid er det han som bør jobbe deltid. Hvis det er motsatt er det hun som bør jobbe deltid. Når begge jobber heltid er det sjeldent det blir sunn mat, trening og søvn 

Jeg kan ikke forstå mennesker som lever usunne liv og samtidig jobber til pensjonsalder uansett. De har jo allerede ofte levd så usunt at de uansett mister mange år av pensjonstilværelsen som følge av forkortet levetid. Ser virkelig ikke logikken

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man ikke evner å se at dine preferanser ikke er en absolutt referanse for hvordan et hjem skal være så mangler man de evnene som skal til for å ha en relasjon

Anonymkode: 012f5...f12

Å evne og se når det er på tide å vaske en dass har lite med preferanser å gjøre altså. Såpass forventer jeg faktisk at ethvert voksent menneske klarer helt av seg selv.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis man ikke evner å se at dine preferanser ikke er en absolutt referanse for hvordan et hjem skal være så mangler man de evnene som skal til for å ha en relasjon

Anonymkode: 012f5...f12

Å vaske skitne klær, gå ut med søpla og tørke over grisete komfyr når man er ferdig med å lage mat, støvsuge hybelkaniner og vaske skitten dass er ikke en PREFERANSE, det må dere gutter forstå. Jeg sier "gutter", fordi menn, inkludert min 20 år gamle sønn, forstår. Hvis en dame skal fortelle deg hvordan man lever som voksen, så blir hun degradert til en mamma. Vil du ha sex med en dame som spiller rolle som mammaen din?

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker det sjelden er sunt at begge i et forhold jobber fulltid. Vil dama at mannen skal være mer hjemme eller ta mer husarbeid er det han som bør jobbe deltid. Hvis det er motsatt er det hun som bør jobbe deltid. Når begge jobber heltid er det sjeldent det blir sunn mat, trening og søvn 

Jeg kan ikke forstå mennesker som lever usunne liv og samtidig jobber til pensjonsalder uansett. De har jo allerede ofte levd så usunt at de uansett mister mange år av pensjonstilværelsen som følge av forkortet levetid. Ser virkelig ikke logikken

Men menn vil jo ikke jobbe deltid. De vil tjene penger og være sjef. Så kan lille kone hjemme gjøre husarbeid.

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha, ikke rart det blir flere og flere single menn her i verden.....

Nå er det jo kvinner som faktisk tar seg høyest utdannelse og fort tjener betydelig mer/drar inn mer penger i hjemmet.

Minner meg litt om diskusjonen rundt Anna Anka når hun sa at menn holdt seg til kona hvis hun ga ham en blowjob hver morgen....

Tror nok også at det er sunnest hvis begge jobber fulltid, deler på oppgavene i heimen, har fritidsinteresser/venner også utenom sin partner og faktisk har seg ett liv ved siden av å stelle hjemme.

KLart det er lov å slappe av i sofaen etter en ekstra tøff dag på jobben, men det gjelder da begge kjønn.    Er mor ekstra sliten etter en tøff dag på jobben så setter hun nok ekstra pris på å få middag servert og oppvasken tatt :) 

 

  

 

Anonymkode: 4cd79...6b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å evne og se når det er på tide å vaske en dass har lite med preferanser å gjøre altså. Såpass forventer jeg faktisk at ethvert voksent menneske klarer helt av seg selv.

Anonymkode: 973b6...70b

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å vaske skitne klær, gå ut med søpla og tørke over grisete komfyr når man er ferdig med å lage mat, støvsuge hybelkaniner og vaske skitten dass er ikke en PREFERANSE, det må dere gutter forstå. Jeg sier "gutter", fordi menn, inkludert min 20 år gamle sønn, forstår. Hvis en dame skal fortelle deg hvordan man lever som voksen, så blir hun degradert til en mamma. Vil du ha sex med en dame som spiller rolle som mammaen din?

Anonymkode: 423df...acd

Snakk om å være kverulanter, vanskelig, tverr, dramaqueens og det som verre er.

Noen skriver at det går an å diskutere om du skal;

-Vaske dassen annenhverdag eller ukentlig.

-Om du skal støvsuge daglig eller ukentlig

-Skifte sengeklær ukentlig eller annenhver uke

-La ungene bruke samme klær i en dag ekstra om de er rene og tørre ellers.

Det er INGEN som sier at dette IKKE skal gjøres, likevel insisterer dere på at det er det som skrives.

Så enten har dere funksjonsnedsettelser i form av autistiske trekk som kan unnskylde at dere ikke forstår hva som diskuteres, eller så er det rett og slett bare damer som med vond vilje går inn for å lage drama, misnøye og bråk.

Anonymkode: 74ec3...9cc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så enten har dere funksjonsnedsettelser i form av autistiske trekk som kan unnskylde at dere ikke forstår hva som diskuteres, eller så er det rett og slett bare damer som med vond vilje går inn for å lage drama, misnøye og bråk.

Anonymkode: 74ec3...9cc

Neida, jeg har valgt å ikke forholde meg til forvokste drittunger i det hele tatt, så her er det nøyaktig null bråk.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, jeg har valgt å ikke forholde meg til forvokste drittunger i det hele tatt, så her er det nøyaktig null bråk.

Anonymkode: 973b6...70b

Siden du to ganger ikke forstår hva som diskuteres, så kan vi trygt plassere deg innenfor autisme-spekteret. Du er herved unnskyldt. 

Anonymkode: 74ec3...9cc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Snakk om å være kverulanter, vanskelig, tverr, dramaqueens og det som verre er.

Noen skriver at det går an å diskutere om du skal;

-Vaske dassen annenhverdag eller ukentlig.

-Om du skal støvsuge daglig eller ukentlig

-Skifte sengeklær ukentlig eller annenhver uke

-La ungene bruke samme klær i en dag ekstra om de er rene og tørre ellers.

Det er INGEN som sier at dette IKKE skal gjøres, likevel insisterer dere på at det er det som skrives.

Så enten har dere funksjonsnedsettelser i form av autistiske trekk som kan unnskylde at dere ikke forstår hva som diskuteres, eller så er det rett og slett bare damer som med vond vilje går inn for å lage drama, misnøye og bråk.

Anonymkode: 74ec3...9cc

Det er altså verken vanskelig, kverulering eller dramaqueen. Dassen vaskes når den er skitten. Ser du piss rundt doskåla, pissedråper på ringen, så tørker du det! Du venter faen ikke to uker på å vaske vekk piss på gulvet. Støvsuging gjøres når det er støv. Annenhver dag er ikke nødvendig hvis man ikke har dyr som røyter. Skifte sengeklær gjøres etter hvor skitne de er. Mannen og jeg har sex hver dag, noen ganger flere økter per dag, og da må vi bytte hver uke. Når du overser ditt eget piss på gulvet rundt doen, dine egne bremsespor i doskåla, store støvdotter på gulvet eller sædflekker på sengetøyet, så har du ikke boevne. Det nytter da ikke å skrike, kalle folk autistiske, dramaqueens og lignende. Du får deg ikke dame okke som.

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden du to ganger ikke forstår hva som diskuteres, så kan vi trygt plassere deg innenfor autisme-spekteret. Du er herved unnskyldt. 

Anonymkode: 74ec3...9cc

Hvilket universitet er du uteksaminert fra? Du er psykolog, ikke sant? Siden du stiller diagnose til folk? Du vet at autist ikke er et banneord, men en diagnose, som skal stilles av fagfolk?

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, jeg har valgt å ikke forholde meg til forvokste drittunger i det hele tatt, så her er det nøyaktig null bråk.

Anonymkode: 973b6...70b

Samme her. Gubben klarer å se hva som skal gjøres, og vi har NULL diskusjoner om husarbeid. NULL.

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket universitet er du uteksaminert fra? Du er psykolog, ikke sant? Siden du stiller diagnose til folk? Du vet at autist ikke er et banneord, men en diagnose, som skal stilles av fagfolk?

Anonymkode: 423df...acd

Helt åpenbart med dere to, siden dere konsekvent ikke svarer på hva som skrives, som så veldig tydelig viser at dere ikke forstår hva som diskuteres. Noen ganger må man bare akseptere at dere innenfor autisme-spekteret ikke forstår sammenhengene. Dere er som sagt unnskyldt siden dere har en diagnose som gjør at dere ikke forstår det som skrives. 

Anonymkode: 74ec3...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er altså verken vanskelig, kverulering eller dramaqueen. Dassen vaskes når den er skitten. Ser du piss rundt doskåla, pissedråper på ringen, så tørker du det! Du venter faen ikke to uker på å vaske vekk piss på gulvet. Støvsuging gjøres når det er støv. Annenhver dag er ikke nødvendig hvis man ikke har dyr som røyter. Skifte sengeklær gjøres etter hvor skitne de er. Mannen og jeg har sex hver dag, noen ganger flere økter per dag, og da må vi bytte hver uke. Når du overser ditt eget piss på gulvet rundt doen, dine egne bremsespor i doskåla, store støvdotter på gulvet eller sædflekker på sengetøyet, så har du ikke boevne

Det som er greia, er at hadde det ikke vært for autismen din, så hadde du forstått at det er ingen som er uenig med at disse tingene skal gjøres. Ingen som har skrevet noe annet, men det er så klart ikke enkelt for deg å forstå grunnet diagnosen din.

Anonymkode: 74ec3...9cc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.19):

Og hva med alle de kvinnene som også jobber 100% i viktige stillinger med mye ansvar, som kommer hjem til sin andre fulltidsjobb som er ulønnet, der hun bærer lasset til hele familien, både praktisk og emosjonelt - skal de også tenke seg om når de for en gangs skyld velger å stå opp for seg selv og si ifra om at nok er nok?

Tror det er flest av de.

Anonymkode: dc18f...01e

De er som regel barnløse. Sittet på skolebenken til dem er 40 år.

Anonymkode: 09201...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange søpplete kvinnfolk. Er bare Nav,hor og rus som står i hodet på dem. 

Men blir som regel ikke så gamle....

Anonymkode: 09201...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan bare snakke for meg selv, og synes ts har et poeng.

Har to samboerskap fra tidligere, og er samboer nå. I alle tre forhold er det en problemstilling at dersom jeg jobber mindre, eller har sagt ja til en mer familievennlig stilling, så kommer klagene på økonomien. Dette er snakk om tre høyst oppegående damer, som av en eller annen merkelig grunn ikke forstår sammenhengen mellom at godt betalt jobb = jobb med mye ansvar der du må regne med noen ekstra timer her og der, og telefonhenvendelser utover vanlig arbeidstid. Det er som om denne logiske sammenhengen er helt uforståelig for mange damer. Kan legge til at jeg har flere kompiser med samme erfaringer. 

Jeg er åpen for det felles beste, at vi som par gjør en prioritering om mest mulig tid, eller mest mulig penger er viktig. Jeg er villig til å gjøre det beste for laget/familien. 

Det jeg ikke kan er å trylle, å ha en 8-16 jobb uten overtid, helger eller noe ekstra, og samtidig tjene som det skulle være en godt betalt lederstilling. Enten er det bare jeg som er uheldig, eller så er det veldig mange damer som ikke forstår akkurat dette.

Anonymkode: 74ec3...9cc

Det er ikke bare damer som ikke forstår dette. Mannen kjeftet på meg hver gang jeg gikk på jobb i en periode. Hver gang fortalte jeg ham at jeg kunne gå til sjefen og spørre om jeg kunne få jobbe i redusert stilling en periode. Og så forklarte jeg hvor mye mindre penger det ville bli. Da sa han nei til det. Men så var det den samme surmulinga neste dag jeg skulle på jobb. Jeg måtte forklare ham at hvis vi først er enige om at jeg jobber 100%, så kan han jo ikke klage når jeg faktisk må jobbe.

 

Men dette var en periode hvor han var i permisjon, var sliten og misfornøyd, og kanskje sjalu fordi han trodde jeg hadde en superspennende karriere og han ikke hadde det. Så dette handler kanskje ikke om å ikke forstå eller ikke kunne regne, men om å kunne sette seg inn i hverandres situasjon og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er mange søpplete kvinnfolk. Er bare Nav,hor og rus som står i hodet på dem. 

Men blir som regel ikke så gamle....

Anonymkode: 09201...d1d

For en herlig innstilling!  Nå er vel faktisk Norge ett av landene med flest yrkesaktive kvinner...  Og så tror jeg faktisk at du må være en av de mennene som faktisk også kun har Nav, hor og rus i hodet....  

Anonymkode: 4cd79...6b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...