Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fixed it for you.

Anonymkode: 973b6...70b

Hvis kvinner som åpner for at partnerens mening er like god/viktig som sin egen er «dumme» for deg så forstår jeg bedre de utfordringene du har. Takk.

Anonymkode: 012f5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis kvinner som åpner for at partnerens mening er like god/viktig som sin egen er «dumme» for deg så forstår jeg bedre de utfordringene du har. Takk.

Anonymkode: 012f5...f12

Hvis partnerens "mening" går ut på å gjøre kvinnen til en tjener, så er de dumme, ja. De får ingenting igjen for å tørke og vaske etter mannen annet enn irritasjon.

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.36):

Bruker vanligvis ikke å svare på innlegg med slike herske-teknikker. Det betyr jo at jeg, om ikke har rett, i hvert fall ikke tar feil. Merker på svarene jeg får at jeg har truffet en nerve hos flere kvinner, og det er jeg fornøyd med da innlegget mitt virker med sin hensikt :)

Men for ordens skyld: Jeg har tre barn, kona jobber 70% og vi har felles og delt økonomi. 

Og ja, hun klager litt hun også men ikke på langt nær så mye som kvinnene i forholdene rundt meg.

Anonymkode: a2357...d15

Hvorfor jobber kona 70%

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis partnerens "mening" går ut på å gjøre kvinnen til en tjener, så er de dumme, ja. De får ingenting igjen for å tørke og vaske etter mannen annet enn irritasjon.

Anonymkode: 423df...acd

Hvis mannen har en mening om hvordan huset skal være, og kvinnen har en mening om hvordan huset skal være, og kvinnen opphøyer sin mening til en absolutt fasit så er hun ikke en spesielt bra partner i mine øyne. Det samme ville selvsagt være sant for en mann som opphøyer sine meninger til en absolutt fasit.

Så rigide mennesker kan nok fremdeles ha  et fungerende parforhold - om de finner noen andre som har akkurat samme meninger som seg selv. Men jeg vil tro at den slags rigiditet som regel leder til konflikter og ufred på ett eller annet før eller senere.

Anonymkode: 012f5...f12

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis mannen har en mening om hvordan huset skal være, og kvinnen har en mening om hvordan huset skal være, og kvinnen opphøyer sin mening til en absolutt fasit så er hun ikke en spesielt bra partner i mine øyne. Det samme ville selvsagt være sant for en mann som opphøyer sine meninger til en absolutt fasit.

Så rigide mennesker kan nok fremdeles ha  et fungerende parforhold - om de finner noen andre som har akkurat samme meninger som seg selv. Men jeg vil tro at den slags rigiditet som regel leder til konflikter og ufred på ett eller annet før eller senere.

Anonymkode: 012f5...f12

Nå er jo hele poenget med moden, rasjonell partnerjakt å finne en partner med like verdier. Det er særdeles lite smart for en petimeter å bli sammen med en gris. To petimetere og to griser passer mye bedre sammen og får mye bedre forhold. Problemet er at menn ofte "slapper av" når de får kvinnelig samboer, og lar henne ta mesteparten av det ekle husarbeidet. Selvfølgelig skal ikke den med normal standard sørge for at den med skyhøy standard får viljen sin hele tiden. Men normalt er det helt vanlig standard man forventer. Har man barn, så vil barnevernet bli involvert hvis det er altfor grisete og ingenting følges opp.

Anonymkode: 423df...acd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen basis-ting må på plass. Barna må komme seg på skole/barnehage med passende klær og matpakke.

Men veldig mye husarbeid kan diskuteres. Må man vaske vinduene en gang pr mnd, 6mnd eller 18mnd? Må man vaske doen hver 4. hver 8. eller hver 14. dag?

En komponent i disse konfliktene er i alle fall fruer som er for kommunikasjon bare så lenge den går på hennes premisser. «Jeg vil at du skal vaske doen nå for det er 5 dager siden forrige gang og da vasket jeg den. Hvis du ikke gjør som jeg sier så får jeg migrene rundt leggetid».

Det er ikke måten man bygger forpliktelser med de rundt seg. Man må være enige om hva som skal gjøres av hvem når. Da først kan man påpeke at en av partene avviker fra avtale.

Anonymkode: 012f5...f12

Ironisk nok må doen vaskes mye oftere når man lever med en mann, men mannen skal altså likevel bestemme at den skal vaskes sjeldnere? 

Man kan absolutt med fordel lage avtaler om ting, men boforhold må være på et minstemål som medfører at det er beboelig for begge. Tiss lukter! Man kan absolutt få avtenning om mannen er grisete. Migrene er ikke nødvendig for det. 

Anonymkode: a2b96...9a1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ironisk nok må doen vaskes mye oftere når man lever med en mann, men mannen skal altså likevel bestemme at den skal vaskes sjeldnere? 

Man kan absolutt med fordel lage avtaler om ting, men boforhold må være på et minstemål som medfører at det er beboelig for begge. Tiss lukter! Man kan absolutt få avtenning om mannen er grisete. Migrene er ikke nødvendig for det. 

Anonymkode: a2b96...9a1

Dette. Menn som tisser stående, søler og griser. Det lukter mye mer piss på herretoaletter enn dametoaletter, enda det vaskes like ofte på offentlige toaletter. Jeg har aldri forstått det å vaske etter klokke eller kalender, altså hver uke, på en lørdag eller hver 14. dag. Hvis barnet søler noe på gulvet på dag 2, skal man vente i 12 dager til med å vaske det? Hvis sengetøyet blir skittent av sæd, utflod, mens eller lignende, skal man da vente en uke, fordi "tiden for å vaske det er ikke der enda"? Hvis man løfter opp doringen man har vasket for to dager siden og ser tissedråper, skal man bare legge den ned igjen, fordi doen skal jo ikke vaskes oftere enn en gang i uka? Hvor dum går an å være?

Anonymkode: 423df...acd

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette. Menn som tisser stående, søler og griser. Det lukter mye mer piss på herretoaletter enn dametoaletter, enda det vaskes like ofte på offentlige toaletter. Jeg har aldri forstått det å vaske etter klokke eller kalender, altså hver uke, på en lørdag eller hver 14. dag. Hvis barnet søler noe på gulvet på dag 2, skal man vente i 12 dager til med å vaske det? Hvis sengetøyet blir skittent av sæd, utflod, mens eller lignende, skal man da vente en uke, fordi "tiden for å vaske det er ikke der enda"? Hvis man løfter opp doringen man har vasket for to dager siden og ser tissedråper, skal man bare legge den ned igjen, fordi doen skal jo ikke vaskes oftere enn en gang i uka? Hvor dum går an å være?

Anonymkode: 423df...acd

Ikke bare forstår du ikke ett eneste innlegg, i tillegg går du rundt og sniffer på herretoalettene.

Hmmm, her er det mye galt på en gang.

Anonymkode: 74ec3...9cc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er jo hele poenget med moden, rasjonell partnerjakt å finne en partner med like verdier. Det er særdeles lite smart for en petimeter å bli sammen med en gris. To petimetere og to griser passer mye bedre sammen og får mye bedre forhold. Problemet er at menn ofte "slapper av" når de får kvinnelig samboer, og lar henne ta mesteparten av det ekle husarbeidet. Selvfølgelig skal ikke den med normal standard sørge for at den med skyhøy standard får viljen sin hele tiden. Men normalt er det helt vanlig standard man forventer. Har man barn, så vil barnevernet bli involvert hvis det er altfor grisete og ingenting følges opp.

Anonymkode: 423df...acd

I mitt forhold var mye av problemet at jeg ble sett på som petimeter da jeg krevde helt normal, eller egentlig litt under normal, standard. I travle perioder kunne det f.eks gå flere uker mellom hver gang jeg fikk vasket badet, men mannen syns det var hysterisk da jeg etter kanskje 4-5 uker sa at nå MÅ badet vaskes. Han kunne ikke se at det var skittent. Litt støv og skjolder her og der på speil og vask syns han ikke var noe å bry seg og. Problemet er at bakterier er usynlige og at en del ekle flekker (inntørket tiss i små mengder, begynnende sopp i dusjen osv) må man NÆRME for å se, så mannen så ikke dette.

En del menn tror feilaktig at kvinner er hysteriske petimetre når det gjelder vasking og antar at det er sannheten for alle.

Anonymkode: e323d...700

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig skal ikke den med normal standard sørge for at den med skyhøy standard får viljen sin hele tiden.
Anonymkode: 423df...acd

Takk. Jeg har prøvd å få fram dette poenget i noen sider nå men blitt møtt med godagmannøkseskaft.

Sitat

Men normalt er det helt vanlig standard man forventer.

Det som er helt vanlig for deg er kanskje ikke helt vanlig for en annen. Noen legger opp til at man må vaske doen hver gang man har brukt den. Noen legger kanskje opp til at man må polere bilen hver dag. Jeg er uenig i begge ekstreme ståsteder og vil heller bruke tiden på å ta ungene med i skogen.

Sitat

Har man barn, så vil barnevernet bli involvert hvis det er altfor grisete og ingenting følges opp.

Hvis jeg spør deg, helt ærlig, finnes det gråsoner mellom de som ifølge deg har «skyhøy standard», og når man må koble inn barnevernet? For det er kjernen i denne diskusjonen - noen rigide damer legger opp til at dette er et binært problem:

1) «Min» standard

2) Barnevernet kobles inn

Jeg tror at en slik måte å tenke på renhold på tyder på at man har noen mangler i sine sosiale evner.

Anonymkode: 012f5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.14):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Det er en grunn for at noen jobber deltid. Fordi det er så mye å gjøre med hjem og barn at det blir for mye ved siden av fulltidsjobb. Spesielt hvis de har en partner som velger å jobbe mye overtid. Og da tjener mannen mer og økonomisk kan familien klare seg med at dama jobber redusert. Men dama taper pensjonspoeng osv.

Hvorfor er det sånn at det er damene som jobber redusert? Hovedsakelig fordi menn tjener mer, så det lønner seg økonomisk. Og det er ganske tragisk i seg selv at kvinneyrker har så lav status i dag. I tillegg synes nok menn jobb utenfor hjemme er mer viktig og mer spennende. Og velger gjerne å bli lenger på jobb istedenfor å dra hjem. Du kaller det kose-oppgaver: kan dere ikke bare bytte da? Prøv å ha hovedansvaret hjemme mens hun jobber ofte overtid. Det er nok mange arbeidsoppgaver du ikke ser at hun gjør. Det er ikke bare litt støvsuging her og der. Google «det tredje skiftet» og «det usynlige skiftet» og les mer enn en av artiklene (så slipper jeg å skrive alt det her).

 

Dersom mannen jobber 100% og dama jobber 60% eller 80% og de er enige om det, så bør man holde seg til det. Det blir vanskelig å samarbeide om ansvaret hjemme hvis en plutselig ikke skal hjem til avtalt tid allikevel. Tenk deg hvis dama plutselig «må» jobbe to timer lengre - da faller plutselig masse på mannen som må hente i bhg og lage middag osv. Og som bare MÅ stille opp, går ikke an å bare velge det bort. For det er ingen andre til å ta det. Det må jo være innmari lettvint å bare la være å dra hjem og ta ansvar for egne barn hvis jobben krever det - man har da en partner man bare tar for gitt.

Hvis man ikke ønsker familie og å ta sin del av ansvaret, og jobbe sammen som et team med barn og heim - så ikke vær i et samboerskap og ikke få barn! Selvfølgelig endrer livet seg og man ikke bare kan ture på med ungkarslivet og komme og gå som det passer bare en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bare forstår du ikke ett eneste innlegg, i tillegg går du rundt og sniffer på herretoalettene.

Hmmm, her er det mye galt på en gang.

Anonymkode: 74ec3...9cc

Da jeg var ung vasket jeg doer på et offentlig toalett. Det stinket så jævlig piss fra herretoalettet, og det var så grisete!! 
 

 Uansett trenger man ikke gå rundt å sniffe. Det stinker på lang avstand.

Anonymkode: d5e1a...708

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Jeg har prøvd å få fram dette poenget i noen sider nå men blitt møtt med godagmannøkseskaft.

Det som er helt vanlig for deg er kanskje ikke helt vanlig for en annen. Noen legger opp til at man må vaske doen hver gang man har brukt den. Noen legger kanskje opp til at man må polere bilen hver dag. Jeg er uenig i begge ekstreme ståsteder og vil heller bruke tiden på å ta ungene med i skogen.

Hvis jeg spør deg, helt ærlig, finnes det gråsoner mellom de som ifølge deg har «skyhøy standard», og når man må koble inn barnevernet? For det er kjernen i denne diskusjonen - noen rigide damer legger opp til at dette er et binært problem:

1) «Min» standard

2) Barnevernet kobles inn

Jeg tror at en slik måte å tenke på renhold på tyder på at man har noen mangler i sine sosiale evner.

Anonymkode: 012f5...f12

De fleste kvinner har normal standard. Unntakene som har støv på hjernen og ocd representerer ikke kvinner flest. 

Rydder og vasker man ikke etter seg må imidlertid noen rydde og vaske for deg, og det synes ikke kvinner er særlig ok. Synes ikke det er særlig urimelig heller at noen ikke gidder det du selv ikke gidder. 

Anonymkode: a2b96...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da jeg var ung vasket jeg doer på et offentlig toalett. Det stinket så jævlig piss fra herretoalettet, og det var så grisete!! 
 

 Uansett trenger man ikke gå rundt å sniffe. Det stinker på lang avstand.

Anonymkode: d5e1a...708

Nettopp. Min erfaring er fra akkurat det samme - jobben jeg hadde da jeg var yngre, ved siden av studiene. Jeg tviler på at det har endret seg så vanvittig mye på 15 år, gitt.

Anonymkode: 423df...acd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste kvinner har normal standard. Unntakene som har støv på hjernen og ocd representerer ikke kvinner flest. 

Rydder og vasker man ikke etter seg må imidlertid noen rydde og vaske for deg, og det synes ikke kvinner er særlig ok. Synes ikke det er særlig urimelig heller at noen ikke gidder det du selv ikke gidder. 

Anonymkode: a2b96...9a1

Så har vi menn som er petimetere med støv på hjernen, som mener at DAMA skal vaske etter deres standard, for det er jo en kvinneoppgave å vaske :D 

Anonymkode: 423df...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste kvinner har normal standard. Unntakene som har støv på hjernen og ocd representerer ikke kvinner flest. 

Rydder og vasker man ikke etter seg må imidlertid noen rydde og vaske for deg, og det synes ikke kvinner er særlig ok. Synes ikke det er særlig urimelig heller at noen ikke gidder det du selv ikke gidder. 

Anonymkode: a2b96...9a1

Nettopp. De bør stille seg spørsmålet - HVORFOR gidder jeg ikke, når jeg gadd før? Er svaret fordi det er slitsomt, lite lystbetont, ekkelt og kjedelig, blir det neste spørsmålet - HVORFOR ønsker jeg å påføre partner jeg liksom skal elske, økt byrde med noe som er slitsomt, lite lystbetont, ekkelt og kjedelig?

Anonymkode: 423df...acd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette. Menn som tisser stående, søler og griser. Det lukter mye mer piss på herretoaletter enn dametoaletter, enda det vaskes like ofte på offentlige toaletter. Jeg har aldri forstått det å vaske etter klokke eller kalender, altså hver uke, på en lørdag eller hver 14. dag. Hvis barnet søler noe på gulvet på dag 2, skal man vente i 12 dager til med å vaske det? Hvis sengetøyet blir skittent av sæd, utflod, mens eller lignende, skal man da vente en uke, fordi "tiden for å vaske det er ikke der enda"? Hvis man løfter opp doringen man har vasket for to dager siden og ser tissedråper, skal man bare legge den ned igjen, fordi doen skal jo ikke vaskes oftere enn en gang i uka? Hvor dum går an å være?

Anonymkode: 423df...acd

Har vasket mange offentlige doer og der finner man mye grising.  For å nevne noe.

Full dobørsteholder med urin. Urin flekker og søl, på doring, doen, dolokket, gulvet, veggen, døra. Og det stopper ikke der, tisseflekker i vasken og på speilet. Kan jeg legge til bæsj på papir i avfallsdunken. Åja, vi vasket hver eneste dag. 

Dame doen var stort sett like fin dagen etter vask, med noen få unntak. Det finnes grisete damer også, men de har mye å ta igjen for å måle seg med mennene.

Jeg bare skjønte iallefall ikke poenget med å tisse full dobørste beholderen hver dag....

Anonymkode: 4a298...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De fleste kvinner har normal standard. Unntakene som har støv på hjernen og ocd representerer ikke kvinner flest. 

Rydder og vasker man ikke etter seg må imidlertid noen rydde og vaske for deg, og det synes ikke kvinner er særlig ok. Synes ikke det er særlig urimelig heller at noen ikke gidder det du selv ikke gidder. 

Anonymkode: a2b96...9a1

Jeg må bare spørre igjen og igjen for jeg når ikke igjennom:

Alice og Bob bor sammen. Alice vil at vinduene skal vaskes når lysgjennomgangen er 99%. Bob vil at de skal vaskes når lysgjennomgangen er 97%.  Alice mener at Bob på eget initiativ må vaske vinduet når _hennes_ krav til lysgjennomgang ikke lengre er tilfredsstilt.

Er dette rimelig av henne?

Anonymkode: 012f5...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min "preferanse" er at det ikke er bremsespor i doen og urindråper på ringen. Da blir det vanskelig å ha en "preferanse" om å rengjøre toalettet hver 14. dag........

Anonymkode: ae2b3...671

Da pålegger du deg selv mer jobb enn du må. Jeg bruker ikke tid på å sjekke, jeg vasker hver torsdag. Og jeg er renholder. Ingen som dør i eget hjem med kjente bakterier av en flekk. Anderledes om det er omgangssyke ihus. 

Anonymkode: 4238c...4c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, du har valgt deg tre golddiggere fordi de er unge og pene. Hadde du gått for mer normale damer, ville du ha unngått dette. At menn ikke forstår det.

Anonymkode: 423df...acd

Enig. 

Minner meg om noe en kompis sa om at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden av gjerdet og det man krangler om i ett forhold ofte er det man krangler om i neste også, for problemet er ikke alltid partneren. Og om man har hatt de samme problemene i tre forhold bør man kanskje gå litt i seg selv og vurdere egen rolle i valg av partner.

I et forhold bør man bli enige om økonomi, fordeling av arbeid, husarbeid, ansvar for barn osv tidlig i forholdt og før man får hus og barn. Og jeg er sterkt uenig at man kan kalle mennesker som ikke forstår at det er en ganske sterk sammenheng mellom arbeidsmengde og inntekt for oppegående og smarte. 

De kvinnene jeg kjenner er kvinner som tar  ansvar for å bidra til husholdningen økonomisk og drar sin del av lasset mht hus og barn, og som forventer at partneren bidrar tilsvarende. 

Det jeg kan være enig i er at det nok i en del tilfeller er manglende enighet mht hva som er godt nok på hjemmefronten, og kanskje større andel kvinner som synes at de lan definere standarden (litt på samme måte som A-mennesker mener de definerer standarden mht døgnrytme). Jeg tenker at den som mener at badet skal vaskes to ganger i uka, uavhengig av om det er skittent, er den som må vaske en ekstra gang. 

Jeg kjenner ingen som krever at mannen skal peller seg hjem fra jobb for å gjøre husarbeid. Men jeg kjenner kvinner som blir irritert fordi mannen prioriterer trening og kompiser etter «en hard dag på jobb» fremfor husarbeid. Og da har kanskje ikke kvinnen hatt like lang dag på jobb, men brukt tiden etter jobb på å lage middag og leke/gjøre lekser med ungene. Og så forventes det at de skal fikse husarbeidet etterpå, mens den stakkars hardtarbeidende mannen trener pleier hobbyer. Når ble det riktig? I det forholdet jeg forlot ble jeg lei av at mannen mente at hans liv var mer viktig enn mitt, og at min rolle skulle være å sørge for at han kunne være Forsørgeren med stor F. At han aldri sjekket med mine avtaler før han planla forretningsmiddager/reiser (ja, sånn kan planlegges i ganske stor grad om man bare vil), men glatt forventet at jeg skulle tilpasse både jobb og privatliv til hans kalender og avlyse og flytte på egne avtaler som plutselig var i konflikt med hans. For han tjente mer enn mer. Sorry Mac, men nei. Kos deg med alle pengene dine, jeg vil heller leve rimeligere med en mann som tar hensyn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...