AnonymBruker Skrevet 12. mars #341 Del Skrevet 12. mars Yodas skrev (1 minutt siden): Det er ikke bare damer som ikke forstår dette. Mannen kjeftet på meg hver gang jeg gikk på jobb i en periode. Hver gang fortalte jeg ham at jeg kunne gå til sjefen og spørre om jeg kunne få jobbe i redusert stilling en periode. Og så forklarte jeg hvor mye mindre penger det ville bli. Da sa han nei til det. Men så var det den samme surmulinga neste dag jeg skulle på jobb. Jeg måtte forklare ham at hvis vi først er enige om at jeg jobber 100%, så kan han jo ikke klage når jeg faktisk må jobbe. Men dette var en periode hvor han var i permisjon, var sliten og misfornøyd, og kanskje sjalu fordi han trodde jeg hadde en superspennende karriere og han ikke hadde det. Så dette handler kanskje ikke om å ikke forstå eller ikke kunne regne, men om å kunne sette seg inn i hverandres situasjon og følelser. Derfor jeg skrev av egen erfaring, kan godt gjelde begge kjønn. Det vi da kan være enige om er at det er påfallende mange mennesker som ikke forstår sammenhengen mellom at godt betalt jobb i de aller fleste tilfeller også betyr økt ansvar, ekstra arbeidstimer og henvendelser utenfor arbeidstid. Tenker nok litt mer enn deg i retning av at det er i de fleste tilfeller et objektivt faktum at det er slik, og at det dermed ikke handler så mye om å forstå hverandre, men å forstå objektive faktum. Mer som i at det er grunnleggende allmennkunnskap å forstå at i de aller fleste tilfeller betyr godt betalt stilling, en forventning om at du skal jobbe mer, og være mer tilgjengelig. Anonymkode: 74ec3...9cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #342 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Å evne og se når det er på tide å vaske en dass har lite med preferanser å gjøre altså. Såpass forventer jeg faktisk at ethvert voksent menneske klarer helt av seg selv. Anonymkode: 973b6...70b Du viser på en utmerket måte hvordan rigide mennesker ikke evner å se ut over egen nesetipp. Å ikke kunne ta et steg ut av seg selv og se en relasjon eller sosial interaksjon i 3. person må være et alvorlig hinder for deg? Anonymkode: 012f5...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c2c Skrevet 12. mars #343 Del Skrevet 12. mars Å heisann du ! Lurer litt på om du enten er mann selv, eller bosatt litt utenfor det jeg kaller sentrumsnære strøk 😂. Kvinner i deltidsjobber finner du lite av der jeg bor. Her jobber undertegnede i en sjefsstilling med +/- 60 timer pr uke. Det er vel jeg som drar inn 70% av inntekten. Min samboer jobber også mye, og det er ingen som maser på når folk kommer hjem fra jobb. Arbeidstimer organiseres rundt styremøter, FAU, idrett og alt annet som ungene trenger hjelp til. Jada, har 2 barn. Det er også jeg som gjør mest hjemme, rett og slett fordi jeg tåler å jobbe mye + ta i et tak hjemme, mens min samboer blir fortere sliten. Hvis du som mann hadde bodd sammen med meg hadde du slitt med å henge på. Og nei, jeg har verken adhd, vaskehjelp eller Au pair. Jeg fikser mine ting selv, syting er ikke et ord i mitt vokabular. Ellers ønskes god bedring til alle sutrete, misfornøyde sjeler av begge kjønn. Det skjer ikke noe, før du faktisk gjør noe ☺️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #344 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Å vaske skitne klær, gå ut med søpla og tørke over grisete komfyr når man er ferdig med å lage mat, støvsuge hybelkaniner og vaske skitten dass er ikke en PREFERANSE, Anonymkode: 423df...acd Å avgjøre om man skal vaske doen med 2, 4 eller 12 intervall er en preferanse. Siden du ikke evner å svare på dette etter å ha blitt spurt før så antar jeg at svaret ditt, innerst inne er «ja», ikke sant? Sitat det må dere gutter forstå. Jeg sier "gutter", fordi menn, inkludert min 20 år gamle sønn, forstår. Er dette hersketeknikker som fungerer godt i voksenlivet ditt? Hjelper det deg til meningsfulle relasjoner? Anonymkode: 012f5...f12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #345 Del Skrevet 12. mars Kommentert før her, men har fulgt tråden…Og egentlig synes jeg det er en trist tråd…. Når hverdagen og familie livet diskuteres så polariserende og fra ett individuellt ståsted😔 Men jeg kan bare kommentere ut fra meg selv, da jeg ikke sitter på noe fasit.. Jeg gikk fra en VELDIG god karriere, til å bli hjemmeværende med små barn, tok de 2 minste ut barnehagen, og eldste ut av SFO, mannen arvet MYE penger, og jeg ønsket selv å gå hjemme med dem av flere grunner.. Grunn nr 1, var at jeg gjorde ALT uansett, alt fra økonomien til å følge opp servicer og dekkskift på bilene, henting og levering, helsekontroller hos barna, lekser, det sosiale, husarbeid, mat osv, osv.. Noe jeg synes var greit i den perioden, da ex mannen min var i en periode i livet, med sorg ifb med nære familiemedlemer hadde dødd, kronisk sykdom og diverse.. Så for meg var det helt greit den perioden.. Og når muligheten kom med arven, spurte jeg han om jeg kunne få gå hjemme, for familiens skyld.. (Vi hadde da virkelig råd til det) Så som sagt som gjort.. Hjemmeværende ble jeg, og livet var godt..❤️ Så til poenget; Mitt ‘’problem’’ var ikke at han gjorde NOEN ting hjemme, mitt problem var at han MENTALT skjekket HELT UT av familien! Når han kom sliten hjem fra jobb, så orket han ikke engasjere seg i barna i det hele tatt!! De ville jo vise pappa tegninger og prosjekter de hadde gjort, men han var så sliten.. Og han kom hjem til ryddet hus, fornøyde barn og varm middag HVER DAG! Han sluttet å stå opp i helgene for han var så sliten, det gikk så langt at barna ikke reagerte på at han sov og ikke spiste med oss😭 Jeg spurte han flere ganger om det var noe jeg kunne gjøre for han, eller om det var noe han ønsket eller savnet fra meg, jeg ønsket virkelig å hjelpe han❤️ Det var veldig vondt for meg å se mannen min den gang, ikke ha det bra! Jeg verken maste eller kjeftet.. Jeg ser i etterkant, at han var nok utbrent, noe jeg forstår etter alt han hadde opplevd❤️ Og den gangen vi traff hverandre, så sier han selv, at jeg var ett fyrverkeri i livet hans! Jeg var utadvendt, livlig, sosial, og veldig omsorgsfull! Han sa i fylla at jeg var selve definisjonen på uttrykket; ‘’Hore i sengen og engel ellers’’ Og han mente ikke ‘’hore’’ negativt ment. Men livet skjer og han fikk det vanskelig, og 3 planlagte og ønskede barn kom på løpende bånd, jeg prøvde som best å støtte han og drifte familien as, karrieren min skjøt fart, jeg fulgte opp barna, osv, osv… Så til kjernen i innlegget ditt; Etter 6 år, med å virkelig dra lasset, og han hadde omskolert seg pga kronisk sykdom, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg FORVENTET mer involvering på alle plan fra han i familien!! Selvom jeg gikk hjemme på det tidspunktet, så hadde jeg MER enn nok å gjøre! Så at han kunne hengt opp en maskin med klær etter jobb en dag, eller ryddet opp ett middagen mens jeg holdt på med barna, hadde gjort underverker! Men nei.. Han var SLITEN!! Jeg forelso at han kunne begynne i terapi eller finne seg en hobby, eller bare noe som ville gi han noe glede, jeg var ikke sur for at han ikke var hjemme, eller jobbet, jeg ble bare helt utslitt av energien og humøret hans!! Uansett, jeg holdt ut, og begynte selv i terapi for å se hva JEG bidro med i ekteskapet, og både ønsket og prøvde jobbe med meg.. Men han både var og ble mer og mer sliten😡 Etter 11 år, med å vente og ønske hans involvering, så så jeg ingen annen mulighet enn å gå… For å unngå å bli masete! Det ville ikke hjulpet.. Ser i ettertid og med mye terapi at jeg ble raskt ‘’mammaen’’ hans.. Og jeg lærte noe veldig verdifullt; HVA SOM FOREGÅR INNEN FOR HUSETS FIRE VEGGER, OG MELLOM TO MENNESKER, ER OFTE NOE HELT ANNET ENN HVA SOM VISES UTAD! Jeg sa aldri noe vondt om han til andre, min bestevenninne visste ikke en gang at var separert før jeg fysisk hadde flyttet! Først da fortalte jeg litt av min historie, og ex mannen sin historie er HELT motsatt av min! Ex mannen min sin histore er nok ganske lik din kompis sin, at jeg ble bitter og lat av å gå hjemme, og nektet han sex, når HAN JOBBET og sto for ALL inntekt! (Vi eide alt 50/50, og jeg hadde mye verdier med meg inn i ekteskapet, og jeg jobbet og bidro med ca 100 000kr mer i lønn pr år, de første årene, så at vi eide hus, hytte, campingvogn, biler alt 50/50 var riktig altså) Men som sagt, ting er ikke alltid som det ser ut, selvom kanskje til og med har sett og hørt at konene til disse vennene dine både kjefter og maser på de. ❤️ Jeg skylder heller ikke på ex mannen min for at det ble som det, han er en fin mann, bare ikke for meg. Han sier også det samme om meg, at jeg er en bra dame, bare ikke for han❤️ Anonymkode: 4a4b3...7ce 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 12. mars #346 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.23): De aller fleste kvinner jobber 100 %. I de tilfellene der de ikke gjør det, så er det fordi de har en mann som ikke gidder å være med på å dra lasset hjemme, slik at kvinnen tvinges ned i stilling for at Familien AS skal klare å gå rundt. Anonymkode: b0003...2ed Dette kan man avslutte tråden med, spør du meg. Her er hele poenget og essensen i problematikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triolita Skrevet 12. mars #347 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.23): De aller fleste kvinner jobber 100 %. I de tilfellene der de ikke gjør det, så er det fordi de har en mann som ikke gidder å være med på å dra lasset hjemme, slik at kvinnen tvinges ned i stilling for at Familien AS skal klare å gå rundt. Anonymkode: b0003...2ed Helt korrekt. Og for ikke å snakke om at pensjonen deres blir lavere pga dette. Det er grunnen til at det er flere kvinner som er minstepensjonister enn menn. Man får ikke alderspensjon av å jobbe hjemme med barn, hus og hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #348 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): De er som regel barnløse. Sittet på skolebenken til dem er 40 år. Anonymkode: 09201...d1d Jeg har fire barn, mastergrad, bachelorgrad og 100+ jobb. Så nei, vi er ikke "som regel barnløse". Anonymkode: 423df...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #349 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du viser på en utmerket måte hvordan rigide mennesker ikke evner å se ut over egen nesetipp. Å ikke kunne ta et steg ut av seg selv og se en relasjon eller sosial interaksjon i 3. person må være et alvorlig hinder for deg? Anonymkode: 012f5...f12 At du har pissa rundt doskåla og ikke rydder opp etter det, har ingenting med "sosial interaksjon" å gjøre. Anonymkode: 423df...acd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #350 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Å avgjøre om man skal vaske doen med 2, 4 eller 12 intervall er en preferanse. Siden du ikke evner å svare på dette etter å ha blitt spurt før så antar jeg at svaret ditt, innerst inne er «ja», ikke sant? Er dette hersketeknikker som fungerer godt i voksenlivet ditt? Hjelper det deg til meningsfulle relasjoner? Anonymkode: 012f5...f12 Menn som tror man kan vaske etter klokke/kalender og ikke etter hvor skittent det er, er gutter. Gutter som prøver å slippe unna ansvaret. "Men det har ikke gått to uker enda". Anonymkode: 423df...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #351 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kommentert før her, men har fulgt tråden…Og egentlig synes jeg det er en trist tråd…. Når hverdagen og familie livet diskuteres så polariserende og fra ett individuellt ståsted😔 Men jeg kan bare kommentere ut fra meg selv, da jeg ikke sitter på noe fasit.. Jeg gikk fra en VELDIG god karriere, til å bli hjemmeværende med små barn, tok de 2 minste ut barnehagen, og eldste ut av SFO, mannen arvet MYE penger, og jeg ønsket selv å gå hjemme med dem av flere grunner.. Grunn nr 1, var at jeg gjorde ALT uansett, alt fra økonomien til å følge opp servicer og dekkskift på bilene, henting og levering, helsekontroller hos barna, lekser, det sosiale, husarbeid, mat osv, osv.. Noe jeg synes var greit i den perioden, da ex mannen min var i en periode i livet, med sorg ifb med nære familiemedlemer hadde dødd, kronisk sykdom og diverse.. Så for meg var det helt greit den perioden.. Og når muligheten kom med arven, spurte jeg han om jeg kunne få gå hjemme, for familiens skyld.. (Vi hadde da virkelig råd til det) Så som sagt som gjort.. Hjemmeværende ble jeg, og livet var godt..❤️ Så til poenget; Mitt ‘’problem’’ var ikke at han gjorde NOEN ting hjemme, mitt problem var at han MENTALT skjekket HELT UT av familien! Når han kom sliten hjem fra jobb, så orket han ikke engasjere seg i barna i det hele tatt!! De ville jo vise pappa tegninger og prosjekter de hadde gjort, men han var så sliten.. Og han kom hjem til ryddet hus, fornøyde barn og varm middag HVER DAG! Han sluttet å stå opp i helgene for han var så sliten, det gikk så langt at barna ikke reagerte på at han sov og ikke spiste med oss😭 Jeg spurte han flere ganger om det var noe jeg kunne gjøre for han, eller om det var noe han ønsket eller savnet fra meg, jeg ønsket virkelig å hjelpe han❤️ Det var veldig vondt for meg å se mannen min den gang, ikke ha det bra! Jeg verken maste eller kjeftet.. Jeg ser i etterkant, at han var nok utbrent, noe jeg forstår etter alt han hadde opplevd❤️ Og den gangen vi traff hverandre, så sier han selv, at jeg var ett fyrverkeri i livet hans! Jeg var utadvendt, livlig, sosial, og veldig omsorgsfull! Han sa i fylla at jeg var selve definisjonen på uttrykket; ‘’Hore i sengen og engel ellers’’ Og han mente ikke ‘’hore’’ negativt ment. Men livet skjer og han fikk det vanskelig, og 3 planlagte og ønskede barn kom på løpende bånd, jeg prøvde som best å støtte han og drifte familien as, karrieren min skjøt fart, jeg fulgte opp barna, osv, osv… Så til kjernen i innlegget ditt; Etter 6 år, med å virkelig dra lasset, og han hadde omskolert seg pga kronisk sykdom, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg FORVENTET mer involvering på alle plan fra han i familien!! Selvom jeg gikk hjemme på det tidspunktet, så hadde jeg MER enn nok å gjøre! Så at han kunne hengt opp en maskin med klær etter jobb en dag, eller ryddet opp ett middagen mens jeg holdt på med barna, hadde gjort underverker! Men nei.. Han var SLITEN!! Jeg forelso at han kunne begynne i terapi eller finne seg en hobby, eller bare noe som ville gi han noe glede, jeg var ikke sur for at han ikke var hjemme, eller jobbet, jeg ble bare helt utslitt av energien og humøret hans!! Uansett, jeg holdt ut, og begynte selv i terapi for å se hva JEG bidro med i ekteskapet, og både ønsket og prøvde jobbe med meg.. Men han både var og ble mer og mer sliten😡 Etter 11 år, med å vente og ønske hans involvering, så så jeg ingen annen mulighet enn å gå… For å unngå å bli masete! Det ville ikke hjulpet.. Ser i ettertid og med mye terapi at jeg ble raskt ‘’mammaen’’ hans.. Og jeg lærte noe veldig verdifullt; HVA SOM FOREGÅR INNEN FOR HUSETS FIRE VEGGER, OG MELLOM TO MENNESKER, ER OFTE NOE HELT ANNET ENN HVA SOM VISES UTAD! Jeg sa aldri noe vondt om han til andre, min bestevenninne visste ikke en gang at var separert før jeg fysisk hadde flyttet! Først da fortalte jeg litt av min historie, og ex mannen sin historie er HELT motsatt av min! Ex mannen min sin histore er nok ganske lik din kompis sin, at jeg ble bitter og lat av å gå hjemme, og nektet han sex, når HAN JOBBET og sto for ALL inntekt! (Vi eide alt 50/50, og jeg hadde mye verdier med meg inn i ekteskapet, og jeg jobbet og bidro med ca 100 000kr mer i lønn pr år, de første årene, så at vi eide hus, hytte, campingvogn, biler alt 50/50 var riktig altså) Men som sagt, ting er ikke alltid som det ser ut, selvom kanskje til og med har sett og hørt at konene til disse vennene dine både kjefter og maser på de. ❤️ Jeg skylder heller ikke på ex mannen min for at det ble som det, han er en fin mann, bare ikke for meg. Han sier også det samme om meg, at jeg er en bra dame, bare ikke for han❤️ Anonymkode: 4a4b3...7ce Nettopp. Noen menn er fæle med å skryte og lyve over hvor mye de bidrar og hvor mye kjerringa maser. Anonymkode: 423df...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #352 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn som tror man kan vaske etter klokke/kalender og ikke etter hvor skittent det er, er gutter. Gutter som prøver å slippe unna ansvaret. "Men det har ikke gått to uker enda". Anonymkode: 423df...acd Kvinner som anser seg som forvalteren av den ene store sannhet er sånt som vi voksne menn holder oss langt unna. Om det er oppblåst selvbilde, en nevro-diagnose eller bare motbydelig skapning er ikke så viktig. Heldigvis finnes det bedre kvinner der ute. Anonymkode: 012f5...f12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #353 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner som anser seg som forvalteren av den ene store sannhet er sånt som vi voksne menn holder oss langt unna. Om det er oppblåst selvbilde, en nevro-diagnose eller bare motbydelig skapning er ikke så viktig. Heldigvis finnes det bedre dumme kvinner der ute. Anonymkode: 012f5...f12 Fixed it for you. Anonymkode: 973b6...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #354 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du har pissa rundt doskåla og ikke rydder opp etter det, har ingenting med "sosial interaksjon" å gjøre. Anonymkode: 423df...acd Er det så lurt å diskutere når du ikke forstår et eneste innlegg? Som sagt; det er ikke ETT innlegg her som du har forstått essensen av. Det må være slitsomt for deg å ikke forstå en eneste setning? Anonymkode: 74ec3...9cc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #355 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner som anser seg som forvalteren av den ene store sannhet er sånt som vi voksne menn holder oss langt unna. Om det er oppblåst selvbilde, en nevro-diagnose eller bare motbydelig skapning er ikke så viktig. Heldigvis finnes det bedre kvinner der ute. Anonymkode: 012f5...f12 Og det er veldig bra at dere som IKKE er voksne, holder dere langt borte fra oss. Så slipper vi å leke mamma for mannen vår. Det finnes dørmatter der ute, men det er en ting. Når kvinnen din behandler deg som mamma, passer på deg, forteller deg hva du skal gjøre og tørker etter deg, så vil du gradvis miste sexlysten. For ingen menn vil jo ha sex med mammaen sin. Anonymkode: 423df...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #356 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Å avgjøre om man skal vaske doen med 2, 4 eller 12 intervall er en preferanse. Siden du ikke evner å svare på dette etter å ha blitt spurt før så antar jeg at svaret ditt, innerst inne er «ja», ikke sant? Anonymkode: 012f5...f12 Min "preferanse" er at det ikke er bremsespor i doen og urindråper på ringen. Da blir det vanskelig å ha en "preferanse" om å rengjøre toalettet hver 14. dag........ Anonymkode: ae2b3...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #357 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min "preferanse" er at det ikke er bremsespor i doen og urindråper på ringen. Da blir det vanskelig å ha en "preferanse" om å rengjøre toalettet hver 14. dag........ Anonymkode: ae2b3...671 Nettopp. Man går på do, løfter ringen, ser at den er skitten og tørker over den. Ferdig på 20 sekunder. Man ser at det er urin rundt doen, sprayer, tar litt dopapir, tørker over, ferdig. 30 sekunder. Anonymkode: 423df...acd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #358 Del Skrevet 12. mars Det som er virkelig rart, er at menn som får kone og barn, forventer at de skal gjøre og bidra med mindre inn i et hjem og i en familiekonstellasjon, enn single menn. Altså - what the actual fuck? De er slitne? Hvem faen er ikke sliten? Begge foreldre er i full jobb, men far er sliten, så han må hvile når han kommer hjem fra jobb? Han kan ikke gjøre husarbeid? Han kan ikke følge opp barn? Hvem skal da gjøre det? Slike menn må være mer enn tilbakestående. Det eneste de klarer å skjøtte, er altså sin egen jobb 😂 Så sykt provoserende. Anonymkode: 93964...c20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #359 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som er virkelig rart, er at menn som får kone og barn, forventer at de skal gjøre og bidra med mindre inn i et hjem og i en familiekonstellasjon, enn single menn. Altså - what the actual fuck? De er slitne? Hvem faen er ikke sliten? Begge foreldre er i full jobb, men far er sliten, så han må hvile når han kommer hjem fra jobb? Han kan ikke gjøre husarbeid? Han kan ikke følge opp barn? Hvem skal da gjøre det? Slike menn må være mer enn tilbakestående. Det eneste de klarer å skjøtte, er altså sin egen jobb 😂 Så sykt provoserende. Anonymkode: 93964...c20 Nettopp. Det ER veldig rart når en mann, som har bodd alene i flere år og både vasket, ryddet og laget mat, plutselig stopper å gjøre det KUN fordi det flytter en dame inn! Anonymkode: 423df...acd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 12. mars #360 Del Skrevet 12. mars Whaaaat?! Tjener mannen min 70% av husholdningens inntekt?! Show me the money!! Mama want to go shopping 😍😍😍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå