Gå til innhold

Jeg skjønner ikke helt at det er lovlig å trykke seg hjem 300 pakker i uka fra Temu, wish, shein og lignende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi disse noen år så sitter de i hus som er fyllt til taket med søppel og kattebæsj. Dette er sykelig shopping.

Anonymkode: f8134...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.28):

At folk virkelig aktivt går inn for å ta rennafart og gi faen i miljøet ved å fly inn ett jalla mobildeksel fra andre siden av jordkloden er for meg HELT utrolig. Kjøper du samme rælet i butikk har de i det minste fått shippet inn flere enheter på en gang. 

Jeg er enig, burde vært ulovlig. Eller innfør toll og moms på verdien av innenlands frakt selv om man betaler 0, pluss behandlingsgebyr. Skal du fly inn et mobildeksel til 15 kroner bør du betale moms på de 150 kronene norske fraktselskaper bruker for å frakte denne plastdingsen hjem til deg. 

Anonymkode: d8cff...f25

Og til mye høyere pris. Hva er vitsen for å betale i dyre dommer for et produkt du trenger og som du kan få billigere fra andre land?

Bestilte nettopp et deksel til mobilen og det kostet 10 kroner. Her i landet hadde det kostet over 190 kroner siden det var i ekte skinn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (2 timer siden):

Ja har sett sånn selv. Jeg reagerte mest på folk som ventet på 7 pakker om gangen og lignende. Jeg skjønner ikke helt det å gå tilbake 6 ganger for å handle ennå mer., det tyder jo veldig klart på dårlig impulskontroll og en slags syk avhengighet..

Nå deles som regel pakkene opp da selv Om det er en bestilling. Min nå er feks delt opp i 3. 

 

Anonymkode: 2e887...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjole dere som tar bilder og legger ut her kun for å henge ut folk. 

Anonymkode: 2e887...f84

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2024 at 3:34 PM, AnonymBruker said:

Mobildekslene er de samme. 

Kattelekkene er eksakt de samme. 

Led-lysstripene er de samme. 

Ukesplanleggerne er de samme.

Tusjene er de samme. 

Forskjellen er bare at jeg betaler 1/10 av hva det koster i butikken. 

Anonymkode: 7b99c...507

Du glemmer en essensielt ting. De er selvfølgelig produsert med billigere materiale, og du vet faktisk ikke hva de har puttet i produktet. Dette er det gjort tester på. Men værsågod. Bare bestill tusjer til barna dine som de helt sikkert putter i munnen om slutter på. Høres trygt ut 🙄

Anonymkode: 76223...164

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du glemmer en essensielt ting. De er selvfølgelig produsert med billigere materiale, og du vet faktisk ikke hva de har puttet i produktet. Dette er det gjort tester på. Men værsågod. Bare bestill tusjer til barna dine som de helt sikkert putter i munnen om slutter på. Høres trygt ut 🙄

Anonymkode: 76223...164

Eh barn putter da ikke tusjer i munnen🙄

Anonymkode: 2e887...f84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 16.59):

Folk som handler på slike steder er enten mindre begavede, eller så driter de i barnearbeid, miljøet og moderne slaveri.

Anonymkode: 924e8...4aa

Jeg handler på temu kun fordi jeg driter i miljøet. Venter på 99 nye ting i nærmeste fremtid. I tillegg så hjelper jeg kineserne med å beholde jobbene sine, hurra for meg.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (På 5.3.2024 den 17.09):

Det er en ting at det fyller seg opp i skapet, en annen ting er at alt havner i naturen til slutt. Bare fordi det er billig og "digg" å shoppe. Men det blir ikke så digg for barna våre som skal vokse opp på en overfylt planet.  "hvorfor gidder du å bry deg da?" Jeg bryr meg om etikk og jeg bryr meg om planeten. Det burde alle.

Og det er faktisk nesten litt sjukt å se hvor sinte folk blir når deres lille lykkeboble blir truet. "Det er så billig, og bra..like bra som i dyre norge" Ja men du utnytter fattige. "det gjør du og for du har en mac og en telefon"  Nei, jeg skaffer meg bare det jeg trenger. For det er ikke friskt å handle for 300 kr i uka og motta 20 pakker i posten i uka med massevis av billig plast og tekstil og dilldall, som man uansett skal kaste etterhvert, bare fordi det er billig. Jeg hater ikke på folk som handler en liten dings de trenger. Men de som sier at "de bryr seg ikke" om arbeiderene som jobber 22 timer i døgnet og får betalt per ting de lager, og ikke har de fast ansettelse eller kontrakt. De utnyttes. "Jeg bryr meg ikke" Det burde man! Det kunne vært deg selv, eller noen du er glad i. Og planeten skal tross alt vare oss lenge. 

Lurer på hvordan det står til med de elvene rett ved fabrikkene til HM? https://www.nettavisen.no/okonomi/klesgigant-hemmeligholder-produksjon/s/5-95-902371

Det går ikke an å ta deg seriøst når du skriver "hater på". 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (1 time siden):

Jeg handler på temu kun fordi jeg driter i miljøet. Venter på 99 nye ting i nærmeste fremtid. I tillegg så hjelper jeg kineserne med å beholde jobbene sine, hurra for meg.

Heier på deg:juhu:

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (På 5.3.2024 den 17.09):

Det er en ting at det fyller seg opp i skapet, en annen ting er at alt havner i naturen til slutt. Bare fordi det er billig og "digg" å shoppe. Men det blir ikke så digg for barna våre som skal vokse opp på en overfylt planet.  "hvorfor gidder du å bry deg da?" Jeg bryr meg om etikk og jeg bryr meg om planeten. Det burde alle.

Og det er faktisk nesten litt sjukt å se hvor sinte folk blir når deres lille lykkeboble blir truet. "Det er så billig, og bra..like bra som i dyre norge" Ja men du utnytter fattige. "det gjør du og for du har en mac og en telefon"  Nei, jeg skaffer meg bare det jeg trenger. For det er ikke friskt å handle for 300 kr i uka og motta 20 pakker i posten i uka med massevis av billig plast og tekstil og dilldall, som man uansett skal kaste etterhvert, bare fordi det er billig. Jeg hater ikke på folk som handler en liten dings de trenger. Men de som sier at "de bryr seg ikke" om arbeiderene som jobber 22 timer i døgnet og får betalt per ting de lager, og ikke har de fast ansettelse eller kontrakt. De utnyttes. "Jeg bryr meg ikke" Det burde man! Det kunne vært deg selv, eller noen du er glad i. Og planeten skal tross alt vare oss lenge. 

Lurer på hvordan det står til med de elvene rett ved fabrikkene til HM? https://www.nettavisen.no/okonomi/klesgigant-hemmeligholder-produksjon/s/5-95-902371

Det går ikke å hate på noen.

Du hater noen. Enkelt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med kvaliteten på det meste jeg har bestillt fra Temu.com og Aliexpress.com 

Jeg anbefaler ikke å kjøpe elektriske ting med høy spenning/strøm om du ikke kjenner til selgeren/merket godt.

Kjøper som regel ting som er vanskelig å få fatt i her i landet. Som feks trengte jeg noen handsker som tåler høy varme, men som er tynne og laget av silikon. Dette fant jeg enkelt og billig. Og feks en smart wifi jordet kontakt for strømstyring som jeg betalte 300kr for i Norge, den betalte jeg 50kr for på temu og ali

Anonymkode: 8f3ce...16d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 19.51):

Eh barn putter da ikke tusjer i munnen🙄

Anonymkode: 2e887...f84

Noen barn putter alt de kommer over i munnen 😬😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 80 pakker denne uka her, postkassa blir sprengt 😁

Lurer på hvor mye en stor postkasse koster i Kina, må stikke på temu å sjekke 🤑🤑

Anonymkode: cb6be...757

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 17.08):

Gud bedre... dette tøvet var det en tråd om for en uke siden også.

Konklusjon: Det er to grupper folk; de som vil redde verden og dermed kjøper de samme produktene til tidobbel pris i Norge, og de som er prisbevisste og kjøper der det er billigst. Produktene er de samme, produsentene er de samme, lønnen er den samme, arbeidsforholdene er de samme.

De mest naive betaler for å få en ubegrunnet ren samvittighet og kan skryte av at de redder kloden og bidrar til å sikre anstendige arbeidsforhold for de som lager dette. Hvordan det i det hele tatt kan skje ved gjøre lommeboken til mellommennene feite er forøvrig en gåte.

Har folk helt sluttet å tenke selv?

Anonymkode: 43c26...761

En tredje gruppe: de som lar være å kjøpe alt dill dall og faktisk gjør en innsatsen for planeten ikke skal bli en stor søppelfylling. 

Anonymkode: 2575d...f1e

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en kjærring på temu-gruppa som har laget et innlegg om dette innlegget 😂 den gruppa er til å poppe Popcorn av. Temu, slik som eBay og lignende er okay sikkert for noe dill i ny og ne. Men der inne er folk skutt i huet. Enkelte oppfører seg sekt-lignende. Kommer det så mye som en dårlig erfaring så får vedkommende skyllebøtter om at de er dumme i huet og de kastes nesten ut. Temu-sekt, med helt vannvittig dårlig smak og dømmekraft. Stakkars menn som må lave seg gjennom slike horder-tilstander. 

Anonymkode: 5b7d2...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sammenligne Temu og Ebay, Ebay er mer som Finn men med auksjonsknapp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, bvp said:

Man kan ikke sammenligne Temu og Ebay, Ebay er mer som Finn men med auksjonsknapp.

Nei, det er ikke som finn. Det er en del auksjoner ja. Men det er også store forhandlere fra Kina, Japan, Korea osv hvir man kjøper til fastpris. Gode varer eller masseprodusert ræl av dårlig kvalitet. Akkurat de samme varene som på temu. 

Anonymkode: 5b7d2...e1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er det en kjærring på temu-gruppa som har laget et innlegg om dette innlegget 😂 den gruppa er til å poppe Popcorn av. Temu, slik som eBay og lignende er okay sikkert for noe dill i ny og ne. Men der inne er folk skutt i huet. Enkelte oppfører seg sekt-lignende. Kommer det så mye som en dårlig erfaring så får vedkommende skyllebøtter om at de er dumme i huet og de kastes nesten ut. Temu-sekt, med helt vannvittig dårlig smak og dømmekraft. Stakkars menn som må lave seg gjennom slike horder-tilstander. 

Anonymkode: 5b7d2...e1d

Ditt innlegg sier vel mest om deg, noe  glemte å oppdra deg.

Anonymkode: 2e887...f84

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke som finn. Det er en del auksjoner ja. Men det er også store forhandlere fra Kina, Japan, Korea osv hvir man kjøper til fastpris. Gode varer eller masseprodusert ræl av dårlig kvalitet. Akkurat de samme varene som på temu. 

Anonymkode: 5b7d2...e1d

Du finner også forhandlere på finn men stort sett bare norske. Jeg har kjøpt møbler og stereo-utstyr fra amerikanske forhandlere på Ebay, også små varepartier av anerkjente merker, vet også at det er nordmenn som har funnet drømmebilen på Ebay, du kan også finne eiendom i USA der.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er glad for at Temu nå er tilgjengelig i Norge. 
Hadde ikke kunnet holde på med hobbyene mine om jeg ikke kunne handlet billig direkte fra Kina. 
Tilsvarende i norske butikker, enten fysiske eller nettbaserte, selger nøyaktig det samme, men til minst ti ganger prisen. 
Og for ordens skyld, vi betaler moms for alt vi handler fra Temu. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...