Gå til innhold

Jeg skjønner ikke helt at det er lovlig å trykke seg hjem 300 pakker i uka fra Temu, wish, shein og lignende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg inne på tråden i temugruppa på Facebook og jahh.......sier jeg bare. 

Folk som har lagt inn 460 bestillinger siden november. 

Folk som har bestilt masse varer og fant ut at prisen ble senket, og da bestiller samme varer en gang til dobbelt opp fordi det var billig. 

Folk som  har  brukt 15000 kroner på et par måneder. 

Folk som har kjøpt 500 temuduppedingser på et par uker, men unnskylder seg med at det aller meste er ti til femtenkronervarer. Ja så da er det ikke så farlig.....

 

Jeg blir egentlig litt satt ut av den gruppen der.  Jeg trodde det skulle være å finne gode tips og råd,  men halvparten av trådene er:   Temu et  faaaaaasaarlig sted altså. Shoppa for endel tusen sånn helt plutselig, men ikke skyld på meg.  Ikke min feil at når jeg dukker opp 10 pledd med  rosa fuskepels til tusen kroner..Alltid etterfulgt av: 

😂🤣😅🤣😂🤣😅😂  

Det er om å gjøre å skryte av å ha den mest crazy shoppehistorien. Og tips til å skjule for mannen at man har blitt shoppingavhengig. 

 

 

Anonymkode: 809be...888

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før eller siden blir de avslørt, det er grenser for hvor mye man kan dra i hus før det tyter ut og menn er ikke blinde,-de ser at det fluffy teppet er nytt.

Anonymkode: f8134...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 9.31):

Påstått ekte skinn ja. 

Hva er vitsen å betale i dyre dommer? 

Ja nei si det, hva er vitsen med å unngå miljøsvineriet som følger med å fly inn ett (ETT!) mobildeksel fra andre siden av jorda? 

Du sier jo bare at du gir fullstendig blaffen i klima og miljø. Viktigere at du får et deksel i "skinn" tilnærmet gratis. Skjønner jo det! 

Det er jo bare å legge ned denne planeten, når folk prioriterer billig mobildeksel høyere enn hensyn til klima og miljø. 

Anonymkode: d8cff...f25

Du er jo virkelig stokk dum 🤣🤣

Anonymkode: 43c26...761

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 16.46):

Selvfølgelig ikke. Poenget er jo ikke hvor det er produsert. 😂😂😂 Produseres mye bra i Kina. 😊 Snakk om å la 7 sider med diskusjon fly RETT over hodet på deg! 

Anonymkode: d8cff...f25

Det er jo du som har gått glipp av sju sider voksenopplæring her...

Anonymkode: 43c26...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk kan bli avhengig av å bestille billig Kina-ræl fra temu bare fordi det er billig. Og 460 bestillinger siden november er jo hinsides!

Jeg har aldri bestilt fra temu, men har sett noen hauls på YouTube og syns mye av det virker veldig rælete selv om de sikkert har noe bra også. Har vært inne på siden og sett for moro skyld, men har ikke vært noe som har fristet. Med det sagt syns jeg ikke det er noe galt i å bestille derfra om det er noe man trenger som er utrolig mye billigere der. Ei jeg kjenner som liker å tegne/fargelegge kjøpte en diger pakke med tusjer der til en brøkdel av prisen her hjemme og de var visst veldig bra. Men hun bestiller ikke 100 pakker i uka derfra. Har sett på YouTube at folk har bestilt billige «dupes» på sminke og hudpleie der, det skjønner jeg ikke at folk tør, man vet aldri noe om ingrediensene. Selv om flere kjente merker også produseres i Kina er det i hvert fall tilpasset det europeiske markedet med lovlige ingredienser osv.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er jeg inne på tråden i temugruppa på Facebook og jahh.......sier jeg bare. 

Folk som har lagt inn 460 bestillinger siden november. 

Folk som har bestilt masse varer og fant ut at prisen ble senket, og da bestiller samme varer en gang til dobbelt opp fordi det var billig. 

Folk som  har  brukt 15000 kroner på et par måneder. 

Folk som har kjøpt 500 temuduppedingser på et par uker, men unnskylder seg med at det aller meste er ti til femtenkronervarer. Ja så da er det ikke så farlig.....

 

Jeg blir egentlig litt satt ut av den gruppen der.  Jeg trodde det skulle være å finne gode tips og råd,  men halvparten av trådene er:   Temu et  faaaaaasaarlig sted altså. Shoppa for endel tusen sånn helt plutselig, men ikke skyld på meg.  Ikke min feil at når jeg dukker opp 10 pledd med  rosa fuskepels til tusen kroner..Alltid etterfulgt av: 

😂🤣😅🤣😂🤣😅😂  

Det er om å gjøre å skryte av å ha den mest crazy shoppehistorien. Og tips til å skjule for mannen at man har blitt shoppingavhengig. 

 

 

Anonymkode: 809be...888

Ikke min opplevelse av gruppen i det hele tatt, men klart vil man henge ut folk så….

Tipper du laget dt innlegh der om luksusfellen jeg

Anonymkode: 2e887...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke min opplevelse av gruppen i det hele tatt, men klart vil man henge ut folk så….

Tipper du laget dt innlegh der om luksusfellen jeg

Anonymkode: 2e887...f84

Jeg? Ehh nei jeg er mildt sagt ikke alene om tankene mine rundt shoppingbonaza av ræl. Men det er muligens noe i det jeg skriver her da, siden du kjenner igjen ganske nøyaktig hvilket innlegg det er snakk om.  

Anonymkode: 809be...888

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier det er det samme produktet. Så stemmer ikke det. Bildet er det samme ja, men de kopierer bare utseende på produktet og bruket samme bildet. Jeg jobber i retail og vi får inn mye prøver til jobb. 

Jeg ville aldri ha kjøpt babyleke, da det ikke er noen kontroll på det. Ofte er det små deler som kan løsne lett. Jeg tar ikke sjansen på at mitt barn skal få det i halsen. Ja det er helt likt på bildet, men er en kopi. Og som flere har nevnt, billigere og dårligere "råvare". 

Jeg har ikke lest gjennom alt i tråden. Men i forhold til at det er det samme som blir solgt i norske butikker, så er det ikke det. Jeg svarer ikke for alle butikker, men de store som bohus, nille, kid osv har strenge regler på hva som selges. De har bærekraftsmål, som blant annet inngår at fabrikkarbeidere skal ha det bra. Det er flere tilfeller at produkter har blitt kalt tilbake hvis det er oppdaget feks barnearbeid. Hvis en dusk løsner på et babyteppe blir det kalt tilbake. For det skal ikke løsne. 

Når det er sagt har jeg selv bestilt en del fra flere av disse kinasidene. Det er veldig kjekt å betale 1/10 for perler og annet hobbyting en hva de tar på panduro. Må innrømme at jeg sliter litt med det etiske, men samtidig er det deilig å få (stort sett) fult brukbare produkter til en billig penge. 

 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne tråden var overdrivelse, så måtte melde meg inn i gruppa og ble sjokkert. Det var virkelig så ille som det som er beskrevet her i tråden. 

Har selv bestilt katteleker på temu, men det holder med den ene bestillingen for nå har jeg jo det jeg skal ha. Hadde jeg shoppet bare fordi det er billig ville jeg jo ruinert meg og fått huset fullt av ting jeg ikke trenger. Hadde ikke falt meg inn at folk ble så hekta rett og slett.

Anonymkode: 11eba...43c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var helt sinnsykt hekta på Ebay før i tiden, jeg har fortsatt enkelte ting jeg kjøpte der for ti år siden som fortsatt holder. Men jeg kjenner at tiden har endret seg, og jeg har endret meg med den, hele tilbudskarusellen på temu kjennes bare usmakelig i en tid der vi burde fokusere på måtehold og kvalitet.

Anonymkode: 18845...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (På 4.3.2024 den 16.09):

Du støtter også slavearbeid i sørøst asia. De stakkars arbeiderene som jobber der får visst veldig dårlig lønn, og jobber i 11,5 timer dagen. Men det er vel verdt det så lenge du sparer en slant.

https://stories.publiceye.ch/en/shein/

Jeg postet om dette på den norske siden til temu på facebook og den posten ble ikke godkjent gitt. De damene der vil ikke vite om elendigheten de støtter. 

Jeg synes det er skikkelig harry oppførsel å handle der. Folk i norge med masse penger trenger ikke holde på sånn..

Skjermbilde 2024-03-04 kl. 16.06.51.png

Vel, jeg har ikke masse penger og jeg er veldig glad i temu. Ikke alltid at ting trenger å ha så innmari god kvalitet heller. Jeg gidder ikke kjøpe sandaler til syv hundre kroner når jeg kan betale 100 kr for omtrent det samme. Og så forbanna god kvalitet på ting er det ikke her i Norge uansett. Ting er bare dyrt. Betyr ikke at det er så bra.. go temu.

Anonymkode: 955ed...baa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer her er farlige produkter. Ja, mye er det samme, men ingenting blir testet og mye av det faktisk inneholder kjemikalier som ikke er tillatt å bruke. Det kan feks være kjemikaler som vil fremkalle allergi, eller direkte farlige stoffer som bly osv. Og lar du ungen din sutte på leker med blymaling, eller gå med klær som vil gi de allergi resten av livet? 

Så har du elektronikk som er laget med dårlige komponenter eller satt sammen uforsvarlig, som kan ta fyr eller sende for høy strømspenning videre og tar knekken på din nye iPhone. Nattlampa på soverommet som begynner å brenne...... Osv osv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/9/2024 at 12:23 AM, AnonymBruker said:

Nå er det en kjærring på temu-gruppa som har laget et innlegg om dette innlegget 😂 den gruppa er til å poppe Popcorn av. Temu, slik som eBay og lignende er okay sikkert for noe dill i ny og ne. Men der inne er folk skutt i huet. Enkelte oppfører seg sekt-lignende. Kommer det så mye som en dårlig erfaring så får vedkommende skyllebøtter om at de er dumme i huet og de kastes nesten ut. Temu-sekt, med helt vannvittig dårlig smak og dømmekraft. Stakkars menn som må lave seg gjennom slike horder-tilstander. 

Anonymkode: 5b7d2...e1d

😂 Jeg har elsk hat forhold til den gruppa. Det blir en del popkorn, så derfor jeg er der 

Anonymkode: 94f70...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare bestilt mobildeksler og skjermbeskyttere derfra. Jeg betaler ikke 300-400 kroner per stykk for det her i Norge. 

Anonymkode: bd1a0...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂 Jeg har elsk hat forhold til den gruppa. Det blir en del popkorn, så derfor jeg er der 

Anonymkode: 94f70...689

Det er laget et innlegg på temu ja hvor vi i dette innlegget blir kalt idioter,  fritidsproblemer, nasty, lite intelligent, har ikke noe liv, er tragiske.

Sånn i motsetning til de som bruker en månedslønn på glitter og pompomer.

Burde blitt politianmeldt for trakassering, var det ei som også mener. 

Anonymkode: 809be...888

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg? Ehh nei jeg er mildt sagt ikke alene om tankene mine rundt shoppingbonaza av ræl. Men det er muligens noe i det jeg skriver her da, siden du kjenner igjen ganske nøyaktig hvilket innlegg det er snakk om.  

Anonymkode: 809be...888

😂 nei det innlegget kom opp på fb min ;) trenger ikke huske det

Anonymkode: 2e887...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er laget et innlegg på temu ja hvor vi i dette innlegget blir kalt idioter,  fritidsproblemer, nasty, lite intelligent, har ikke noe liv, er tragiske.

Sånn i motsetning til de som bruker en månedslønn på glitter og pompomer.

Burde blitt politianmeldt for trakassering, var det ei som også mener. 

Anonymkode: 809be...888

Hvem bruker en månedslønn?

men ja å gå inn på gruppen der for å komme hit og snakke dritt vil nok betegnes som fritidsproblemer 

Anonymkode: 2e887...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.00):

Ja hva med dette? 

Kjøper du i fysisk butikk er det ikke dropshippet. Det er høyst sannsynlig ikke sendt med fly. 

Når det ikke koster 2 kroner for billig ræl med 200 kroner vil man automatisk begrense mengden ræl man kjøper. 

Det er ikke landet det er produsert i som er poenget, men hvordan det sendes, og mengden man handler. Temu bidrar til at folk kjøper mer av slikt ræl fordi prisene er så lave. Det er ikke positivt for noen. Det betyr ikke at du ikke skal kjøpe noe fra Kina eller aldri kjøpe interiør, men at kloden har best av at vi begrenser mengden vi kjøper, at vi kjøper ting transportert på mest mulig klimavennlig måte og at vi kjøper ting av kvalitet, slik at det varer lengre. Hvilket land det er produsert i er ikke det som er sentralt her. 

Anonymkode: d8cff...f25

Dette👆

Problemet med mobildekselet til 20 kr fra Temu er ikke at det er produsert i Kina, men at det ene mobildekselet blir sendt halve jorda rundt med fly, i motsetning til de som selges i butikkene i Norge som sannsynligvis er sendt sammen med en mengde andre mobildeksler og andre varer i en av mange containere på et skip.

Anonymkode: 09d64...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er nok av dem som shopper mer enn de har godt av - eller råd til. Jeg kjenner personlig ei som må be om forskudd på bidrag hver forbanna måned. Hun har et barn som stadig dukke topp i nye klær og diverse dilldall fra Temu. Samme barn forteller om alt det fiiiine de har på Temu og alt hun ønsker seg. Temu reklamerer med «elsker du shopping», og legger opp til at man skal handle ræl. Ok, greit nok å handle den katteleken eller de perlene til hobbyen. Men vil man underholdes kan man jo se hundrevis av videoer på TikTok av folk som åpner pakke på pakke fra Temu med ting de knapt husker de har bestilt. Kom ikke her å fortell meg det er sunt for verken økonomi eller miljø. 

Anonymkode: fcd7a...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...