StinkySocks Skrevet 13. mars #161 Del Skrevet 13. mars Miss Anthropy skrev (5 minutter siden): Sendt med frimerke og stempel. Vedkommende har trolig brukt munnbind og hansker fordi de fant verken fingeravtrykk eller DNA på det siste brevet. Noen som åpenbart ikke opererer impulsivt, men planmessig .. Så man har en person som opererer veldig planmessig og forsiktig for å unngå å bli oppdaget over mange år. Men samtidig kan man vel ikke være helt "normal i hodet" ettersom man faktisk har skrevet sånne brev til mange forskjellige folk. Veldig merkelig hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mars #162 Del Skrevet 13. mars Miss Anthropy skrev (6 minutter siden): Sendt med frimerke og stempel. Vedkommende har trolig brukt munnbind og hansker fordi de fant verken fingeravtrykk eller DNA på det siste brevet. Noen som åpenbart ikke opererer impulsivt, men planmessig .. Munnbind? Mener du at politiet leter etter ørsmå spyttpartikler etter hosting på brevet mens det ble skrevet? For man etterlater seg ikke DNA på noe papir ved å bare puste i nærheten av det, vel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 13. mars #163 Del Skrevet 13. mars Million skrev (22 minutter siden): Munnbind? Mener du at politiet leter etter ørsmå spyttpartikler etter hosting på brevet mens det ble skrevet? For man etterlater seg ikke DNA på noe papir ved å bare puste i nærheten av det, vel? Ja. Kripos gikk gjennom alt dette i en episode. Små spyttpartikler kan vel slippe ut bare gjennom pust, kremting etc. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 13. mars #164 Del Skrevet 13. mars StinkySocks skrev (26 minutter siden): Så man har en person som opererer veldig planmessig og forsiktig for å unngå å bli oppdaget over mange år. Men samtidig kan man vel ikke være helt "normal i hodet" ettersom man faktisk har skrevet sånne brev til mange forskjellige folk. Veldig merkelig hele greia. Denne skrifteksperten mente at dette var noe vedkommende bare gjorde på faen og ikke fordi noen hadde gjort henne noe. Er ganske mange utad "normale " mennesker som lever dobbeltliv. For eksempel seriemordere og overgripere etc. Som ikke har det vondt, men som føler kick og spenning gjennom å plage andre. Er de smarte og planmessige går de fort under radaren hos alle. Jfr Golden State Killer som selv var med som politi og etterforsket alle sine voldtekter og drap. Tok 50 år å komme på sporet av ham... 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. mars #165 Del Skrevet 13. mars Rainstorm2.0 skrev (17 timer siden): Takk for bidraget! 🙏 Men dette må da få konsekvenser i nærmiljøet i alle fall, selv om de ikke går ut med navn. Kan ikke forstå annet enn at andre folk i omegn der nå vet. Vet ikke hva jeg ville gjort jeg om jeg fikk vite hvem som hadde utsatt meg og folk jeg bryr meg om for noe sånt. Om det ikke blir straffeforfulgt kanskje hun i det minste ikke kan fortsette sitt liv der. På et lite sted som Fagernes vil nok jungelparagrafen spre seg rimelig raskt uansett. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. mars #166 Del Skrevet 13. mars Million skrev (1 time siden): Munnbind? Mener du at politiet leter etter ørsmå spyttpartikler etter hosting på brevet mens det ble skrevet? For man etterlater seg ikke DNA på noe papir ved å bare puste i nærheten av det, vel? Vedkommende har sendt brev siden 2000, og da fantes det knapt munnbind oppspore, så jeg tror ikke hun har brukt munnbind. Og du skal være god hvis du skal finne dna fra noen som bare har pustet i nærheten av et brev og frimerke går det an å fukte på andre måter enn ved å slikke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 13. mars #167 Del Skrevet 13. mars Kan det være en lærer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. mars #168 Del Skrevet 13. mars Vera skrev (1 time siden): Kan det være en lærer? Tvilsomt siden hun skriver så mye feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 13. mars #169 Del Skrevet 13. mars Grüner skrev (12 minutter siden): Tvilsomt siden hun skriver så mye feil. Brev-skriveren kan vel forsøke å skrive ting feil, i håp om å villede? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 13. mars #170 Del Skrevet 13. mars Grüner skrev (1 time siden): Tvilsomt siden hun skriver så mye feil. Jeg tviler på at brevskriveren bruker sitt normale skriftspråk.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. mars #171 Del Skrevet 14. mars Grüner skrev (2 timer siden): Tvilsomt siden hun skriver så mye feil. Å være lærer er ikke det samme som å skrive korrekt norsk 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesehest75 Skrevet 14. mars #172 Del Skrevet 14. mars Tiuren skrev (På 29.2.2024 den 21.48): Ett skudd fra hofta (konspirasjonsteori): Denne personen er betydelig mer resurssterk en mange tror, og/eller nært knyttet til en "untouchable". Kona til en respektert og godt likt person, en man ikke vil miste eller mistenke. Veldig godt poeng, jeg har også tenkt det. Kona til en fastlege eller NAV-ansatt e.l. Kan også f.eks være en postdame, de snakker med alle og ser brev som kommer til folk med navn på, jmfr navnet som var brukt som ikke var så alment kjent. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. mars #173 Del Skrevet 14. mars Lesehest75 skrev (29 minutter siden): Veldig godt poeng, jeg har også tenkt det. Kona til en fastlege eller NAV-ansatt e.l. Kan også f.eks være en postdame, de snakker med alle og ser brev som kommer til folk med navn på, jmfr navnet som var brukt som ikke var så alment kjent. Tror ikke dere bør spekulere så mye i hvem det er for da kan tråden bli stengt, for rykter og spekulasjoner er brudd på retningslinjene på KG. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. mars #174 Del Skrevet 14. mars Helene1982 skrev (På 9.3.2024 den 22.46): Det kan være en dame, og hva motivet er vil jo være spekulasjon, men jeg tror nok brevene kan inneholde noen svar, da det er veldig uforsiktig å sende så mange håndskrevne brev. Om det er en kvinne, lurer jeg på om hun ikke har barn selv (eller ikke har kontakt eller omsorg for barna) og at hun er uføretrygdet selv, og mener at andre (med barn) fratar henne det hun fortjener. Jeg synes også det er interessant med den store skriften. Er hun/han svaksynt eller er det «caps lock»? Blokkbokstaver er et forsøk på å skjule håndskriften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 14. mars #175 Del Skrevet 14. mars Ut ifra den siste episoden forsto jeg det som at det var en mann. Jørn sa «Alt peker på han» og i studio forsnakket han seg og sa «han» igjen, men tok seg i det. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 14. mars #176 Del Skrevet 14. mars Ella1 skrev (4 timer siden): Ut ifra den siste episoden forsto jeg det som at det var en mann. Jørn sa «Alt peker på han» og i studio forsnakket han seg og sa «han» igjen, men tok seg i det. Jørn Lier-Horst var på God Morgen Norge tirsdag denne uken og bekreftet at de hadde levert inn navnet på en eldre kvinne til politiet. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesehest75 Skrevet 14. mars #177 Del Skrevet 14. mars Grüner skrev (5 timer siden): Tror ikke dere bør spekulere så mye i hvem det er for da kan tråden bli stengt, for rykter og spekulasjoner er brudd på retningslinjene på KG. Ingen navn nevnt, ingen planer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 14. mars #178 Del Skrevet 14. mars Callisto83 skrev (På 28.2.2024 den 17.47): Kanskje det er noen i Valdres som spyr ut mye edder og galle på Facebook, slik at man kan kjenne igjen vedkommende på det. Noe av problemet var i følge Jørn Lier-Horst at det ikke var noen som helst mistenkte i saken. Ingen konflikter eller noen som hadde stukket seg ut på noen måte. Hvis noen hadde oppført seg aggressivt eller hatefullt ville vedkommende fort blitt mistenkte. Flere av ofrene er klare på at dette må være noen som kjenner familiene da vedkommende sitter på sensitiv informasjon som ikke er offentlig kjent. Alle adressene skal heller ikke ha vært offernlig kjent. Denne unge kvinnen skal ha fått brev i 2020 fra brevskriver og det gikk frem i en annen artikler at adressen hennes visstnok ikke var offentlig kjent og at det her også måtte dreie seg om noen som kjenner familien. https://www.nrk.no/innlandet/politikar-bergljot-oldre-fra-vang-i-valdres-fekk-anonymt-hatbrev-1.15049561 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 14. mars #179 Del Skrevet 14. mars Miss Anthropy skrev (10 minutter siden): Noe av problemet var i følge Jørn Lier-Horst at det ikke var noen som helst mistenkte i saken. Ingen konflikter eller noen som hadde stukket seg ut på noen måte. Hvis noen hadde oppført seg aggressivt eller hatefullt ville vedkommende fort blitt mistenkte. Flere av ofrene er klare på at dette må være noen som kjenner familiene da vedkommende sitter på sensitiv informasjon som ikke er offentlig kjent. Alle adressene skal heller ikke ha vært offernlig kjent. Denne unge kvinnen skal ha fått brev i 2020 fra brevskriver og det gikk frem i en annen artikler at adressen hennes visstnok ikke var offentlig kjent og at det her også måtte dreie seg om noen som kjenner familien. https://www.nrk.no/innlandet/politikar-bergljot-oldre-fra-vang-i-valdres-fekk-anonymt-hatbrev-1.15049561 Det ble jo mistenkt en mann fot å ha skrevet brevene i 2020, men dette hat man visstnok ga gått helt bort fra.... https://www.avisa-valdres.no/geir-er-utpeikt-som-syndebukk-etter-trusselbrevet-mot-fylkespolitikar-bergljot-oldre-eg-er-ikkje-brevskrivaren/s/5-54-496495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 14. mars #180 Del Skrevet 14. mars Mistenkeliggjøring via baksnakking er en gift som lever lenge og uskyldige folk har hatt vanskelige år i de sakene. Håper inderlig at den rette blir tatt og innrømmer alt, så alle de ufrivillig impliserte kan få fred. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå