Gå til innhold

Hatbrevene i Valdres. Hvem kan være ansvarlig?


Ellie Italia

Anbefalte innlegg

venus* skrev (På 24.3.2024 den 11.37):

Bot for hatkriminalitet er vel en mulighet. 

Men det å bli avslørt som en fæl person er nok verre. 

Hun må nok betale en oppreisning til ofrene og kan også risikere fengsel i inntil 3 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (8 minutter siden):

Hadde du fulgt med i saken, hadde du visst svaret på dette.

Jeg har tydeligvis ikke fulgt godt nok med. Kan du oppdatere meg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (40 minutter siden):

Jeg har tydeligvis ikke fulgt godt nok med. Kan du oppdatere meg?

De har testet brevene for fingermerker og biologiske spor, men ikke funnet noe. Vedkommende ble avslørt pga skriftprøver og at de fant en person som viste seg å være en fellesnevner for de ulike brevene. Politiet hadde henlagt saken, men den ble gjenopptatt takket være Åsted Norge og Jørn Lier Horsts etterforskning.

Endret av Grüner
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (8 timer siden):

De har testet brevene for fingermerker og biologiske spor, men ikke funnet noe. Vedkommende ble avslørt pga skriftprøver og at de fant en person som viste seg å være en fellesnevner for de ulike brevene. Politiet hadde henlagt saken, men den ble gjenopptatt takket være Åsted Norge og Jørn Lier Horsts etterforskning.

Det står at de har tatt beslag i eiendeler.  Da har enda mer på henne enn at hun er en fellesnevner og at skriftprøven matcher.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pipaluk said:

Det står at de har tatt beslag i eiendeler.  Da har enda mer på henne enn at hun er en fellesnevner og at skriftprøven matcher.

Hvor står det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for identifisering av tredjeperson, og oppfordring til identifisering, og brudd på opphavsrett, og svar til dette. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 24.3.2024 den 11.48):

Oi, da fikk jeg rett i at dette er en person med familie; og fasaden i orden. 
Jeg ber dere ikke om å identifisere personen for meg, men kan noen bekrefte/avkrefte om personen er i arbeid eller ikke?

Vedkommende er i arbeid, ja 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ekkelt at et tilsynelatende helt normalt menneske fra et møblert hjem kan lire av seg sånn dritt om andre mennesker. Jeg håpte lenge at det skulle vise seg å være noen som var åpenbart forstyrret, full av vrangforestillinger og feil medisin, men det ser ikke ut til å ende slik. Guffent.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 time siden):

Det er så ekkelt at et tilsynelatende helt normalt menneske fra et møblert hjem kan lire av seg sånn dritt om andre mennesker. Jeg håpte lenge at det skulle vise seg å være noen som var åpenbart forstyrret, full av vrangforestillinger og feil medisin, men det ser ikke ut til å ende slik. Guffent.

Vi skal være glad for at vi ikke kan lese andre menneskers tanker. Da hadde vi blitt skremt.

De fleste "avvikere" ser helt normale ut.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (12 minutter siden):

Vi skal være glad for at vi ikke kan lese andre menneskers tanker. Da hadde vi blitt skremt.

De fleste "avvikere" ser helt normale ut.

Ja det er sant. Psykopater ser jo helt normale ut og oppfører seg ofte hyggelig og er sjarmerende ute blant folk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (5 minutter siden):

Ja det er sant. Psykopater ser jo helt normale ut og oppfører seg ofte hyggelig og er sjarmerende ute blant folk. 

Og har som oftest helt vanlige (offentlige) facebook-profiler. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest imponert over denne skriftgranskeren, Reidun Wilhelmsen. 

Hun traff jo på alt. 1. Kvinne, 2. Eldre (vel..), 3. Skriver egentlig på bokmål.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Vi skal være glad for at vi ikke kan lese andre menneskers tanker. Da hadde vi blitt skremt.

De fleste "avvikere" ser helt normale ut.

Det har du rett i - jamen er det en velsignelse at vi ikke kan lese andres tanker!😬

Jeg synes faktisk synd på den eventuelle familien til hat-skribenten... tenk hva ev barn må føle og kanskje får gjennomgå av lokalsamfunnet når det blir kjent hvem som er siktet (og senere forhåpentligvis tiltalt) for alle hatbrevene... Sjansen er jo stor for at de bor i lokalområdet og kanskje i Fagernes alle sammen, barn og mann og ev søsken av hat-skribenten. Sladder, bakvaskelse og ren hevnlyst kan bli sterk i lokalmiljøet.

Skamfulle og såret og sveket må de være alle sammen i familien hennes, SJOKKERTE, over å være i slekt med et så usselt og foraktelig menneske, som anonymt sitter og plager og terroriserer en hel bygd i så mange år! Jeg er nesten stum over at det går an!

Endret av Million
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (På 27.3.2024 den 23.54):

Den må vere radikalt  koservativt syn og /eller langt ut på høyresiden/ekstreme Frp er og slike.

Tror du er nært.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (44 minutter siden):

Tror du er nært.

Hun er rasistisk, rakker ned på psykisk utviklingshemmede, rusmisbrukere  og skeive m.m. Koselig dame. Hun liker ikke de svake i samfunnet altså. Tror ikke hun stemmer SV for å si det sånn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på om familien og nære venner tror at siktede er skyldig? Når vi nå snakker politikk, så kan hun ikke ha klart å skjule sitt syn på svake grupper for sine nærmeste? Eller kanskje hun har fått alt ut gjennom brevskriving.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (58 minutter siden):

Lurer på om familien og nære venner tror at siktede er skyldig? Når vi nå snakker politikk, så kan hun ikke ha klart å skjule sitt syn på svake grupper for sine nærmeste? Eller kanskje hun har fått alt ut gjennom brevskriving.

Hun er jo åpen om det på sosiale media at hun er mistenkt for dette, men nekter. Hun er visst godt kjent for sitt hatprat, blant de som kjenner henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (3 timer siden):

Hun er rasistisk, rakker ned på psykisk utviklingshemmede, rusmisbrukere  og skeive m.m. Koselig dame. Hun liker ikke de svake i samfunnet altså. Tror ikke hun stemmer SV for å si det sånn.

Hadde vel stemt Nasjonal Samling om det fortsatt var mulig 😬?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (16 minutter siden):
gansketeit skrev (1 time siden):

Lurer på om familien og nære venner tror at siktede er skyldig? Når vi nå snakker politikk, så kan hun ikke ha klart å skjule sitt syn på svake grupper for sine nærmeste? Eller kanskje hun har fått alt ut gjennom brevskriving.

Hun er jo åpen om det på sosiale media at hun er mistenkt for dette, men nekter. Hun er visst godt kjent for sitt hatprat, blant de som kjenner henne.

Såpass ja. Ja jeg så innlegget hun hadde lagt ut på fb.

Men jeg forstår ikke hvorfor hun har fått så mange likes og hjertet på innlegget. Sikkert mange støttekommentarer også. Merkelig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...