Gå til innhold

Hatbrevene i Valdres. Hvem kan være ansvarlig?


Ellie Italia

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om det blir rettssak? Eller er sånt hemmelig? Jeg er fortsatt så nysgjerrig på hvorfor hun gjorde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellie Italia skrev (13 minutter siden):

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om det blir rettssak? Eller er sånt hemmelig? Jeg er fortsatt så nysgjerrig på hvorfor hun gjorde det.

Hatbrevene i Valdres – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

De venter visst fremdeles på svar på noen skrift-prøver eller noe. Men politi-distriktet har vel ikke egne skrift-eksperter eller noe, så Kripos skal ta hånd om den saken. Noe som sikkert kan ta en stund. 

Men det spørs om nysgjerrige folk her på Kvinneguiden klarer å holde seg så lenge da. 😀 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (1 time siden):

Hatbrevene i Valdres – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

De venter visst fremdeles på svar på noen skrift-prøver eller noe. Men politi-distriktet har vel ikke egne skrift-eksperter eller noe, så Kripos skal ta hånd om den saken. Noe som sikkert kan ta en stund. 

Men det spørs om nysgjerrige folk her på Kvinneguiden klarer å holde seg så lenge da. 😀 

Kanskje de venter på DNA-prøver også.  De sa ihvertfall på Åsted Norge at de hadde en konvolutt med gammelt frimerker. Og det var fullt mulig å finne DNA fra det selv om det var gammelt. Spytt er visst noe av det enkleste å finne DNA i var det en som sa. Vil tro at Kripos gjør ting grundig, så de sjekker vel alt som kan sjekkes. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (9 minutter siden):

Har det vært noen oppdateringer om saken?

Nei. Det kommer til å ta måneder å etterforske en slik sak, og sikkert år før tiltale og eventuelt rettsforhandlinger skjer. Rettsvesenet et TREGT og dette er ikke en prioritert sak for Kripos... 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 31.3.2024 den 13.53):

Jeg vil i alle fall aldri flytte til Valdres etter denne reklamen. 

Hvis det er slik at man må være redde for å bli hetset og hatet av bygdedyret om man bor der. Samtidig er det jo for ille at andre om har røtter der skal føle seg presset ut. Dere som kjenner mer til stedet, er det utbredt med slike holdninger som kommer frem i brevene? 

Jeg kjenner flere i valdres. Og syntes du over reager. Det er generelt et jovialt folkeslag med mye flinke folk og pågangsmot. Generelt hyggelige og koselige folk. De er vel vært innom service yrket og er deretter høflige

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (26 minutter siden):

Jeg kjenner flere i valdres. Og syntes du over reager. Det er generelt et jovialt folkeslag med mye flinke folk og pågangsmot. Generelt hyggelige og koselige folk. De er vel vært innom service yrket og er deretter høflige

Det er godt å høre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er å vise seg offentlig etter dette her.. Tenk å gå på butikken og alle vet hva du har gjort. Huff.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hvordan er det å sette seg bak rattet og kjøre disse menneskene rundt?

Tenk om hun blir syk og må kjøre sykebil🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...