Gå til innhold

Blir menn egentlig skremt???

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå kan vi lene oss på forskning er. Ideal kvinnen har en BMI på 18, ideal mannen  har en BMI på 26.

Så mannen skal ha muskler og høyde, kvinnen skal være petit.

kvinner må slanke seg, mannen må pumpe jern. hvis de skal være mest attraktive for hverandre.

Anonymkode: 3a81f...184

Hvis det er BMI på 26 pga muskler så er det noe annet enn øl og kebab. Jeg tror nok at mange menn vil lese en slik statistikk og så slutte at de kan fortsette med øl og kebab.

De fleste kvinner jeg har kjent har reagert positivt på muskler.

Anonymkode: 2d83f...71b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp. Kvinner skal sulte seg til undervekt for at dere skal få noe fint å pule på. Akkurat. Nei takk.

Anonymkode: a0063...329

Hvis kvinner sulter seg til attraktiv og menn sliter seg ut på styrkerommet til attraktiv så er det vel en viss symmetri i det.

Ingen har sagt at vi _må_ være attraktiv, og ingen har sagt at det nødvendigvis er smertefritt å bli attraktiv (men noen menn og kvinner later til å ha gener som gjør dem attraktive med langt mindre innsats enn oss andre).

Hvis man ikke greier og ønsker å være attraktiv (enten fysisk eller på andre måter - helst som sum av en totalpakke) så begrenser det hvem man evt kan bli partner med. Hvis de fleste velger deg bort så sitter du igjen med dem som ikke har så mange valg. Som kan være greit for noen, men de fleste ønsker vel å kunne velge aktivt selv?

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva i alle dager er alternativet da? Nå er jo situasjonen at vi har en skokk av høyt utdannede, kompetente og selvstendige damer med grei lønn i Norge. (1) Det er dessverre færre menn som er i den situasjonen.  Hvis det var så skrekkelig viktig for menn å være best, hvorfor gjør de ikke mer for å bli det?

Det er bare komisk med en (2) lavt utdanna og lavt lønna fyr som insisterer på å være sjefen og på å passe  på og forsørge damer. 

Anonymkode: 09d76...bd0

1) Mener du single nå? Eller generelt?  Uansett mener jeg da det fortsatt er massevis av høyt utdannede menn med gode jobber og grei lønn.  Men til spørsmålet ditt: Det har vært en trend i veldig mange år nå at man hauser opp jenter til å lykkes "kvinner kan" og alt det der. Det er kvinnenettverk, kvinnekvotering og kåring av "Årets kvinnelige leder" . Ingenting sånt gjøres for menn. Menn får bare høre at de kan holde kjeften, som de hvite, priveligerte jævlene de er.  Gutter oppdras stemoderlig og styres inn mot trauste manneyrker innen håndtverk, transport osv. Ja, det pågår nå en skjult kjønnsdiskriminering ved at gutter overlates mye til seg selv mens jenter løftes fram. Jeg vet dette provoserer mange å høre, men det oppleves av mange gutter og menn som en brutal realitet. Legg merke til selvmordsstatistikken! Derfor er det kanskje en trend med færre unge vellykkede menn... 

2) Å insistere på å være "sjefen" i et parforhold er patetisk enten du har høy utdannelse eller ikke, og det finnes mer enn nok av master-grad folk som er totalt blottet for sosiale antenner og praktisk evne. Så en med mindre akademisk utdannelse kan fint være drivhjulet både i parforholdet og i hjemmet. Hvorfor synes du dette er rart?? Kvinner har jo holdt på sånn gjennom hele historien. Med minimalt med utdannelse og arbeidskunnskap har de allikevel styrt familie og hjem med stødig hånd til alles beste. Menn kan også ta den rollen like naturlig som at en kvinne kan være toppsjef. - Eller mener du at det er naturstridig? 

Anonymkode: 7cde2...23a

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, bare innimellom, så beklager hvis noen har svart på dette tidligere.

Angående dette med å velge singellivet selv og at staten ikke kan betale for den luksusen det er å leve uten en partner.

Hva med menn (og sikkert noen kvinner også) som har ulike sosiale problemer? Eller som har asperger, angst, er incels eller andre ting som gjør at de ikke er attraktive for en partner?

Poenget er at det er ikke alle som velger selv å være alene, hva med dem? 

Anonymkode: 215c7...c7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1) Mener du single nå? Eller generelt?  Uansett mener jeg da det fortsatt er massevis av høyt utdannede menn med gode jobber og grei lønn.  Men til spørsmålet ditt: Det har vært en trend i veldig mange år nå at man hauser opp jenter til å lykkes "kvinner kan" og alt det der. Det er kvinnenettverk, kvinnekvotering og kåring av "Årets kvinnelige leder" . Ingenting sånt gjøres for menn. Menn får bare høre at de kan holde kjeften, som de hvite, priveligerte jævlene de er.  Gutter oppdras stemoderlig og styres inn mot trauste manneyrker innen håndtverk, transport osv. Ja, det pågår nå en skjult kjønnsdiskriminering ved at gutter overlates mye til seg selv mens jenter løftes fram. Jeg vet dette provoserer mange å høre, men det oppleves av mange gutter og menn som en brutal realitet. Legg merke til selvmordsstatistikken! Derfor er det kanskje en trend med færre unge vellykkede menn... 

2) Å insistere på å være "sjefen" i et parforhold er patetisk enten du har høy utdannelse eller ikke, og det finnes mer enn nok av master-grad folk som er totalt blottet for sosiale antenner og praktisk evne. Så en med mindre akademisk utdannelse kan fint være drivhjulet både i parforholdet og i hjemmet. Hvorfor synes du dette er rart?? Kvinner har jo holdt på sånn gjennom hele historien. Med minimalt med utdannelse og arbeidskunnskap har de allikevel styrt familie og hjem med stødig hånd til alles beste. Menn kan også ta den rollen like naturlig som at en kvinne kan være toppsjef. - Eller mener du at det er naturstridig? 

Anonymkode: 7cde2...23a

Det er veldig mye løfting av kvinner, mens nettverk av menn som gjør akkurat det samme for menn blir det bråk av.

Jeg tenker at vi menn får gjøre som vi alltid har gjort. Passe på oss selv og våre interesser. Vær dyktig og ambisiøs på jobb enten du er snekker eller direktør. Ta vare på hus og økonomi. Ta vare på kroppen din. Bygg et nettverk. Det har alltid vært oppskriften på å tiltrekke og holde på damer.

Når damer får bedre karakterer enn menn og søker seg til de mest prestisjefulle studiene så vil de ende opp med de best betalte øvre middelklassejobbene i offentlig og privat sektor. Hvis menn ønsker å tjene mer og ha bedre status enn disse kvinnene (basert på teorien om at kvinner foretrekker å shoppe «oppover») så får menn:

1. Jobbe bedre på skolen

2. I større grad ta stillinger i privat sektor med mer lønn

3. I større grad påta seg lederansvar

4. Satse på en alternativ rute som entreprenør eller lignende

En annen mulighet er selvsagt at karrierekvinner i større grad shopper nedover. Hvis dette er en kulturell preferanse så bør det kunne endre seg. Hvis det er biologisk så kan det bli verre. Det må uansett være noe som kvinner ønsker selv, ingen andre kan kreve av dem at de finner seg en elektriker.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, bare innimellom, så beklager hvis noen har svart på dette tidligere.

Angående dette med å velge singellivet selv og at staten ikke kan betale for den luksusen det er å leve uten en partner.

Hva med menn (og sikkert noen kvinner også) som har ulike sosiale problemer? Eller som har asperger, angst, er incels eller andre ting som gjør at de ikke er attraktive for en partner?

Ja de kan jo ikke bare få kjæreste.

Vi kan ikke bare planlegge å få oss kjæreste generellt heller, å heller ikke for å blidgjøre staten. Trenger ikke en gang å slite med noe, å møte riktig person er jo vanskelig uansett, så det er jo ikke bare å si, slutt å vær singel. 

Om ingen var sammen kan det hende staten hadde brydd seg, men vet ikke hvor mye de egentlig gjør, å hva det vil si om de gjør her i Norge hvor vi er friere.

Mye som skrives og snakkes om, snakkes om fordi noen vil tjene penger på klikk også. 

Å vi har jo uansett makt og ansvar over eget liv. 

Anonymkode: 8410a...6cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Angående dette med å velge singellivet selv og at staten ikke kan betale for den luksusen det er å leve uten en partner.

I utgangspunktet så bør vi finansiere oss selv, og når man er alene så får man gjerne litt mindre hus og litt mindre overskudd enn om man er to.

Dette kompenseres vel til en viss grad av at de som aldri har funnet noen typisk heller ikke har barn. Det er billigere å bo alene i en leilighet på 50kvm enn i et rekkehus på 130kvm.

Hvis det blir veldig vanlig at kvinner får barn som de selv velger å fostre opp alene for å kreve penger fra staten (evt fedre som ikke ønsket barnet) så kan det problemstiseres ja. Da antar jeg at mange skattebetalere vil melde seg inn i Frp med de konsekvensene det vil ha.

Sitat

Hva med dem? Ja, noen klarer ikke å tiltrekke seg partner. Det er synd for dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 21.03):

Det høres jo sprøtt ut. Ikke noe stort tap som du beskriver det.

Kjip dame. Jeg er stolt av bachelorgraden min, selv om resten av familien har master.. Det viktigste er å være god mot hverandre.

Anonymkode: c1a11...816

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er veldig mye løfting av kvinner, mens nettverk av menn som gjør akkurat det samme for menn blir det bråk av.

Jeg tenker at vi menn får gjøre som vi alltid har gjort. Passe på oss selv og våre interesser. Vær dyktig og ambisiøs på jobb enten du er snekker eller direktør. Ta vare på hus og økonomi. Ta vare på kroppen din. Bygg et nettverk. Det har alltid vært oppskriften på å tiltrekke og holde på damer.

Når damer får bedre karakterer enn menn og søker seg til de mest prestisjefulle studiene så vil de ende opp med de best betalte øvre middelklassejobbene i offentlig og privat sektor. Hvis menn ønsker å tjene mer og ha bedre status enn disse kvinnene (basert på teorien om at kvinner foretrekker å shoppe «oppover») så får menn:

1. Jobbe bedre på skolen

2. I større grad ta stillinger i privat sektor med mer lønn

3. I større grad påta seg lederansvar

4. Satse på en alternativ rute som entreprenør eller lignende

En annen mulighet er selvsagt at karrierekvinner i større grad shopper nedover. Hvis dette er en kulturell preferanse så bør det kunne endre seg. Hvis det er biologisk så kan det bli verre. Det må uansett være noe som kvinner ønsker selv, ingen andre kan kreve av dem at de finner seg en elektriker.

Elektrikere har ektefeller de også. Mange kvinner har høy utdanning, men mange har også vanlige jobber. 

Hygiene

Koselige eller i det minste levelige omgivelser

Omgjengelig, normalt respektabel og forståelsesfull

Initiativrik

Det er punktene jeg ser mange sliter på.

Anonymkode: 8410a...6cd

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo flere menn på KG som mener at slanke damer med BMI på 18 foretrekker overvektige menn, og at overvekt hos menn er derfor mye mer attraktivt enn overvekt hos kvinner. Samtidig mener de samme mennene at unge damer eeelsker gamle menn.

Ja det er jo sånn, kvinner foretrekker store, kraftige menn over små, tynne menn. Bamsemenn er kjempepopulære blant damene.

Det er og sånn at damer jevnt over foretrekker menn som er eldre enn seg. Ikke 30 år eldre liksom, men litt eldre. Det er ikke sånn at tenåringsjenter sikler over jevnaldrende gutter feks, stort sett.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp. Kvinner skal sulte seg til undervekt for at dere skal få noe fint å pule på. Akkurat. Nei takk.

...og menn må spise og pumpe seg til overvekt for å "være fin å pule på". Det er ikke noe bedre / verre. Strengt tatt er det jo bedre å ønske kvinner med BMI i sunt område enn det å ønske menn med BMI i overvektsområdet

Anonymkode: 8c794...6d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis kvinner sulter seg til attraktiv og menn sliter seg ut på styrkerommet til attraktiv så er det vel en viss symmetri i det.

Ingen har sagt at vi _må_ være attraktiv, og ingen har sagt at det nødvendigvis er smertefritt å bli attraktiv (men noen menn og kvinner later til å ha gener som gjør dem attraktive med langt mindre innsats enn oss andre).

Hvis man ikke greier og ønsker å være attraktiv (enten fysisk eller på andre måter - helst som sum av en totalpakke) så begrenser det hvem man evt kan bli partner med. Hvis de fleste velger deg bort så sitter du igjen med dem som ikke har så mange valg. Som kan være greit for noen, men de fleste ønsker vel å kunne velge aktivt selv?

Ikke helt. Å ha en del muskelmasse for en mann er nesten utelukkende positivt. Å være undervektig for en voksen kvinne er nesten utelukkende negativt. Blant annet mister mange mensen og kan følgelig ikke få barn. Nei, jeg ønsker ikke å være undervektig. Jeg HAR vært undervektig, og det helt uten innsats. For å være undervektig nå som 40-åring må jeg gå sulten døgnet rundt, besvime og være totalt ubrukelig i arbeidslivet (been there, done that). Jeg har derimot aldri hatt problemer med å få forhold med menn som ikke akkurat var verdens styggeste. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er jo sånn, kvinner foretrekker store, kraftige menn over små, tynne menn. Bamsemenn er kjempepopulære blant damene.

Det er og sånn at damer jevnt over foretrekker menn som er eldre enn seg. Ikke 30 år eldre liksom, men litt eldre. Det er ikke sånn at tenåringsjenter sikler over jevnaldrende gutter feks, stort sett.

...og menn må spise og pumpe seg til overvekt for å "være fin å pule på". Det er ikke noe bedre / verre. Strengt tatt er det jo bedre å ønske kvinner med BMI i sunt område enn det å ønske menn med BMI i overvektsområdet

Undervekt er ikke sunt område. Det er usunt område. Bamsemenn med mannepupper og ølvom er ikke populære, nei. Men når alle menn i en kvinnes omgangskrets er overvektige på grunn av feit mat og inaktivitet, må hun jo velge en av disse mennene. Det betyr ikke at hun ville ha foretrukket en utrent, overvektig mann hvis hun hadde tilgang på en eller flere interesserte slanke, muskuløse menn. Svært mange blir sammen på videregående eller universitet, altså jevnaldrende +/- 2-3 år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke helt. Å ha en del muskelmasse for en mann er nesten utelukkende positivt. Å være undervektig for en voksen kvinne er nesten utelukkende negativt. Blant annet mister mange mensen og kan følgelig ikke få barn. Nei, jeg ønsker ikke å være undervektig. Jeg HAR vært undervektig, og det helt uten innsats. For å være undervektig nå som 40-åring må jeg gå sulten døgnet rundt, besvime og være totalt ubrukelig i arbeidslivet (been there, done that). Jeg har derimot aldri hatt problemer med å få forhold med menn som ikke akkurat var verdens styggeste. 

Å være litt slank og å ha litt muskler er bra for deg

Å ha anoreksi eller spise steroider er ikke bra for deg

Som sagt det er en slags synmetri

Skrevet

Å være litt slank og å ha litt muskler er bra for deg

Å ha anoreksi eller spise steroider er ikke bra for deg

Som sagt det er en slags synmetri

Å være undervektig er ikke bra for noen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å være undervektig er ikke bra for noen.

Stereoider er ikke bra for noen

• Liker 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 11.55):

Ser det ofte hevdes at menn blir skremt av: Flinke damer, høye damer, damer med høy utdannelse, veldig pene damer, sterke damer, damer med sterke meninger osv.

Fellesnevneren er at menn er skremt/ redde for dem.

Fortsettelsen av det resonnementet er at menn flest er ute etter ei dame de kan herje med, de kan dominerer, ha makt over og kue??

Er dette noe kvinner faktisk tror eller noe kvinner sier til seg selv for å frikjenne seg selv i pardansen?

Singellivets luksus – Ytring (nrk.no)

Vi tror at forhold dannes basert på forelskelse og kjærlighet, men de fleste forhold baserer seg i tillegg på vurderinger av status, klasse og rykte.

Den eneste forskjellen mellom ekteskap på 1800-tallet og dagens forhold er innpakningen. I dag snakker vi om «interesser» og «like verdier» for å forklare hvorfor en lege ikke vil giftet seg med en rørlegger, eller en advokat med en kassemedarbeider. Som sosiolog Marit Haldar uttalte i podkasten «Kjønnsavdelingen»: «Norske forhold er jo så arrangerte som det går an!»

Menn flest har selvinnsikt og forstår hva som er dødfødt og hva som kan fly. Og denne forståelsen av hva som er normen gjør at menn agerer slik de er forventet. Altså en lastebilsjåfør som ikke sjekker opp en lege. Gjør det han det av frykt?? eller innsikt i sosiale normer. Av samme grunn en kvinnelig lege aldri vil sjekke opp en lastebilsjåfør. Er det da den kvinnelige legen som er skremt, ikke over mannen men å bryte de sosiale normene?

Syntes menn får mye tyn på KG for å ha selvinnsikt. Tror neppe det er frykt eller at de ønsker å være "slemme" mot ei svakere dame. De følger bare normen , slik som damer og gjør?

Anonymkode: 3a81f...184

Kvinner er aldri skumle men slitsomt eller irriterende så da viker man unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Stereoider er ikke bra for noen

Jeg kjenner ingen som bruker steroider. Man trenger heller ikke å bruke steroider for å stramme opp og ha normal muskelmasse.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takker. Her understreker du jo mitt poeng, ikke ditt. Disse mennene blir primært valgt bort på datingmarkedet; det er ikke slik at de ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 88d5c...8f8

"Færre menn vil ha barn" er ikke det samme som at de blir valgt bort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.05):

Når kvinner ikke er tiltrukket av en mann er det mannens skyld og han er uattraktiv.

Når menn ikke er tiltrukket av en kvinne er det mennes skyld fordi de er skremt av henne og er svake.

Jeg tror det med tiltrekning og mangel på det mer handler om noe fysisk. Hvis man har lyst til å holde sin kjære nært og tett, så eskalerer samtdig tiltrekning og lyst med flere centimeter ;)

Slutter man å holde rundt hverandre så reduseres tiltrekningen.

Angående det å bli skremt eller kjennes seg underlegen. Det har mye med holdning og idéer å gjøre. Jeg er sammen med dame som intellektuelt (og også utseendemessig) tilhører et høyere  nivå, men det går helt greit. Det er en av tingene jeg beundrer henne for, og jeg føler meg ikke dårlig selv av den grunn, men må innrømme at jeg gjør litt ekstra for å løfte meg til en viss grad.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...