Gå til innhold

Blir menn egentlig skremt???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forøvrig savner jeg litt at man forsker mer målrettet på hvordan ulike personligheter og "typer" vektlegger preferanser i datingmarkedet. Det hadde nok gjort en større praktisk forskjell for folk enn disse trivielle overordnede greiene. Det er jo en grunn til at alle trådene ender opp med steile fronter og ørten sider med krangling, og det er jo at det er enorm variasjon innad i alle kjønn slik at den overordnede statistikken ikke egentlig er så representativ for kjønnene i seg selv.

Det er ikke et uvanlig fenomen i statistikkfaget at gjennomsnittsverdien ikke er spesielt representativ for noe typisk i et datasett, og dette er vel et godt eksempel på det. Utover det helt åpenbare, som at mennesker liker at sin partner er sunn, frisk og pen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ifølge enkelte KG-menn er attraktiviteten størst rundt 17-18 i BMI. Jeg kjenner veldig få undervektige, voksne damer. Og de fleste av dem er ikke undervektige med vilje, for å si det slik.

Anonymkode: a0063...329

Så anoreksi er positivt? Nesten alle menn jeg har møtt har foretrukket formen fremfor ribbein.

Anonymkode: c1a11...816

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Med mindre menn har endret seg radikalt de siste 20 årene, og det gjør min erfaring uaktuell, så er min erfaring at menn absolutt ikke blir skremt om de virkelig vil ha en kvinne. Da går de for det, for å sikre seg henne, før noen andre menn stikker av med henne foran nesa på dem. 

Tror ikke dette er endret siden jeg var på markedet, for har to sønner og deres kompiser tett på meg, og de vingler når de er usikker på om en er verdt å satse på, og om de føler det rette, men vingler overhodet ikke når de virkelig har falt for en kvinne (jente vil jo jeg si nå 😄). Kan ikke se noe endringer i det, selv om dating og diverse hengelapper på ting har endret seg. Såpass at jeg satte kaffen i halsen et par ganger før jeg skjønte at utrykket "Holder på med." har skiftet betydning veldig. Jeg trodde oppriktig at de fortalte meg rett ut om sine løse seksuelle relasjoner, som det mest naturlige i verden, til jeg skjønte det. 😅

Det er fremdeles ikke særlig vanskelig å se om en mann er oppriktig interessert i en kvinne, eller tvilende. Det er vel likevel samme utfordring nå som tidligere, at om ene er veldig interessert og andre ikke, så håper og tolker den som er veldig interessert utover de tydelige tegnene som er på at det ikke er så gjensidig som ønsket. 

En mann som virkelig vil ha en kvinne er mest redd for at noen andre skal snappe henne fra ham. Vil han ha henne går menn for det. Vingling og laber interesse er akkurat det. Kjølig. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.55):

Sosial status kan være så mye. Ser han ut som en gresk gud, er lotto millionær, rederarving, realitykjendis, menneskekjenner, manipulator kan han sikkert bokse over sin liga.

Men om en vanlig lastebilsjåfør inviterer ei advokatdame ut på date vil bare det faktum at han ikke selv innser hvor lite passende det er være ekskluderende siden han åpenbart mangler sosiale antenner.

Hva er det HAN innbiller seg egentlig🙂

Anonymkode: 3a81f...184

Men derimot kan en rik mann ha null problemer med å gifte seg eller bli sammen med kassedama på Kiwi eller som er hjelpepleier fordi hun er et smilende, lekende vesen, med gode kvaliteter og kan bli en fantastisk mor til mine barn. 

Der ligger den store forskjellen i menn og kvinner. Menn bryr seg i snitt lite om sosial status, økonomi, og hvordan utdannelse hun har så lenge hun er en bra person. 

Funfact. Jeg hadde kjedet meg ihjel med ei som var advokat eller lege. Når jeg har fri vil jeg ikke sitte å diskutere verdensproblemer, snakke om stress og mas. Jeg vil ha et fristed, dra på hytta/ferie med dama, spise god mat, trene sammen og nyte hverandres selskap.

Alt det andre maset om jobb og karriere får jeg "overload" av på jobb. 

Kvinner må date oppover og har mye normer og regler på hvem de kan date mens menn driter i sånne ting rett og slett. 

Anonymkode: d5f31...0a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men derimot kan en rik mann ha null problemer med å gifte seg eller bli sammen med kassedama på Kiwi eller som er hjelpepleier fordi hun er et smilende, lekende vesen, med gode kvaliteter og kan bli en fantastisk mor til mine barn. 

Der ligger den store forskjellen i menn og kvinner. Menn bryr seg i snitt lite om sosial status, økonomi, og hvordan utdannelse hun har så lenge hun er en bra person. 

Funfact. Jeg hadde kjedet meg ihjel med ei som var advokat eller lege. Når jeg har fri vil jeg ikke sitte å diskutere verdensproblemer, snakke om stress og mas. Jeg vil ha et fristed, dra på hytta/ferie med dama, spise god mat, trene sammen og nyte hverandres selskap.

Kvinner må date oppover og har mye normer og regler på hvem de kan date mens menn driter i sånne ting rett og slett. 

Men det stemmer jo ikke? Jeg er høyt utdanna, og omgås følgelig andre høyt utdanna. Ingen av de masterutdanna mannlige kollegene mine er sammen med hjelpepleiere eller kassadamer. De er sammen med....masterutdanna damer.

Anonymkode: 09d76...bd0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men det stemmer jo ikke? Jeg er høyt utdanna, og omgås følgelig andre høyt utdanna. Ingen av de masterutdanna mannlige kollegene mine er sammen med hjelpepleiere eller kassadamer. De er sammen med....masterutdanna damer.

Dette stemmer jo ikke. Les forskning på dette. Menn foretrekker å date nedover fremfor oppover i snitt, fordi menn driter i om dama har høy utdannelse. Er jo bare å se til Hollywood og andre rikinger som har modellfine kjærester som ikke har noen utdannelse eller jobb ofte. Eller alle fotballfruene som jobb er å legge ut ting på sosiale medier. 

De få gangene menn føler de må bli sammen med ei med "høy" status er fordi familien forventer det eller fordi vennekretsen forventer det. Ellers så kunne de ikke brydd seg mindre for å være 100% ærlig. Menn vil ha minst mulig mas og krav på fritiden. Ei dame med høy utdannelse/sosial status har tusen krav. Er umulig å bli lykkelig da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor er mannlige leger sammen med kvinnelige sykepleiere, mens kvinnelige leger aldri er sammen med mannlige sykepleiere? Trenger ikke et bedre eksempel enn det for å se forskjellene.

Ei som er sykepleier har mindre stress, ansvar og mere leken fordi alt i livet ikke kun handler om jobb og masse ansvar. Det smitter over på privaten. Ei leken dame som liker fritid er å foretrekke når man endelig har fri fra mas og tjas på jobben. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. Les forskning på dette. Menn foretrekker å date nedover fremfor oppover i snitt, fordi menn driter i om dama har høy utdannelse. Er jo bare å se til Hollywood og andre rikinger som har modellfine kjærester som ikke har noen utdannelse eller jobb ofte. Eller alle fotballfruene som jobb er å legge ut ting på sosiale medier. 

De få gangene menn føler de må bli sammen med ei med "høy" status er fordi familien forventer det eller fordi vennekretsen forventer det. Ellers så kunne de ikke brydd seg mindre for å være 100% ærlig. Menn vil ha minst mulig mas og krav på fritiden. Ei dame med høy utdannelse/sosial status har tusen krav. Er umulig å bli lykkelig da. 

Kanskje du har sett litt for mye på amerikansk populærkultur/sosiale medier/datingsider uten å ha de kritiske brillene på? For det er ikke sånn blant høyt utdanna i Norge. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og så lurer jeg jo litt på det voldsomme behovet for å "slappe av" på fritiden, da. Velutdanna folk jeg kjenner + meg selv er opptatt av å gjøre morsomme og interessante ting på fritida, ikke "slappe av". Det får meg til å tenke at du egentlig ikke vet helt hva du snakker om?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du har sett litt for mye på amerikansk populærkultur/sosiale medier/datingsider uten å ha de kritiske brillene på? For det er ikke sånn blant høyt utdanna i Norge. 

Som sagt, for menn er ikke disse tingene viktig. At noen tilfeldigvis traff noen på studiet eller jobben forteller jo ikke at menn flest vil ha ei dame som er høyt utdannelse.

Jeg tjener ca 1 million. Vært med dame som tjente det samme, og helt ærlig var hun gørr kjedelig og jeg kjedet meg hver dag i forholdet.

Er nå sammen med ei sporty jente som tjener halvparten, med mye fritid som liker å reise å gjøre romantiske ting. Vi ler og koser oss i hverandres selskap og vi krangler aldri. Jeg syns damer som har karrierejag som regel er for kjedelige, og tar livet for seriøst. 

Det blir ingen lidenskap og impulstivitet, og ofte prates det om konflikter på jobb, stress og mas. Det får jeg nok av på jobb, så når jeg kommer hjem skrur jeg kranen og vil ikke prate jobb, verdensproblemer osv. Det får jeg overfylt på jobben. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt, for menn er ikke disse tingene viktig. At noen tilfeldigvis traff noen på studiet eller jobben forteller jo ikke at menn flest vil ha ei dame som er høyt utdannelse.

Jeg tjener ca 1 million. Vært med dame som tjente det samme, og helt ærlig var hun gørr kjedelig og jeg kjedet meg hver dag i forholdet.

Er nå sammen med ei sporty jente som tjener halvparten, med mye fritid som liker å reise å gjøre romantiske ting. Vi ler og koser oss i hverandres selskap og vi krangler aldri. Jeg syns damer som har karrierejag som regel er for kjedelige, og tar livet for seriøst. 

Det blir ingen lidenskap og impulstivitet, og ofte prates det om konflikter på jobb, stress og mas. Det får jeg nok av på jobb, så når jeg kommer hjem skrur jeg kranen og vil ikke prate jobb, verdensproblemer osv. Det får jeg overfylt på jobben. 

Slik snakker proletariatet. Helt kult det, mange trives sånn, men slutt å gi deg ut for å være en velutdanna fyr. De snakker (og mener) ikke på den måten. Stå for hvem du  er.

• Liker 1
Skrevet

Og så lurer jeg jo litt på det voldsomme behovet for å "slappe av" på fritiden, da. Velutdanna folk jeg kjenner + meg selv er opptatt av å gjøre morsomme og interessante ting på fritida, ikke "slappe av". Det får meg til å tenke at du egentlig ikke vet helt hva du snakker om?

Slappe av for meg er å trene, lese bok, lage god mat til venner og familie, reise, spille golf, gå toppturer på ski og til fots, romantiske aftner. Alt dette med et fokus, å nyte livet å koble av. 

Jeg ser nyhetene en gang om dagen, scroller gjennom aviser/nyheter (maks halvtime-time om dagen). Resten av fritiden bruker jeg på å nyte livet. 

Jeg er påskrudd på jobb og avskrudd på fritiden. Har inntrykk at mange damer sliter med å skru av kvernen og dveler over ting fra jobb og ting som må gjøres hjemme, jo mere utdanning og jobb hun har. 

Skrevet

Slik snakker proletariatet. Helt kult det, mange trives sånn, men slutt å gi deg ut for å være en velutdanna fyr. De snakker (og mener) ikke på den måten. Stå for hvem du  er.

Jeg har ikke sagt jeg er så høyt utdannet hvis du teller antall år på skole. Jeg har jobbet meg opp og frem til en høy godt betalt stilling med lederansvar. 

På fritiden vil jeg koble bort det ansvaret og nyte livet var det jeg ville frem til, og da søker jeg damer som deler samme synet på livet som meg og er livsnyter.

Jeg tror mange kvinner (de med høy utdannelse) irriterer seg over at menn driter i hvordan utdannelse hun har eller hvor mye hun tjener, siden dette er så viktig for de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt jeg er så høyt utdannet hvis du teller antall år på skole. Jeg har jobbet meg opp og frem til en høy godt betalt stilling med lederansvar. 

På fritiden vil jeg koble bort det ansvaret og nyte livet var det jeg ville frem til, og da søker jeg damer som deler samme synet på livet som meg og er livsnyter.

Jeg tror mange kvinner (de med høy utdannelse) irriterer seg over at menn driter i hvordan utdannelse hun har eller hvor mye hun tjener, siden dette er så viktig for de. 

Ja, og derfor er du langt unna målgruppa for en  velutdanna dame. Vi foretrekker menn som oss, og menn som oss foretrekker...tilsvarende damer😊

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 13.03):

En bekjent var i en relasjon med en dame som etterhvert fikk en ledende stilling og langt mer i lønn en ham.

Hun var også en tøff type. Så tøff at hun manøvrerte seg til å ta alle valg på hjemmebane. Han var lei av å gå på nederlag og lot henne ta styringen. Så dumpet hun ham.

Det spesielle var at hun var veldig ærlig med hvorfor det ble slutt: hun tok avgjørelser - viktige avgjørelser - hele dagen på jobb. Hjemme ville hun bare slappe av og lade opp. Hun skulle ønske at han var «mann» og tok avgjørelsene. Samtidig klarte hun ikke å bare overlate det til ham. Hun måtte kjempe med samme evne og innsats om makten hjemme som hun gjorde på jobb. Selv om hun ikke hadde lyst til å vinne. Og når hun vant så ble han uinteressant

Anonymkode: 2d83f...71b

Høres ut som ei forferdelig "dame". Hadde aldri godtatt en slik partner.
Som heterofil mann, vil jeg ha ei dame. Ikke en annen mann

Kort sagt: bitch

Anonymkode: b9bad...1fb

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, og derfor er du langt unna målgruppa for en  velutdanna dame. Vi foretrekker menn som oss, og menn som oss foretrekker...tilsvarende damer😊

Som sagt så har jeg antageligvis en høyere stilling enn deg da jeg en av få ledere i et firma med 3000 ansette. Jeg har mastergrad men kaller ikke det å være høyt utdannet. Røkke og Gjelsten har ikke utdannelse og har skapt langt mere enn du noen gang vil klare og har en hjerne som overgår 99,99% av mennesker. 

De beste gründerne og folk i business er folk uten høy utdannelse. Elon Musk blant annet som er verdens rikeste. Petter Stordalen er annet eksempel. Folk som har pågangsmot og instinkter som ikke kan læres..

Man blir ikke smart av å gå mange år på skolen. Isåfall hadde en som underviser folk på økonomustudiene brukt tiden på å bli rik av egen kunnskap enn å stå å undervise en klasse til langt mindre penger. 

Hvorfor er det ingen såkalte "økonomi eksperter" som er rike selv?😉

Tydelig at du blir såret over at menn ikke tenker som deg, men menn og kvinner er forskjellig. 

Skrevet

Som sagt så har jeg antageligvis en høyere stilling enn deg da jeg en av få ledere i et firma med 3000 ansette. Jeg har mastergrad men kaller ikke det å være høyt utdannet. Røkke og Gjelsten har ikke utdannelse og har skapt langt mere enn du noen gang vil klare og har en hjerne som overgår 99,99% av mennesker. 

De beste gründerne og folk i business er folk uten høy utdannelse. Elon Musk blant annet som er verdens rikeste. Petter Stordalen er annet eksempel. Folk som har pågangsmot og instinkter som ikke kan læres..

Man blir ikke smart av å gå mange år på skolen. Isåfall hadde en som underviser folk på økonomustudiene brukt tiden på å bli rik av egen kunnskap enn å stå å undervise en klasse til langt mindre penger. 

Hvorfor er det ingen såkalte "økonomi eksperter" som er rike selv?😉

Tydelig at du blir såret over at menn ikke tenker som deg, men menn og kvinner er forskjellig. 

Greia er jo at du påstår å snakke for flere enn seg selv, og så er du bare nok en FrP-harrytass som har forlest deg på "forskning" fra Cupido nettdating eller hvorhen det er. Jeg merker godt når jeg krangler med deg at du verken tenker eller skriver som en akademiker, noe som seff er helt ok, men slutt å late dom om meningene dine er representative for middelklassen i Norge, for det er de nemlig ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste er likevel sammen med mennesker fra samme sosiale lag. Det er ikke så mange rikinger som er sammen med kassadame på Kiwi. Kanskje noe mer sannsynlig dersom de er fra samme sosiale lag, men han har kommet til penger etterhvert. 

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Å være modell/modellpen er også status. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Greia er jo at du påstår å snakke for flere enn seg selv, og så er du bare nok en FrP-harrytass som har forlest deg på "forskning" fra Cupido nettdating eller hvorhen det er. Jeg merker godt når jeg krangler med deg at du verken tenker eller skriver som en akademiker, noe som seff er helt ok, men slutt å late dom om meningene dine er representative for middelklassen i Norge, for det er de nemlig ikke.

Slutt å diskutere person og heller sak, men sånn blir det når man ikke har noen argumenter å komme med😉  

Ingen akademikere med så høy utdanning som du påstår skriver seff og har mange skrivefeil. Der avslørte du deg, så bedre å la være å late som du er så høyt på strå. Tror vi avslutter der😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 11.55):

Flinke damer, høye damer, damer med høy utdannelse, veldig pene damer, sterke damer, damer med sterke meninger osv.

Synes alle de er bra alltid, bortsett fra sterke meninger, for den delen kommer det litt an på, har møtt damer med sterke meninger som er veldig positive, men har også møtt damer med sterke meninger som jeg ikke orker å være i nerheten av (selv om de sterke meningene er de samme som meg).

Anonymkode: 2b093...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...