AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #21 Skrevet 19. februar 2024 Ebbeliten skrev (19 minutter siden): Skyld, faktisk? Som om det er en plikt å være tiltrekkende for det motsatte kjønn? Eller en plikt å være tiltrukket? Hva er det egentlig du vil frem til? Et kjapt blikk på teksten viser at han vil fram til at samfunnet gir menn ansvar for egen og kvinners lykke, mens kvinner ikke får ansvar for noen av delene. Anonymkode: 2d83f...71b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #22 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Et kjapt blikk på teksten viser at han vil fram til at samfunnet gir menn ansvar for egen og kvinners lykke, mens kvinner ikke får ansvar for noen av delene. Anonymkode: 2d83f...71b Så rart, all den tid mange menn hyler om at kvinner må slanke seg og senke kravene, slik at disse mennene får masse pene, unge, slanke kvinner å ha sex med. Anonymkode: a0063...329 1
Adrenalina1 Skrevet 19. februar 2024 #23 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når kvinner ikke er tiltrukket av en mann er det mannens skyld og han er uattraktiv. Når menn ikke er tiltrukket av en kvinne er det mennes skyld fordi de er skremt av henne og er svake. Anonymkode: 8c794...6d6 Ja,det stemmer. Alt er mannens feil😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #24 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så rart, all den tid mange menn hyler om at kvinner må slanke seg og senke kravene, slik at disse mennene får masse pene, unge, slanke kvinner å ha sex med. Anonymkode: a0063...329 «Mange menn» gjør så mye rart. Var det noen spesiell grunn til at du quotet meg? Er du uenig i min analyse av posten som Ebbeliten fant uklar? Anonymkode: 2d83f...71b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #25 Skrevet 19. februar 2024 Dette med at menn blir så redde er en forsvarsmekanisme kvinner bruker når de blir avvist. Det er vel mer behagelig å tenke at han ble så redd, enn at han rett og slett ikke var interessert. Anonymkode: 88d5c...8f8 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #26 Skrevet 19. februar 2024 takinova skrev (1 time siden): Jeg ville styrt unna om de hadde lav sosioøkonomisk status. Økonomisk fordi det ville gitt familien mindre å leve av. Sosial status fordi jeg ønsker at mine barn skal kjøre slalom, spille et instrument, gjøre det bra på skolen osv. Jeg setter pris på at du er ærlig om at økonomi betyr noe. Men mener du at sosial status henger veldig sammen med p spille et instrument? Slalom er rett nok dyrt, men for de som har råd til det virker det ikke som om sosial status betyr så mye (for kultur-eliten er det kanskje mer berikende å gå på langrenn). Anonymkode: 2d83f...71b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #27 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette med at menn blir så redde er en forsvarsmekanisme kvinner bruker når de blir avvist. Det er vel mer behagelig å tenke at han ble så redd, enn at han rett og slett ikke var interessert. Anonymkode: 88d5c...8f8 For mange kvinner så betyr utdanning, karriere og lønn endel når de velger seg en mann (kilde postet tidligere i tråden). Da er det kanskje naturlig for dem å slutte at det også må bety mye for menn. For meg betyr det uhyre lite. Jeg kunne date en hjelpepleier eller en bedriftseier eller en forsker - det som gjør en kvinne interessant for meg er noe annet. Jeg ville være mye mer interessert i en barnehagetante eller kassadame som var til stede, som klarte å la telefonen ligge i veska, som så meg inn i øynene, som fleipet med meg på en varm måte, som kunne håndtere et barn som var lei seg, som kunne lytte og snakke, som var generøs og blid. Enn en karriere-kvinne som hadde masse fagkunnskap, ansvar og lønn men manglet disse andre tingene. Anonymkode: 2d83f...71b 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #28 Skrevet 19. februar 2024 Kronikken Ts linker til er bare håpløs svada. Hun gir uttrykk for fordommer og kaller single egoister som mer eller mindre snylter på staten. Par fremstiller hun som martyrer som holder ut forhold tross alt det vonde med forhold. Og på toppen setter hun kvinner og menn opp mot hverandre. Man kan jo lure på hva hun egentlig ønsker å si med dette innlegget. Det eneste jeg tolker det som er at hun skriver som hun gjør for egen oppmerksomhet og vinning, med billige og usaklige argumenter som slenges ut på en populistisk måte for å polarisere en debatt, øke avstanden mellom menn og kvinner, slik at hun kan komme med mer svada når hun har hisset opp. Den kronikken er skadelig for både menn og kvinner, single og de som er i parforhold. Hun setter single opp mot par, menn opp mot kvinner - og det eneste hun sørger for er en polarisert debatt (som også her) som er ødeleggende for samfunnet. Har jeg opplevd at menn blir skremt av min utdanning/stilling? Ja, det har jeg (kompisene hans fortalte han ble skremt og mente han var en idiot). Men de som blir skremt slik, de er så ytterst få at de ikke en gang trenger knapt nevnes, langt mindre hause dem opp og la dem bli talende for menn generelt (seriøst, Ts?)! De fleste menn ønsker akkurat det samme som de fleste kvinner gjør. Et fast forhold hvor begge to har det godt, hvor de er gjensidig tiltrukket av hverandre, har et godt vennskap, lite konflikter, har et godt kjæresteforhold med noenlunde lik sexlyst, omtanke, respekt, tillit, det at begge to kan få være seg selv i forholdet. Skal menn og kvinner finne de forholdene de ønsker seg, da burde nettdating og dateapper skrotes, da dette bidrar til svært mye frustrasjon hos begge kjønn, det gjør potensielle partnere til nærmest et kommersielt produkt. Logg av nett (og slutt å ta idiotiske kronikker som så åpenbart polariserer menn og kvinner, skaper et polarisert samfunnssyn), gå ut og møt folk ansikt til ansikt, bidra, vær positiv, vær deg selv, behandle andre med respekt og omtanke og interesse og vis god humor. Det er der den ekte magien mellom mann og kvinne skjer, det er der god varighet skapes. Anonymkode: 926ba...665
Baktus2024 Skrevet 19. februar 2024 #29 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det ofte hevdes at menn blir skremt av: Flinke damer, høye damer, damer med høy utdannelse, veldig pene damer, sterke damer, damer med sterke meninger osv. Fellesnevneren er at menn er skremt/ redde for dem. Fortsettelsen av det resonnementet er at menn flest er ute etter ei dame de kan herje med, de kan dominerer, ha makt over og kue?? Er dette noe kvinner faktisk tror eller noe kvinner sier til seg selv for å frikjenne seg selv i pardansen? Singellivets luksus – Ytring (nrk.no) Vi tror at forhold dannes basert på forelskelse og kjærlighet, men de fleste forhold baserer seg i tillegg på vurderinger av status, klasse og rykte. Den eneste forskjellen mellom ekteskap på 1800-tallet og dagens forhold er innpakningen. I dag snakker vi om «interesser» og «like verdier» for å forklare hvorfor en lege ikke vil giftet seg med en rørlegger, eller en advokat med en kassemedarbeider. Som sosiolog Marit Haldar uttalte i podkasten «Kjønnsavdelingen»: «Norske forhold er jo så arrangerte som det går an!» Menn flest har selvinnsikt og forstår hva som er dødfødt og hva som kan fly. Og denne forståelsen av hva som er normen gjør at menn agerer slik de er forventet. Altså en lastebilsjåfør som ikke sjekker opp en lege. Gjør det han det av frykt?? eller innsikt i sosiale normer. Av samme grunn en kvinnelig lege aldri vil sjekke opp en lastebilsjåfør. Er det da den kvinnelige legen som er skremt, ikke over mannen men å bryte de sosiale normene? Syntes menn får mye tyn på KG for å ha selvinnsikt. Tror neppe det er frykt eller at de ønsker å være "slemme" mot ei svakere dame. De følger bare normen , slik som damer og gjør? Anonymkode: 3a81f...184 Hvor sterke er damer , hvis du trekker dem ut av bobla si og lar henne stå på egne bein ? kvinner er kollektivister av ytterste rang..de trenger annerkjennelse og aksept for hvert eneste skritt de tar i hverdagen sin, for å være sikker på at de ikke gjør noe " galt "...som kan resultere i eksklusjon fra bobla ...nei det er ike menn som er redd for jenter, det er jenter som er redd for jenter.. det er ikke jenter som legger føringer for at jenter oppnår høyere stillinger enn menn, det er loven og myndighetene.. fra likestilling til særstilling.. så hvem har noe å klage over ? menna som gav samfunnet fra seg i kåtskap ? eller kvinner som ikke kan sitte med en kunstig befruktningskatalog å velge ut hvem som ska være far til sine barn..? 1
MikkelStrev Skrevet 19. februar 2024 #30 Skrevet 19. februar 2024 Menn blir ikke redd sterke kvinner. De er heller ikke usikre på hva de vil med deg. Menn backer ikke unna et forhold med deg fordi de blir "skremt av sterke følelser" eller at du "er for bra". Menn som ikke svarer deg på tolv timer fordi han var "så sliten" eller "opptatt" finnes heller ikke. Mer vi skal avklare med det samme? 1
Gjest takinova Skrevet 19. februar 2024 #31 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg setter pris på at du er ærlig om at økonomi betyr noe. Men mener du at sosial status henger veldig sammen med p spille et instrument? Slalom er rett nok dyrt, men for de som har råd til det virker det ikke som om sosial status betyr så mye (for kultur-eliten er det kanskje mer berikende å gå på langrenn). Anonymkode: 2d83f...71b Det dreier seg mer om at en som kommer fra lav sosioøkonomisk miljø i mye sjeldnere grad går på kulturskole, går på ski, leser bøker osv. Aktiviteter man ønsker at barna sine skal holde på med. Trist, men sånn er det. Slik ting går nedover i arv. En som har foreldre på uføretrygd og få bøker i bokhylla stiller dessverre dårligere i lotteriet livet er.
norw Skrevet 19. februar 2024 #32 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å sammenligne narkomane med kvinner som har høyere utdanning, vitner om svært nedrige holdninger til kvinner som kjønn. Anonymkode: a0063...329 Da får du hoste opp et sitat som viser en slik sammenligning. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #33 Skrevet 19. februar 2024 1 hour ago, Ebbeliten said: Skyld, faktisk? Som om det er en plikt å være tiltrekkende for det motsatte kjønn? Eller en plikt å være tiltrukket? Hva er det egentlig du vil frem til? Dette er terningkast 1 altså... Prøv igjen Anonymkode: 8c794...6d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #34 Skrevet 19. februar 2024 takinova skrev (19 minutter siden): Det dreier seg mer om at en som kommer fra lav sosioøkonomisk miljø i mye sjeldnere grad går på kulturskole, går på ski, leser bøker osv. Aktiviteter man ønsker at barna sine skal holde på med. Trist, men sånn er det. Slik ting går nedover i arv. En som har foreldre på uføretrygd og få bøker i bokhylla stiller dessverre dårligere i lotteriet livet er. Du øker kanskje sjansene, men du har ingen garantier for at barna vil drive med det du vil at de skal. Jeg er oppvokst i et hjem med begge foreldre i jobb, bokhyller som bugner av bøker, og har lest fra før jeg begynte på skolen, har vært jevnlig på museum siden før jeg kunne gå, gikk på ballett som barn, mens søsteren min tok pianotimer. Men ski, det er jeg villig til å betale store summer for å slippe. Kan faktisk ikke fordra det. Foreldrene min ga opp på et tidspunkt og lot meg gå på skøyter i stedet, som var det jeg hadde lyst til. Anonymkode: 2c864...222
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #35 Skrevet 19. februar 2024 Nei hvorfor skulle jeg det? Utdanningen og statusen hennes har lite å si når jeg enkelt lemper henne over balkongen...... Det var en spøk. Og den var kul Anonymkode: b9bad...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #36 Skrevet 19. februar 2024 Baktus skrev (1 time siden): Hvor sterke er damer , hvis du trekker dem ut av bobla si og lar henne stå på egne bein ? kvinner er kollektivister av ytterste rang..de trenger annerkjennelse og aksept for hvert eneste skritt de tar i hverdagen sin, for å være sikker på at de ikke gjør noe " galt "...som kan resultere i eksklusjon fra bobla ...nei det er ike menn som er redd for jenter, det er jenter som er redd for jenter.. det er ikke jenter som legger føringer for at jenter oppnår høyere stillinger enn menn, det er loven og myndighetene.. fra likestilling til særstilling.. så hvem har noe å klage over ? menna som gav samfunnet fra seg i kåtskap ? eller kvinner som ikke kan sitte med en kunstig befruktningskatalog å velge ut hvem som ska være far til sine barn..? Vel, jeg anser meg selv som sterk. Mobbeoffer med foreldre som har mishandlet meg fysisk og psykisk, brøt meg ned. Overgrep i alder av 15. Totalmangel på oppmerksomhet fra gutter og menn i tenårene, første kyss som nittenåring fra en mann jeg giftet meg med, som viste seg at giftet seg med meg kun for å ha ei dame å kue. Jeg har aldri fått overgangsstønad som 100 prosent alenemor etter å ha brutt med utro og voldelig eks, aldri hatt nettverk, aldri hatt avlastning, alltid måtte jobbe for karakterer, stillinger, verv og så videre. Jeg har også vært 100 prosent alene med to små barn, uten avlastning og uten nettverk. Jeg har opplevd selvmord i nære relasjoner, uten å ha fått varige men som pårørende. Alltid slåss for å få det jeg ville, fra kjærester til stillinger til utvikling av hobbyen til å bli næring. Ikke kall folk svake uten å kjenne dem. Anonymkode: a0063...329 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #37 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei hvorfor skulle jeg det? Utdanningen og statusen hennes har lite å si når jeg enkelt lemper henne over balkongen...... Det var en spøk. Og den var kul Anonymkode: b9bad...1fb Det er ikke kult å spøke om vold og drap. Anonymkode: a0063...329 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #38 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du øker kanskje sjansene, men du har ingen garantier for at barna vil drive med det du vil at de skal. Jeg er oppvokst i et hjem med begge foreldre i jobb, bokhyller som bugner av bøker, og har lest fra før jeg begynte på skolen, har vært jevnlig på museum siden før jeg kunne gå, gikk på ballett som barn, mens søsteren min tok pianotimer. Men ski, det er jeg villig til å betale store summer for å slippe. Kan faktisk ikke fordra det. Foreldrene min ga opp på et tidspunkt og lot meg gå på skøyter i stedet, som var det jeg hadde lyst til. Anonymkode: 2c864...222 Nei, men barna får en viss dannelse. Det finnes solid forskning som viser korrelasjon mellom foreldrenes og barnas utdanningsnivå/karakterer/vellykkethet i samfunnet. Anonymkode: a0063...329
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #39 Skrevet 19. februar 2024 norw skrev (50 minutter siden): Da får du hoste opp et sitat som viser en slik sammenligning. Lykke til. Tråden dreier seg om kvinner med høyere utdanning. Du sier at du styrer unna slike kvinner, sånn som du styrer unna narkomane. Les ditt eget innlegg. Lykke til. Anonymkode: a0063...329
KallePils Skrevet 19. februar 2024 #40 Skrevet 19. februar 2024 Selvsagt ikke, dette "skremt"-tøyset er bare en lavpannet shaming-taktikk. Og det forteller at dama er et vandrende rødt flagg. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå