Gå til innhold

Hva skal du stemme ved neste stortingsvalg?


tapetkniv

Anbefalte innlegg

PeeWee skrev (2 minutter siden):

Akkurat når førte den politikken til fattigdom og ledighet? Det er jo strengt tatt etter omleggingen av ledighet ble mer vanlig. Det stemmer at det var økonomisk stagnasjon relativt sett, men det skyldes nok i stor grad oljesjokket i 1974.

Bedrifter gikk under fordi skattenivået var svært høyt og ikke gav bedriftene mulighet til å ekpandere og utvikle. Det var ikke oljeprisfallet som var årsaken til stagnasjonen og at den bet seg fast i mange land på 70-tallet, det var etterkrigstidens sosialdemokratiske politikk som hadde overlevd seg selv og var moden for reformer og liberalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (På 7.3.2024 den 19.49):

Bedrifter gikk under fordi skattenivået var svært høyt og ikke gav bedriftene mulighet til å ekpandere og utvikle. Det var ikke oljeprisfallet som var årsaken til stagnasjonen og at den bet seg fast i mange land på 70-tallet, det var etterkrigstidens sosialdemokratiske politikk som hadde overlevd seg selv og var moden for reformer og liberalisering.

Nå gjør du jo ikke annet å gjenta det jeg skrev uten å tillegge noe som helst... Forøvrig kan en annen sammenheng være at verdenshandelen ble ytterligere liberalist på mitten av syttitallet, noe som fikk mange vestlige bedrifter til å gå konkurs. Kan du være mer spesifikk akkurat hvorfor ting gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stemme, men tatt i betraktning alt som har skjedd i det siste kommer jeg trolig til å, med dårlig samvittighet overfor dyrene, stemme KrF

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Støre, men han er bedre enn Solberg og Listhaug

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borgerlig, uten den minste tvil.

Norge tåler ikke en periode til med dagens regjering

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tapetkniv skrev (På 10.2.2024 den 8.13):

 

Hva skal du stemme ved neste valg og er det annet enn du stemte ved sist valg?

SV. Stemte Rødt sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarttrosten skrev (1 minutt siden):

Høyre 👍🏻 (som vanlig)

De gjør ingenting for de som har minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koskos skrev (5 minutter siden):

De gjør ingenting for de som har minst.

Dem som har minst fikk det bedre med Høyre i regjering, skattene ble senket, velferden styrket, nye rettigheter innført og inflasjonen var lav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det vi trenger mest av nå er noen som toner ned klima (prioriterer gamle og syke i Norge altså, foran co2), begrenser flommen av fremmede mennesker som strømmer inn i landet og havner hos NAV, og prioriterer oss som bor i landet. Slik det burde være, politikerne velges av oss, da skal de arbeide for at vi klarer oss best mulig.. Hvilket parti det er burde være opplagt. Det er IKKE AP, SV eller Rødt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er imot privatisering av offentlige tilbud. Er imot energipakke4. Er imot sentralisering. Er imot flere utenlandskabler. Er generelt skeptisk til markedsliberalisering. Det eneste jeg veit helt sikkert er at det ikke blir Høyre.

Endret av ltfutt
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Paramount. said:

Jeg tenker at det vi trenger mest av nå er noen som toner ned klima (prioriterer gamle og syke i Norge altså, foran co2), begrenser flommen av fremmede mennesker som strømmer inn i landet og havner hos NAV, og prioriterer oss som bor i landet. Slik det burde være, politikerne velges av oss, da skal de arbeide for at vi klarer oss best mulig.. Hvilket parti det er burde være opplagt. Det er IKKE AP, SV eller Rødt.

Mener du Høyre,så prioriterer de like mye sine utelandske rike forbidnelser,og her hjemme stort sett samme klasse. Altså eliten og de med solide midler i fra før. Så opplagt vil jeg ikke si det er. 

Mener du FrP så er det heller ikke opplagt. Riktignok har FrP noe mer folkelig politikk en Høyre,men de ønsker Høyre og KUN høyre som regjeringspartner,og dermed også statsministeren Erna. 

Det er minst like katastrofe. Spesielt for arbeiderklassen og under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for frihet, som jeg alltid har gjort, så FRP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (7 minutter siden):

Jeg stemmer for frihet, som jeg alltid har gjort, så FRP.

Frihet er faktisk det viktigste. Ingen ting er viktigere enn det. Friheten til å velge selv hvordan du ønsker å leve.  Nr 2 på listen er håpet om frihet. Uten frihet har du ikke et eget liv. Da lever du for andre. I dag lever de fleste mer og mer for å holde liv i politikerne. Hva er det for et liv?
Eneste vei ut av dette slaveriet i dag, er å være så rik at du kan gjøre stort sett som du vil bare du betaler bøtene og avgiftene politikerne/myndighetene påfører deg. Burde ikke alle ha denne friheten? Frihet burde ikke koste penger. Men det er slik politikerne ønsker det. Frihet hadde vi dersom myndighetene skaffet billig bolig, billig mat og billig energi. Da hadde alle det aller viktigste, og vi var frie til å leve våre liv.

I dag er det motsatt, politikerne sørger for høye priser på mat, strøm og bolig (og bil), alt som er livsnødvendig, for å bo i kalde langstrakte Norge, det er utelukkende for å opprettholde det moderne slaveriet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...