Gå til innhold

Hva skal du stemme ved neste stortingsvalg?


tapetkniv

Anbefalte innlegg

TB1895 skrev (2 minutter siden):

Jeg er veldig usikker. Ønsker å stemme på noen som kommer til å rydde oppi dette økonomiske dritet landet våres er i nå. Angrer så mye på at jeg stemte på SP sist. Og Støre fikk nok også min stemme. 

Høyre kommer neppe til å gjøre det bedre for fattige i Norge. 

Tingen er jo at alle politikere lyver som bare det og lover oss en dans på roser. Men når de kommer inn på tinget så snur de helt om og rævkjører oss vanlige folk. 

Enig i at alle politikere juger, men vedum topper. Brukte vel 5 stadsbudsjett på 1 år i lovnadene sine. Skjønner at du vil stemme noe annet, og du er nok ikke alene om og angre på den stemmen. Jeg tror Støre hadde klart seg bedre uten sp på lasset, uten at det bør leses som en hyllest stil Støre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt sikker men ikke dem som sitter nå, men jeg skal sette meg gått inn i ting og så stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dol_br skrev (18 minutter siden):

Det blir sikkert en blank stemme, alle virker like elendige.

Flere og flere stemmer faktisk blank. Å stemme sånn er som å si til politikerne at ingen av de er god nok. Protest stemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (2 timer siden):

Hæ? Kan du komme på et eksempel? 

https://hoyre.no/sterkere-sikkerhetsnett/

https://hoyre.no/trygghet-hvis-du-blir-syk/

 

At det omfordeles på statsbudsjettet hvor noen poster kuttes for å få mer til andre saker er noe alle regjeringer gjør, også de rødgrønne gjorde det. Samlet sett ble velferden styrkes og økt med flere milliarder i året under hele Høyres regjeringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GP950mAh skrev (Akkurat nå):

https://hoyre.no/sterkere-sikkerhetsnett/

https://hoyre.no/trygghet-hvis-du-blir-syk/

 

At det omfordeles på statsbudsjettet hvor noen poster kuttes for å få mer til andre saker er noe alle regjeringer gjør, også de rødgrønne gjorde det. Samlet sett ble velferden styrkes og økt med flere milliarder i året under hele Høyres regjeringstid.

Kom med noen seriøse kilder ? Eller beskriv med ord?  Nei, jeg gidder ikke og lese om hva høyre synes om høyre. Ærlig talt 😅
 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (17 minutter siden):

Kom med noen seriøse kilder ? Eller beskriv med ord?  Nei, jeg gidder ikke og lese om hva høyre synes om høyre. Ærlig talt 😅
 

Du spurte om kilde på at de hadde styrket velferden i regjering, og det fikk du. Det står forklart akkurat hvilke trygder de økte og hvilke nye rettigheter de innførte. Samlet sett ble velferdsstaten styrket med Høyre i regjering. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de økte barnetrygden for de som ikke er avhengig av supplerende sosialhjelp.. det er vel det omvendte av og styrke velferdtaten det de skryter av her? 

vil du snakke litt om karensåret på aap, fribeløpet satt til 0, 4 g, nav skandalen, fjerning av div tannhelse dekket av helfo osv? 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme på AP.  Sett ut i fra mitt personlige ståsted og økonomi vil de fleste tro at jeg stemmer H.  Det gjør jeg ikke, og kommer aldri til å gjøre heller.  
AP står for en fordelingspolitikk som jeg er enig i.  Man skal betale skatt etter evne.  Når H og FrP går i mot høyere skatt på de høyeste inntektene og verdiene, så strider det mot min rettferdighetssans.  At Erna, som den mest ansvarsfraskrivende og feigeste politiker, er Høyres statsministerkandidat, sier det meste. 

Jeg stemte Rødt sist.  Avhengig av hva som skjer i politikken fram mot valget, kan også Rødt være et alternativ for meg.  Er spesielt opptatt av hvordan regjeringen takler USAs ønske om etablering av militærbaser i Norge.   

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på alt annet enn AP og H som ønsker oss inn i EU. AP er allerede igang med snikinnføring via EØS.

Muligens Rødt, INP, eller det nye utbryterpartier av tidligere leder til INP. Vi trenger en forandring.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg et sterkt sentrum igjen. Jeg liker ikke venstresidens angst for private aktører, men heller ikke høyresidens elendige politikk for dyr, natur og miljø.

Så havner nok et sted på midten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det de skriver i artikkelen er lett etterprøvbare fakta.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GP950mAh said:

Det de skriver i artikkelen er lett etterprøvbare fakta.

Det er også lett å bare skrive det,uten å faktisk etterprøve det. Men tror jeg har fått fram det jeg mener i hvertfall. Så gir meg i denne disuksjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (1 time siden):

Det de skriver i artikkelen er lett etterprøvbare fakta.

Enig. Det er bare tull å påstå noe annet. Dette er jo helt konkrete ting som er innført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

H, Ap og Sp utelukker seg selv. Det går ikke an å stemme på de folka der med den politikken de fører.

KrF, MDG, V og andre småpartier er totalt uaktuelt. 

FRP er Høyre-dilter, så neitakk. 

Da står jeg med valg mellom SV og Rødt. Jeg er ikke enig med alt Rødt står for, men SV appellerer ikke til meg, og jeg liker Mimir og Aydar hos Rødt, så da blir det mest trolig Rødt på meg. Med mindre noe skulle skje.

Et utypisk valg av meg, men å stemme Rødt er å vise misnøye med H, Ap og Sp. 

Alternativt blir det blankt eller hjemmesitting i protest, alt etter hvor frustrert jeg er under valget. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankt mest sannsynlig. Alltid stemt blankt. Er egentlig på vestresiden idelogisk, men svært skuffet over tilhørende partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe om hvorfor.

Jeg tenker det aller viktigste for Norge å tenke på er at vi skal ha noe å leve av når oljen tar slutt. Vi må bygge opp nye næringer som tilsvarer 1000 milliarder i året. Ellers kan vi bare se langt etter å ha samme trygd og velferd.

Det sier seg selv at jeg ikke stemmer på parti som går i direkte krig mot næringslivet og synes overskudd er shady (eller profitt som de sier). Det blir ikke noe næringsliv uten overskudd. Sånt tull har vi råd til så lenge vi vi har oljepenger, men vi kommer til å lande hardt når oljenæringen går ned. Hvis det er én ting som er sikkert så er det at oljen tar slutt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (17 timer siden):

Det de skriver i artikkelen er lett etterprøvbare fakta.

Ja nettopp, og det er jo der du driter deg ut. Har hukommelse også. Husker godt når Erna sto og skrøt av økt barnetrygd for og styrke velferden, og ett kritisk spørsmål fra en våken journalist viste at hun bare hadde økt forskjellen ytterligere. 
så hva er årsaken til den enorme økingen av fattige barn i Norge under høyre? Holder dere fast på at det ikke er Høyres politikk, men at fattige ikke er flinke nok til og investere i eiendom og aksjer ? ( kan Sindre kan holde kurs for fattige på den siste delen ) eller går vi for « det vi må spørre oss om er hadde de egentlig penger til mat før «. Erna ga oss noen gode tv øyeblikk da, ble ofte sittende og måpe .. « sa hun det?! «  

 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...