Gå til innhold

Hva skal du stemme ved neste stortingsvalg?


tapetkniv

Anbefalte innlegg

TomSawyer skrev (11 timer siden):

SV?

SV ja:) Høyresiden har syke skatter som gjør at inntekter blir mindre verdt. Når man  ikke skatter på arv og bolig vil prisene stige sånn at vanlige folk må betale mer. Det samme skjer med andre varer og tjenester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reidar Tomb skrev (På 24.2.2024 den 21.45):

Det er DNI som opptrer useriøst her og har stukket av med facebookgruppen, og dem er det heldigvis omtrent ingen som vil stemme på.

Som en upartisk tredjepart som ser kaoset fra utsiden kan jeg meddele at alle involverte fremstår like useriøse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (21 timer siden):

Er det ikke da bedre med Høyre?

Det kan du godt mene, men det er to forskjellige parti med ulike meninger. Akkurat som AP og SV.

V er noe mer grønt enn Høyre. Partiene på venstresiden er ikke spesielt grønne, bortsett fra MDG så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (1 time siden):

Det kan du godt mene, men det er to forskjellige parti med ulike meninger. Akkurat som AP og SV.

V er noe mer grønt enn Høyre. Partiene på venstresiden er ikke spesielt grønne, bortsett fra MDG så klart.

Ja, Venstre ønsker å gjøre livet ulevelig for folk med lav inntekt/status. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (18 timer siden):

Som en upartisk tredjepart som ser kaoset fra utsiden kan jeg meddele at alle involverte fremstår like useriøse

Det er en viss forskjell. Selv står jeg nær INP politisk, men er ikke helt begeistret for måten INP driver organisasjonen på. Da blir Folkets Parti et naturlig valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg frykter de personene som ønsker å stemme Liberalistene. Da ville jeg heller stemt Høyre for å være helt ærlig. Hva slags personer er egentlig dette? (Behøver ikke svar,vil egentlig ikke vite det)

Men ja,kan snakke lenge om de partiene jeg ikke vil stemme på. Synes det er vanskelig! Spesielt når man ser dagens regjering,hva slags regjering som har vært tidligere og alle skandalene.. Føler snart ingen parti passer meg. 

Kunne jeg fått næringspolitikken til Høyre med sosial politikken til SV,så hadde jeg stemt på det. Et såpass sprikende parti eksisterer ikke. De i sentrum er ikke i nærheten av det jeg ønsker engang.

Endret av Fant80
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP for dem andre er mye verre for vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden kan man ikke stemme på, inkludert AP, fordi man risikerer at prorussiske partier som Rødt får makt.

Russland er en eksistensiell trussel mot Norge, og det viktigste man på tenke på når man stemmer akkurat  nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som holder AP og SP langt unna regjering er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten SV eller Rødt. Det er de to eneste partiene som sikrer ekte sosialdemokrati slik Norge var inntil 1980- og 1990-tallet før Norge ble sakte, men sikkert voldtatt av brutale høyre-orienterte nyliberalistiske krefter der man masturberte hardt til Thatcher og Reagan, så videre med New Public Management "reformer", Bush senior, John Mayor, Bush junior, David Cameron, Boris Johnson dill dall som har ødelagt England og fått USA på randen av borgerkrig der begge sider hater hverandre, krydret av Trump, Frp-ere som ønsker å gjøre landet om til England og U.S. South, India ++ i klasseforskjeller. 

Med et oljefond på 16.850 MRD kroner, som ellers skal opp til 20.000 MRD kroner innen år 2026, og videre mot 30.000 MRD kroner innen 2033 - noe som i praksis sikrer at Norge kan leve av avkastningen (trenger ikke engang bekymre seg lenger om olje, gass og fisk), så er det unødvendig å ha fattigdom i Norge og tilbe illojale riking-forrædere som syter over at de ikke får bestemme over statsbudsjettet. Dagens fattigdom er helt unødvendig og er politisk-styrt (en ønsket politikk) av høyresiden og sentrumspartiene. 

Såkalte politikere som bare sitter på direkte TV og aksepterer at milliardærer blir bare rikere og rikere, burde skamme seg, men de kjenner nok ikke til hva skam er. Norge er ikke blitt bygd opp etter 1945 for å være en pro-engelsk økonomisk cuck-old, men å være en stat som har meget sterk sosialdemokrati. Ethvert parti som angriper denne sosialdemokratiske tradisjonen fra det økonomiske aspektet er i praksis imot det moderne Norge og fundamentet det moderne Norge er bygget på. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bernier2020 skrev (19 minutter siden):

Såkalte politikere som bare sitter på direkte TV og aksepterer at milliardærer blir bare rikere og rikere, burde skamme seg, men de kjenner nok ikke til hva skam er. Norge er ikke blitt bygd opp etter 1945 for å være en pro-engelsk økonomisk cuck-old, men å være en stat som har meget sterk sosialdemokrati. Ethvert parti som angriper denne sosialdemokratiske tradisjonen fra det økonomiske aspektet er i praksis imot det moderne Norge og fundamentet det moderne Norge er bygget på. 

Det er ikke moderne å ville reversere Norge til politikken fra 1945. Dagens politikk er et resultat av den nødvendige moderniseringen på 1980-tallet etter at etterkrigstidens sosialdemokratiske politikk førte til økonomisk stagnasjon og økende inflasjon, ledighet og fattigdom. Selv AP forstod at det var nødvendig med liberalisering og omlegging vekk fra planøkonomi og sterk statlig styring av økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (47 minutter siden):

Dagens politikk er et resultat av den nødvendige moderniseringen på 1980-tallet etter at etterkrigstidens sosialdemokratiske politikk førte til økonomisk stagnasjon og økende inflasjon, ledighet og fattigdom.

Akkurat når førte den politikken til fattigdom og ledighet? Det er jo strengt tatt etter omleggingen av ledighet ble mer vanlig. Det stemmer at det var økonomisk stagnasjon relativt sett, men det skyldes nok i stor grad oljesjokket i 1974.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som alltid, SV 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...